facebook1pximg
Kursusfabrikkens logo
Kontakt

Modeller og materialer

Online Markedsføring - Den store grundbog

Modeller fra vores grundbog

Her finder du modeller og materialer fra “Online markedsføring – Den store grundbog”. I bogen kan du lære om bl.a. Google Ads, Analytics, SEO, sociale medier, e-mail markedsføring og meget mere.

Orange Background element
Download lightudgave
Download light-udgave af bogen

Hos Kursusfabrikken deler vi gerne ud af vores viden - og altid med fokus på, at du skal kunne bruge din nye viden sikkert og selvstændigt.

Hent som e-bog

Modeller fra bogen

Præmissen bag online markedsføring

Præmissen bag online markedsføring

Der er tre områder, du kan arbejde med inden for online markedsføring: Kundehvervning, konvertering samt kundefastholdelse & loyalitet.

I korte træk handler det om at tiltrække mest mulig relevant trafik, omdanne denne trafik til flest mulige konverteringer og derefter fastholde disse kunder og få dem til at købe igen.

Download som billede el. Download som PDF

ASEK-Modellen

ASEK modellen

Der er fire komponenter i vores ASEK-model, der sammen sætter rammen for de strategiske overvejelser i arbejdet med online markedsføring.

De fire komponenter er: En analysedel, en strategisk del, en eksekveringsdel og en kontroldel.

Download som billede el. Download som PDF

SEO-Pyramiden

SEO-pyramiden

Når du arbejder med SEO, er der flere forskellige discipliner, indsatsområder og prioriteringer, du skal tage højde for. For at du kan danne et overblik over SEO-arbejdet, kan det være en fordel med SEO-pyramiden.

SEO-pyramiden er et effektivt værktøj, du kan bruge til at prioritere dine SEO-aktiviteter. Vi anbefaler, at du starter i bunden og bevæger dig opad. Det betyder dog ikke, at bunden er mere vigtig end det, du finder i toppen af pyramiden. Bliv klogere på SEO-pyramiden her.

Download som billede el. Download som PDF

CPC og CPA

Udregning CPC og CPA

Når du annoncerer gennem Google Ads, skal du have styr på, hvor meget du må betale pr. kunde.

Når du skal udregne, hvor meget du må betale pr. kunde, skal du også huske at regne med, at nogle af kunderne kommer tilbage og handler igen. Her kan du se et eksempel på en udregning, der viser, hvad du må betale pr. kunde.

Download som excel-fil el. Download som PDF

Analytics rapporter

Analytics rapporter

For bedre at kunne forstå de mange rapporter i Google Analytics – og Analytics’ opbygning, har vi udarbejdet en model over rapporterne.

I modellen kan du se, at rapporten “Realtid” er placeret uden for den skitserede proces. Det er den fordi, at dem ikke direkte indgår i det flow, som du typisk vil undersøge forud for en konvertering. De andre fire rapporter er sammensat i en proces.

Download som billede el. Download som PDF

ARIK-Modellen

ARIK modellen

Alle dygtige indholdsproducenter har det til fælles, at de er gode til at arbejde strategisk og systematisk med deres kommunikation, og at de har en klar plan for, hvad de vil opnå.

Når du arbejder med indhold, er det afgørende, at du har en solid og velovervejet indholdsstrategi. Der er overvejende fire hovedelementer i en god indholdsstrategi: Afsæt, Redaktion, Indhold og Kontrol.

Download som billede el. Download som PDF

Redaktionel kalender

Redaktionel kalender

En redaktionel kalender giver et overblik over dine aktiviteter. Den kan udarbejdes for et halvt til et helt år ud i fremtiden.

Der findes utallige skabeloner for udarbejdelse af en redaktionel kalender. Vores erfaring siger, at de det er en fordel at holde kalenderen så simpel som muligt.

Husk altid at skabe sammenhæng mellem din redaktionelle kalender og din markedsføringskalender.

Download som billede el. Download som PDF

Top of mind-Modellen

Top of mind-modellen

Vi har udarbejdet en model med fire forskellige strategier inden for e-mail markedsføring. En vigtig pointe er, at du selvfølgelig godt kan sammenkoble flere strategier og tiltag i din markedsføringsindsats.

Men det er en fordel, hvis du har én overordnet strategi, som du løbende kan supplere med øvrige, relevante mails. Hvad der er fælles for alle fire strategier er, at formålet er at være til stede, og dermed top of mind, når købsbehovet opstår.

Download som billede el. Download som PDF

Influencer trekant

Influencer-trekant

Når du arbejder med influencers og Influencer marketing, er det vigtigt, at du gør dig nogle strategiske overvejelser, inden du går i gang.

Modellen fra kapitel 6 illustrerer, at der skal være match mellem tre parter, før det kan blive et værdifuldt samarbejde. De tre parter er, som modellen illustrerer: brand, influencer og målgruppe.

Download som billede el. Download som PDF

Niveauer i Facebook Annonceadministrator

Niveauer i Facebook Annonceadministrator

Når du gerne vil annoncere på Facebook og Instagram, kan du bruge Facebooks Annonceadministrator. I Annonceadministrator finder du tre niveauer i opsætningen af dine annoncer nemlig: kampagne, annoncesæt og annonce.

Her kan du downloade modellen, der illustrerer strukturen i Annonceadministrator. Du kan også downloade en PDF, hvor hvert niveau er udpenslet yderligere.

Download som billede el. Download som PDF

Kursusfabrikken ApS