facebook1pximg

Google Analytics 4 kursus – 1 dag

Få indsigt i dine besøgende med den næste generation af Google Analytics

Vil du have større indsigt i din hjemmesides besøgende og blive klar til fremtiden inden for Google Analytics-rapportering? Med Google Analytics 4 får du et væld af brugbare rapporter til rådighed, som du kan udnytte til at komme tættere på dine kunder, styrke din hjemmeside og skabe mere værdi for din forretning.

Hvad kan Google Analytics 4 vs. Universal Analytics? Dette får du rig mulighed for at udforske på dette Google Analytics 4-kursus. Du lærer at arbejde med og navigere i Google Analytics 4 og får indblik i en lang række smarte funktioner og indsigtsfulde rapporter. Efter kurset vil du bl.a. være i stand til at afkode, hvilke kanaler de besøgende er kommet ind på din hjemmeside fra, hvad de foretager sig på siden, og vigtigst af alt hvor mange der konverterer.

Du får direkte erfaring med Google Analytics 4 i praksis og bliver introduceret til de mest brugbare rapporter, som du kan anvende til at evaluere og optimere på dine online indsatser.

Det får du med dit Google Analytics 4 kursus

  • Få indsigt i den grundlæggende opsætning i Google Analytics 4.
  • Bliv skarp på de forskellige rapporteringsmuligheder og lav dine egne dataoverblik
  • Lær at opsætte filtre og sammenligne dine data
  • Introduktion til oprettelse og redigering af hændelser
  • Få indblik i, hvordan man opsætter konverteringer
  • Forstå hvordan du kan oprette målgrupper, som du kan anvende i din Google Ads-annoncering
  • Få et indblik i dine besøgendes færden på din hjemmeside, og lær at omsætte datamønstre til konkrete forbedringer af dit brugerflow
Google Analytics 4

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

Hvorfor skal du tage et kursus hos Kursusfabrikken?

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Personlige behov

Underviseren kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Små hold med maks. 5 deltagere. Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

3 fra samme virksomhed?

Hvis I er 3 eller flere fra samme virksomhed, laver vi et skræddersyet forløb, kun til jer.

Datoer for kursus i Google Analytics 4

DatoStedKursus
27. januar 2022AarhusGoogle Analytics 4
7. februar 2022KøbenhavnGoogle Analytics 4
17. marts 2022AarhusGoogle Analytics 4
20. april 2022KøbenhavnGoogle Analytics 4
9. maj 2022AarhusGoogle Analytics 4
9. juni 2022KøbenhavnGoogle Analytics 4
Tilmeld kursus

Praktisk information

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og “Online markedsføring – Den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til Google Analytics 4

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Vi anbefaler også

PPC Manager er et fleksibelt kursusforløb, der giver dig en række uundværlige værktøjer til at arbejde effektivt med evaluering af kampagner i Google Analytics og betalt annoncering i Google Ads.

vores 2 dages kursus i Google Analytics får du mulighed for at tage en certificering i Google Analytics. Du kan også vælge vores grundlæggende dagskursus i Google Analytics, hvis du ønsker indblik i Universal-udgaven af Google Analytics.

På dit Google Analytics 4 kursus vil du lære om…

Forstå grundstenene

Med Google Analytics 4 har Google fuldstændigt ændret grundstenene i deres analyseværktøj. Alt tager nu udgangspunkt i hændelser. På kurset Google Analytics 4 vil du få en forståelse for, hvad hændelser er, og hvordan du skal bruge det, når du skal evaluere trafikken på din hjemmeside.

Identificér indsatsområder

Med Google Analytics 4 får du indsigt i dine besøgendes adfærd på siden. Du kan se, hvilke sider der fungerer godt og skaber stort engagement, og hvilken sider der måske slet ikke virker efter hensigten. På dette kursus lærer du at dykke ned i din hjemmesides nøgletal, så du sætte kursen for din hjemmesideoptimering med data i ryggen.

Bliv klog på dine trafikkanaler

Hvor kommer dine besøgende fra? Dine Google Ads-annoncer, henvisninger, organiske resultater eller måske noget helt fjerde? Google Analytics 4 kan give dig svaret og ikke mindst klæde dig på  med redskaber til at forstå kvaliteten af dine kanaler. På kurset vil du lære, hvordan du kan danne dig et overblik over dine kanaler og bruge det i din online strategi.

Tilpasset rapportering

Google Analytics 4 stiller store krav til, at man skræddersyr sine rapporter. Derfor vil vi på dette kursus kaste lys over, hvordan du selv sammensætter dine rapporter, så du kan trække de tal frem, som giver mening for netop din situation.

Opsætning af konverteringer

En stor del af Google Analytics 4’s styrke ligger i evnen til at måle på hændelser - direkte via platformen. På kurset vil du blive introduceret til, hvordan man sætter konverteringer op i Google Analytics 4, så du kan evaluere effektivt på dine online indsatser.

bog ved tilmleding

Mød din underviser på kurset i Google Analytics 4

Anders Hingeberg

Underviser i Google Analytics 4

Anders er online marketing konsulent og underviser. Anders har en lang årrække erfaring inden for digital markedsføring og de forskellige platforme. Anders har bl.a. dygtiggjort sig i programmerne Google Analytics, Google Shopping og Google Ads.

Andreas Bjørn

Underviser i Google Analytics 4

Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
Opdateret og gennemarbejdet kursusmateriale
Praksisnær undervisning
Fuld forplejning hele dagen
Ekspertundervisere

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.