Hvis du vil skrue op for engagement og salg i din e-mail markedsføring, er kurset her lige noget for dig. På kurset lærer du Mailchimps mange muligheder godt at kende – og så får du praktisk erfaring med planlægning, opsætning, automatisering og effektmåling af dine nyhedsbreve.
Der er mange fordele ved e-mail markedsføring – hvis det er gjort rigtigt. Det er først og fremmest billigt og effektivt, og så giver det mulighed for direkte kommunikation med din målgruppe. På dette kursus får du masser af viden og praktisk erfaring med Mailchimps mange tekniske muligheder og funktioner.
Mailchimp har en bred vifte af professionelle skabeloner og designværktøjer, der gør det nemt at oprette flotte og overskuelige nyhedsbreve. Gennem øvelser lærer du at tilpasse skabelonerne til netop jeres brand-identitet samt at opbygge dine egne templates. Du lærer også at arbejde med e-mail automation, hvilket er automatiserede e-mails, der sendes til jeres målgruppe på baggrund af specifikke handlinger eller begivenheder - f.eks. velkomst-e-mails, fødselsdagsbeskeder eller opfølgnings-e-mails efter en købstransaktion.
Efter kurset kender du Mailchimps mange tekniske muligheder og funktioner, og du er klar til selv at opsætte og udsende flotte, professionelle nyhedsbreve, der fanger netop jeres målgruppe.
Kurset i Mailchimp er for dig, der er let øvet eller interesseret nybegynder med forståelse for nyhedsbreve, men som ønsker praktisk erfaring og fortrolighed med programmet.
Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
4. november 2024 | København | E-mail markedsføring kursus |
6. november 2024 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
23. januar 2025 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
19. februar 2025 | København | E-mail markedsføring kursus |
10. april 2025 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
27. maj 2025 | København | E-mail markedsføring kursus |
Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person
Mette, NKT Photonics
Deltager på E-mail markedsføring
“Super kursus med lige det praktiske hands-on indhold, jeg havde brug for.”
Anders, Udviklingscenter Syd
Deltager på E-mail markedsføring
“Casper er cool og en god formidler. Fedt at der ikke er flere på kurset og man kan få direkte hjælp og sparring.”
Gitte
Deltager på E-mail markedsføring
“Jeg er godt tilfreds med min nye opdagelse; Kursusfabrikken.”
Eva
Deltager på E-mail markedsføring
“Godt fagligt niveau, godt med praktiske opgaver og sød underviser.”
På kurset lærer du at udarbejde en e-mail markedsføringsstrategi, der matcher jeres overordnede strategi for markedsføringen. Du lærer at opsætte kontoen rigtigt fra start – eller at rette i den opsætning, I allerede har. Det stærke fundament er nøglen til at få succes med jeres e-mail markedsføring.
Det er vigtigt, at du kun sender relevant indhold til dine læsere. Det sikrer du bl.a. ved at opdele dit publikum i forskellige målgrupper. På kurset lærer du derfor at oprette segmenter, grupper og tags, som du fremadrettet kan bruge til nemt at bestemme, hvem der skal have dit indhold, når du sender det ud.
Du lærer Mailchimps eget rapporteringssystem at kende og får en god forståelse for, hvilke faktorer og nøgletal du skal være særligt opmærksom på. Du bliver i stand til at vurdere, hvilke rapporter der er mest relevante for jer – og hvilke du kan dele for at vise din succes med e-mail markedsføringen.
Du lærer at fange læsernes opmærksomhed, så endnu flere fremover åbner jeres nyhedsbreve. Du får også en introduktion til at arbejde med split-tests af forskellige elementer, så du kontinuerligt kan forbedre dine nyhedsbreve.
En af de helt store fordele ved Mailchimp er programmets muligheder for at udsende automatiserede mails. Det kan f.eks. være velkomstmails, ”tak for din ordre”-mails, engagement-serier eller diverse salgsflows. Kurset giver dig erfaring med at opsætte og udarbejde automatiske mailflows, så du kan starte autopiloten.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi tilbyder gerne at oprette et lukket hold, hvor du og dine kollegaer i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Ønsker du at opkvalifice flere kompetencer samtidig? Hvis du tilmelder dig 3 eller flere kurser, giver vi en samlet rabat. Du kan bl.a. supplere din læring med kurser i LinkedIn, SEO og Facebook Annoncering.
Peter
Specialist i e-mail markedsføring
Peter er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring med at skabe online opmærksomhed og tilstedeværelse via en effektiv indsats med e-mail markedsføring og via SEO.
Simon
Ekspert i e-mail markedsføring
Simon har mange års erfaring inden for e-mail markedsføring. Simon har fokus på, hvordan man praktisk bruger programmet - og underbygger det altid med teori og forståelse, så man er godt klædt på til at bruge programmet optimalt fra dag 1.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Ligesom en hvilken som helst anden markedsføringsdisciplin gælder det for e-mail markedsføring, at man altid bør tage udgangspunkt i en strategi. Det er alfa og omega at få styr på det strategiske fundament, før man kaster sig ud i projektet med e-mail-setup og automatisering. Derfor sørger vi for, at du på dette kursus får en forståelse for, hvad strategi rent faktisk betyder for dit arbejde med e-mails, og hvad du skal være opmærksom på. Både ift. planlægning, opsætning, analyse og eksekvering. På den måde er du sikker på, at du opnår det bedste afsæt for en succesfuld e-mail markedsføringsstrategi på længere sigt.
Mailchimp er et smart og effektivt e-mailmarkedsføringsprogram – hvis altså du kender til programmets utallige funktioner og værktøjer. Hvis du ikke har stiftet bekendtskab til Mailchimp tidligere, kan det virke lidt uoverskueligt at komme godt i gang. På dette kursus i e-mail markedsføring får du indblik i Mailchimp fra ende til anden. Vi tager dig i hånden og guider dig igennem programmets opbygning samt de væsentligste funktioner, du bør kende til. Du lærer om alt lige fra kampagner, templates, lister og kontakter til segmenter, automations og meget mere.
Med andre ord: Du bliver i stand til at kunne anvende og navigere problemfrit i Mailchip – fra A til Z.
At sætte flow på e-mailmarkedsføring er ofte en fordelagtig måde at effektivisere indsatserne på og øge den samlede ROI på området. På dette e-mailmarkedsføring kursus lærer du til principperne bag automatisering og får indblik i de vigtigste typer af mailflow automations – herunder flows vedrørende ordrebekræftelse, salg, genkøb, tilmelding, engagement og meget andet.
Derudover bliver du sat ind i, hvordan du opsætter, skriver og automatiserer dine nyhedsbreve. Vi sætter fokus på, hvordan det gode og effektfulde nyhedsbrev er indrettet – lige fra emnefelt og call-to-action-knapper til konkret tekstindhold, billeder og video. Alt sammen så du selv kan optimere på dine nyhedsbreve og skabe gode resultater mht. modtagernes engagement og interaktion – herunder åbnings- og klikrate.
Mailchimp rummer et bredt udvalg af rapporter, som umiddelbart kan være vanskelig at holde styr på og navigere i. Ikke desto mindre er der stor hjælp og værdi at hente i rapporterne, hvis du vil have indblik i dine indsatsers effekt og performance. På dette e-mail markedsføring kursus guider vi dig igennem rapportsystemet og fremhæver de vigtigste og mest brugbare rapporter. Du lærer at finde dem samt endnu vigtigere at læse dem, så du rent faktisk kan uddrage værdifulde indsigter fra de mange nøgletal. Samtidig klæder vi dig på med den nødvendige viden til på egen hånd at kunne afrapportere om dine indsatsers resultater på baggrund af egne data, så du kan påvise succesraten og skabe maksimal gennemsigtighed igennem virksomheden.
Kort sagt: Du lærer at blive fortrolig med Mailchimps muligheder for både tracking og rapportering til gavn for alle i virksomheden såvel som bundlinjen.
Med dette e-mail markedsføring kursus i bagagen har du lært, hvad det vil sige at planlægge og eksekvere på god e-mail marketing. Du har fået en grundig rundtur i Mailchimps opbygning og stiftet bekendtskab med en lang række af de mest centrale værktøjer og funktioner. Du er bl.a. i stand til rent teknisk at opsætte en konto korrekt, lægge en grundlæggende strategi, relevansoptimere indhold af dine mails vha. viden om segmentering, opsætte og udforme skarpe nyhedsbreve samt automatisere dine mails i effektive og tilpassede flows. Sidst men ikke mindst er du blevet fortrolig med systemet af rapporter i Mailchip, så du løbende kan måle på effekten af dine e-mailindsatser og -aktiviteter, og så du kan foretage vigtig afrapportering.
Uanset om du er nybegynder eller allerede har haft lidt berøring med Mailchimp, bliver du på dette e-mail markedsføring kursus fortrolig med programmet og får indgående kendskab til e-mail marketing-disciplinen generelt set. Kurset henvender sig til dig, der gerne vil blive skarpere til e-mail markedsføring – både mht. teoretisk viden og praktisk erfaring. Så hvis du ønsker at tage din e-mail markedsføring til et højere og mere professionelt niveau vha. Mailchimp, kan dette kursus i e-mail markedsføring med sikkerhed give dig de nødvendige kompetencer.
Har du brug for at forstå, hvilken rolle din e-mailmarkedsføringsstrategi skal spille ift. din virksomheds øvrige markedsføringsindsatsområder, kan vi anbefale dig også at tilmelde dig vores Digital strategi kursus. Her får du indblik, hvordan du udformer en succesfuld digital strategi, der får dine kanaler til at tale optimalt sammen og skaber synergi.