Hvis du vil skrue op for engagement og salg i din e-mailmarkedsføring, er kurset her lige noget for dig. Du bliver tryg ved Mailchimps mange muligheder og funktioner – og så lærer du at planlægge dit indhold, sætte det på autopilot samt at måle dine resultater.
At markedsføre sig via e-mail er billigt og effektivt, hvis det er gjort rigtigt. På dette kursus vil du lære, hvordan du angriber e-mail markedsføring professionelt gennem Mailchimp.
Du får praktisk erfaring med arbejdet i Mailchimp, herunder opbygning af kampagner, lister, templates m.m.. Derudover vil du også lære at arbejde med e-mail automatisering (også kaldet email automation), så du kan sætte dine nyhedsbreve på autopilot - præcis som du kender det fra eksempelvis velkomstmails. Kort sagt: et kursus, som stiller skarpt på Mailchimp og dets mange tekniske muligheder og funktioner.
Kurset i Mailchimp er for dig, der er lettere øvet eller interesseret nybegynder med forståelse for nyhedsbreve, men som ønsker praktisk erfaring og fortrolighed med programmet.
Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
16. marts 2023 | København | Fyldt hold |
20. marts 2023 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
20. april 2023 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
26. april 2023 | København | E-mail markedsføring kursus |
15. maj 2023 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
30. maj 2023 | København | E-mail markedsføring kursus |
12. juni 2023 | København | E-mail markedsføring kursus |
15. juni 2023 | Aarhus | E-mail markedsføring kursus |
Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person
Eva
Deltager på E-mail markedsføring
“Godt fagligt niveau, godt med praktiske opgaver og sød underviser.”
Anders Enevoldsen, Udviklingscenter Syd
Deltager på E-mail markedsføring
“Casper er cool og en god formidler. Fedt at der ikke er flere på kurset og man kan få direkte hjælp og sparring.”
Gitte
Deltager på E-mail markedsføring
“Jeg er godt tilfreds med min nye opdagelse; Kursusfabrikken.”
På kurset lærer du at udarbejde en e-mailmarkedsføringsstrategi, der matcher jeres overordnede strategi for markedsføringen. Du lærer at opsætte kontoen rigtigt fra start – eller at rette i den opsætning, I allerede har. Det stærke fundament er nøglen til at få succes med jeres e-mailmarkedsføring.
Det er vigtigt, at du kun sender relevant indhold til dine læsere. Det sikrer du bl.a. ved at opdele dit publikum i forskellige målgrupper. På kurset lærer du derfor at oprette segmenter, grupper og tags, som du fremadrettet kan bruge til nemt at bestemme, hvem der skal have dit indhold, når du sender det ud.
Du lærer Mailchimps eget rapporteringssystem at kende og får en god forståelse for, hvilke faktorer og nøgletal, du skal være særligt opmærksom på. Du bliver i stand til at vurdere, hvilke rapporter der er mest relevante for jer – og hvilke du kan dele for at vise din succes med e-mailmarkedsføringen.
Du lærer at fange læsernes opmærksomhed, så endnu flere fremover åbner jeres nyhedsbreve, gennem egen data og underviserne anbefalinger. Du får også en introduktion til at arbejde med split-test af forskellige elementer, så du kontinuerligt kan forbedre dine nyhedsbreve.
En af de helt store fordele ved Mailchimp er dets muligheder for at udsende automatiserede mails. Det kan f.eks. være velkomstmails, ”tak for din ordre”-mails, engagement-serier eller diverse salgsflows. Kurset giver dig erfaring med at opsætte og udarbejde automatiske mailflows, så du kan starte autopiloten.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse, kan tilpasses efter jeres interesser. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Ønsker du at opkvalifice flere kompetencer samtidig? Hvis du tilmelder dig 3 eller flere kurser, giver vi en samlet rabat. Du kan bl.a. supplere din læring med kurser i LinkedIn, SEO og Facebook Annoncering.
Simon
Ekspert i e-mail markedsføring
Simon er ekspert i digital markedsføring og har mange års erfaring inden for E-mail markedsføring og Sociale Medier. Når Simon underviser har han fokus på praktisk anvendelse, som underbygges med teori og forståelse for at kunne anvende diverse programmer optimalt fra dag 1 efter kurset.
Jens
Specialist i e-mail markedsføring
E-mailmarkedsføring er Jens' hjertebarn. Han har specialiseret sig i Mailchimp som platform, som med dets åbne API har givet mulighed for at hav af specielle løsninger, til de mere krævende kunder. Som Mailchimp Pro Partner samarbejder han med andre partnere over hele verden, i tæt dialog med Mailchimp.
Matilde
Ekspert i e-mail markedsføring
Matilde har +10 års erfaring med digital markedsføring og brænder for at dele viden og redskaber, som kan bruges fra dag 1. Matilde er ekspert i at udarbejde og opsætte af nyhedsbreve, e-mail kampagner samt opsætning af e-mail automation flows.
Mikkel
Specialist i e-mail markedsføring
Mikkel har flere års erfaring med E-mail markedsføring, SEO, Google Ads og SoMe annoncering. Først som digital rådgiver i bureau og nu som konsulent i hans egen konsulentvirksomhed og underviser hos Kursusfabrikken. Mikkel hjælper dig og din virksomhed med at skabe maksimal værdi for jeres kunder.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Ligesom en hvilken som helst anden markedsføringsdisciplin gælder det for e-mailmarkedsføring, at man altid bør tage udgangspunkt i en strategi. Det er alfa og omega at få styr på det strategiske fundament, før man kaster sig ud i projektet med e-mail-setup og automatisering. Derfor sørger vi for, at du på dette e-mail marketing får en forståelse for, hvad strategi rent faktisk betyder for dit arbejde med e-mails, og hvad du skal være opmærksom på. Både ift. planlægning, opsætning, analyse og eksekvering. På den måde sikres, at du opnår det bedste afsæt for en succesfuld e-mailmarkedsføringsstrategi på længere sigt.
Mailchimp er et smart og effektivt e-mailmarkedsføringsprogram – hvis altså du kender til programmets utallige funktioner og værktøjer. Hvis du ikke har stiftet bekendtskab til Mailchimp tidligere, kan det virke lidt uoverskueligt at komme godt i gang. På dette kursus i e-mailmarkedsføring får du indblik i Mailchimp fra ende til anden. Vi tager dig i hånden og guider dig igennem programmets opbygning samt de væsentligste funktioner, du bør kende til. Du lærer om alt lige fra kampagner, templates, lister og kontakter til segmenter, automations og meget mere.
Med andre ord: Du bliver i stand til at kunne anvende og navigere problemfrit i Mailchip – fra A til Z.
At sætte flow på e-mailmarkedsføring er ofte en fordelagtig måde at effektivisere indsatserne på og øge den samlede ROI på området. På dette e-mailmarkedsføring kursus lærer du til principperne bag automatisering og får indblik i de vigtigste typer af mailflow automations – herunder flows vedrørende ordrebekræftelse, salg, genkøb, tilmelding, engagement og meget andet.
Derudover bliver du sat ind i, hvordan du opsætter, skriver og automatiserer dine nyhedsbreve. Vi sætter fokus på, hvordan det gode og effektfulde nyhedsbrev er indrettet – lige fra emnefelt og call-to-action-knapper til konkret tekstindhold, billeder og video. Alt sammen så du selv kan optimere på dine nyhedsbreve og skabe gode resultater mht. modtagernes engagement og interaktion – herunder åbnings- og klikrate.
Mailchimp rummer et bredt udvalg af rapporter, som umiddelbart kan være vanskelig at holde styr på og navigere i. Ikke desto mindre er der stor hjælp og værdi at hente i rapporterne, hvis du vil have indblik i dine indsatsers effekt og performance. På dette e-mail markedsføring kursus guider vi dig igennem rapportsystemet og fremhæver de vigtigste og mest brugbare rapporter. Du lærer at finde dem samt endnu vigtigere at læse dem, så du rent faktisk kan uddrage værdifulde indsigter fra de mange nøgletal. Samtidig klæder vi dig på med den nødvendige viden til på egen hånd at kunne afrapportere om dine indsatsers resultater på baggrund af egne data, så du kan påvise succesraten og skabe maksimal gennemsigtighed igennem virksomheden.
Kort sagt: Du lærer at blive fortrolig med Mailchimps muligheder for både tracking og rapportering til gavn for alle i virksomheden såvel som bundlinjen.
Med dette e-mail markedsføring kursus i bagagen har du lært, hvad det vil sige at planlægge og eksekvere på god e-mail marketing. Du har fået en grundig rundtur i Mailchimps opbygning og stiftet bekendtskab med en lang række af de mest centrale værktøjer og funktioner. Du er bl.a. i stand til rent teknisk at opsætte en konto korrekt, lægge en grundlæggende strategi, relevansoptimere indhold af dine mails vha. viden om segmentering, opsætte og udforme skarpe nyhedsbreve samt automatisere dine mails i effektive og tilpassede flows. Sidst men ikke mindst er du blevet fortrolig med systemet af rapporter i Mailchip, så du løbende kan måle på effekten af dine e-mailindsatser og -aktiviteter, og så du kan foretage vigtig afrapportering.
Uanset om du er nybegynder eller allerede har haft lidt berøring med Mailchimp, bliver du på dette e-mail markedsføring kursus fortrolig med programmet og får indgående kendskab til e-mail marketing-disciplinen generelt set. Kurset henvender sig til dig, der gerne vil blive skarpere til e-mail markedsføring – både mht. teoretisk viden og praktisk erfaring. Så hvis du ønsker at tage din e-mail markedsføring til et højere og mere professionelt niveau vha. Mailchimp, kan dette kursus i e-mail markedsføring med sikkerhed give dig de nødvendige kompetencer.
Har du brug for at forstå, hvilken rolle din e-mailmarkedsføringsstrategi skal spille ift. din virksomheds øvrige markedsføringsindsatsområder, kan vi anbefale dig også at tilmelde dig vores Digital strategi kursus. Her får du indblik, hvordan du udformer en succesfuld digital strategi, der får dine kanaler til at tale optimalt sammen og skaber synergi.