facebook1pximg
kursusfabrikken logo
Kontakt

E-mail markedsføring

Kursus i Mailchimp og e-mail markedsføring – 1 dag

Hvis du vil skrue op for engagement og salg i din e-mailmarkedsføring, er kurset her lige noget for dig. Du bliver tryg ved Mailchimps mange muligheder og funktioner – og så lærer du at planlægge dit indhold, sætte det på autopilot samt at måle dine resultater.

At markedsføre sig via e-mail er billigt og effektivt, hvis det er gjort rigtigt. På dette kursus vil du lære, hvordan du angriber e-mail markedsføring professionelt gennem Mailchimp.

Du får praktisk erfaring med arbejdet i Mailchimp, herunder opbygning af kampagner, lister, templates m.m.. Derudover vil du også lære at arbejde med e-mail automatisering (også kaldet email automation), så du kan sætte dine nyhedsbreve på autopilot - præcis som du kender det fra eksempelvis velkomstmails. Kort sagt: et kursus, som stiller skarpt på Mailchimp og dets mange tekniske muligheder og funktioner.

Efter kurset har du helt styr på:

  • At opsætte flotte nyhedsbreve, der passer perfekt til virksomhedens visuelle identitet
  • Du ved, hvordan du kan udvide din database med flere sign-ups
  • Du kender forskel på kampagner, automations, segmenter og kontakter m.m.
  • Du kan lave splittests og ved, hvornår du skal bruge dem
  • Du kan udarbejde en e-mailmarkedsføringsstrategi, der giver resultater
  • Du kender Mailchimps mange rapporter, og ved hvilke af dem du rent faktisk kan stole på
  • Du ved, hvordan du arbejder effektivt i Mailchimp og bruger programmet til at tracke din indsats
  • Du kan sætte dine nyhedsbreve på autopilot, med e-mail automation
  • Du ved, hvordan du får dine data med over i Google Analytics, så du får det bedst mulige overblik og kan følge dine resultater helt frem til det endelige salg, hvis I sælger varer online.

Kurset i Mailchimp er for dig, der er lettere øvet eller interesseret nybegynder med forståelse for nyhedsbreve, men som ønsker praktisk erfaring og fortrolighed med programmet.

E-mail og Mailchimp kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Inkl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op

Kursusfabrikkens anmeldelser

Google Logo

"...Fedt at der ikke er flere på kurset og man kan få direkte hjælp og sparring.”

Anders deltager

Anders Enevoldsen
Udviklingscenter Syd

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Mailchimp og e-mail markedsføring

DatoStedKursus
16. marts 2023KøbenhavnFyldt hold
20. marts 2023AarhusE-mail markedsføring kursus
20. april 2023AarhusE-mail markedsføring kursus
26. april 2023KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
15. maj 2023AarhusE-mail markedsføring kursus
30. maj 2023KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
12. juni 2023KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
15. juni 2023AarhusE-mail markedsføring kursus
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kræver intet forudgående kendskab til Mailchimp, men grundlæggende forståelse for e-mail markedsføring giver større udbytte 

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person

Tidligere deltagere anbefaler e-mailmarkedsføring kurset

Eva 

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Godt fagligt niveau, godt med praktiske opgaver og sød underviser.”

Anders Enevoldsen, Udviklingscenter Syd

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Casper er cool og en god formidler. Fedt at der ikke er flere på kurset og man kan få direkte hjælp og sparring.”

Gitte

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Jeg er godt tilfreds med min nye opdagelse; Kursusfabrikken.”

Læs flere anmeldelser

Efter kurset er du fortrolig med Mailchimp og kan arbejde med følgende...

Strategisk e-mailmarkedsføring

På kurset lærer du at udarbejde en e-mailmarkedsføringsstrategi, der matcher jeres overordnede strategi for markedsføringen. Du lærer at opsætte kontoen rigtigt fra start – eller at rette i den opsætning, I allerede har. Det stærke fundament er nøglen til at få succes med jeres e-mailmarkedsføring.

Målrettet e-mailmarkedsføring

Det er vigtigt, at du kun sender relevant indhold til dine læsere. Det sikrer du bl.a. ved at opdele dit publikum i forskellige målgrupper. På kurset lærer du derfor at oprette segmenter, grupper og tags, som du fremadrettet kan bruge til nemt at bestemme, hvem der skal have dit indhold, når du sender det ud.

Data på indsatsers effekt

Du lærer Mailchimps eget rapporteringssystem at kende og får en god forståelse for, hvilke faktorer og nøgletal, du skal være særligt opmærksom på. Du bliver i stand til at vurdere, hvilke rapporter der er mest relevante for jer – og hvilke du kan dele for at vise din succes med e-mailmarkedsføringen.

Nyhedsbreve der sælger

Du lærer at fange læsernes opmærksomhed, så endnu flere fremover åbner jeres nyhedsbreve, gennem egen data og underviserne anbefalinger. Du får også en introduktion til at arbejde med split-test af forskellige elementer, så du kontinuerligt kan forbedre dine nyhedsbreve.

Mails på autopilot

En af de helt store fordele ved Mailchimp er dets muligheder for at udsende automatiserede mails. Det kan f.eks. være velkomstmails, ”tak for din ordre”-mails, engagement-serier eller diverse salgsflows. Kurset giver dig erfaring med at opsætte og udarbejde automatiske mailflows, så du kan starte autopiloten.

Mulighed for et lukket hold

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse, kan tilpasses efter jeres interesser. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.

ATP lukkede hold

Styrk dine kompetencer yderligere

Ønsker du at opkvalifice flere kompetencer samtidig? Hvis du tilmelder dig 3 eller flere kurser, giver vi en samlet rabat. Du kan bl.a. supplere din læring med kurser i LinkedIn, SEO og Facebook Annoncering.

Rabat med pakketilbud

Underviserne på vores Mailchimp kursus

Simon

Ekspert i e-mail markedsføring

Simon er ekspert i digital markedsføring og har mange års erfaring inden for E-mail markedsføring og Sociale Medier. Når Simon underviser har han fokus på praktisk anvendelse, som underbygges med teori og forståelse for at kunne anvende diverse programmer optimalt fra dag 1 efter kurset. 

Jens

Specialist i e-mail markedsføring

E-mailmarkedsføring er Jens' hjertebarn. Han har specialiseret sig i Mailchimp som platform, som med dets åbne API har givet mulighed for at hav af specielle løsninger, til de mere krævende kunder. Som Mailchimp Pro Partner samarbejder han med andre partnere over hele verden, i tæt dialog med Mailchimp.

Matilde

Ekspert i e-mail markedsføring

Matilde har +10 års erfaring med digital markedsføring og brænder for at dele viden og redskaber, som kan bruges fra dag 1. Matilde er ekspert i at udarbejde og opsætte af nyhedsbreve, e-mail kampagner samt opsætning af e-mail automation flows.

Mikkel

Specialist i e-mail markedsføring

Mikkel har flere års erfaring med E-mail markedsføring, SEO, Google Ads og SoMe annoncering. Først som digital rådgiver i bureau og nu som konsulent i hans egen konsulentvirksomhed og underviser hos Kursusfabrikken. Mikkel hjælper dig og din virksomhed med at skabe maksimal værdi for jeres kunder.

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Supplerende kursusinfo om E-mail markedsføring

Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.

Få strategisk forståelse for e-mailmarkedsføring

Ligesom en hvilken som helst anden markedsføringsdisciplin gælder det for e-mailmarkedsføring, at man altid bør tage udgangspunkt i en strategi. Det er alfa og omega at få styr på det strategiske fundament, før man kaster sig ud i projektet med e-mail-setup og automatisering. Derfor sørger vi for, at du på dette e-mail marketing får en forståelse for, hvad strategi rent faktisk betyder for dit arbejde med e-mails, og hvad du skal være opmærksom på. Både ift. planlægning, opsætning, analyse og eksekvering. På den måde sikres, at du opnår det bedste afsæt for en succesfuld e-mailmarkedsføringsstrategi på længere sigt.

Bliv fortrolig med Mailchimp fra A til Z

Mailchimp er et smart og effektivt e-mailmarkedsføringsprogram – hvis altså du kender til programmets utallige funktioner og værktøjer. Hvis du ikke har stiftet bekendtskab til Mailchimp tidligere, kan det virke lidt uoverskueligt at komme godt i gang. På dette kursus i e-mailmarkedsføring får du indblik i Mailchimp fra ende til anden. Vi tager dig i hånden og guider dig igennem programmets opbygning samt de væsentligste funktioner, du bør kende til. Du lærer om alt lige fra kampagner, templates, lister og kontakter til segmenter, automations og meget mere.

Med andre ord: Du bliver i stand til at kunne anvende og navigere problemfrit i Mailchip – fra A til Z.

Lær at automatisere og splitteste på mails og nyhedsbreve

At sætte flow på e-mailmarkedsføring er ofte en fordelagtig måde at effektivisere indsatserne på og øge den samlede ROI på området. På dette e-mailmarkedsføring kursus lærer du til principperne bag automatisering og får indblik i de vigtigste typer af mailflow automations – herunder flows vedrørende ordrebekræftelse, salg, genkøb, tilmelding, engagement og meget andet.

Derudover bliver du sat ind i, hvordan du opsætter, skriver og automatiserer dine nyhedsbreve. Vi sætter fokus på, hvordan det gode og effektfulde nyhedsbrev er indrettet – lige fra emnefelt og call-to-action-knapper til konkret tekstindhold, billeder og video. Alt sammen så du selv kan optimere på dine nyhedsbreve og skabe gode resultater mht. modtagernes engagement og interaktion – herunder åbnings- og klikrate.

Få indblik i rapportering, segmentering og effektmåling

Mailchimp rummer et bredt udvalg af rapporter, som umiddelbart kan være vanskelig at holde styr på og navigere i. Ikke desto mindre er der stor hjælp og værdi at hente i rapporterne, hvis du vil have indblik i dine indsatsers effekt og performance. På dette e-mail markedsføring kursus guider vi dig igennem rapportsystemet og fremhæver de vigtigste og mest brugbare rapporter. Du lærer at finde dem samt endnu vigtigere at læse dem, så du rent faktisk kan uddrage værdifulde indsigter fra de mange nøgletal. Samtidig klæder vi dig på med den nødvendige viden til på egen hånd at kunne afrapportere om dine indsatsers resultater på baggrund af egne data, så du kan påvise succesraten og skabe maksimal gennemsigtighed igennem virksomheden.

Kort sagt: Du lærer at blive fortrolig med Mailchimps muligheder for både tracking og rapportering til gavn for alle i virksomheden såvel som bundlinjen.

Hvad har du lært efter kurset?

Med dette e-mail markedsføring kursus i bagagen har du lært, hvad det vil sige at planlægge og eksekvere på god e-mail marketing. Du har fået en grundig rundtur i Mailchimps opbygning og stiftet bekendtskab med en lang række af de mest centrale værktøjer og funktioner. Du er bl.a. i stand til rent teknisk at opsætte en konto korrekt, lægge en grundlæggende strategi, relevansoptimere indhold af dine mails vha. viden om segmentering, opsætte og udforme skarpe nyhedsbreve samt automatisere dine mails i effektive og tilpassede flows. Sidst men ikke mindst er du blevet fortrolig med systemet af rapporter i Mailchip, så du løbende kan måle på effekten af dine e-mailindsatser og -aktiviteter, og så du kan foretage vigtig afrapportering.

Hvem deltager på E-mail markedsføring kursus?

Uanset om du er nybegynder eller allerede har haft lidt berøring med Mailchimp, bliver du på dette e-mail markedsføring kursus fortrolig med programmet og får indgående kendskab til e-mail marketing-disciplinen generelt set. Kurset henvender sig til dig, der gerne vil blive skarpere til e-mail markedsføring – både mht. teoretisk viden og praktisk erfaring. Så hvis du ønsker at tage din e-mail markedsføring til et højere og mere professionelt niveau vha. Mailchimp, kan dette kursus i e-mail markedsføring med sikkerhed give dig de nødvendige kompetencer.

Har du brug for at forstå, hvilken rolle din e-mailmarkedsføringsstrategi skal spille ift. din virksomheds øvrige markedsføringsindsatsområder, kan vi anbefale dig også at tilmelde dig vores Digital strategi kursus. Her får du indblik, hvordan du udformer en succesfuld digital strategi, der får dine kanaler til at tale optimalt sammen og skaber synergi.

Tilmeld kursus
ATP lukkede hold
Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op
Kursusfabrikken ApS