facebook1pximg
Kursusfabrikkens logo
Kontakt

Kursus i E-mail markedsføring - 1 dag

Lær at opsætte og udsende professionelle nyhedsbreve i Mailchimp

Hvis du vil skrue op for engagement og salg i din e-mail markedsføring, er kurset her lige noget for dig. På kurset lærer du Mailchimps mange muligheder godt at kende – og så får du praktisk erfaring med planlægning, opsætning, automatisering og effektmåling af dine nyhedsbreve.

Der er mange fordele ved e-mail markedsføring – hvis det er gjort rigtigt. Det er først og fremmest billigt og effektivt, og så giver det mulighed for direkte kommunikation med din målgruppe. På dette kursus får du masser af viden og praktisk erfaring med Mailchimps mange tekniske muligheder og funktioner.

Mailchimp har en bred vifte af professionelle skabeloner og designværktøjer, der gør det nemt at oprette flotte og overskuelige nyhedsbreve. Gennem øvelser lærer du at tilpasse skabelonerne til netop jeres brand-identitet samt at opbygge dine egne templates. Du lærer også at arbejde med e-mail automation, hvilket er automatiserede e-mails, der sendes til jeres målgruppe på baggrund af specifikke handlinger eller begivenheder - f.eks. velkomst-e-mails, fødselsdagsbeskeder eller opfølgnings-e-mails efter en købstransaktion.

Efter kurset kender du Mailchimps mange tekniske muligheder og funktioner, og du er klar til selv at opsætte og udsende flotte, professionelle nyhedsbreve, der fanger netop jeres målgruppe.

Dit udbytte af kurset i E-mail markedsføring:

  • Efter kurset har du helt styr på at opsætte flotte nyhedsbreve, der passer perfekt til din virksomheds visuelle identitet
  • Du ved, hvordan du kan udvide din database med flere sign-ups
  • Du kender forskel på kampagner, automations, segmenter, kontakter m.m.
  • Du kan lave splittests og ved, hvornår og hvordan du skal bruge dem
  • Du kan udarbejde en e-mail markedsføringsstrategi, der giver resultater
  • Du kender Mailchimp's mange rapporter, og ved, hvilke af dem du rent faktisk kan stole på
  • Du ved, hvordan du arbejder effektivt i Mailchimp og bruger programmet til at tracke din indsats
  • Du kan sætte dine nyhedsbreve på autopilot med e-mail automation
  • Du ved, hvordan du får dine data med over i Google Analytics, så du får det bedst mulige overblik og kan følge dine resultater helt frem til det endelige salg

Kurset i Mailchimp er for dig, der er let øvet eller interesseret nybegynder med forståelse for nyhedsbreve, men som ønsker praktisk erfaring og fortrolighed med programmet.

E-mail og Mailchimp kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Inkl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op

Kursusfabrikkens anmeldelser

Google Logo

"...Fedt at der ikke er flere på kurset og man kan få direkte hjælp og sparring.”

Anders deltager

Anders Enevoldsen
Udviklingscenter Syd

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Mailchimp og e-mail markedsføring

DatoStedKursus
15. august 2024AarhusE-mail markedsføring kursus
19. august 2024KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
5. september 2024KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
3. oktober 2024KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
7. oktober 2024AarhusE-mail markedsføring kursus
4. november 2024KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
4. december 2024AarhusE-mail markedsføring kursus
5. december 2024KøbenhavnE-mail markedsføring kursus
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kræver intet forudgående kendskab til Mailchimp, men grundlæggende forståelse for e-mail markedsføring giver større udbytte 

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person

Det mener nogle af vores tidligere deltagere

Mette, NKT Photonics

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Super kursus med lige det praktiske hands-on indhold, jeg havde brug for.”

Anders, Udviklingscenter Syd

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Casper er cool og en god formidler. Fedt at der ikke er flere på kurset og man kan få direkte hjælp og sparring.”

Gitte

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Jeg er godt tilfreds med min nye opdagelse; Kursusfabrikken.”

Eva 

Deltager på E-mail markedsføring

five stars review

“Godt fagligt niveau, godt med praktiske opgaver og sød underviser.”

Læs flere anmeldelser

Efter kurset er du fortrolig med Mailchimp og kan arbejde med følgende ...

Strategisk e-mail markedsføring

På kurset lærer du at udarbejde en e-mail markedsføringsstrategi, der matcher jeres overordnede strategi for markedsføringen. Du lærer at opsætte kontoen rigtigt fra start – eller at rette i den opsætning, I allerede har. Det stærke fundament er nøglen til at få succes med jeres e-mail markedsføring.

Målrettet e-mail markedsføring

Det er vigtigt, at du kun sender relevant indhold til dine læsere. Det sikrer du bl.a. ved at opdele dit publikum i forskellige målgrupper. På kurset lærer du derfor at oprette segmenter, grupper og tags, som du fremadrettet kan bruge til nemt at bestemme, hvem der skal have dit indhold, når du sender det ud.

Data på indsatsers effekt

Du lærer Mailchimps eget rapporteringssystem at kende og får en god forståelse for, hvilke faktorer og nøgletal du skal være særligt opmærksom på. Du bliver i stand til at vurdere, hvilke rapporter der er mest relevante for jer – og hvilke du kan dele for at vise din succes med e-mail markedsføringen.

Nyhedsbreve der sælger

Du lærer at fange læsernes opmærksomhed, så endnu flere fremover åbner jeres nyhedsbreve. Du får også en introduktion til at arbejde med split-tests af forskellige elementer, så du kontinuerligt kan forbedre dine nyhedsbreve.

Mails på autopilot

En af de helt store fordele ved Mailchimp er programmets muligheder for at udsende automatiserede mails. Det kan f.eks. være velkomstmails, ”tak for din ordre”-mails, engagement-serier eller diverse salgsflows. Kurset giver dig erfaring med at opsætte og udarbejde automatiske mailflows, så du kan starte autopiloten.

Mulighed for et lukket hold

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi tilbyder gerne at oprette et lukket hold, hvor du og dine kollegaer i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.

ATP lukkede hold

Styrk dine kompetencer yderligere

Ønsker du at opkvalifice flere kompetencer samtidig? Hvis du tilmelder dig 3 eller flere kurser, giver vi en samlet rabat. Du kan bl.a. supplere din læring med kurser i LinkedIn, SEO og Facebook Annoncering.

Rabat med pakketilbud

Mød nogle af underviserne i E-mail markedsføring

Peter underviser

Peter

Specialist i e-mail markedsføring

Peter er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring med at skabe online opmærksomhed og tilstedeværelse via en effektiv indsats med e-mail markedsføring og via SEO.

Simon fra Kursusfabrikken

Simon

Ekspert i e-mail markedsføring

Simon har mange års erfaring inden for e-mail markedsføring. Simon har fokus på, hvordan man praktisk bruger programmet - og underbygger det altid med teori og forståelse, så man er godt klædt på til at bruge programmet optimalt fra dag 1.

Se alle vores undervisere

+15.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Supplerende kursusinfo om E-mail markedsføring

Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.

Få strategisk forståelse for e-mail markedsføring

Ligesom en hvilken som helst anden markedsføringsdisciplin gælder det for e-mail markedsføring, at man altid bør tage udgangspunkt i en strategi. Det er alfa og omega at få styr på det strategiske fundament, før man kaster sig ud i projektet med e-mail-setup og automatisering. Derfor sørger vi for, at du på dette kursus får en forståelse for, hvad strategi rent faktisk betyder for dit arbejde med e-mails, og hvad du skal være opmærksom på. Både ift. planlægning, opsætning, analyse og eksekvering. På den måde er du sikker på, at du opnår det bedste afsæt for en succesfuld e-mail markedsføringsstrategi på længere sigt.

Bliv fortrolig med Mailchimp fra A til Z

Mailchimp er et smart og effektivt e-mailmarkedsføringsprogram – hvis altså du kender til programmets utallige funktioner og værktøjer. Hvis du ikke har stiftet bekendtskab til Mailchimp tidligere, kan det virke lidt uoverskueligt at komme godt i gang. På dette kursus i e-mail markedsføring får du indblik i Mailchimp fra ende til anden. Vi tager dig i hånden og guider dig igennem programmets opbygning samt de væsentligste funktioner, du bør kende til. Du lærer om alt lige fra kampagner, templates, lister og kontakter til segmenter, automations og meget mere.

Med andre ord: Du bliver i stand til at kunne anvende og navigere problemfrit i Mailchip – fra A til Z.

Lær at automatisere og splitteste på mails og nyhedsbreve

At sætte flow på e-mailmarkedsføring er ofte en fordelagtig måde at effektivisere indsatserne på og øge den samlede ROI på området. På dette e-mailmarkedsføring kursus lærer du til principperne bag automatisering og får indblik i de vigtigste typer af mailflow automations – herunder flows vedrørende ordrebekræftelse, salg, genkøb, tilmelding, engagement og meget andet.

Derudover bliver du sat ind i, hvordan du opsætter, skriver og automatiserer dine nyhedsbreve. Vi sætter fokus på, hvordan det gode og effektfulde nyhedsbrev er indrettet – lige fra emnefelt og call-to-action-knapper til konkret tekstindhold, billeder og video. Alt sammen så du selv kan optimere på dine nyhedsbreve og skabe gode resultater mht. modtagernes engagement og interaktion – herunder åbnings- og klikrate.

Få indblik i rapportering, segmentering og effektmåling

Mailchimp rummer et bredt udvalg af rapporter, som umiddelbart kan være vanskelig at holde styr på og navigere i. Ikke desto mindre er der stor hjælp og værdi at hente i rapporterne, hvis du vil have indblik i dine indsatsers effekt og performance. På dette e-mail markedsføring kursus guider vi dig igennem rapportsystemet og fremhæver de vigtigste og mest brugbare rapporter. Du lærer at finde dem samt endnu vigtigere at læse dem, så du rent faktisk kan uddrage værdifulde indsigter fra de mange nøgletal. Samtidig klæder vi dig på med den nødvendige viden til på egen hånd at kunne afrapportere om dine indsatsers resultater på baggrund af egne data, så du kan påvise succesraten og skabe maksimal gennemsigtighed igennem virksomheden.

Kort sagt: Du lærer at blive fortrolig med Mailchimps muligheder for både tracking og rapportering til gavn for alle i virksomheden såvel som bundlinjen.

Hvad har du lært efter kurset?

Med dette e-mail markedsføring kursus i bagagen har du lært, hvad det vil sige at planlægge og eksekvere på god e-mail marketing. Du har fået en grundig rundtur i Mailchimps opbygning og stiftet bekendtskab med en lang række af de mest centrale værktøjer og funktioner. Du er bl.a. i stand til rent teknisk at opsætte en konto korrekt, lægge en grundlæggende strategi, relevansoptimere indhold af dine mails vha. viden om segmentering, opsætte og udforme skarpe nyhedsbreve samt automatisere dine mails i effektive og tilpassede flows. Sidst men ikke mindst er du blevet fortrolig med systemet af rapporter i Mailchip, så du løbende kan måle på effekten af dine e-mailindsatser og -aktiviteter, og så du kan foretage vigtig afrapportering.

Hvem deltager på E-mail markedsføring kursus?

Uanset om du er nybegynder eller allerede har haft lidt berøring med Mailchimp, bliver du på dette e-mail markedsføring kursus fortrolig med programmet og får indgående kendskab til e-mail marketing-disciplinen generelt set. Kurset henvender sig til dig, der gerne vil blive skarpere til e-mail markedsføring – både mht. teoretisk viden og praktisk erfaring. Så hvis du ønsker at tage din e-mail markedsføring til et højere og mere professionelt niveau vha. Mailchimp, kan dette kursus i e-mail markedsføring med sikkerhed give dig de nødvendige kompetencer.

Har du brug for at forstå, hvilken rolle din e-mailmarkedsføringsstrategi skal spille ift. din virksomheds øvrige markedsføringsindsatsområder, kan vi anbefale dig også at tilmelde dig vores Digital strategi kursus. Her får du indblik, hvordan du udformer en succesfuld digital strategi, der får dine kanaler til at tale optimalt sammen og skaber synergi.

Tilmeld kursus
ATP lukkede hold
Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op
Kursusfabrikken ApS