facebook1pximg
Kursusfabrikkens logo
Kontakt

Google Tag Manager kursus - 1 dag

Mål dine besøgendes adfærd på din webshop

Drømmer du om at få større indsigt i dine besøgendes adfærd? Med Google Tag Manager får du et optimalt redskab til at opsætte sporing på din hjemmeside, så du kan måle antal besøgende, henvendelser på kontaktformularer, tilmeldinger til nyhedsbreve m.v. Kort sagt: Træffe bedre valg med data.

Hvad er Google Tag Manager - og hvordan fungerer det? Hvilke funktioner findes der? Og vigtigst af alt: Hvordan bruger du dem korrekt?

På dette Google Tag Manager kursus vil du få praktisk erfaring med programmet, så du får en grundlæggende forståelse for platformen og kan anvende den til professionel opsætning af basal sporing og fejlfinding.

Ønsker du eksempelvis at se, hvor mange af dine besøgende, der udfylder en kontaktformular, klikker på bestemte knapper, ser videoer eller rejser på tværs af dine domæner? Dette Google Tag Manager kursus baner vejen for værdifuld indsigt i dine besøgendes adfærd - og ikke mindst optimeret konverteringssporing.

Det får du med dit Google Tag Manager kursus

  • Få overblik over Google Tag Managers opbygning og funktioner

  • Få styr på dit Google Tag manager setup 
  • Lær at integrere Google Analytics og Tag Manager

  • Bliv klædt på til at arbejde med triggers og tags, så du kan spore bestemte knapper og links 

  • Lær at teste dine tags med forhåndsvisning og debugview

  • Få erfaring med at importere hændelser til Google Analytics og oprette konverteringsmål

  • Bliv introduceret til dynamisk data, så du kan videreføre dynamisk tekst og værdier til Google Analytics

Google Partner badge

Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.

Google Tag Manager kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Inkl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Google Tag Manager

DatoStedKursus
26. april 2024KøbenhavnGoogle Tag Manager
22. august 2024KøbenhavnGoogle Tag Manager
27. august 2024AarhusGoogle Tag Manager
29. oktober 2024KøbenhavnGoogle Tag Manager
6. december 2024AarhusGoogle Tag Manager
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kræver intet forudgående kendskab til Google Tag Manager
  • Kræver, at du har adgang til en Google Tag Manager-konto, der er tilknyttet din hjemmeside

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person

På dit Google Tag Manager kursus vil du lære om…

Opsæt konverteringssporing

Hvis du vil optimere din online tilstedeværelse, er det alfa og omega, at du er i stand til at spore dine besøgendes adfærd - f.eks. om de foretager en henvendelse eller en værdifuld handling. Med Google Tag Manager kan du nemt opsætte sporing på et væld af elementer på din hjemmeside - uden at du tvinges til at skulle ændre fundamentalt ved din hjemmesides kodning.

Test og vurdér dine egne tags

Google Tag Manager giver dig mulighed for at teste de tags, du har opsat i real time. Det gør det hurtigt og nemt at vurdere, om din sporing fungerer korrekt og kan læses af platforme såsom Google Analytics og Google Ads. På kurset kigger vi ind i redskaberne Forhåndsvisning og Analytics Debug med henblik på at vurdere, hvorvidt den væsentlige adfærd registreres optimalt til videre evalueringsformål.

Effektive tags og triggers

Grundstenene i Google Tag Manager er triggers og tags. Det vil være med disse to elementer vi bestemmer, hvad der skal udløse en hændelse, og hvad hændelsen skal kaldes. Afhængigt af din hjemmesides opbygning kan det være lidt af et detektivarbejde at finde ud af, hvilke parametre der skal udløse hvilke hændelser. Vi giver dig redskaberne til selv at identificere, hvilke triggers der opfylder dine behov, og hvordan du konkret implementerer dem i din opsætning.

Importér hændelser til Analytics

Importering af hændelser fra Google Tag Manager til Google Analytics er alfa og omega. Det muliggør, at du kan få indsigt i netop, hvilke kanaler eller kampagner der er kilde til de gode hændelser - og hvilke der ikke er. På dette Google Tag Manager kursus lærer du, hvordan hændelsesmål overføres til Google Analytics, så dine hændelser kan arbejde for dig og din forretning.

Forstå opbygning og funktioner

For at få det meste ud af Google Tag Manager er det vigtigt, at du har en forståelse for, hvad platformen kan, hvordan den fungerer og ikke mindst har kendskab til de menuer, du møder. Vi giver dig en grundig rundtur i programmet og introducerer dig til de vigtigste menuer og funktionaliteter, så du er klædt optimalt på til efterfølgende at kunne arbejde videre på platformen på egen hånd.

Mulighed for et lukket hold

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.

Mød din underviser på kurset i Google Tag Manager

Andreas

Underviser i Google Tag Manager

Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketingkonsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.

Thomas

Underviser i Google Tag Manager

Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Google Tag Manager, Google Analytics og Google Ads. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.

Se alle vores undervisere

+15.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig dit Google Tag Manager kursus her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Kursusfabrikken ApS