facebook1pximg

Google Tag Manager kursus - 1 dag

Tag webanalyse til nye højder med avanceret sporing

Har du Google Tag Manager på din hjemmeside, og drømmer du om at få større indsigt i dine besøgendes adfærd? Med Google Tag Manager får du et optimalt redskab til at opsætte sporing på din hjemmeside, så du kan analysere din trafik, måle dine konverteringer og træffe bedre valg med data.

Men hvad er Google Tag Manager - og hvordan fungerer det? Hvilke funktioner findes der? Og vigtigst af alt: Hvordan betjener du dem korrekt?

På dette Google Tag Manager kursus vil du få praktisk erfaring med programmet, så du får en grundlæggende forståelse for platformen og kan anvende den til professionel opsætning af basal sporing og fejlfinding.

Ønsker du eksempelvis at se, hvor mange af dine besøgende, der udfylder en kontaktformular, klikker på bestemte knapper, ser videoer, eller rejser på tværs af dine domæner? Dette Google Tag Manager kursus baner vejen for værdifuld indsigt i dine besøgende - og ikke mindst optimeret konverteringssporing.

Det får du med dit Google Tag Manager kursus

  • Få overblik over Google Tag Managers opbygning og funktioner

  • Få styr på dit Google Tag manager setup 
  • Lær at integrere Google Analytics og Tag Manager

  • Bliv klædt på til at arbejde med triggers og tags, så du eks. kan spore bestemte knapper og links 

  • Lær at teste dine tags med forhåndsvisning og debugview

  • Få erfaring med at importere hændelser til Google Analytics og oprette konverteringsmål

  • Bliv introduceret til dynamisk data, så du eks. kan videreføre dynamisk tekst og værdier til Google Analytics

Google Tag Manager kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

Hvorfor skal du tage et kursus hos Kursusfabrikken?

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Personlige behov

Underviseren kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Små hold med maks. 5 deltagere. Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

3 fra samme virksomhed?

Hvis I er 3 eller flere fra samme virksomhed, laver vi et skræddersyet forløb, kun til jer.

Datoer for kursus i Google Tag manager

DatoStedKursus
2. februar 2022KøbenhavnGoogle Tag Manager
22. februar 2022AarhusGoogle Tag Manager
26. april 2022AarhusGoogle Tag Manager
16. maj 2022KøbenhavnGoogle Tag Manager
Tilmeld kursus

Praktisk information

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til Google Tag Manager
  • Kræver at du har adgang til en Google Tag Manager-konto, der er tilknyttet din hjemmeside

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Vi anbefaler også

Du kan med fordel også tage et kig på vores øvrige relevante kurser - herunder Google Analytics, Google Analytics 4, Google Ads udvidet og Google Ads.

På dit Google Tag Manager kursus vil du lære om…

Opsæt konverteringssporing

Hvis du vil optimere din online tilstedeværelse, er det alfa og omega, at du er i stand til at spore dine besøgendes adfærd - f.eks. om de foretager en henvendelse eller en værdifuld handling. Med Google Tag Manager kan du nemt opsætte sporing på et væld af elementer på din hjemmeside - uden at du tvinges at skulle ændre fundamentalt ved din hjemmesides kodning.

Test og vurdér dine egne tags

Google Tag Manager giver dig mulighed for at teste de tags, du har opsat i real time. Det gør det hurtigt og nemt at vurdere, om din sporing fungerer korrekt og kan læses af platforme såsom Google Analytics og Google Ads. På kurset kigger vi ind i redskaberne Forhåndsvisning og Analytics Debug med henblik på at vurdere, hvorvidt den væsentlige adfærd registreres optimalt til videre evalueringsformål.

Effektive tags og triggers

Grundstenene i Google Tag Manager er triggers og tags. Det vil være med disse to elementer vi bestemmer, hvad der skal udløse en hændelse, og hvad hændelsen skal kaldes. Afhængigt af din hjemmesides opbygning kan det være lidt af et detektivarbejde at finde ud af, hvilke parametre der skal udløse hvilke hændelser. Vi giver dig redskaberne til selv at identificere, hvilke triggers der opfylder dine behov, og hvordan du konkret implementerer dem i din opsætning.

Importér hændelser til Analytics

Importering af hændelser fra Google Tag Manager til Google Analytics er alfa og omega. Det muliggør, at du kan få indsigt i netop, hvilke kanaler eller kampagner der er kilde til de gode hændelser - og hvilke der ikke er. På dette Google Tag Manager kursus lærer du, hvordan hændelsesmål overføres til Google Analytics, så dine hændelser kan arbejde for dig og din forretning.

Forstå opbygning og funktioner

For at få det meste ud af Google Tag Manager er det vigtigt, at du har en forståelse for, hvad platformen kan, hvordan den fungerer og ikke mindst har kendskab til de menuer, du møder. Vi giver dig en grundig rundtur i programmet og introducerer dig til de vigtigste menuer og funktionaliteter, så du er klædt optimalt på til efterfølgende at kunne arbejde videre på platformen på egen hånd.

bog ved tilmleding

Mød din underviser på kurset i Google Tag Manager

Anders Hingeberg

Underviser i Google Analytics 4

Anders er kursusansvarlig og indehaver af Kursusfabrikken. Han er medforfatter til bogen Online Markedsføring - Den Store Grundbog og har +10 års erfaring med online marketing - herunder programmer såsom Google Tag Manager m.v.

Andreas Bjørn

Underviser i Google Analytics 4

Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketingkonsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig dit Google Tag Manager kursus her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
Opdateret og gennemarbejdet kursusmateriale
Praksisnær undervisning
Fuld forplejning hele dagen
Ekspertundervisere

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.