Drømmer du om at få større indsigt i dine besøgendes adfærd? Med Google Tag Manager får du et optimalt redskab til at opsætte sporing på din hjemmeside, så du kan måle antal besøgende, henvendelser på kontaktformularer, tilmeldinger til nyhedsbreve m.v. Kort sagt: Træffe bedre valg med data.
Hvad er Google Tag Manager, også kendt som GTM - og hvordan fungerer det? Hvilke funktioner findes der? Og vigtigst af alt: Hvordan bruger du dem korrekt?
På dette Google Tag Manager kursus vil du få praktisk erfaring med programmet GTM, så du får en grundlæggende forståelse for platformen og kan anvende den til professionel opsætning af basal sporing og fejlfinding.
Ønsker du eksempelvis at se, hvor mange af dine besøgende, der udfylder en kontaktformular, klikker på bestemte knapper, ser videoer eller rejser på tværs af dine domæner? Dette Google Tag Manager kursus baner vejen for værdifuld indsigt i dine besøgendes adfærd - og ikke mindst optimeret konverteringssporing.
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Book et opkald fra Andreas, hvis du har spørgsmål til kurset eller er i tvivl om dit niveau.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
29. oktober 2024 | København | Google Tag Manager |
6. december 2024 | Aarhus | Google Tag Manager |
1. april 2025 | Aarhus | Google Tag Manager |
3. april 2025 | København | Google Tag Manager |
Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person
Hvis du vil optimere din online tilstedeværelse, er det alfa og omega, at du er i stand til at spore dine besøgendes adfærd - f.eks. om de foretager en henvendelse eller en værdifuld handling. Med Google Tag Manager kan du nemt opsætte sporing på et væld af elementer på din hjemmeside - uden at du tvinges til at skulle ændre fundamentalt ved din hjemmesides kodning.
Google Tag Manager giver dig mulighed for at teste de tags, du har opsat i real time. Det gør det hurtigt og nemt at vurdere, om din sporing fungerer korrekt og kan læses af platforme såsom Google Analytics og Google Ads. På kurset kigger vi ind i redskaberne Forhåndsvisning og Analytics Debug med henblik på at vurdere, hvorvidt den væsentlige adfærd registreres optimalt til videre evalueringsformål.
Grundstenene i Google Tag Manager er triggers og tags. Det vil være med disse to elementer vi bestemmer, hvad der skal udløse en hændelse, og hvad hændelsen skal kaldes. Afhængigt af din hjemmesides opbygning kan det være lidt af et detektivarbejde at finde ud af, hvilke parametre der skal udløse hvilke hændelser. Vi giver dig redskaberne til selv at identificere, hvilke triggers der opfylder dine behov, og hvordan du konkret implementerer dem i din opsætning.
Importering af hændelser fra Google Tag Manager til Google Analytics er alfa og omega. Det muliggør, at du kan få indsigt i netop, hvilke kanaler eller kampagner der er kilde til de gode hændelser - og hvilke der ikke er. På dette Google Tag Manager kursus lærer du, hvordan hændelsesmål overføres til Google Analytics, så dine hændelser kan arbejde for dig og din forretning.
For at få det meste ud af Google Tag Manager er det vigtigt, at du har en forståelse for, hvad platformen kan, hvordan den fungerer og ikke mindst har kendskab til de menuer, du møder. Vi giver dig en grundig rundtur i programmet og introducerer dig til de vigtigste menuer og funktionaliteter, så du er klædt optimalt på til efterfølgende at kunne arbejde videre på platformen på egen hånd.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Andreas
Underviser i Google Tag Manager
Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketingkonsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.
Thomas
Underviser i Google Tag Manager
Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Google Tag Manager, Google Analytics og Google Ads. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.