Social media manager kursus – 2 dage

Få succes på de sociale medier og skab værdi på bundlinjen

Vil du lære at blive en dygtig Social Media Manager? Vil du vide mere om indholdsstrategier, annoncering, kampagneplanlægning, ‘den gode opdatering’, video og effektmåling på Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube?

På dette 2 dages kursus i sociale medier vil du bl.a. lære, hvordan du kan arbejde strategisk med SoMe og influencer marketing. Du vil blive introduceret til uundværlige værktøjer, målrettet annoncering, community management, indholdsstrategier, customer journey mapping og meget mere. Du vil også lære, hvordan man fastsætter KPI’er og måler ROI af indsatsen på sociale medier.

Dit udbytte

  • Lær hvordan du udvikler en strategisk ramme, der kan sikre succes
  • Få praktisk erfaring med Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube, og opnå en forståelse for, hvordan du udnytter de forskellige muligheder
  • Bliv klædt på til arbejdet med community management, herunder dialog, relationer og loyalitetsopbygning
  • Få viden om influencer marketing og arbejdet med eks. bloggere
  • Målrettet annoncering, kampagneplanlægning og retargeting
  • Erfaring med at arbejde med målgrupper og kundetyper
  • Få konkrete værktøjer til indholdsstrategi, planlægning og din kommunikationsprofil samt tone-of-voice.
  • Få tips og tricks til at lave gode videoer til Facebook og YouTube.
  • Lær hvordan du analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit arbejde, så du kan påvise en positiv ROI
  • Bliv bekendt med mulighederne i alternative kanaler såsom Twitter, Snapchat mm.
  • Få styr på relevant jura
SoMe Manager

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

Pris: 6.995 kr. ekskl. moms

Vil du hellere fokusere på et enkelt medie? Vi har 1 dags kurser i Facebook, Facebook annoncering, Instagram og LinkedIn.

Hvorfor skal du tage et kursus hos Kursusfabrikken?

Personlige behov

Underviseren kontakter dig inden kurset, for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Små hold med maks. 5 deltagere. Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

3 fra samme virksomhed?

Hvis I er 3 eller flere fra samme virksomhed, laver vi et skræddersyet forløb, kun til jer.

Datoer for kursus i Social Media Manager

DatoStedKursus
16.-17. juni 2021ONLINEFyldt hold
21.-22. juni 2021AarhusSoMe manager kursus
21.-22. juni 2021KøbenhavnFyldt hold
21.-22. juni 2021OdenseSoMe manager kursus
28.-29. juni 2021KøbenhavnFyldt hold
5.-6. juli 2021KøbenhavnSoMe manager kursus
5.-6. juli 2021AarhusSoMe manager kursus
14.-15. juli 2021KøbenhavnSoMe manager kursus
2.-3. august 2021AarhusSoMe manager kursus
2.-3. august 2021KøbenhavnSoMe manager kursus
23.-24. august 2021AarhusSoMe manager kursus
23.-24. august 2021KøbenhavnSoMe manager kursus
23.-24. august 2021OdenseSoMe manager kursus
6.-7. septemberAarhusSoMe manager kursus
6.-7. septemberKøbenhavnSoMe manager kursus
20.-21. septemberAarhusSoMe manager kursus
20.-21. septemberKøbenhavnSoMe manager kursus
20.-21. septemberAalborgSoMe manager kursus
20.-21. septemberOdenseSoMe manager kursus
Tilmeld kursus

Praktisk Information

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30

Pris: 6.995 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om faget

Natascha_Kloster

Natascha, FoodService Danmark A/S
Deltager på Social Media Manager

“Jeg synes, det var et rigtig godt kursus, der levede op til det, der blev lovet i kursusbeskrivelsen.”

five stars review
Henrik

Henrik, Lysiplex
Deltager på Social Media Manager

“Vi havde inden kurset forberedt en del spørgsmål, som blev grundigt uddybet af Anne. De, som mødte op som tvivlere, var efter kurset omvendt.”

five stars review
privat person female

Malene, Digitaliseringsstyrelsen
Deltager på Social Media Manager

”Fedt at indholdet var så målrettet deltagerne. Meget konkrete råd, og præsentationen var udformet på en måde, så den er let at bruge til opslag efterfølgende.”

five stars review
Kamilla

Kamilla, jobsøgende
Deltager på Social Media Manager

“Kurset var helt i top. Underviseren var super god til at forklare og svare på spørgsmål. Yderst udbytterigt!”

five stars review
Nana

Nana, Odense Kommune
Deltager på Social Media Manager

”Det var bare så fint et kursus – med god og grundig formidling af konkrete værktøjer!”

five stars review
privat person female

Malene, GB Grafisk Reklamebureau
Deltager på Social Media Manager

”En god underviser med brugbare eksempler og argumenter.”

five stars review

På kurset vil du lære om…

Strategisk ramme

På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med konkurrent- og målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.

Community Management

På de sociale medier har du mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og øge salget. Det er afgørende, at du formår at indgå i konstruktive dialoger, og at du engagerer dine følgere gennem gode, relevante opdateringer. På kurset vil du lære om community management, relations- og loyalitetsopbygning.

Uundværlige værktøjer

På kurset vil du blive præsenteret for uundværlige værktøjer til arbejdet med de sociale medier. Du vil få praktisk erfaring med at uarbejde en redaktionel kalender, community management tools, Facebook Business Manager m.m. Målet er, at du selv skal kunne arbejde professionelt med de mange værktøjer efter kurset.

Analyse og effektmåling

Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan sikre, at I skaber værdi på bundlinjen. Du vil lære om måling af KPI’er og få praktisk erfaring med relevante analyse- og effektmålingsværktøjer, som du kan bruge i dit arbejde efter kurset.

Annoncering og kampagnestrategi

I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med selv at arbejde med annoncering på både Facebook, Instagram og LinkedIn. Du vil få erfaring med forskellige kampagneformer, budstrategier, Facebook pixel, segmentering og retargeting. Efter kurset vil du være i stand til at arbejde professionelt med annoncering på de sociale medier.

bog ved tilmleding

Underviserne bag

Lotte stjerne fra Kursusfabrikken

Lotte Stjerne
Specialist i SoMe og Online Markedsføring

Lotte elsker at nørde igennem med budskaber, målgrupper og kommunikationsstrategier, der er nemme at bruge. Hun underviser bl.a. i content marketing, sociale medier og e-mailmarkedsføring.

Rebekka hviid

Rebekka Hviid
Ekspert i SoMe

Rebekka arbejder med markedsføringsstrategier, sociale medier, SEO, Google Ads – først som marketingansvarlig og nu som konsulent i egen virksomhed, hvor hun hjælper virksomheder med strategier for online synlighed og salg.

Toke SoMe

Toke Thrane-Hanghøj
Ekspert i SoMe

Toke har arbejdet med Social Media Marketing og content creation i 6 år, og har både erfaring fra mediebureau, NGO og fra det private erhvervsliv. Tokes fokus er, at gøre undervisningen praktisk og håndgribelig, så du kan bruge det du har lært med det samme.

Charlotte fra Kursusfabrikken

Charlotte Falko
Ekspert i SoMe

Charlotte har en baggrund inden for digital markedsføring, hvor hun bl.a. har specialiseret sig i sociale medier og content marketing. Charlotte er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation, og er til dagligt online marketing konsulent og underviser hos Kursusfabrikken.

Mia underviser

Mia Rasmussen
Specialist i content og SoMe

Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektfuldt indhold på sociale medier. Mia er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation og er til dagligt Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.

Rikke Moritz

Rikke Moritz
Digital marketing specialist

Rikke har flere års erfaring med digital marketing og brænder for at skabe vækst og synlighed for virksomheder på sociale medier. Når hun ikke underviser hos Kursusfabrikken, driver hun en konsulentvirksomhed, der hjælper andre virksomheder med at udarbejde online strategier og content til Facebook og Instagram.

De bruger Kursusfabrikken

Trine fra Kursusfabrikken

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
Praksisnær undervisning
Fuld forplejning hele dagen
Ekspertundervisere

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.