Social media manager kursus – 2 dage

Få succes på de sociale medier og skab værdi på bundlinjen

Vil du lære at blive en dygtig Social Media Manager? Vil du vide mere om  indholdsstrategier, annoncering, kampagneplanlægning, ‘den gode opdatering’, video og effektmåling på Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube?

På dette 2 dages kursus i sociale medier vil du bl.a. lære, hvordan du kan arbejde strategisk med SoMe og influencer marketing. Du vil blive introduceret til uundværlige værktøjer, målrettet annoncering, community management, indholdsstrategier, customer journey mapping og meget mere. Du vil også lære, hvordan man fastsætter KPI’er og måler ROI af indsatsen på sociale medier.

Dit udbytte

  • Lær hvordan du udvikler en strategisk ramme, der kan sikre succes
  • Få praktisk erfaring med Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube, og opnå en forståelse for, hvordan du udnytter de forskellige muligheder
  • Bliv klædt på til arbejdet med community management, herunder dialog, relationer og loyalitetsopbygning
  • Få viden om influencer marketing og arbejdet med eks. bloggere
  • Målrettet annoncering, kampagneplanlægning og retargeting
  • Erfaring med at arbejde med målgrupper og kundetyper
  • Få konkrete værktøjer til indholdsstrategi, planlægning og din kommunikationsprofil samt tone-of-voice.
  • Få tips og tricks til at lave gode videoer til Facebook og YouTube.
  • Lær hvordan du analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit arbejde, så du kan påvise en positiv ROI
  • Bliv bekendt med mulighederne i alternative kanaler såsom Twitter, Snapchat mm.
  • Få styr på relevant jura
Det får du med
  • Max. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 6.500 kr. ekskl. moms

Vi har også 1 dags kurser

Vil du hellere fokusere på et enkelt medie? Vi har 1 dags kurser i Sociale medierFacebook, Facebook annoncering, LinkedIn og content marketing.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet SoMe kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet SoMe kursus, kun til jer. Læs mere her.

Kursusdatoer

DatoAntal dageTidspunktSted
24.-25. oktober 201929.00-15.30 Aarhus
11.-12. november 201929.00-15.30 København
20.-21. november 201929.00-15.30 Aarhus
28.-29. november 201929.00-15.30 København
9.-10. december 201929.00-15.30 København
9.-10. december 201929.00-15.30 Aarhus
6.-7. januar 202029.00-15.30 Aarhus
20.-21. januar 202029.00-15.30 København
20.-21. januar 202029.00-15.30 Esbjerg
10.-11. februar 202029.00-15.30 Aarhus
24.-25. februar 202029.00-15.30 København & Odense

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra 9.00-15.30 begge dage

Pris: 6.500 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om faget

anmeldelse kursusfabrikken kursus

Jeg synes, det var et rigtig godt kursus, der levede op til det, der blev lovet i kursusbeskrivelsen.

Natascha, FoodService Danmark A/SDeltager på Social Media Manager

anmeldelse kursusfabrikken kursus

“Vi havde inden kurset forberedt en del spørgsmål, som blev grundigt uddybet af Anne. De, som mødte op som tvivlere, var efter kurset omvendt.”

Henrik, LysiplexDeltager på Social Media Manager

anmeldelse kursusfabrikken kursus

”Fedt at indholdet var så målrettet deltagerne. Meget konkrete råd, og præsentationen var udformet på en måde, så den er let at bruge til opslag efterfølgende.”

Malene, DigitaliseringsstyrelsenDeltager på Social Media Manager

På kurset vil du lære om…

Strategisk ramme

På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med konkurrent- og målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.

Community management

På de sociale medier har du mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og øge salget. Det er afgørende, at du formår at indgå i konstruktive dialoger, og at du engagerer dine følgere gennem gode, relevante opdateringer. På kurset vil du lære om community management, relations- og loyalitetsopbygning.

Uundværlige værktøjer

På kurset vil du blive præsenteret for uundværlige værktøjer til arbejdet med de sociale medier. Du vil få praktisk erfaring med at uarbejde en redaktionel kalender, community management tools, Facebook Business Manager m.m. Målet er, at du selv skal kunne arbejde professionelt med de mange værktøjer efter kurset.

Analyse og effektmåling

Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan sikre, at I skaber værdi på bundlinjen. Du vil lære om måling af KPI’er og få praktisk erfaring med relevante analyse- og effektmålingsværktøjer, som du kan bruge i dit arbejde efter kurset.

Annoncering og kampagnestrategi

I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med selv at arbejde med annoncering på både Facebook, Instagram og LinkedIn. Du vil få erfaring med forskellige kampagneformer, budstrategier, Facebook pixel, segmentering og retargeting. Efter kurset vil du være i stand til at arbejde professionelt med annoncering på de sociale medier.

Underviserne bag

Anne har masser af erfaring med Sociale medier fra sit arbejde indenfor e-commerce. Lige nu arbejder hun som selvstændig marketingkonsulent og blogger om onlinemarkedsføring.

Anne Billing, specialist i SoMe og online markedsføring

Rasmus har mange års erfaring indenfor sociale medier og digital strategi, og driver til dagligt konsulentvirksomheden Everflow.

Rasmus Bach Christensen, Digital marketing specialist

Charlotte har en baggrund inden for digital markedsføring, hvor hun bl.a. er specialiseret sig inden for sociale medier og content marketing. Charlotte er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation

Charlotte Falko, ekspert i Sociale medier

De bruger kursusfabrikken

 

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Små hold med max 5. deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
  • Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
  • Opdateret og gennemarbejdet kursusmateriale
  • Praksisnær undervisning
  • Fuld forplejning hele dagen
  • Ekspertundervisere

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.