Kurset er for dig, der vil lære at lave scroll-stoppende opslag, som tiltrækker masser af likes, opmærksomhed og kunder. Det er for dig, der vil have styr på det strategiske fundament, se gode eksempler og have alle genvejene til at lykkes på Facebook, Instagram og LinkedIn – både organisk og betalt.
Du lærer at lave indhold, som jeres målgruppe vil elske at engagere sig i og bliver introduceret til uundværlige værktøjer, så du aldrig igen løber tør for idéer til opslag. Du får konkrete redskaber til at planlægge jeres indhold mindst to uger frem i tiden, så du kan lave andre ting – med god samvittighed.
Du lærer også - trin for trin - at opsætte fængende Facebook-annoncer samt at måle effekten af dem. Og så bliver du opdateret på de nyeste SoMe-trends, så du ved, hvordan du allerbedst udnytter mulighederne i lige netop jeres virksomhed.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
6.-7. december 2023 | Aarhus | SoMe manager kursus |
11.-12. december 2023 | København (Søborg) | Fyldt hold |
8.-9. januar 2024 | Aarhus | SoMe manager kursus |
10.-11. januar 2024 | København (Søborg) | SoMe manager kursus |
22.-23. januar 2024 | København (Søborg) | SoMe manager kursus |
24.-25. januar 2024 | Aarhus | SoMe manager kursus |
29.-30. januar 2024 | Aalborg | SoMe manager kursus |
5.-6. februar 2024 | Aarhus | SoMe manager kursus |
7.-8. februar 2024 | København (Søborg) | SoMe manager kursus |
19.-20. februar 2024 | København (Søborg) | SoMe manager kursus |
21.-22. februar 2024 | Aarhus | SoMe manager kursus |
26.-27. februar 2024 | Odense | SoMe manager kursus |
Pris: 6.995 kr. ekskl. moms pr. person
Henrik, Lysiplex
Deltager på Social Media Manager
“Vi havde inden kurset forberedt en del spørgsmål, som blev grundigt uddybet af Anne. De, som mødte op som tvivlere, var efter kurset omvendt.”
Ninna
Deltager på Social Media Manager
”Rigtig godt kursus med virkelig god underviser. Fedt, at det var et lille hold, så vi kunne tage udgangspunkt i hver persons situation og man derfor kunne lære bedst. God struktur, overskueligt og til at forstå og jeg lærte en masse nyt.”
Malene, Digitaliseringsstyrelsen
Deltager på Social Media Manager
”Fedt at indholdet var så målrettet deltagerne. Meget konkrete råd, og præsentationen var udformet på en måde, så den er let at bruge til opslag efterfølgende.”
Natascha, FoodService Danmark A/S
Deltager på Social Media Manager
“Jeg synes, det var et rigtig godt kursus, der levede op til det, der blev lovet i kursusbeskrivelsen.”
Nana, Odense Kommune
Deltager på Social Media Manager
”Det var bare så fint et kursus – med god og grundig formidling af konkrete værktøjer!”
Kamilla, jobsøgende
Deltager på Social Media Manager
“Kurset var helt i top. Underviseren var super god til at forklare og svare på spørgsmål. Yderst udbytterigt!”
På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med konkurrent- og målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.
På kurset lærer du om relations- og loyalitetsopbygning via community management. Du lærer at indgå i konstruktive dialoger og at engagere dine følgere gennem gode, relevante opdateringer. På den måde har du mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og øge salget.
Du lærer at måle effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan vise din chef, at det virker. Du lærer om måling af KPI’er og får praktisk erfaring med relevante analyse- og effektmålingsværktøjer, som du kan bruge i dit arbejde efter kurset.
På kurset bliver du præsenteret for en lang række uundværlige værktøjer, som vil lette dit arbejde med de sociale medier. Du bliver fortrolig med at udarbejde en redaktionel kalender, håndtere community management tools, operere i Facebook Business Manager m.m., hvilket sparer tid i din arbejdsgang.
I løbet af kurset opretter vi sammen annoncer på både Facebook, Instagram og LinkedIn. Du har selv fingrene på tasterne og får praktisk erfaring med forskellige kampagneformer, budstrategier, Facebook-pixel, segmentering og retargeting. Essentiel viden, for dig der vil være succesfuld SoMe specialist.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse, kan tilpasses efter jeres interesser. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Mia
Specialist i content og SoMe
Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektfuldt indhold på sociale medier. Mia er til dagligt Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.
Rikke
Ekspert i SoMe
Rikke Moritz har flere års erfaring med digital marketing og brænder for at skabe vækst og synlighed for virksomheder på sociale medier. Når hun ikke underviser hos Kursusfabrikken, driver hun en konsulentvirksomhed, der hjælper andre virksomheder med at udarbejde online strategier og content til Facebook og Instagram.
Toke
Ekspert i SoMe
Toke har mange års erfaring med Social Media Marketing og content creation. Tokes fokus er at gøre undervisningen praktisk og håndgribelig, så du kan bruge det, du har lært med det samme.
Peter
Specialist i SoMe og Online Markedsføring
Peter er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring i at skabe online opmærksomhed og tilstedeværelse via en effektiv indsats på både sociale medier og via SEO.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Rollen som Social Media Manager kræver forståelse for analyse såvel som strategisk indsigt i området, hvis du vil have succes. Det handler om at blive bevidst om, hvorfor du er til stede på de sociale medier og at sætte realistiske målsætninger, der giver mening for din forretningsplan. På dette Social Media Manager kursus får du indblik i, hvordan man generelt set tænker strategi på sociale medier. Vi tager de strategiske briller på og giver dig de nødvendige værktøjer til selv at kunne opbygge og eksekvere på en målrettet SoMe-strategi, der virker.
Kort sagt: Du bliver klædt optimalt på, uanset om du har brug for at komme godt i gang eller ønsker at optimere det strategiske grundlag på dine sociale medier.
Din tilstedeværelse på sociale medier er intet værd, hvis ikke du er aktiv og interagerer med din målgruppe. Og her er indholdsproduktion nøglen til succes – vel at mærke produktion af ”det gode” indhold. På Social Media Manager kurset lærer du, hvad det vil sige at udvikle content, der skaber opmærksomhed og skyder sig direkte ind i din målgruppes hjerter. Du får indblik i, hvordan du som virksomhed skal kommunikere via SoMe-platformene, og hvordan du dyrker og opretholder et stærkt community af loyale følgere.
Kurset er spækket med konkrete eksempler på godt indhold, som du kan relatere til din egen virkelighed, og du får rig mulighed for selv at prøve kræfter med kreativ udvikling af content i diverse øvelser på undervisningen. Du lærer både at oprette opslag med skrift og billedmateriale og får gode råd til effektfuld videoproduktion. Derudover får du erfaring med planlægning og målretning af dit indhold, så det rent faktisk formår at tale til den målgruppe, du ønsker at indfange.
Sidst men ikke mindst bliver du bekendt med, hvordan du kan arbejde strategisk med udvikling af indhold – bl.a. igennem influencer marketing.
Hvis du som virksomhed gerne vil arbejde professionelt med sociale medier og opnå succes, er det efterhånden en nødvendighed at indtænke annoncering. Digitale annoncer på fx Facebook, Instagram eller LinkedIn er ekstremt effektive redskaber til at kunne målrette og promovere dine budskaber samt nå ud til de relevante personer.
Som deltager på dette Social Media Manager kursus introducerer vi dig for Facebooks ”Annonceadministrator” og giver dig en overordnet rundtur, så du selv kan navigere i modulet. Du får praktisk erfaring med at oprette kampagner og annoncer, og du lærer at kende forskel på de forskellige typer kampagner og budstrategier. Igennem teoretisk gennemgang og praktiske øvelser præsenteres får du samlet set indblik i, hvordan du kan segmentere og skræddersy annoncer, og hvordan du vha. opsat Facebook-pixel efterfølgende kan tracke på annoncer og kampagners performance. Desuden bliver du i stand til at planlægge dine annonceindsatser, så de bliver offentliggjort på det rette tidspunkt – til de rette personer.
At ramme plet med sin kommunikation på sociale medier kræver, at man i første omgang ved, hvad – eller rettere hvem – man skal ramme. Sagt på en anden måde: Det kræver indgående kendskab til målgruppen. Netop dette er et af fokuspunkterne på dette Social Media Manager kursus, hvor du lærer analytisk at identificere din målgruppe og undersøge, hvad der karakteriserer den. Du bliver fortrolig med de forskellige kundetyper og lærer at målrette din kommunikation til de respektive typer. Vi introducerer dig til de vigtigste principper bag målgruppeanalyse samt konkrete analyseværktøjer, du kan brug til at få værdifuld viden om og data på din målgruppe.
Derudover giver Social Media Manager kurset dig forståelse for, hvordan du måler på dine resultater. Vi kigger nærmere på effektmåling af både organiske opslag og betalt indhold, og du lærer at arbejde med konkrete KPI’er og målsætninger. Alt sammen så du fremover selv kan få overblik over dine indsatsers performance på sociale medier – og så du forhåbentlig kan opnå og opretholde en positiv ROI.
Efter kurset har du lært, hvad det grundlæggende kræver og indebærer at arbejde professionelt med sociale medier. Du har fået opdateret viden om de forskellige sociale medier på markedet og ved, hvad der karakteriserer og adskiller dem, samt hvad du skal være opmærksom på, hvis du anvender dem. Du er blevet bekendt med både produktion af effektfuldt indhold og målrettet annoncering, og du er på egen hånd i stand til at analysere på din målgruppe og måle på dine indsatsers resultater.
Sidst, men ikke mindst har du fået praktisk erfaring med den store SoMe-værktøjskasse, der berører alt lige fra indholdsplanlægning, målgruppe- og konkurrentanalyse til strategiudvikling, community management og effektmåling – for bare at nævne et lille udpluk.
Social Media Manager kurset henvender sig til dig, der først og fremmest ønsker at optimere og få succes med din virksomheds aktivitet på sociale medier. Har du brug for sparring på det strategiske arbejde med sociale medier, eller søger du praktisk erfaring med kommunikation og annoncering på Facebook, Instagram eller LinkedIn? Uanset hvilket udgangspunkt du kommer med, vil du på kurset med sikkerhed blive styrket i dine kompetencer som Social Media Manager. Kurset favner både teoretisk gennemgang og praktiske øvelser, og der er rig mulighed for at inddrage sin egen virksomhed som case-materiale.
Med andre ord: Kurset til dig, der har ambitioner om at ville dygtiggøre dig som vaskeægte Social Media Manager.
Vi udbyder også dette SoMe Manager kursus i online kursusformat.
Har behov for at dykke ned i de forskellige sociale medier, kan vi henvise til vores dedikerede kurser i fx Facebook, Instagram eller LinkedIn.