Kurset er for dig, der vil lære at lave scroll-stoppende opslag, som tiltrækker nye kunder, opmærksomhed og engagement. Det er for dig, der vil have styr på det strategiske fundament, se gode eksempler og have alle genvejene til at lykkes på Facebook, Instagram og LinkedIn – både organisk og betalt.
Du lærer at lave indhold, som jeres målgruppe vil elske at engagere sig i og bliver introduceret til uundværlige værktøjer, så du aldrig igen løber tør for idéer til opslag. Du får konkrete redskaber til at planlægge jeres indhold frem i tiden, så du kan lave andre ting – med god samvittighed.
Du vil også blive introduceret til opsætning af annoncer på Facebook og Instagram. Og så bliver du opdateret på de nyeste trends på sociale medier, så du ved, hvordan du allerbedst udnytter mulighederne i lige netop jeres virksomhed.
Book et opkald fra Mia, hvis du har spørgsmål til kurset eller er i tvivl om dit niveau.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Status |
---|---|---|
9.-10. december 2024 | Aarhus | Fyldt hold - Kom på venteliste |
11.-12. december 2024 | København (Søborg) | Fyldt hold - Kom på venteliste |
13.-14. januar 2025 | København (Søborg) | Få ledige pladser |
13.-14. januar 2025 | Aarhus | Få ledige pladser |
15.-16. januar 2025 | København (Søborg) | Fyldt hold - Kom på venteliste |
27.-28. januar 2025 | Aalborg | Ledige pladser |
27.-28. januar 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
29.-30. januar 2025 | Aarhus | Fyldt hold - Kom på venteliste |
3.-4. februar 2025 | København (Søborg) | Få ledige pladser |
4.-5. februar 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
5.-6. februar 2025 | Odense | Ledige pladser |
24.-25. februar 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
26.-27. februar 2025 | Aarhus | Få ledige pladser |
17.-18. marts 2025 | Odense | Ledige pladser |
19.-20. marts 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
24.-25. marts 2025 | Aalborg | Ledige pladser |
26.-27. marts 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
7.-8. april 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
23.-24. april 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
28.-29. april 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
Pris: 7.995 kr. ekskl. moms pr. person
Udfyld formularen for en uforpligtende plads på ventelisten.
Hvis du er interesseret i en plads på et af vores fyldte hold, kan du her skrive dig på venteliste. Vi kontakter dig hvis der opstår en ledig plads. Tilbuddet om den ledige plads er helt uforpligtende.
"*" indikerer påkrævede felter
Rigtig godt kursus med virkelig god underviser. Fedt, at det var et lille hold, så vi kunne tage udgangspunkt i hver persons situation og man derfor kunne lære bedst. God struktur, overskueligt og til at forstå og jeg lærte en masse nyt.
Ninna
Deltager på Social Media Manager
Jeg er voldsomt begejstret for kurset. Alt spillede til UG. Underviseren var fantastisk. Jeg vil KLART anbefale jer til andre. Det var et virkelig fint kursus, jeg har fået langt mere, end jeg havde forventet.
Jeanette
Deltager på Social Media Manager
Det var bare så fint et kursus – med god og grundig formidling af konkrete værktøjer!
Nana, Odense Kommune
Deltager på Social Media Manager
Vi havde inden kurset forberedt en del spørgsmål, som blev grundigt uddybet af Anne. De, som mødte op som tvivlere, var efter kurset omvendt.
Henrik, Lysiplex
Deltager på Social Media Manager
På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.
På kurset får du tips og tricks til, hvilke opslag der performer på sociale medier. Du får håndgribelige værktøjer til at anvende forskellige virkemidler, så dine opslag på sociale medier kommer ud til flere, og du opnår bedre resultater. Du får praktiske eksempler på succesfulde kampagner, community mangagement samt inspiration til, hvordan du kan skabe endnu bedre opslag på sociale medier.
Du lærer at måle effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan vise din chef, at det virker. Du lærer, hvordan du finder frem til, hvad der har været en succes, og hvad du skal optimere på. Du får også indsigt i, hvilke typer af indhold du kan bruge for at skabe de bedste resultater.
På kurset bliver du præsenteret for en lang række uundværlige værktøjer, som vil lette dit arbejde med de sociale medier. Du bliver fortrolig med at udarbejde en redaktionel kalender, oprette designs i Canva, operere i Meta Business Suite og de mange værktøjer, der kan hjælpe dig med at spare tid i din arbejdsgang.
I løbet af kurset får du øvelse i at skrive tekster, der fanger dine kunders opmærksomhed samt tips og tricks til, hvordan du producerer fængende billeder og video. Du lærer at arbejde i Canva til billed- og videoproduktion til sociale medier. Derudover bliver du introduceret til, hvordan du kan bruge ChatGPT som sparringspartner til at effektivisere din indsats på sociale medier.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Tallene på Google og Facebook taler for sig selv - og afspejler vores kursisters tårnhøje tilfredshed
Anmeldelserne opdateres live fra Facebook og Google
Mia
Specialist i content og SoMe
Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektfuldt indhold på sociale medier. Mia er til dagligt Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.
Julie
Specialist i branding og sociale medier
Julie har mere end 15 års erfaring og rådgiver i dag virksomheder om brugen af Facebook, Instagram og LinkedIn, og hvordan specifikke målgrupper motiveres og engageres på de sociale platforme. Julie er en dygtig formidler og brænder for at skabe en inkluderende og praktisk undervisning.
Gitte
Ekspert i SoMe
Gitte har flere års erfaring med sociale medier fra hendes egen virksomhed, hvor hun både håndterer betalt annoncering og rådgiver virksomheder om sociale medier, strategi, content og annoncering. Gittes fokus er at gøre undervisningen praktisk og håndgribelig, så du kan omsætte det, du lærer, til konkrete resultater.
Peter
Specialist i SoMe og Online Markedsføring
Peter er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring i at skabe online opmærksomhed og tilstedeværelse via en effektiv indsats på både sociale medier og via SEO. Som underviser er Peter nærværende og forstår fuldt ud at tage udgangspunkt i kursistens situation.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Rollen som Social Media Manager kræver forståelse for analyse såvel som strategisk indsigt i området, hvis du vil have succes. Det handler om at blive bevidst om, hvorfor du er til stede på de sociale medier og at sætte realistiske målsætninger, der giver mening for din forretningsplan. På dette Social Media Manager kursus får du indblik i, hvordan man generelt set tænker strategi på sociale medier. Vi tager de strategiske briller på og giver dig de nødvendige værktøjer til selv at kunne opbygge og eksekvere på en målrettet SoMe-strategi, der virker.
Kort sagt: Du bliver klædt optimalt på, uanset om du har brug for at komme godt i gang eller ønsker at optimere det strategiske grundlag på dine sociale medier.
Din tilstedeværelse på sociale medier er intet værd, hvis ikke du er aktiv og interagerer med din målgruppe. Og her er indholdsproduktion nøglen til succes – vel at mærke produktion af ”det gode” indhold. På Social Media Manager kurset lærer du, hvad det vil sige at udvikle content, der skaber opmærksomhed og skyder sig direkte ind i din målgruppes hjerter. Du får indblik i, hvordan du som virksomhed skal kommunikere via SoMe-platformene, og hvordan du dyrker og opretholder et stærkt community af loyale følgere.
Kurset er spækket med konkrete eksempler på godt indhold, som du kan relatere til din egen virkelighed, og du får rig mulighed for selv at prøve kræfter med kreativ udvikling af content i diverse øvelser på undervisningen. Du lærer både at oprette opslag med skrift og billedmateriale og får gode råd til effektfuld videoproduktion. Derudover får du erfaring med planlægning og målretning af dit indhold, så det rent faktisk formår at tale til den målgruppe, du ønsker at nå ud til.
Sidst men ikke mindst bliver du bekendt med, hvordan du kan arbejde strategisk med udvikling af indhold – bl.a. igennem influencer marketing.
Hvis du som virksomhed gerne vil arbejde professionelt med sociale medier og opnå succes, er det efterhånden en nødvendighed at indtænke annoncering. Digitale annoncer på fx Facebook, Instagram eller LinkedIn er ekstremt effektive redskaber til at kunne målrette og promovere dine budskaber samt nå ud til de relevante personer.
Som deltager på dette Social Media Manager kursus introducerer vi dig for Facebooks ”Annonceadministrator” og giver dig en overordnet rundtur, så du selv kan navigere i modulet. Du får praktisk erfaring med at oprette kampagner og annoncer, og du lærer at kende forskel på de forskellige typer kampagner og budstrategier. Igennem teoretisk gennemgang og praktiske øvelser præsenteres får du samlet set indblik i, hvordan du kan segmentere og skræddersy annoncer, og hvordan du vha. opsat Facebook-pixel efterfølgende kan tracke på annoncer og kampagners performance. Desuden bliver du i stand til at planlægge dine annonceindsatser, så de bliver offentliggjort på det rette tidspunkt – til de rette personer.
At ramme plet med sin kommunikation på sociale medier kræver, at man i første omgang ved, hvad – eller rettere hvem – man skal ramme. Sagt på en anden måde: Det kræver indgående kendskab til målgruppen. Netop dette er et af fokuspunkterne på dette Social Media Manager kursus, hvor du lærer analytisk at identificere din målgruppe og undersøge, hvad der karakteriserer den. Du bliver fortrolig med de forskellige kundetyper og lærer at målrette din kommunikation til de respektive typer. Vi introducerer dig til de vigtigste principper bag målgruppeanalyse samt konkrete analyseværktøjer, du kan brug til at få værdifuld viden om og data på din målgruppe.
Derudover giver Social Media Manager kurset dig forståelse for, hvordan du måler på dine resultater. Vi kigger nærmere på effektmåling af både organiske opslag og betalt indhold, og du lærer at arbejde med konkrete KPI’er og målsætninger. Alt sammen så du fremover selv kan få overblik over dine indsatsers performance på sociale medier – og så du forhåbentlig kan opnå og opretholde en positiv ROI.
Efter kurset har du lært, hvad det grundlæggende kræver og indebærer at arbejde professionelt med sociale medier. Du har fået opdateret viden om de forskellige sociale medier på markedet og ved, hvad der karakteriserer og adskiller dem, samt hvad du skal være opmærksom på, hvis du anvender dem. Du er blevet bekendt med både produktion af effektfuldt indhold og målrettet annoncering, og du er på egen hånd i stand til at analysere på din målgruppe og måle på dine indsatsers resultater.
Sidst, men ikke mindst har du fået praktisk erfaring med den store SoMe-værktøjskasse, der berører alt lige fra indholdsplanlægning, målgruppe- og konkurrentanalyse til strategiudvikling, community management og effektmåling – for bare at nævne et lille udpluk.
Social Media Manager kurset henvender sig til dig, der først og fremmest ønsker at optimere og få succes med din virksomheds aktivitet på sociale medier. Har du brug for sparring på det strategiske arbejde med sociale medier, eller søger du praktisk erfaring med kommunikation og annoncering på Facebook, Instagram eller LinkedIn? Uanset hvilket udgangspunkt du kommer med, vil du på kurset med sikkerhed blive styrket i dine kompetencer som Social Media Manager. Kurset favner både teoretisk gennemgang og praktiske øvelser, og der er rig mulighed for at inddrage sin egen virksomhed som case-materiale.
Med andre ord: Kurset til dig, der har ambitioner om at ville dygtiggøre dig som vaskeægte Social Media Manager.
Har du behov for at dykke ned i de forskellige sociale medier, kan vi henvise til vores dedikerede kurser i fx Facebook, Instagram eller LinkedIn.
Vi bruger Microsoft Clarity til at forstå, hvordan du anvender vores hjemmeside. Når du accepterer analytiske cookies, giver du os og Microsoft tilladelse til at indsamle og bruge disse data. Læs mere i vores privatlivspolitik.