Vil du lære, hvordan du udnytter alle muligheder i Google Analytics? Vil du blive klogere på, hvordan du kan aflæse brugernes adfærd og bruge Analytics til at optimere din forretning?
På dette 2 dages Google Analytics kursus lærer du at omdanne store mængder data til tydelige konklusioner, du kan handle på. Du får papir på din viden, da du på kurset har mulighed for at tage Googles certificering i Google Analytics 4.
Google Analytics kurset indeholder en kort introduktion til Google Analytics Universal og skiftet til Google Analytics 4. Herefter får du en dybdegående præsentation af Google Analytics 4 og får indblik i de mange rapporteringsmuligheder, nøgletal, segmentering m.m. Du får en grundig introduktion til Google Analytics 4 certificeringen, og vi hjælper dig til at være bedst muligt klædt på til at tage certificeringen.
Efter certificeringen bygger vi ovenpå med Google Tag Manager og Looker Studio (tidl. kaldet Data Studio). Ønsker du udelukkende at fokusere på Google Analytics, anbefaler vi vores Google Analytics 4 kursus.
Kurset kræver et grundlæggende kendskab til Google Analytics 4. Det er en fordel at have adgang til egen konto.
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
24.-25. august 2023 | Aarhus | Google Analytics m. certificering |
28.-29. august 2023 | København | Google Analytics m. certificering |
11.-12. september 2023 | København | Google Analytics m. certificering |
23.-24. oktober 2023 | Aarhus | Google Analytics m. certificering |
15.-16. november 2023 | København | Google Analytics m. certificering |
14.-15. december 2023 | Aarhus | Google Analytics m. certificering |
Pris: 7.495 kr. ekskl. moms pr. person
Maj, Boligforeningen 3B
Deltager på Google Analytics
“Virkelig en god underviser – tilpas teoretisk og tilpas praktisk. Og med stor forståelse for de enkelte deltageres behov og niveau. ”
Tanja, Hounö A/S
Deltager på Google Analytics
“Godt og struktureret. Fik præcis det ud af de 2 dage som jeg forventede + mere. Samtidig stor ros til underviseren!”
Tue, Den Blå Planet
Deltager på Google Analytics
”Virkelig dygtig underviser, der gav et godt overblik over strukturen i Analytics.”
I 2020 lancerede Google en ny Analytics-platform under navnet Google Analytics 4 (GA4). På kurset vil du få indgående kendskab til GA4, så du kan udnytte programmets nye spændende muligheder. Som en del af kurset har du også mulighed for at blive certificeret i Google Analytics 4. Vi hjælper dig med at være godt forberedt til at tage certificeringen.
Du vil opbygge et solidt kendskab til de mange rapporteringsmuligheder, Google Analytics omfatter. Efter kurset vil du vide, i hvilke rapporter du skal finde lige præcis den information, du leder efter. Du vil blive fortrolig med, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål og få indblik i, hvordan du kan skræddersy dine egne paneler og rapporter.
På kurset vil du blive præsenteret for flere forskellige værktøjer til, hvordan du kan lette dit arbejde i Analytics og skræddersy rapporterne efter dine behov. Du vil blandt andet blive præsenteret for sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger. Derudover vil du også få indblik i de vigtigste nøgletal, så du ved, hvad du skal fokusere på i de lange tabeller.
Hvis du vil have mest muligt ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du ved, hvordan du kobler dine øvrige online aktiviteter med programmet. På kurset vil du lære, hvordan du sammenkobler Analytics med Google Ads og dine profiler på de sociale medier. Du vil også lære, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.
Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Lær om eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse, kan tilpasses efter jeres interesser. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Andreas
Ekspert i Google Analytics
Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.
Thomas
Specialist i Google Analytics
Thomas elsker at nørde med digital markedsføring og har samarbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder. Han underviser i Google Ads, Google Analytics og digital strategi.
Anders
Specialist i Google Analytics
Anders er online marketing konsulent og underviser. Anders har en lang årrække erfaring inden for digital markedsføring og de forskellige platforme. Anders har bl.a. dygtiggjort sig i programmerne Google Analytics, Google Shopping og Google Ads.
Peter
Ekspert i Google Analytics
Peter har arbejdet med online markedsføring siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og nu strategisk niveau. Han er specialist i Google Analytics, Google Ads m.m., og han brænder for at hjælpe virksomheder med online markedsføring.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen og indholdet.
Google Analytics rummer utrolig mange muligheder, men det kan også være svært at overskue i starten. På kurset lærer du at navigere i Google Analytics, og du får overblik over de mange forskellige rapporter. De færreste bruger alle rapporter i Google Analytics, så det er vigtigt, at du får indsigt i, hvad de enkelte rapporter indeholder, så du kan vurdere, hvilke der er relevante for dig og din virksomhed.
Din underviser præsenterer dig for de vigtigste funktioner og indstillinger, så du får det fulde udbytte af at bruge Google Analytics, f.eks. konverteringssporing, opsætning af mål og events, segmentering af rapporter, kobling til andre Google produkter og meget andet. Du får en introduktion til at bruge Administrator-sektionen, hvor du indstiller mange af de førnævnte funktioner.
Mange har et ønske om at få indsigt i, hvordan de kommer godt i gang med at tracke, hvor ofte de besøgende på hjemmesiden udfører nogle bestemte handlinger. Det kan f.eks. være, om de klikker på en bestemt knap, udfylder en formular eller ser en video. Det kan også være, om brugerne engagerer sig i at læse dit indhold, downloader en brochure eller skriver sig op til Ring mig op-funktionen. På kurset får du kendskab til, hvordan du opsætter forskellige typer tracking via hændelser, så du kan blive klogere på alt dette.
Når du får indsigt i, hvilke handlinger brugerne på hjemmesiden udfører, har du et datadrevet udgangspunkt for at vurdere, om din hjemmeside fungerer – altså om brugerne gør det, du ønsker på de enkelte undersider. Du vil også blive introduceret til, hvordan du bruger data i Google Analytics til at vurdere effekten af dine marketingaktiviteter.
Konverteringssporing er både for webshops og alle andre hjemmesider. Det handler nemlig ikke kun om at få kendskab til, om en bruger køber noget på din hjemmeside, men også om de udfører andre handlinger, der bringer dem tættere på at udføre et køb - og på den måde har værdi for din virksomhed.
Som en del af undervisningen på Google Analytics kurset får du mulighed for at reflektere og sparre med underviseren om, hvad der kunne være relevant for jer at sætte konverteringssporing på. Og ikke mindst lærer du også, hvordan du sætter konverteringssporingen op i praksis, både e-handelssporing og tracking via hændelser.
Der er masser af rapporter i Google Analytics, som vil give dig mange gode indsigter. Men det er ikke sikkert, at al data i rapporterne er relevant for dig. Derfor får du en introduktion til at lave dine egne tilpassede rapporter i Google Analytics. Du lærer, hvordan du sætter dine tilpassede rapporter op, og hvordan du udvælger og tilføjer præcis det indhold, du ønsker.
De tilpassede rapporter kan gøre dit arbejde i Google Analytics mere effektivt, da du kun bliver præsenteret for udvalgt, relevant data. De kan også hjælpe dig med hurtigt at lave månedlig rapportering for jeres hjemmeside eller online marketing.
Det er vigtigt, at du lærer, hvad de forskellige begreber i Google Analytics dækker over, så du ved, hvad du reelt ser på i de forskellige rapporter. Når du f.eks. får kendskab til, hvad session, sessionsvarighed, engagementsrate og konverteringer dækker over, har du et meget bedre udgangspunkt for at vurdere, om de tal, du ser i Google Analytics, er tilfredsstillende. Hvis det ikke er tilfældet, er du allerede blevet klogere på, hvor der er nogle indsatsområder på din hjemmeside eller online marketing, som du med fordel kan arbejde med at forbedre.
De mange forkortelser og begreber i Google Analytics kræver en gennemgang, som underviseren nok skal sørge for at give dig. Det er svært at huske betydningen af dem alle, så brug endelig bogen ’Online Markedsføring – Den store grundbog’ som opslagsværk. Du får udleveret bogen som en del af Google Analytics kurset, og her bliver du guidet igennem, hvad de enkelte rapporter indeholder. Der er også en ordbog, der indeholder en forklaring på de begreber og forkortelser, du støder på i Google Analytics.
Du har lært at navigere rundt i Google Analytics og har overblik over, hvor du finder de rapporter, der er brugbare for dig. Du har fået indsigt i, hvad de mange begreber og forkortelser i Google Analytics betyder, og du kan bruge dem aktivt til at blive klogere på, hvad dine brugere på hjemmesiden foretager sig. Hvis du f.eks. skal lave månedlig rapportering til din leder, har du lært at udvælge relevant data og sætte tilpassede rapporter op. Du er klar til at anvende data fra Google Analytics til at evaluere dine online marketingkampagner og vurdere, hvordan din hjemmeside skal tilpasses for at omdanne flest mulige besøgende til kunder.
På kurset vil du møde deltagere med vidt forskellige roller, f.eks. inden for hjemmesider eller online marketing, dog er fællesnævneren, at alle har behov for at få større kendskab til Google Analytics, så de kan blive klogere på brugernes adfærd på websitet. Det kan både være små nyoprettede hjemmesider, store hjemmesider med mange besøgende eller webshops. Deltagerne på Google Analytics kurset kommer både fra BtC og BtB virksomheder.
På kurset i Google Analytics 4 inkl. certificering dykker vi ikke kun ned i Google Analytics og certificeringen, der er også fokus på relaterede programmer som Google Tag Manager og Looker Studio (tidl. kaldet Data Studio). Hvis du udelukkende ønsker at fokusere på Google Analytics, anbefaler vi Google Analytics 4 kurset, hvor du får en grundig introduktion og opbygger kendskab til de mange rapporter.