Vil du lære, hvordan du udnytter alle muligheder i Google Analytics? Vil du blive klogere på, hvordan du kan aflæse brugernes adfærd og bruge Analytics til at optimere din forretning?
På dette 2 dages Google Analytics kursus lærer du at omdanne store mængder data til tydelige konklusioner, du kan handle på.
Analytics kurset er delt op i to dele. I første del præsenteres du for Universal Analytics og får indblik i de mange rapporteringsmuligheder, nøgletal, segmentering m.m. Anden del af kurset bygger vi ovenpå med fremtidens Google Analytics 4, samt Google Tag Manager, Datastudio og Google Optimize.
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
31. august + 1. september 2022 | København | Google Analytics Manager |
12.-13. september 2022 | Aarhus | Google Analytics Manager |
Pris: 7.495 kr. ekskl. moms
Maj, Boligforeningen 3B
Deltager på Google Analytics Manager
“Virkelig en god underviser – tilpas teoretisk og tilpas praktisk. Og med stor forståelse for de enkelte deltageres behov og niveau. ”
Tanja, Hounö A/S
Deltager på Google Analytics Manager
“Godt og struktureret. Fik præcis det ud af de 2 dage som jeg forventede + mere. Samtidig stor ros til underviseren!”
Tue, Den Blå Planet
Deltager på Google Analytics Manager
”Virkelig dygtig underviser, der gav et godt overblik over strukturen i Analytics.”
I 2020 lancerede Google en ny Analytics-platform under navnet Google Analytics 4 (GA4). På kurset vil du få indgående kendskab til GA4, så du kan udnytte programmets nye spændende muligheder. Du vil lære at aflæse, analysere og tilpasse rapporter, så du gnidningsfrit kan bruge Googles Analytics-værktøjer til at højne din forretning.
Du vil opbygge et solidt kendskab til de mange rapporteringsmuligheder, Google Analytics omfatter. Efter kurset vil du vide, i hvilke rapporter du skal finde lige præcis den information, du leder efter. Du vil blive fortrolig med, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål og få indblik i, hvordan du kan skræddersy dine egne paneler og rapporter.
På kurset vil du blive præsenteret for flere forskellige værktøjer til, hvordan du kan lette dit arbejde i Analytics og skræddersy rapporterne efter dine behov. Du vil blandt andet blive præsenteret for sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger. Derudover vil du også få indblik i de vigtigste nøgletal, så du ved, hvad du skal fokusere på i de lange tabeller.
Hvis du vil have mest muligt ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du ved, hvordan du kobler dine øvrige online aktiviteter med programmet. På kurset vil du lære, hvordan du sammenkobler Analytics med Google Ads og dine profiler på de sociale medier. Du vil også lære, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.
Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Du kan også oprette dine egne eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater på bundlinjen.
Andreas
Ekspert i Google Analytics
Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.
Thomas
Specialist i Google Analytics
Thomas elsker at nørde med digital markedsføring og har samarbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder. Han underviser i Google Ads, Google Analytics og digital strategi.
Anders
Specialist i Google Analytics
Anders er online marketing konsulent og underviser. Anders har en lang årrække erfaring inden for digital markedsføring og de forskellige platforme. Anders har bl.a. dygtiggjort sig i programmerne Google Analytics, Google Shopping og Google Ads.
Peter
Ekspert i Google Analytics
Peter har arbejdet med online markedsføring siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og nu strategisk niveau. Han er specialist i Google Analytics, Google Ads m.m., og han brænder for at hjælpe virksomheder med online markedsføring.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.