Google Analytics kursus med certificering – 2 dage

Gør rå data til konverteringer – Få bevis på din nye viden

Google Analytics kursus med certificering
– 2 dage

Vil du lære, hvordan du udnytter alle muligheder i Google Analytics? Vil du blive klogere på, hvordan du kan aflæse brugernes adfærd og bruge Analytics til at optimere din forretning? Samtidig med at du får papir på din nye viden?

På dette 2 dages Google Analytics kursus får du indblik i, hvordan du udnytter den store datamængde, Analytics tilbyder.

Analytics kurset er delt op i to dele. I første del præsenteres du for selve programmet og får indblik i de mange rapporteringsmuligheder, nøgletal, segmentering m.m. Anden del af kurset omfatter certificering og casearbejde.

Dit udbytte

  • Indsigt i Analytics’ store forretningspotentiale
  • Få styr på de mange rapporter, aflæsningsmuligheder og programmets opbygning
  • Analytics’ vigtigste nøgletal, funktioner og sorteringsmuligheder
  • Opsætning af mål, filtre og brug af segmentering
  • Opbygning af brugerdefinerede rapporter og betjeningspaneler
  • Måling af værdien af forskellige kampagner, eksempelvis sociale medier, AdWords og e-mails
  • Afsluttende certificeringstest samt dybdegående testforberedelse
Kom på Analytics kursus
Det får du med
  • Max. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 7.495 kr. ekskl. moms

OBS! Hvis du ikke har erfaring med Analytics, anbefaler vi, at du først deltager på vores dagskursus i Analytics.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

Datoer for kursus i Google Analytics m. certificering

DatoStedTidspunktAntal dage
4.-5. november 2019København09.00-15.302
11.-12. november 2019Aarhus09.00-15.302
16.-17. december 2019København09.00-15.302
8.-9. januar 2020Aarhus09.00-15.302
22.-23. januar 2020København09.00-15.302
12.-13. februar 2020Aarhus09.00-15.302
26.-27. februar 2020København09.00-15.302

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Vi anbefaler, at du har erfaring med Analytics, før du deltager på kurset
  • Certificering er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra 9.00-15.30 begge dage

Pris: 7.495 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om faget

anmeldelse kursusfabrikken kursus

Virkelig en god underviser – tilpas teoretisk og tilpas praktisk. Og med stor forståelse for de enkelte deltageres behov og niveau. 

Maj, Boligforeningen 3B

anmeldelse kursusfabrikken kursus

“Godt og struktureret. Fik præcis det ud af de 2 dage som jeg forventede + mere. Samtidig stor ros til underviseren!”

Tanja, Hounö A/S

På kurset vil du lære om…

Certificering i Google Analytics

En del af kurset vil foregå som testforberedelse til certificeringstesten, så du er godt klædt på, inden du skal give dig i kast med certificeringstesten. Testen er den officielle certificeringstest fra Google. Når du har bestået testen, får du et certifikat, der viser, at du har tilegnet grundlæggende viden om Google Analytics og digital trafikmåling.

Stort kendskab til rapporteringsmuligheder

Du vil opbygge et solidt kendskab til de mange rapporteringsmuligheder, Google Analytics omfatter. Efter kurset vil du vide, i hvilke rapporter du skal finde lige præcis den information, du leder efter. Du vil blive fortrolig med, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål og få indblik i, hvordan du kan skræddersy dine egne paneler og rapporter.

Sekundære dimensioner og filtre

På kurset vil du blive præsenteret for flere forskellige værktøjer til, hvordan du kan lette dit arbejde i Analytics og skræddersy rapporterne efter dine behov. Du vil blandt andet blive præsenteret for sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger. Derudover vil du også få indblik i de vigtigste nøgletal, så du ved, hvad du skal fokusere på i de lange tabeller.

Sammenkobling med andre kanaler

Hvis du vil have mest muligt ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du ved, hvordan du kobler dine øvrige online aktiviteter med programmet. På kurset vil du lære, hvordan du sammenkobler Analytics med Google AdWords og dine profiler på de sociale medier. Du vil også lære, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.

Eksperimenter og splittests

Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Du kan også oprette dine egne eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater på bundlinjen.

Underviserne bag

Asger er underviser og Online marketingkonsulent hos Kursusfabrikken. Asger har en baggrund inden for digital markedsføring, hvor han har specialiseret sig inden for Google Analytics, Google AdWords, SEO, m.m.

Asger Møller Dombernowsky, ekspert i Analytics

Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Analytics og AdWords. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.

Thomas Søby, Analytics specialist

Gün arbejder til dagligt som CMO i Flyhjælp ApS samt som konsulent i virksomheden Escala ApS. Han har over 7 års erfaring med online markedsføring og digitale løsninger

Gün Üret, ekspert i Google Analytics

Andreas er underviser og online marketingkonsulent hos Kursusfabrikken og har bred erfaring inden for digital markedsføring og e-handel. Andreas er uddannet Cand. Mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.

Andreas Bonde Thorsted, ekspert i Google Analytics

De bruger kursusfabrikken

 

Tilmeld dig Analytics kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Små hold med max 5. deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
  • Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
  • Opdateret og gennemarbejdet kursusmateriale
  • Praksisnær undervisning
  • Fuld forplejning hele dagen
  • Ekspertundervisere

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

ER DU NY I ANALYTICS?

3 funktioner i Analytics der vil ændre din holdning til webanalyse

Af Camilla Kjærsgaard, ekspert i Google Analytics

Kundehvervning

I Google Analytics kan du se, hvilke trafikkilder og henvisninger der skaber salg og konverteringer. Rapporterne giver dig blandt andet mulighed for at dykke ned i kampagner og søgeord. Er du i tvivl om, hvilke søgeord du skal satse på? Vil du gerne vide, hvordan dine AdWords-kampagner præsterer? Og er du bekendt med alle henvisninger til din hjemmeside? Rapporten ”Kundehvervning” hjælper dig med at optimere dit udbytte og satse sikkert.

Købsproces og målsti

I Analytics kan du finde rapporter, der viser købsproces og målstier. Rapporterne giver dig et optimalt indblik i, hvordan dine besøgende konverterer. Uanset om du har en webshop, en informationsside eller en virksomhedsside, vil du kunne følge dine besøgendes vej frem mod en konvertering. Rapporterne hjælper dig til at forstå, hvilke sider der giver det største udbytte, og hvilke sider du bør optimere. Bliv klogere på dine kunder og gør deres vej frem mod en konvertering lettere.

Engagement

Hvordan ved du, at dine kunder faktisk ser de sider, som har størst betydning for din hjemmeside? Og at de engagerer sig i indholdet i stedet for bare at klikke sig hurtigt igennem? I Analytics findes der nyttige rapporter, der giver dig informationer om dine kunders engagement i din hjemmeside. Du kan se, hvor mange sider de besøgende kommer omkring, og hvor lang tid de bruger på de forskellige undersider. Bliv klogere på dine besøgendes engagement med Analytics.