facebook1pximg
Tlf: 61 66 76 28
kursusfabrikken logo
Kurser
search icon

Google Analytics Manager

2 dags kursus - Gør rå data til konverteringer

Vil du lære, hvordan du udnytter alle muligheder i Google Analytics? Vil du blive klogere på, hvordan du kan aflæse brugernes adfærd og bruge Analytics til at optimere din forretning? 

På dette 2 dages Google Analytics kursus lærer du at omdanne store mængder data til tydelige konklusioner, du kan handle på.

Analytics kurset er delt op i to dele. I første del præsenteres du for Universal Analytics og får indblik i de mange rapporteringsmuligheder, nøgletal, segmentering m.m. Anden del af kurset bygger vi ovenpå med fremtidens Google Analytics 4, samt Google Tag Manager, Datastudio og Google Optimize. 

Efter kurset har du styr på Google Analytics 

  • Få indsigt i Analytics’ store forretningspotentiale
  • Få styr på de mange rapporter, aflæsningsmuligheder og programmets opbygning
  • Lær Analytics’ vigtigste nøgletal, funktioner og sorteringsmuligheder at kende
  • Få indblik i korrekt opsætning af mål, filtre og brug af segmentering
  • Få kendskab til opbygning af brugerdefinerede rapporter og betjeningspaneler
  • Lær at arbejde med måling af værdien af forskellige kampagner, eksempelvis sociale medier, Google Ads og e-mails
  • Få indblik i hvordan du opsætter sporing via Google Tag Manager, så du let kan måle og handle på dine online resultater.
  • Lær at lave visuelle præsentationer af dine resultater gennem Google Data Studio
  • Bliv introduceret til Google Optimize, der hjælper dig med at forbedre dine landingsider og dine besøgendes adfærd
Google Partner badge

Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.

Google analytics Certificering kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Incl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 7.495 kr. ekskl. moms

Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Google Analytics manager

DatoStedKursus
31. august + 1. september 2022KøbenhavnGoogle Analytics Manager
12.-13. september 2022AarhusGoogle Analytics Manager
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kræver intet forudgående kendskab

Pris: 7.495 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om kurset

Maj, Boligforeningen 3B

Deltager på Google Analytics Manager

five stars review

“Virkelig en god underviser – tilpas teoretisk og tilpas praktisk. Og med stor forståelse for de enkelte deltageres behov og niveau. ”

Tanja, Hounö A/S

Deltager på Google Analytics Manager

five stars review

“Godt og struktureret. Fik præcis det ud af de 2 dage som jeg forventede + mere. Samtidig stor ros til underviseren!”

Tue, Den Blå Planet

Deltager på Google Analytics Manager

five stars review

”Virkelig dygtig underviser, der gav et godt overblik over strukturen i Analytics.”

Læs flere anmeldelser

På kurset vil du lære om…

Bliv klar til fremtiden med GA4

I 2020 lancerede Google en ny Analytics-platform under navnet Google Analytics 4 (GA4). På kurset vil du få indgående kendskab til GA4, så du kan udnytte programmets nye spændende muligheder. Du vil lære at aflæse, analysere og tilpasse rapporter, så du gnidningsfrit kan bruge Googles Analytics-værktøjer til at højne din forretning.

Stort kendskab til rapporterne

Du vil opbygge et solidt kendskab til de mange rapporteringsmuligheder, Google Analytics omfatter. Efter kurset vil du vide, i hvilke rapporter du skal finde lige præcis den information, du leder efter. Du vil blive fortrolig med, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål og få indblik i, hvordan du kan skræddersy dine egne paneler og rapporter.

Sekundære dimensioner og filtre

På kurset vil du blive præsenteret for flere forskellige værktøjer til, hvordan du kan lette dit arbejde i Analytics og skræddersy rapporterne efter dine behov. Du vil blandt andet blive præsenteret for sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger. Derudover vil du også få indblik i de vigtigste nøgletal, så du ved, hvad du skal fokusere på i de lange tabeller.

Sammenkobling af andre kanaler

Hvis du vil have mest muligt ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du ved, hvordan du kobler dine øvrige online aktiviteter med programmet. På kurset vil du lære, hvordan du sammenkobler Analytics med Google Ads og dine profiler på de sociale medier. Du vil også lære, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.

Eksperimenter og splittests

Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Du kan også oprette dine egne eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater på bundlinjen.

bog ved tilmelding

Undervisere fra Google Analytics

Andreas

Ekspert i Google Analytics

Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.

Thomas

Specialist i Google Analytics

Thomas elsker at nørde med digital markedsføring og har samarbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder. Han underviser i Google Ads, Google Analytics og digital strategi.

Anders 

Specialist i Google Analytics

Anders er online marketing konsulent og underviser. Anders har en lang årrække erfaring inden for digital markedsføring og de forskellige platforme. Anders har bl.a. dygtiggjort sig i programmerne Google Analytics, Google Shopping og Google Ads.

Peter

Ekspert i Google Analytics

Peter har arbejdet med online markedsføring siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og nu strategisk niveau. Han er specialist i Google Analytics, Google Ads m.m., og han brænder for at hjælpe virksomheder med online markedsføring. 

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Kursusfabrikken ApS