Vil du lære at oprette annoncer, så du rammer den målgruppe, der allerede efterspørger dit produkt? Dette Google Ads kursus lærer dig at få det optimale ud af dine annoncekroner - målbart, effektivt og profitabelt.
Google Ads giver dig muligheden for at målrette dine annoncer til specifikke målgrupper baseret på geografi, demografi, interesser og adfærd. På den måde sikrer du, at dine annoncer når ud til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt. Ved at bruge Google Ads kan du fx få din virksomhed til at blive vist øverst i søgeresultaterne, når folk søger efter relevante søgeord. Det giver dig en større synlighed og øger chancen for at generere trafik til din hjemmeside. Trafik, som du kan få indsigt i gennem programmets detaljerede rapporter og statistikker, hvor du kan se, hvordan dine annoncer præsterer.
Med et kursus i Google Ads opnår du et solidt kendskab til disse mange funktioner – både gennem teori og ved selv at arbejde hands-on med værktøjerne i programmet. Du lærer bl.a. at lægge en strategi for jeres Google Ads annoncering, at finde de helt rette søgeord samt at målrette jeres annoncer til den relevante målgruppe. Du får desuden indblik i, hvordan du optimerer dine kampagner og får mest muligt ud af jeres annonceringsbudget.
Efter dette Google Ads kursus kender du de mange muligheder og ved, hvilke knapper du skal skrue på for at ramme målgruppen, når de har behov for dine ydelser eller produkter.
Interesseret i andre Google kurser?
Vi tilbyder også et Google kursus inden for områderne Google Shopping, Google Analytics, Google Tag Manager og Google Ads udvidet
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Book et opkald fra Anders, hvis du har spørgsmål til kurset eller er i tvivl om dit niveau.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
9.-10. oktober 2024 | Aarhus | Google Ads kursus |
13.-14. november 2024 | Aarhus | Google Ads kursus |
20.-21. november 2024 | København | Google Ads kursus |
16.-17. december 2024 | Aarhus | Google Ads kursus |
19.-20. december 2024 | København | Google Ads kursus |
6.-7. januar 2025 | København | Google Ads kursus |
13.-14. januar 2025 | Aarhus | Google Ads kursus |
5.-6. februar 2025 | København | Google Ads kursus |
19.-20. februar 2025 | Aarhus | Google Ads kursus |
5.-6. marts 2025 | København | Google Ads kursus |
12.-13. marts 2025 | Aarhus | Google Ads kursus |
Pris: 7.995 kr. ekskl. moms pr. person
Anna
Deltager på Google Ads
“Det har været en virkelig god og lærerig oplevelse at være på kursus hos jer. Underviseren var både dygtig til at formidle og til at svare på spørgsmål”
Anita, S&S Feriehusudlejning A/S
Deltager på Google Ads
“Mega godt kursus, som gav mig den grundlæggende viden om Google Ads, som jeg har brug for i mit arbejde. Underviseren var yderst kompetent og kunne formidle info på en forståelig måde.”
Christina
Deltager på Google Ads
“Det var virkelig en positiv oplevelse. Nu har jeg opnået en god forståelse og føler mig godt rustet til at arbejde med det.“
Kristina
Deltager på Google Ads
“Super godt og effektivt kursus, hvor der blev taget hånd om den enkeltes problematikker og udfordringer”
Pernille, Santax
Deltager på Google Ads
“God forplejning, gode parkeringsforhold, dejligt med en henvendelse inden kurset”
Line
Deltager på Google Ads
“Fedt at se og mærke, hvor meget underviseren brænder for emnet, og det smitter af på os kursister.”
På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse af, hvornår du skal gøre brug af de forskellige muligheder, og hvordan du rammer den ønskede målgruppe.
Lær, hvordan du får mest værdi for dine annoncekroner ved at tænke Google Ads ind i en samlet markedsføringsstrategi. Du lærer, hvordan du lægger et realistisk budget, hvordan du tiltrækker de rigtige besøgende, og hvordan du skiller dig ud fra konkurrenterne.
Hvis du vælger at deltage på dette Google Ads kursus, sikrer du, at du kommer godt fra start med annonceringen. Du lærer, hvordan du sætter annoncer korrekt op, og hvordan du strukturerer dine kampagner mest fordelagtigt. Efter kurset vil du selv kunne opsætte og vedligeholde kampagner og annoncer i Google Ads.
Det kan være en stor udfordring at finde de rigtige søgeord til din kampagne. For hvordan ved du, hvilke søgeord du skal satse på? På dette kursus i Google Ads vil vi introducere forskellige værktøjer og redskaber, som du kan bruge til at udarbejde udførlige analyser og finde de helt rigtige søgeord til dine annoncer.
Forskellen på effektive og rentable kampagner findes ofte i detaljen. Optimering og vedligeholdelse er derfor mindst lige så vigtigt som opsætning og igangsættelse. På kurset vil du lære, hvordan du effektivt vedligeholder og optimerer dine kampagner, så du får det størst mulige udbytte.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Andreas
Ekspert i Google Ads
Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.
Peter
Specialist i Google Ads
Peter har arbejdet med online markedsføring og data på bureau siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og strategisk niveau. Han er specialist i digital marketing, og han brænder for at hjælpe virksomheder med deres markedsføring samt den efterfølgende evaluering af indsatsen.
Thomas
Ekspert i Google Ads
Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Google Analytics og Google Ads. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.
Anders
Digital rådgiver og specialist i Google Ads
Anders er medejer af Kursusfabrikken og medforfatter til bogen “Online markedsføring – Den store grundbog”. Hans mangeårige erfaringer fra kunder og online markedsføringsprojekter vil blive inddraget i den praksisnære undervisning.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, der har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen og indholdet.
For at du kan lære Google Ads rigtig godt at kende og få de mange annonceringsmuligheder ind under huden, er det vigtigt, at du arbejder praktisk med at oprette kampagner. Hvis du ikke allerede har en Google Ads konto, guider vi dig til at oprette en ny konto, hvor du tager hul på at oprette kampagner allerede i løbet af kursusdagen. Du lærer, hvordan du får de grundlæggende indstillinger i Google Ads på plads og betalingsinformationen sat op.
Underviseren giver en præsentation af interfacet, så du lærer at navigere rundt i Google Ads og ved, hvor du redigerer de forskellige indstillinger for dine kampagner, f.eks. geografisk målretning, budstrategi, annonceudvidelser, søgeord, søgeordstyper eller annonceteksten.
For at du kan sætte din annoncering i Google Ads korrekt op, sørger vi for, at du får indsigt i forskellene mellem kampagner, annoncegrupper og annoncer. Helt kort handler det om, at du laver forskellige indstillinger på henholdsvis kampagne-, annoncegruppe eller annonceniveau. En god struktur i kampagner, annoncegrupper og annoncer er en vigtig forudsætning for, at du kan holde overblikket over din annoncering, selv når du, med tiden, får flere og flere aktive kampagner.
Når du som en del af de praktiske øvelser på kurset opretter Google Ads kampagner, har du mulighed for at reflektere over, hvilken struktur der passer bedst til din virksomhed og jeres produkter. Underviseren hjælper gerne med sparring, så du kommer omkring de vigtigste overvejelser og får indsigt i, hvad der er den bedste opsætning og struktur for dig.
Du får kendskab til de fire forskellige søgeordstyper, der findes i Google Ads; brede søgeord, sætningsmatch, eksakt match og negative søgeord. Af alle de mange indstillingsmuligheder, der er i Google Ads, er søgeordstyperne noget af det mest afgørende for, at du får succes med din annoncering. Derfor sørger vi for, at du forstår, hvordan valget af søgeordstype påvirker din kampagne, og at du ved, hvilke overvejelser du skal gøre dig for at vælge de søgeordstyper, som gør, at du kun bliver vist i relevante sammenhænge, når dine potentielle kunder søger på Google.
Du lærer at indstille din kampagne, så annoncerne bliver vist på søgninger, som dine potentielle kunder reelt bruger, når de skal finde et produkt eller service som din. Derudover får du også indsigt i, hvordan du fravælger at blive vist på søgninger, som vil give irrelevant trafik til din hjemmeside.
Efterhånden som du bliver introduceret for Google Ads annoncering, vil du støde på flere og flere forkortelser, f.eks. CTR, CPC, CPM, CPA eller ROAS. I starten kan det være ret svært at gennemskue, hvad der gemmer sig bag forkortelserne, så vi sørger for, at du får indsigt i de forskellige begreber. Underviseren forklarer gerne, hvad de enkelte forkortelser står for, og når du kommer hjem, kan du bruge vores bog ”Online Markedsføring – Den store grundbog” som opslagsværk. Her er en forklaring af alle de forkortelser og begreber, som du skal lære at kende for at kunne arbejde hurtigt og hjemmevant i Google Ads.
Du har lært Google Ads at kende, kan navigere rundt i programmet og er i stand til på egen hånd at oprette kampagner, som er indstillet korrekt. Du har fået indblik i de overvejelser, som er nødvendige for at oprette effektive kampagner, der leverer potentielle kunder til din hjemmeside. Du er blevet præsenteret for, hvordan du bruger data til at optimere dine kampagner.
Derudover har du opbygget kendskab til mekanismerne i Google Ads, så du kan indgå i en dialog med dit Google Ads bureau og sparre med dem. Du kommer hjem fra kurset med hovedet fyldt af ny viden, som du kan fortsætte med at bruge i praksis – du har nemlig allerede taget hul på at arbejde med Google Ads i praksis gennem forskellige øvelser på kurset.
Kurset er for dig, der skal lære at bruge Google Ads. Måske har du aldrig logget ind tidligere, måske har du allerede en konto, men har brug for en dybdegående introduktion samt at blive mere bekendt med alle mulighederne i Google Ads. Det kan også være, at din virksomhed har et bureau til at varetage Google Ads annonceringen, men du vil gerne lære platformen ordentligt at kende, så du er bedre rustet til at sparre med dit bureau.