facebook1pximg
Tlf: 61 66 76 28
kursusfabrikken logo
Kurser
search icon

Google Ads kursus – 1 dag

Start din markedsføring med fuld kontrol – betal pr. klik

Vil du lære at oprette annoncer, så du rammer den målgruppe, der allerede efterspørger dit produkt? Vil du lære at arbejde med forskellige muligheder for målretning og få det optimale ud af Google Ads?

Google Ads (tidligere kendt som Google AdWords) er en af de mest direkte måder at møde kunderne på, når de har behov for dine ydelser eller produkter. Det er målbart, effektivt og profitabelt, hvis det er gjort rigtigt.

På dette Google Ads kursus opnår du et solidt kendskab til programmet, og du lærer, hvordan du rammer potentielle kunder i beslutningsfasen.

Dit udbytte

  • Hvordan du lægger en god Google Ads strategi og får succes med din annoncering
  • Forståelse for forskellige målretningsmuligheder og budstrategier
  • Introduktion til søgeordsanalyse, søgeordstyper og søgeordsvolume
  • Hvordan du skriver gode, relevante annoncetekster, der resulterer i flere relevante klik
  • Introduktion til gode landingssider samt splittests af annoncer og landingssider
  • Målgruppevalg og introduktion til remarketing med Google Ads
  • Optimering af kampagner med henblik på at sænke prisen og samtidig øge kvaliteten af dine kampagner

Hør vores underviser Asger fortælle om Google Ads kurset

Google Partner badge

Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.

Google Ads kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Incl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op

Kursusfabrikkens anmeldelser

Google Logo

“Super godt og effektivt kursus, hvor der blev taget hånd om den enkeltes problematikker...”

Kristina, Google Ads

Kristina
Deltager på Google Ads

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Google Ads

DatoStedKursus
16. juni 2022AarhusGoogle Ads kursus
22. juni 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
29. juni 2022OdenseGoogle Ads kursus
4. juli 2022AarhusGoogle Ads kursus
5. juli 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
8. august 2022AarhusGoogle Ads kursus
9. august 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
15. august 2022OdenseGoogle Ads kursus
5. september 2022AarhusGoogle Ads kursus
6. september 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
10. oktober 2022AarhusGoogle Ads kursus
11. oktober 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
12. oktober 2022OdenseGoogle Ads kursus
7. november 2022AarhusGoogle Ads kursus
8. november 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
5. december 2022AarhusGoogle Ads kursus
6. december 2022KøbenhavnGoogle Ads kursus
7. december 2022OdenseGoogle Ads kursus
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kræver intet forudgående kendskab til Google Ads

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Google Ads deltagere

Anna

Deltager på Google Ads

five stars review

“Det har været en virkelig god og lærerig oplevelse at være på kursus hos jer. Underviseren var både dygtig til at formidle og til at svare på spørgsmål”

Anita, S&S Feriehusudlejning A/S

Deltager på Google Ads

five stars review

“Mega godt kursus, som gav mig den grundlæggende viden om Google Ads, som jeg har brug for i mit arbejde. Underviseren var yderst kompetent og kunne formidle info om et meget komplekst program på en forståelig måde..”

Kristina

Deltager på Google Ads

five stars review

“Super godt og effektivt kursus, hvor der blev taget hånd om den enkeltes problematikker og udfordringer”

Line

Deltager på Google Ads

five stars review

“Fedt at se og mærke hvor meget underviseren brænder for emnet og det smitter af på os kursister.”

Pernille, Santax

Deltager på Google Ads

five stars review

“God forplejning, gode parkeringsforhold, dejligt med en henvendelse inden kurset”

Eva

Deltager på Google Ads 

five stars review

“Bare et godt og informativt kursus.“

Læs flere anmeldelser

På kurset i Google Ads vil du lære om…

Forskellige annoncemuligheder

På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse af, hvornår du skal gøre brug af de forskellige muligheder, og hvordan du rammer den ønskede målgruppe. Du vil lære at opsætte flere forskellige annoncetyper, som matcher de forskellige annoncenetværk.

Vinderstrategi

Lær hvordan du får mest værdi for dine annoncekroner ved at tænke Google Ads ind i en samlet markedsføringstrategi. Du lærer, hvordan du lægger et realistisk budget, hvordan du tiltrækker de rigtige besøgende, og hvordan du skiller dig ud fra konkurrenterne.

Korrekt kampagneopsætning

Hvis du vælger at deltage på dette Google Ads kursus, sikrer du, at du kommer godt fra start med annonceringen. Du lærer, hvordan du sætter annoncer korrekt op, og hvordan du strukturerer dine kampagner mest fordelagtigt. Efter kurset vil du selv kunne opsætte og vedligeholde kampagner og annoncer i Google Ads.

De rigtige søgeord

Det kan være en stor udfordring at finde de rigtige søgeord til din kampagne. For hvordan ved du, hvilke søgeord du skal satse på? På dette kursus i Google Ads vil vi introducere forskellige værktøjer og redskaber, som du kan bruge til at udarbejde udførlige søgeordsanalyser og finde de helt rigtige søgeord til dine annoncer.

Optimering af kampagner

Forskellen på effektive og rentable kampagner findes ofte i detaljen. Optimering og vedligeholdelse er derfor mindst lige så vigtigt som opsætning og igangsættelse. På kurset vil du lære, hvordan du effektivt vedligeholder og optimerer dine kampagner, så du får det størst mulige udbytte.

bog ved tilmelding

Undervisere fra Google Ads

Mikkel

Ekspert i Google Ads

Mikkel har flere års erfaring med SEO, Google Ads og SoMe annoncering, først som digital rådgiver i bureau og nu som konsulent i hans egen konsulentvirksomhed GudiksenConsulting.com og underviser hos Kursusfabrikken.

Peter

Specialist i Google Ads

Peter har arbejdet med online markedsføring og data i bureau siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og nu strategisk niveau. Han er specialist i digital marketing, og han brænder for at hjælpe virksomheder med deres markedsføring samt den efterfølgende evaluering af indsatsen.

Andreas

Ekspert i Google Ads

Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for online disciplinerne Google Ads, Google Analytics og Google Tag Manager.

Hanne

Ekspert i Google Ads

Hanne er underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Hanne har arbejdet med online marketing, og har bl.a. erfaring med Google Ads, Analytics og SEO.

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Supplerende kursusinfo om Google Ads

Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen og indholdet.

Opsætning af Google Ads konto

For at du kan lære Google Ads rigtig godt at kende og få de mange annonceringsmuligheder ind under huden, er det vigtigt, at du arbejder praktisk med at oprette kampagner. Hvis du ikke allerede har en Google Ads konto, guider vi dig til at oprette en ny konto, hvor du tager hul på at oprette kampagner allerede i løbet af kursusdagen. Du får indsigt i, hvordan du får de grundlæggende indstillinger i Google Ads på plads og betalingsinformationen sat op.

Underviseren giver en præsentation af interfacet, så du lærer at navigere rundt i Google Ads og ved, hvor du redigerer de forskellige indstillinger for dine kampagner, f.eks. geografisk målretning, budstrategi, annonceudvidelser, søgeord, søgeordstyper eller annonceteksten.

Kend forskel på kampagner, annoncegrupper og annoncer

For at du kan sætte din annoncering i Google Ads korrekt op, sørger vi for, at du får indsigt i forskellene mellem kampagner, annoncegrupper og annoncer. Helt kort handler det om, at du laver forskellige indstillinger på henholdsvis kampagne-, annoncegruppe eller annonceniveau. En god struktur i kampagner, annoncegrupper og annoncer er en vigtig forudsætning for, at du kan holde overblikket over din annoncering, selv når du, med tiden, får flere og flere aktive kampagner.

Når du som en del af de praktiske øvelser på kurset opretter Google Ads kampagner, har du mulighed for at reflektere over, hvilken struktur der passer bedst til din virksomhed og jeres produkter. Underviseren hjælper gerne med sparring, så du kommer omkring de vigtigste overvejelser og får indsigt i, hvad der er den bedste opsætning og struktur for dig.

Lær at vælge de rigtige søgeordstyper i Google Ads

Du får kendskab til de fire forskellige søgeordstyper, der findes i Google Ads; brede søgeord, sætningsmatch, eksakt match og negative søgeord. Af alle de mange indstillingsmuligheder, der er i Google Ads, er søgeordstyperne noget af det mest afgørende for, at du får succes med din annoncering. Derfor sørger vi for, at du forstår, hvordan valget af søgeordstype påvirker din kampagne, og at du ved, hvilke overvejelser du skal gøre dig for at vælge de søgeordstyper, som gør, at du kun bliver vist i relevante sammenhænge, når dine potentielle kunder søger på Google.

Du lærer at indstille din kampagne, så annoncerne bliver vist på søgninger, som dine potentielle kunder reelt bruger, når de skal finde et produkt eller service som din. Derudover får du også indsigt i, hvordan du fravælger at blive vist på søgninger, som vil give irrelevant trafik til din hjemmeside.

Forstå alle forkortelserne i Google Ads: CTR, CPC, CPA og ROAS

Efterhånden som du bliver introduceret for Google Ads annoncering, vil du støde på flere og flere forkortelser, f.eks. CTR, CPC, CPM, CPA eller ROAS. I starten kan det være ret svært at gennemskue, hvad der gemmer sig bag forkortelserne, så vi sørger for, at du får indsigt i de forskellige begreber. Underviseren forklarer gerne, hvad de enkelte forkortelser står for, og når du kommer hjem, kan du bruge vores bog ”Online Markedsføring – Den store grundbog” som opslagsværk. Her er en forklaring af alle de forkortelser og begreber, som du skal lære at kende for at kunne arbejde hurtigt og hjemmevant i Google Ads.

Hvad har du lært efter kurset?

Du har lært Google Ads at kende, kan navigere rundt i programmet og er i stand til på egen hånd at oprette kampagner, som er indstillet korrekt. Du har fået indblik i de overvejelser, som er nødvendige for at oprette effektive kampagner, der leverer potentielle kunder til din hjemmeside. Du er blevet præsenteret for, hvordan du bruger data til at optimere dine kampagner.

Derudover har du opbygget kendskab til mekanismerne i Google Ads, så du kan indgå i en dialog med dit Google Ads bureau og sparre med dem. Du kommer hjem fra kurset med hovedet fyldt af ny viden, som du kan fortsætte med at bruge i praksis – du har nemlig allerede taget hul på at arbejde med Google Ads i praksis gennem forskellige øvelser på kurset.

Hvem deltager på Google Ads kurset?

Kurset er for dig, der skal lære at bruge Google Ads. Måske har du aldrig logget ind tidligere, måske har du allerede en konto, men har brug for en dybdegående introduktion samt at blive mere bekendt med alle mulighederne i Google Ads. Det kan også være, at din virksomhed har et bureau til at varetage Google Ads annonceringen, men du vil gerne lære platformen ordentligt at kende, så du er bedre rustet til at sparre med dit bureau.

Hvis du allerede har kendskab til Google Ads og gerne vil have større indsigt i, hvordan du optimerer dine kampagner, anbefaler vi vores Google Ads udvidet kursus. Ønsker du at få dybere indsigt i produktannoncer på Google, kan du deltage på Google Shopping kursus for begyndere. Hvis du vil have en bredere forståelse for både Google Ads, Google Analytics og evt. Google Tag Manager og SEO, kan du blive Google Ads Manager.

ATP lukkede hold
Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op
Kursusfabrikken ApS