Vil du styrke jeres tilstedeværelse på Instagram - eller få et solidt afsæt for at starte en indsats op på platformen? På vores Instagram kursus får du styr på, hvordan du får succes på Instagram, så du hverken spilder tid eller penge.
På vores kursus i Instagram får du det helt rette miks af strategi og praktiske værktøjer til at skabe effektiv kommunikation og annoncering på Instagram. Du lærer at finde og skabe relevant indhold til din målgruppe og forstå, hvordan du udnytter effekten af reels og stories.
Undervejs i kurset bliver du bl.a. klogere på, hvordan du tiltrækker de rigtige følgere, hvordan du redigerer flotte billeder, og hvordan du mest effektivt anvender hashtags. Alt sammen med det formål at brande din virksomhed og at finde flere varme kundeemner.
Efter vores Instagram kursus er du klar til at arbejde videre med jeres indsats på Instagram og tilbyde dine nuværende og kommende følgere relevant og visuelt indbydende indhold.
Vil du også lære om Facebook og andre sociale medier? Så har vi også et Social Media manager 2 dages kursus og et kursus i Facebook og Meta annoncering.
Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
29. oktober 2024 | Aarhus | Få ledige pladser |
17. december 2024 | København | Instagram kursus |
18. december 2024 | Aarhus | Instagram kursus |
6. februar 2025 | Aarhus | Instagram kursus |
20. februar 2025 | København | Instagram kursus |
Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person
Nadia, Herlev og Gentofte Hospital
Deltager på Instagram
”Genial underviser og generelt et super godt kursus, som vekslede mellem teori og praksis (hvor vi lige selv kunne prøve det nye af med det samme).”
Lær, hvordan du får størst muligt udbytte af dine følgere, og hvordan du skaber engagement på dine opslag. Få ideer til at udarbejde indhold, der er relevant for netop din målgruppe, og lær, hvordan du bedst udnytter Instagrams kreative muligheder.
Når du bruger hashtags, gør du den taggede tekst til et søgbart link, hvor al indhold med samme hashtag kan søges frem og deles. Dine hashtags sikrer dig, at du når ud blandt populære søgninger, og at din profil bliver fundet og set af andre end bare dine følgere.
Anbefalinger fra personer, vi kender, og online forbrugeranmeldelser ligger i top tre, når det kommer til, hvilke former for reklame forbrugerne har tillid til. Lær, hvordan din virksomhed strategisk kan inddrage og opbygge relationer til indflydelsesrige personer for netop jeres målgruppe.
Annoncering på Instagram foregår via Facebooks annonceringsplatform. Du har rig mulighed for at målrette din markedsføring mod en ønsket målgruppe. Vi kigger nærmere på forskellige annonceringsmuligheder og kampagnetyper. Efter kurset vil du kunne skabe og optimere dine egne annoncer på Instagram.
Det kan være svært at få ideer til gode opslag og kampagner, der kan engagere og motivere brugerne. Derfor vil du i løbet af kurset blive introduceret til konkrete eksempler, der tidligere har givet gode resultater. Formålet er, at du skal kunne overføre disse eksempler og ideer i din egen markedsføring
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Peter
Online marketing konsulent og underviser
Peter har adskillige års erhvervserfaring som hhv. Content Specialist og Marketing konsulent. Peters passion for bl.a. webkommunikation, SEO og sociale medier skinner igennem i hans rolle som underviser hos Kursusfabrikken, hvor han hjælper kursusdeltagere med at booste deres virksomheders online tilstedeværelse og kommunikation.
Mia
Specialist i content og SoMe
Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektfuldt indhold på sociale medier. Mia er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation og er til daglig Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.
Rikke
Digital marketing specialist
Rikke har flere års erfaring med digital marketing og brænder for at skabe vækst og synlighed for virksomheder på sociale medier. Med sin brede viden inden for sociale medier hjælper hun virksomheder med at udarbejde online strategier og content til Facebook og Instagram.
Julie
Specialist i SoMe
Julie er specialist i Sociale Medier, digital strategi og content marketing. Hun har mange års erhvervserfaring med at hjælpe virksomheder med deres digitale tilstedeværelse og branding på sociale medier. Julie er dygtig til at formidle og brænder for at gøre undervisningen spændende og lærerig for dig som kursist.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Er du klar over, hvad du grundlæggende ønsker med din virksomheds tilstedeværelse på Instagram? At sætte en fast kursus og retning for virksomhedens Instagram-profil er alfa og omega – men desværre langt fra praksis for mange virksomheder i dag. Uden en målsætning og et formål er det praktisk talt umuligt at få noget ud af såvel kommunikation som markedsføring på platformen.
Af den grund får du på dette Instagram kursus indsigt i, hvordan du dels formulerer og dels eksekverer en strategi for din virksomheds Instagram. Du lærer at fastlægge den overordnede målsætning med dine aktiviteter og sikre, at dit indhold har et klart formål, der giver mening for både forretning og målgruppe.
Derudover får du forståelse for, hvorfor din indholdsproduktion kræver et strategisk fundament, samt hvordan du i praksis får planlagt og udrullet din indholdsstrategi.
Begrebet om ”godt” indhold på sociale medier kan være vanskelig at begribe og definere. Og her er Instagram bestemt ingen undtagelse. Ikke desto mindre vil du på dette Instagram kursus få indblik i, hvad effektfuldt content på Instagram dækker over og få illustrative eksempler herpå som inspiration.
Vi åbner op for den kreative værktøjskasse, og du får rig mulighed for at afprøve de mange funktioner og features, så du på egen hånd kan lave skarpe opslag, stories, reels og bruge hashtags eller tagging korrekt. Du får kendskab til de forskellige indholdsformater og lærer at bruge dem med strategisk sigte i din markedsføring. Derudover bliver du skarp til at indtænke målgruppe og målretning i din indholdsproduktion, så du kan ramme plet med dine budskaber.
Det er efterhånden de færreste virksomheder, der får succes på Instagram uden at investere en vis mængde penge i platformen. Med andre ord: annoncering.
På dette Instagram kursus bliver du introduceret til dine muligheder for annoncering på platformen. Vi gennemgår, hvorfor du bør annoncere, hvordan det fungerer, og hvordan det tekniske setup ser ud på både kampagne- og annonceniveau. På kurset klæder vi dig på med den nødvendige viden bag annoncering samtidig med, at du får erfaring med at annoncere i praksis.
Alt dette med henblik på, at du selvstændigt vil kunne opsætte, målrette og optimere dine Instagram-annoncer, så de skaber maksimal effekt.
Den eneste måde at sikre, at dit indhold og dine annoncer på Instagram rent faktisk også virker efter hensigten, er at foretage løbende effektmåling. På dette Instagram kursus lærer du både at tracke kontinuerligt på dine aktiviteter og at måle på den direkte effekt af indsatserne. Og det gælder uanset, om der er tale om organisk eller betalt indhold.
Du får indblik i, hvordan du undersøger din målgruppe, hvem og hvor mange der ser dine opslag, hvad dine aktiviteters rækkevidde er, hvilke opslag og annoncer, der performer godt og mindre godt og meget andet. Kort sagt: Du lærer at finde og afkode centrale nøgletal, der kan give dig vished om dine indsatsers effekt. Og du klædes på til at kunne identificere, hvor dine indsatser måske halter, så du på den måde kan udbedre problemer, optimere indsatser og skabe endnu stærkere resultater på Instagram.
Du er blevet fortrolig med Instagrams opbygning og bekendt med de mange muligheder, funktioner og værktøjer, det sociale medie giver din virksomhed. Du er i stand til både at tænke strategisk målrettet mht. til din virksomheds aktivitet på Instagram, og du formår at omsætte strategi til konkret planlægning og eksekvering af både organisk og betalt indhold.
Som deltager bliver du udstyret med en lang række brugbare eksempler fra virkeligheden, så du ved, hvad best practice er mht. indholdsproduktion og annoncering. Du er bevidst om de vigtigste do’s and don’ts og kan på egen hånd udarbejde målrettede opslag og annoncer. Sidst men ikke mindst kan du måle på dine indsatsers performance og optimere din virksomhedsprofil, så den giver størst mulig effekt.
Alt i alt er du blevet skarpere på, hvad det vil sige at arbejde professionelt og få succes som virksomhed på Instagram.
Kurset henvender sig til dig, der ønsker at komme godt i gang med platformen og gerne vil vide, hvordan du som virksomhed skal agere for at skabe succes. Som deltager kan du både være grøn på området og have brug for en grundlæggende indføring i Instagram, og du kan være påbegyndt dit Instagram-eventyr med et ønske om at dygtiggøre dig endnu mere. Uanset hvor du kommer fra, vil Instagram kurset give dig værdifuld læring og brugbar praktisk erfaring med platformens mange værktøjer, som du kan overføre direkte til din hverdag efterfølgende. Vi udbyder også dette Instagram kursus i online kursusformat.
Har du behov for at få indblik i andre af de sociale medier på markedet, kan vi bl.a. henvise til vores Facebook kursus eller LinkedIn kursus. Og har du specifikt lyst til at dykke ned i dine annonceringsmuligheder, kan vi både tilbyde dig et kursus i Facebook annoncering og LinkedIn annoncering.