Få det fulde overblik over Facebooks annoncemodul og lær at opsætte en annonce fra bunden. På dette Facebook kursus lærer du alt, hvad du skal vide om de forskellige muligheder og annoncetyper og får praktisk erfaring med at opsætte annoncer korrekt. Et trin for trin kursus i Facebook annoncering.
På vores kursus i Facebook annoncering lærer du at tage hånd om jeres annoncering på Facebook, Instagram og Meta. Du lærer at opsætte en annonce helt fra bunden og får et godt indblik i alle relevante funktioner – lige fra målretning, kunderejse, landingsside, placering, budget og tidsplan til levering af dine annoncer.
Undervejs på kurset bliver du klog på, hvordan du udarbejder en strategi for jeres annoncering, som støtter op om jeres overordnede salgs- og markedsføringsstrategi. Du lærer, hvad begreberne CTR, CPC og CPA betyder, og hvordan du arbejder med dem for at få mest muligt ud af din annoncering. Du får også konkrete værktøjer til at klare dig i det store annonceringsunivers.
Efter dette Facebook kursus med annoncering kan du derfor selv opbygge profitable og effektive kampagner på Facebook fra A-Z. Du ved, hvordan du segmenterer dem korrekt og måler på resultaterne, så de løbende bliver endnu bedre. Med andre ord: Du er klar til at styringen over jeres annoncering på Facebook og de øvrige muligheder for Meta annoncering.
Kurset i Facebook annoncering er for dig, der har et grundlæggende kendskab til Facebook. Måske har du været inde og snuse lidt til annoncemodulet og har prøvet at booste et opslag eller at lave enkelte annoncer fra bunden. Du ønsker praktisk erfaring med annoncering samt et overordnet overblik, så du kan føle dig hjemme i annoncemodulet og ved, hvad der virker. Hvis du allerede er bekendt med annoncering, men ønsker at hæve dit niveau, anbefaler vi et udvidet kursus i annoncering på Facebook.
Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
19. december 2024 | Aarhus | Få ledige pladser |
21. januar 2025 | København | Facebook annoncering kursus |
22. januar 2025 | Aarhus | Facebook annoncering kursus |
18. februar 2025 | København | Facebook annoncering kursus |
24. februar 2025 | Aarhus | Facebook annoncering kursus |
17. marts 2025 | København | Facebook annoncering kursus |
20. marts 2025 | Aarhus | Facebook annoncering kursus |
22. april 2025 | København | Facebook annoncering kursus |
30. april 2025 | Aarhus | Facebook annoncering kursus |
12. maj 2025 | København | Facebook annoncering kursus |
22. maj 2025 | Aarhus | Facebook annoncering kursus |
19. juni 2025 | København | Facebook annoncering kursus |
30. juni 2025 | Aarhus | Facebook annoncering kursus |
Pris: 4.995 kr. ekskl. moms pr. person
Dygtig underviser, god formidling og input til relevante værktøjer – glæder mig til at læse mere i bogen og komme i gang med at bruge min nye viden.
Eva, Miljømærkning Danmark
Deltager på Facebook annoncering
Fantastisk måde I afholder kursus på med få deltagere og god tid til at nørde. Nicolaj, der underviste kurset, var en genial formidler og en kæmpe videntank. Og så er det bare lækkert at lære i jeres skønne omgivelser i Aarhus.
Dea, Outdoor i Centrum
Deltager på Facebook annoncering
Rigtig behagelig og lærerig dag. Kurset kan helt sikkert anbefales til alle med interesse for Facebook Annoncering.
Mads
Deltager på Facebook annoncering
Perfekt underviser, fik meget ud af kurset.
Axel
Deltager på Facebook annoncering
På kurset lærer du at udarbejde en strategi for jeres annoncering, der støtter op om jeres overordnede salgs- og markedsføringsstrategi. Du lærer, hvad begreberne CTR, CPC og CPA betyder, og hvordan du arbejder med dem for at få mest muligt ud af din annoncering.
Du lærer at opsætte en kampagne helt fra bunden. Vi gennemgår alle relevante funktioner – lige fra målretning, landingsside, placering, budget og tidsplan til levering af dine annoncer. Du vælger, om Facebook skal tage kontrollen over dine kampagner, eller om du selv vil have fuld kontrol. Opret kampagner med forskellige formål og annoncer, der passer til din målgruppe.
Når dine kampagner er sat i gang, skal du løbende optimere dem ud fra den data, du indsamler – og på kurset lærer du hvordan. Bl.a. ved at indskrænke målgruppen yderligere, justere dine bud og ved at sætte specifikke målgrupper på pause, hvis de ikke er rentable for virksomheden.
De mange forskellige typer af annoncer kræver, at du vælger de rigtige formater til dit kreative materiale. Du lærer at opsætte og tilpasse dine billeder og videoer, så det altid ser godt ud – lige meget om dine annoncer vises i en Story, et opslag eller på de mange andre placeringer, der findes.
Du lærer om målrettet annoncering, så du får mere ud af dine annoncekroner. Du bliver tryg ved centrale begreber såsom detaljeret målretning, kopimålgruppe, konverteringssporing og mange andre. Lær, hvordan Facebook sammensætter den ideelle målgruppe ud fra din data.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Tallene på Google og Facebook taler for sig selv - og afspejler vores kursisters tårnhøje tilfredshed
Anmeldelserne opdateres live fra Facebook og Google
Gitte
Ekspert i Facebook annoncering
Gitte har flere års erfaring med sociale medier fra hendes egen virksomhed, hvor hun både håndterer betalt annoncering og rådgiver virksomheder om sociale medier, strategi, content og annoncering. Gittes fokus er at gøre undervisningen praktisk og håndgribelig, så du kan omsætte det, du lærer, til konkrete resultater.
Mia
Specialist i SoMe annoncering
Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektive kampagner på sociale medier. Mia er til dagligt Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
For de fleste, der ikke har beskæftiget sig med annoncering på Facebook tidligere, kan det ofte virke uoverskueligt at komme i gang. Annoncemodulet er komplekst og rummer et væld af funktioner og muligheder, som kan være vanskelige at finde hoved og hale i.
På dette Facebook kursus med annoncering bliver du fortrolig med hele annoncemodulet – fra A til Z. Vi tager dig i hånden og giver dig en grundig rundtur, så du bl.a. kender til forskellen på Facebook Business Suite og Facebook Business Manager og ved, hvordan du tilgår og administrer dem hver især. Der undervises både teoretisk og praktisk, så du klædes på med den nødvendige viden, inden du får lov til at prøve kræfter med Facebook annoncering i virkeligheden. På den måde er du efter kurset tryg ved bl.a. den tekniske opsætning af såvel kampagner som annoncer – step by step.
Derudover får du massevis af inspiration til at tænke i kreative baner, når du skal udvikle målrettet og effektfuldt indhold til dine Facebook-kampagner og -annoncer. Vi zoomer ind på de forskellige annoncetyper og -placeringer, så du er sikker på, at dine formater er tilpassede og korrekte.
Udover grundlæggende viden om Facebook annoncering byder kurset på en masse brugbar hands on-erfaring i Facebooks Annonceadministrator. På undervisningen får du indblik i de mange funktioner og indstillinger, som Annonceadministratoren indeholder. Vi dykker ned i de vigtigste funktioner og prøver dem af i praksis i form af en række øvelser og relevante eksempler. Gennemgangen munder ud i, at du med kyndig vejledning får mulighed for at opsætte din egen kampagne og annonce – lige fra det tekniske setup til den kreative indholdsdel. Og det er fuldt ud op til dig, hvorvidt du ønsker arbejde med fiktivt materiale eller ønsker at inddrage din egen virksomhed som casearbejde i øvelserne.
Det er selvfølgelig vigtigt at kunne oprette en kampagne og en annonce korrekt. Men det er mindst lige så vigtigt at sikre, at de rette indstillinger er på plads, så annoncerne rent også rammer dem, som de er tilsigtet. Dette skaber vi de bedste forudsætninger for på dette Facebook annoncering kursus, hvor du lærer både at målrette dine annoncer mod specifikke målgrupper vha. effektiv segmentering og at formålsbestemme dine kampagner, så de giver bedst mulige afkast. Du bliver i stand til at kunne afkode din virksomheds Facebook-data til at blive klogere på din målgruppe, og du lærer at omsætte disse data til løsninger, der resulterer i målrettet og skarp annoncering.
Med denne viden i bagagen tager vi på undervisningen skridtet videre og giver dig indblik i, hvordan du efterfølgende kan optimere og finjustere dine annonceringsindsatser – både på kampagne- og annonceniveau. Du bliver sat ind i de vigtigste værktøjer til at tracke på annoncernes løbende performance og måle på den samlede effekt. Vi introducerer dig for centrale nøgletal, så du ved, hvad du skal kigge på, når du skal vurdere, hvor godt dine indsatser virker.
Med andre ord: Med et Facebook annoncering kursus lærer du at få det maksimale ud af dine investerede annoncekroner.
Værktøjskassen inden for Facebook annoncering bugner med en lang række fagspecifikke termer og forkortelser. Hvis du ikke er velbevandret i Facebooks annonceunivers på forhånd, kan det derfor virke svært og rodet at finde rundt i de mange begreber.
På dette Facebook annoncering kursus bliver du bekendt med alle de vigtigste fagbegreber. Vi afdækker, hvad forkortelserne betyder, så du trygt kan skelne mellem og bruge termerne korrekt – herunder fx CTR, CPC, CPA, ROI m.v. Vi sørger for, at hver enkelt begrebsdefinition bliver hæftet op på konkrete eksempler fra virkeligheden, så du kan relatere dem til din egen hverdag. Eksempelvis lærer du, hvordan du vha. en CPC-beregner kan udregne og lægge et fornuftigt budget for din kampagne, så den er rentabel for din forretning i sidste ende.
Efter dit kursus i Facebook annoncering har du viden om og praktisk erfaring med de grundlæggende principper bag Facebook annoncering. Du har styr på fagbegreberne, kender til værktøjskassen og ved, hvordan du konkret skal anvende de vigtigste funktioner og tools i praksis. Det betyder bl.a., at du selv er i stand til at navigere i Facebook Business Suite – herunder specifikt Facebook Annonceadministrator. Du kan selvstændigt oprette kampagner og annoncer og ved på hvilke trin i processen, du foretager bestemte indstillinger og segmenteringer. Du er også bekendt med alle annoncetyper- og placeringer og har fået inspiration til den kreative udformning af dine annoncer. Sidst, men ikke mindst er du bevidst om, hvad det vil sige at lægge en kampagnestrategi, der harmonerer med din virksomheds øvrige forretningsstrategi.
Føler du ikke, at dine organiske indsatser på Facebook batter, og vil du gerne nå ud til din målgruppe med målrettede budskaber, der rammer plet? I så fald vil et kursus i Facebook annoncering være den ideelle løsning for dig.
Som deltager på dette kursus lærer du alle de grundlæggende principper bag annoncering på Facebook samt får praktisk erfaring med disciplinen. Kurset henvender sig både til dig, der har brug for at komme i gang med Facebook annoncering helt fra bunden, og til dig, der måske har haft berøring med området, men ønsker at udvide dit kendskab til det.
Hvis du allerede er i fuld gang med annonceringseventyret, men gerne vil dygtiggøre dig yderligere, kan vi anbefale dig at tilmelde dig vores Facebook annoncering udvidet kursus. Og hvis du ikke kan få nok af annoncering på tværs af SoMe-platforme, vil det måske også være interessant for dig at deltage på vores LinkedIn annoncering kursus.