Facebook annoncering kursus – 1 dag

Skab (endnu) mere salg med Facebook annoncering

Ønsker du at løfte dit niveau, så du kan sælge mere og udnytte mulighederne ved Facebook annoncering? Vil du lære, hvordan du får mest muligt ud af dine annoncekroner, og hvordan du rammer din målgruppe lige på kornet?

På kurset får du et indgående kendskab til annoncemodulet på Facebook. Du vil få praktisk erfaring med at arbejde med bl.a. brugerdefinerede målgrupper, budgivningsstrategier, retargeting, lead annoncer, konverteringssporing m.m.

Efter kurset i Facebook annoncering vil du kunne opbygge profitable kampagner, segmentere kampagnerne korrekt og måle på, og forbedre, resultaterne af dine kampagner.

Dit udbytte

  • Lær om forskellen på de mange annonceformater og opnå en forståelse for, hvilke annoncetyper din virksomhed bør benytte
  • Få praktisk erfaring med forskellige annonceformater, f.eks. leadannoncer, retargeting, karruselannoncer og videoannoncer
  • Få praktisk erfaring med segmentering og forskellige målretningsmuligheder
  • Lær at tænke dine annoncer ind i et større strategisk billede med jeres øvrige kanaler
  • Få viden omkring, hvordan man vurderer annoncernes resultater, og hvordan de kan forbedres
  • Få indblik i alle funktioner og indstillingsmuligheder, så du skaber de bedste forudsætninger for at opnå succes
  • Lær om de mange fordele ved at bruge Facebook Business Manager
  • Lær hvordan du opretter en Facebook-pixel og målretter mod relevante målgrupper til retargeting
Facebook ads Annoncering

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Har du arbejdet med Facebook før?

Hvis du ikke har arbejdet med Facebook før, anbefaler vi vores Facebook grundkursus.

Underviseren kontakter dig inden kurset

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

Små hold - maks. 5 deltagere

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer.

Datoer for kursus i Facebook Annoncering

DatoStedKursus
21. april 2021KøbenhavnFyldt hold
17. maj 2021AarhusFacebook annoncering kursus
17. maj 2021KøbenhavnFyldt hold
9. juni 2021AarhusFacebook annoncering kursus
9. juni 2021KøbenhavnFacebook annoncering kursus
14. juli 2021AarhusFacebook annoncering kursus
13. juli 2021KøbenhavnFacebook annoncering kursus
19. august 2021AarhusFacebook annoncering kursus
25. august 2021KøbenhavnFacebook annoncering kursus
Tilmeld kursus

Praktisk Information

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Det kræver et grundlæggende kendskab til Facebook for at kunne deltage

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om faget

Eva  facebook annoncering

Eva, Miljømærkning Danmark
Deltager på Facebook annoncering

“Dygtig underviser, god formidling og input til relevante værktøjer – glæder mig til at læse mere i bogen og komme i gang med at bruge min nye viden. :-)”

five stars review
Mads facebook annoncering

Mads
Deltager på Facebook annoncering

“Rigtig behagelig og lærerig dag. Kurset kan helt sikkert anbefales til alle med interesse for Facebook Annoncering! :-)”

five stars review
Birgitte  facebook annoncering

Birgitte
Deltager på Facebook annoncering

”Rigtig fin gennemgang. God kombination af teori og praksis.”

five stars review

På kurset vil du lære om…

CTR, CPC og CPA

Når du arbejder med annoncering på Facebook, skal du vænne dig til begreber som CTR, CPC og CPA. Hvis du kan jonglere med disse begreber, eller har mod på at lære det, så kan vores kursus være startskuddet til online succes for dig og din virksomhed. Du vil lære at arbejde med digitale budgetter, og hvordan du udregner, hvad du må betale pr. klik og pr. kunde.

Kampagneopsætning og strategi

Du lærer at opsætte en kampagne helt fra bunden. Vi gennemgår alle relevante funktioner, lige fra målretning, landingsside, placering, budget og tidsplan til levering af dine annoncer. Du vælger, om Facebook skal tage kontrollen over dine kampagner, eller om du selv vil have fuld kontrol. Du lærer at udarbejde en redaktionel kalender, der skal være en hjælp til dig selv, når du skal opsætte nye kampagner. Du lærer om målrettet annoncering, så du får mere ud af dine annoncekroner.

Segmentering og målgruppeanalyse

Når du annoncerer på Facebook, er det essentielt, at du lærer at segmentere og lave målgruppeanalyser. Det er nemlig vigtigt at finde ud af, hvem der er din mest rentable målgruppe, så du kan målrette din annoncering. På kurset lærer du f.eks. at målrette dine annoncer mod mænd i alderen 41-50 år, der har to børn, en bachelor i kommunikation, og som interesserer sig for sport.

Værdifulde kunderelationer

Når du har skudt dine Facebook-kampagner i gang, begynder arbejdet med optimering. Ud fra den data, du indsamler, kan du indskrænke målgruppen yderligere, justere dine bud og sætte specifikke målgrupper på pause, hvis de ikke er rentable for din virksomhed. Du kommer til at arbejde med forbedring af annoncernes relevansscore, der har stor betydning for det samlede resultat af din annoncering. Du lærer at analysere data og lave effektmålinger, så du er rustet til at optimere dine annoncer på egen hånd.

Avanceret annoncering

Du bliver præsenteret for nogle avancerede annonceformater som f.eks. leadannoncer, karrusel og kanvas. Du bliver tryg ved ord som pixel, retargeting, splittests og automatisering. På dette kursus lærer du alt, hvad der er værd at vide om annoncering på Facebook. Du får konkrete værktøjer til at klare dig selv i det store og farlige annonceringsunivers.

bog ved tilmleding

Underviserne bag

Rebekka hviid

Rebekka Hviid
Digital marketing specialist

Rebekka arbejder med markedsføringsstrategier, sociale medier, SEO, Google Ads – først som marketingansvarlig og nu som konsulent i egen virksomhed, hvor hun hjælper virksomheder med strategier for online synlighed og salg.

Charlotte fra Kursusfabrikken

Charlotte Falko
Specialist i Facebook

Charlotte har baggrund inden for digital markedsføring, hvor hun har specialiseret sig i sociale medier og content marketing. Charlotte har en uddannelse i virksomhedskommunikation, og har flere års erfaring med annoncering.

Matilde Løhr Andersen

Matilde Løhr Andersen
Online marketing ekspert

Matilde har arbejdet med online markedsføring siden 2012 og brænder for at dele viden og redskaber, som kan bruges fra dag 1. Ud over at undervise er hun medejer af en virksomhed, hvor hun som marketing ansvarlig planlægger og udfører knivskarpe digitale kampagner, der virker.

Toke SoMe

Toke Thrane-Hanghøj
Ekspert i SoMe

Toke har arbejdet med Social Media Marketing og content creation i 6 år, og har både erfaring fra mediebureau, NGO og fra det private erhvervsliv. Tokes fokus er, at gøre undervisningen praktisk og håndgribelig, så du kan bruge det du har lært med det samme.

Rasmus underviser

Rasmus Bach Christensen
Digital marketing specialist

Rasmus har flere års erfaring med digital strategi, sociale medier og e-mail markedsføring. Han brænder for at hjælpe virksomheder med at oprette målbare og effektive marketingaktiviteter.

Casper Edens

Casper Edens
Digital marketing specialist

Casper Edens har arbejdet med digital markedsføring, siden han startede sin første webshop i 2013. Casper har mange års erfaring med annoncering på sociale medier, SEO, Google Ads, Mailchimp m.m.

De bruger Kursusfabrikken

Trine fra Kursusfabrikken

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Ekspertundervisere
Underviseren kontakter dig inden kurset
Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
Fuld forplejning

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.