Google Ads kursus udvidet – 1 dag

Markedsføring med fuld kontrol – betal pr. klik

Vil du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads annoncer?

På dette dagskursus bygger vi oven på de grundlæggende funktioner og værktøjer i Google Ads (tidligere kaldet Google AdWords). Vi introducerer dig til effektive værktøjer og annonceringsmuligheder, så du har de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.

Hvis du vil deltage på dette udvidede kursus i Google Ads, er det en forudsætning, at du allerede har erfaring med at arbejde i programmet.

Dit udbytte

  • Opnå et udvidet kendskab til Google Ads og de mere avancerede funktioner
  • Introduktion til dynamiske søgeord, søgeannoncer og automatisering
  • Lær hvordan du effektivt kan optimere dine kampagner, så du på sigt kan sænke prisen på dine udgifter og øge kvaliteten af dine annoncer
  • Lær at arbejde med remarketing og Google Shopping
  • Få indblik i, hvordan store, succesfulde kampagner kører i Google Ads
  • Lær hvordan du arbejder med Quality Score og forbedrer din rangering

Kursusfabrikken er Google Partner

Google Partner badge
Google Ads udvidet kurus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Underviseren kontakter dig inden kurset

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

Små hold - maks. 5 deltagere

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer.

Datoer for kursus i Google Ads udvidet

DatoStedKursus
8. april 2021KøbenhavnGoogle Ads udvidet kursus
8. april 2021AarhusFyldt hold
6. maj 2021AarhusGoogle Ads udvidet kursus
3. juni 2021KøbenhavnGoogle Ads udvidet kursus
Tilmeld kursus

Vi anbefaler også

Hvis du ikke har erfaring med at arbejde i Google Ads, anbefaler vi, at du først deltager på vores grundlæggende kursus i Google Ads.

PPC Manager er et fleksibelt kursusforløb, der giver dig en række uundværlige værktøjer til at arbejde effektivt med betalt annoncering i Google Ads og evaluering af kampagner i Google Analytics.

Praktisk informaiton

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra 9.00-15.30
  • Kurset kræver et grundlæggende kendskab til Ads

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om kurset

Nikolai, Uldum Højskole
Deltager på Google Ads Udvidet

“Det er rart, at man max. er 5 på holdene, da der er tid til at stille en masse spørgsmål.”

five stars review

På kurset vil du lære om…

Digitalt budget

Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPC (pris pr. klik) og CPA (pris. pr. kundehvervning). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.

Kampagneopsætning og strategi

Du lærer at opsætte kampagner fra bunden. Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder enheder, geografiske områder og målgrupper. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.

Optimering og vedligeholdelse

Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner.

Søgeordsanalyse og budgivning

I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans til brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.

Avanceret Ads

Du vil også få indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med remarketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.

bog ved tilmleding

Underviserne bag

Anne Tine underviser ekspert

Anne Tine Rasmussen
Ekspert i Google Ads

Anne Tine er search marketing konsulent og underviser. Hun har 7 års erfaring med e-commerce og digital marketing. Hun beskæftiger sig nu primært med at hjælpe virksomheder med at løfte afkastet af deres Google Ads investering.

Anders Hingeberg

Anders Kristensen
Ekspert i Google Ads

Anders er partner og uddannelsesansvarlig hos Kursusfabrikken, samt medforfatter til bogen “Online markedsføring – den store grundbog”. Han har flere års erfaring med digital annoncering og Ads optimering.

Thomas Søby

Thomas Søby
Ekspert i Google Ads

Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Google Analytics og Google Ads. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.

Hanne Hasseriis

Hanne Hasseriis Gormsen
Ekspert i Google Ads

Hanne er underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Hanne har arbejdet med online marketing, og har bl.a. erfaring med Google Ads, Analytics og SEO.

Asger Møller Dombernowsky

Asger Dombernowsky
Ekspert i Google Ads

Asger er underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Asgerhar flere års erfaring med Ads, SEO, Sociale Medier og Analytics. Asger er uddannet Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi fra Aarhus Universitet.

Casper Edens

Casper Edens
Ekspert i Google Ads

Casper har arbejdet med digital markedsføring, lige siden han startede sin første webshop i 2013. Han har arbejdet med annoncering på sociale medier, SEO, Google Ads, Mailchimp m.m., i en udførende rolle, men også senere hen som konsulent i sit eget bureau.

De bruger Kursusfabrikken

Trine fra Kursusfabrikken

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Ekspertundervisere
Underviseren kontakter dig inden kurset
Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
Fuld forplejning

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.