Google Ads kursus udvidet – 1 dag

Google Ads kursus udvidet – 1 dag

Vil du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads annoncer?

På dette dagskursus bygger vi oven på de grundlæggende funktioner og værktøjer i Google Ads (tidligere kaldet Google AdWords). Vi introducerer dig til effektive værktøjer og annonceringsmuligheder, så du har de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.

Hvis du vil deltage på dette udvidede kursus i Google Ads, er det en forudsætning, at du allerede har erfaring med at arbejde i programmet.

Dit udbytte

  • Opnå et udvidet kendskab til Google Ads og de mere avancerede funktioner
  • Introduktion til dynamiske søgeord, søgeannoncer og automatisering
  • Lær hvordan du effektivt kan optimere dine kampagner, så du på sigt kan sænke prisen på dine udgifter og øge kvaliteten af dine annoncer
  • Lær at arbejde med remarketing og Google Shopping
  • Få indblik i, hvordan store, succesfulde kampagner kører i Google Ads
  • Lær hvordan du arbejder med Quality Score og forbedrer din rangering
Det får du med
  • Max. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Kursusfabrikken er Google Partner

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

Kursusdatoer

DatoStedAntal dageNiveau
20. august 2019København1Ads udvidet
26. august 2019Aarhus1Ads udvidet
18. september 2019København1Ads udvidet
26. september 2019Aarhus1Ads udvidet
21. oktober 2019København1Ads udvidet
21. oktober 2019Aarhus1Ads udvidet
6. november 2019København1Ads udvidet
26. november 2019Aarhus1Ads udvidet
19. december 2019København1Ads udvidet
20. december 2019Aarhus1Ads udvidet

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra 9.00-15.30
  • Kurset kræver et grundlæggende kendskab til Ads

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om kurset

anmeldelse kursusfabrikken kursus

“Det er rart, at man max. er 5 på holdene, da der er tid til at stille en masse spørgsmål.”

Nikolai, Uldum HøjskoleDeltager på Ads udvidet

På kurset vil du lære om…

DIGITALT BUDGET

Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPC (pris pr. klik) og CPA (pris. pr. kundehvervning). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.

KAMPAGNEOPSÆTNING- OG STRATEGI

Du lærer at opsætte kampagner fra bunden. Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder enheder, geografiske områder og målgrupper. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.

OPTIMERING OG VEDLIGEHOLDELSE

Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner.

SØGEORDSANALYSER OG BUDGIVNING

I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans til brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.

AVANCERET ADS

Du vil også få indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med remarketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.

Underviserne bag

Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Analytics og Ads. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.

Thomas Søby, Analytics specialist

Anders er partner og uddannelsesansvarlig hos Kursusfabrikken, samt medforfatter til bogen “Online markedsføring – den store grundbog”. Han har flere års erfaring med digital annoncering og Ads optimering.

Anders Kristensen, ekspert i Ads

Frans har arbejdet med digital markedsføring de sidste 10 år, hvor han har været 5 år i Google. Til daglig driver han “Frans Lykke Digital”, hvor han rådgiver og underviser virksomheder i digital marketing.

Frans Lykke Østergård, Ads ekspert

Asger er underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Asgerhar flere års erfaring med Ads, SEO, Sociale Medier og Analytics. Asger er uddannet Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi fra Aarhus Universitet.

Asger Møller Dombernowsky, ekspert i Ads

De bruger kursusfabrikken

 

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Ekspertundervisere
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
  • Små hold med max. 5 deltagere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Fuld forplejning

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.