Bliv klar til at arbejde sikkert og selvstændigt med SEO på din hjemmeside. På kurset får du de helt rette redskaber til at gøre din hjemmeside både Google- og brugervenlig, så du kan komme til tops i søgeresultaterne!
SEO (søgemaskineoptimering) er en vigtig del af at drive en succesfuld hjemmeside. Med den rigtige tilgang til SEO kan du opnå en bedre placering på Google og dermed øge din hjemmesides synlighed, trafik og omsætning.
På kurset lærer du, hvordan du arbejder med SEO, så du kan øge dit salg og med tiden minimere dine udgifter til Google Ads. Du lærer, hvordan du arbejder med linkbuilding, søgeordsanalyse, onsite og offsite SEO, alt-tags, SEO-pyramiden og meget mere. Alt sammen værktøjer du kan bruge i arbejdet med at skrue på netop de knapper, der kan få din hjemmeside højt op i søgeresultaterne.
Efter kurset er du klar til at arbejde effektivt og selvstændigt med SEO på din hjemmeside. Du ved, hvordan du optimerer din hjemmesides indhold og struktur, så det er let at forstå for både søgemaskiner og besøgende. Du har lært at lave søgeordsanalyse, så du får de helt rigtige søgeord på din hjemmeside. Med andre ord: Du er klædt på til at gøre din hjemmeside både Google- og brugervenlig, så du kan komme til tops på Google.
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Vi afholder fast SEO kursus i København, Odense og SEO kurser i Aarhus. Aalborg udbydes i perioder. Se vores datoliste med tid og sted her på siden.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Kursus |
---|---|---|
10. oktober 2023 | Aarhus | Fyldt hold |
11. oktober 2023 | København (Søborg) | SEO kursus |
6. november 2023 | København (Søborg) | SEO kursus |
8. november 2023 | Aarhus | SEO kursus |
6. december 2023 | København (Søborg) | SEO kursus |
7. december 2023 | Aarhus | SEO kursus |
8. december 2023 | Odense | SEO kursus |
9. januar 2024 | København (Søborg) | SEO kursus |
10. januar 2024 | Aarhus | SEO kursus |
6. februar 2024 | Aarhus | SEO kursus |
7. februar 2024 | København (Søborg) | SEO kursus |
5. marts 2024 | Aarhus | SEO kursus |
7. marts 2024 | København (Søborg) | SEO kursus |
14. marts 2024 | Odense | SEO kursus |
8. april 2024 | København (Søborg) | SEO kursus |
10. april 2024 | Aarhus | SEO kursus |
Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person
Mette
Deltager på SEO
“Rigtig dejligt med så meget ‘hands-on’ i processen. Underviseren var meget kyndig – det var tydeligt, at han var ekspert på området.”
Christoffer, Jyllands-Posten
Deltager på SEO
“Super godt SEO-kursus med en underviser, der forstår at balancere formidling af teori med træning i praksis, så man som kursist hurtigt får “fingrene i skidtet”. Det var overall en rigtig lærerig dag. Kan klart anbefales!”
Helene, Orion Pharma A/S
Deltager på SEO
“Undervisningen foregik på en måde, så jeg var helt med, god tid til spørgsmål og samspil med underviser og øvrige deltagere.”
På kurset lærer du, hvordan du gør din hjemmeside ”Google-venlig”. Du bliver præsenteret for forskellige værktøjer og strategier, der kan sikre, at dit SEO-arbejde bærer frugt. Efter SEO kurset vil du vide, hvordan du kan komme til tops i Googles søgeresultater.
En søgeordsanalyse er altafgørende for at gøre dit arbejde med SEO effektivt. På vores kursus i SEO bliver du præsenteret for forskellige værktøjer og strategier til søgeordsanalyse, og du bliver hjulpet i gang med at oprette en konkret og håndgribelig analyse.
Du kommer bl.a. til at arbejde med optimering af din hjemmeside, URL, titles, metabeskrivelser, brødtekster, menustruktur og meget mere. Efter kurset vil du have fået tilstrækkelig hjælp til SEO, så du er i stand til at udarbejde en SEO-optimeret landingsside fra bunden.
Et godt link er altafgørende for din placering på Google. Derfor er det vigtigt at lære, hvad et godt link er, og hvad du skal gøre for at få relevante links til din side. På kurset i SEO bliver du præsenteret for nyttige værktøjer til at vurdere kvaliteten af potentielle links, og du får konkrete tips til, hvor du opnår links.
Google Search Console er et gratis værktøj fra Google, som du kan bruge til at blive klogere på din hjemmeside. Ved at koble Search Console med din hjemmeside vil du kunne få information om ind- og udgående links, din hjemmesides hastighed og meget mere. Få kompetencerne til at kunne bruge Search Console og trække de vigtigste informationer ud af værktøjet.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Hanne
Specialist i SEO
Hanne er underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Hanne har i flere år arbejdet med online marketing og e-handel, og har bl.a. erfaring med Ads, Analytics og SEO. Hun brænder for at lave effektiv markedsføring og lære fra sig.
Thomas
Specialist i SEO
Thomas elsker at nørde med digital markedsføring og har samarbejdet med nogle af Danmarks største virksomheder. Han underviser i SEO, Google Ads, Google Analytics og digital strategi.
Mikkel
Ekspert i SEO
Mikkel har flere års erfaring med SEO, Google Ads og SoMe annoncering, først som digital rådgiver i bureau og nu som konsulent i hans egen konsulentvirksomhed GudiksenConsulting.com og underviser hos Kursusfabrikken.
Peter
Ekspert i SEO og Online Markedsføring
Peter er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring med at skabe online opmærksomhed og tilstedeværelse via en effektiv indsats på både Sociale Medier og via SEO.
Af Anders H. Kristensen, specialist i SEO
Overordnet set går onsite optimering ud på at opdatere indholdet på din hjemmeside, så indholdet bliver mere ”Google-venligt”.
Onsite optimering omfatter blandt andet keywordanalyser, opbygning af URL-adresser, udformning af title tags, overskrifter samt overordnet tekstoptimering.
For at din hjemmeside kan rangere højt på Google, er det afgørende, at du har en god linkprofil. Derfor skal du altid sørge for, at alle links, såvel interne som eksterne, stadig er relevante og virker. Det er en rigtig god ide at få samarbejdspartnere og kunder til at linke til din side, så Google ved, at indholdet på din hjemmeside er relevant. Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt, om din hjemmesides eksterne links kommer fra tilfældige blogs eller gode og relevante kvalitetssider.
Virksomheder kan ikke længere ignorere brugen af sociale medier. De sociale medier giver mulighed for at ramme kunderne der, hvor de er. Du kan bruge de sociale medier til at komme i kontakt med eksisterende og potentielle kunder. Samtidig giver virksomhedsprofiler på de sociale medier links og mulig trafik til din hjemmeside.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen og indholdet.
På dette SEO-kursus får du en både grundlæggende og praktisk viden omkring værktøjerne og indsatserne i dit arbejde med at skabe synlighed på din hjemmeside. Du bliver eksempelvis introduceret til vigtige værktøjer, som er væsentlige for at arbejde med SEO på din hjemmeside.
Du lærer desuden om ud- og indgående links, opnår nyttig viden om den altafgørende on-site SEO, som (når den er gennemarbejdet) er en vigtig faktor for at sende dig op ad listen i søgemaskinerne. Du får en forståelse for betydningen af backlinks, samt hvordan du laver en effektiv og målrettet søgeordsanalyse.
Helt i top over vigtige indsatser i dit arbejde med SEO ligger søgeordsanalysen. En søgeordsanalyse er afgørende for arbejdet med at optimere din hjemmeside og opnå bedre placeringer i søgemaskiner. Helt konkret består en søgeordsanalyse af en større analyse af alle de ord eller sætninger, som folk søger på i søgemaskinerne, herunder Google.
På kurset får du forståelse for de forskellige værktøjer og programmer, som effektiviserer og strukturerer dit arbejde med søgeordsanalyser. Du bliver på konkret og håndgribelig vis hjulpet til at udføre din egen søgeordsanalyse, og efter endt kursus er du dermed godt klædt på til at kunne varetage komplette søgeordsanalyser og arbejde effektivt med SEO på din hjemmeside.
On-site SEO handler om alle de aktiviteter og arbejde, som du igangsætter direkte på din egen hjemmeside og dermed skaber større synlighed og eksponering i søgemaskinerne. Du bliver præsenteret for en lang række nyttige on-site SEO tiltag, som eksempelvis arbejdet med URL’s, titles, metabeskrivelser, brødtekster og hele det generelle tekstarbejde med at optimere din hjemmeside i forhold til SEO.
Du bliver med andre ord knivskarp på, hvordan du udarbejder SEO-optimerede landingpages fra bunden, som skaber værdi for hjemmesiden – uanset, om du sælger produkter eller har en almindelig hjemmeside.
Backlinks (eller indgående links, eksterne links eller inbound links) er alle sammen udtryk for, hvilke websites der linker til din hjemmeside. Arbejdet med backlinks er en del af din virksomheds eller hjemmesides offsite SEO, og forenklet sagt kan vi sige, at jo flere links, som refererer til din hjemmeside, des højere linkpopularitet opnår du.
Backlinks anses af Google som såkaldte ”tillidsstemmer”, og de har stor indflydelse på din hjemmesides søgeplacering. På kurset får du introduktion til, hvad en høj kvalitet af backlinks har af betydning for at øge din hjemmesides placering i søgninger og derigennem skabe større synlighed i søgemaskinerne.
Når du arbejder med SEO, vil du automatisk møde forkortelser og termer, som kan være svære at hitte rede i. SERP – i daglig tale kaldet søgeresultatside (Search Engine Result Page) - er én af disse forkortelser, som du også kommer til at blive klogere på. SERP er en liste med indekserede hjemmesider alt efter, hvor relevante Google mener, at siderne er.
For at Google finder din hjemmeside relevant, skal du have forståelse for udformning af title tags, meta descriptions og URL (link). På kurset guider vi dig i brugen af programmer, som kan være nyttige i forhold til at komme på første side i Google-søgningerne.
Dette kursus henvender sig til alle, der ønsker et grundlæggende indblik i SEO som strategisk og praktisk værktøj. Du får en forståelse af, hvad der gør sig gældende for at skabe en god SEO-strategi, herunder søgeordsanalyse og praktisk forståelse af, hvordan du gør virksomhedens side attraktiv for Google og derigennem øger trafikken til sitet.
Du er nysgerrig på at lære de forskellige termer inden for SEO og på at kende forskel på eksempelvis onsite og offsite SEO. Kurset er for dig, som ønsker både teori og viden samt praktisk hands-on tid til at løse forskellige opgaver og problemstillinger i SEO-arbejdet. Det kræver ingen forudsætning for kendskab til SEO i forvejen for at kunne deltage på dette kursus.
Efter deltagelse på vores SEO-kursus vil du have en forståelse for mekanismerne bag SEO, og du ved, hvordan du med den rette optimering af dit organiske indhold kan ramme nummer 1 på Google-søgningerne. Du er i stand til på sigt at øge salget via SEO og derigennem minimere dine omkostninger til eksempelvis Google Ads. Du får samtidig et nyttigt indblik i linkbuilding, søgeordsanalyse, onsite og offsite SEO, alt-tags og meget mere, der gør dig i stand til at varetage virksomhedens samlede SEO-aktiviteter. Vi udbyder også dette SEO kursus i online kursusformat.
Hvis du vil supplere din viden om SEO med kendskab til betalt annoncering på Google, kan du deltage på vores Google Ads kursus, hvor du får en grundig introduktion til at komme godt i gang med at oprette dine Google Ads-kampagner.