Kursus i SEO

Kursus i søgemaskineoptimering – 1 dag

Vil du lære, hvordan du kommer på side 1 på Google uden at betale pr. klik? Vil du have erfaring med både onsite og offsite SEO, så du kan opnå succes med din SEO-indsats?

Med den rigtige tilgang til SEO (søgemaskineoptimering) vil du kunne komme på side 1 på Google på en lang række søgeord, der er relevante for din virksomhed.

På vores SEO kursus lærer du, hvordan du arbejder med SEO, så du kan øge dit salg og med tiden minimere dine udgifter til Google Ads. På kurset vil du lære om linkbuilding, søgeordsanalyse, onsite og offsite SEO, SEO Pyramiden, alt-tags og meget mere.

Dit udbytte

  • SEO strategi, planlægning og konkurrentanalyse
  • Søgeordsanalyse: Sådan får du de rigtige søgeord på din side
  • Hvordan du gør din hjemmeside “Googlevenlig”, så du kan komme i top på Google
  • Forskellige SEO-indsatser, både onsite og offsite
  • Eliminering af duplicate content og indekseringsbarrierer
  • Hvordan du skriver gode metatekster og titles
  • Introduktion til linkbuilding samt hvordan du skaffer kvalitetslinks

Kursusfabrikken er Google Partner

Google Partner badge
SEO kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

3.995 kr. ekskl. moms

Underviseren kontakter dig inden kurset

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

Små hold - maks. 5 deltagere

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer.

Datoer for kursus i  Søgemaskineoptimering (SEO)

DatoStedKursus
27. april 2021KøbenhavnSEO kursus
10. maj 2021AarhusFyldt hold
10. maj 2021KøbenhavnSEO kursus
10. maj 2021OdenseSEO kursus
3. juni 2021KøbenhavnSEO kursus
7. juni 2021AarhusSEO kursus
Tilmeld kursus

Praktisk Information

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til SEO
  • Vi afholder kurser i SEO i København, Aarhus og Odense

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Vi anbefaler også

Vi har mange forskellige kurser i online markedsføring. Vi har for eksempel kurser i Google Analytics, Google Ads og sociale medier. Du kan se alle vores kurser i online markedsføring på kursusoversigten.

Hvad tidligere deltagere siger om faget

Jyllandsposten SEO

Christoffer, Jyllands-PostenDeltager på SEO

“Super godt SEO-kursus med en underviser, der forstår at balancere formidling af teori med træning i praksis, så man som kursist hurtigt får “fingrene i skidtet”. Det var overall en rigtig lærerig dag. Kan klart anbefales!”

stjerner anmeldelser 4,5 stjerner
Mette SEO

Mette
Deltager på SEO

“Rigtig dejligt med så meget ‘hands-on’ i processen. Underviseren var meget kyndig – det var tydeligt, at han var ekspert på området.”

five stars review
Gitte SEO

Gitte, Tripeco GmbH
Deltager på SEO

“Kursusfabrikken er et godt nyt bekendtskab.”

five stars review
Martin fra SEO hos Kursusfabrikken

Martin
Deltager på SEO

“Kursusfabrikken er et godt nyt bekendtskab.”

five stars review
Helle Seo Kursusfabrikken deltager

Helene, Orion Pharma A/S
Deltager på SEO

“Undervisningen foregik på en måde, så jeg var helt med, god tid til spørgsmål og samspil med underviser og øvrige deltagere.”

five stars review

På kurset vil du lære om…

Google-venlig hjemmeside

På vores dagskursus lærer du, hvordan du gør din hjemmeside ”Google venlig”. Du vil blive præsenteret for forskellige værktøjer og strategier, der kan sikre, at dit SEO-arbejde bærer frugt. Efter SEO kurset vil du vide, hvordan du kan komme i top på Google.

Søgeanalyse

En søgeordsanalyse er altafgørende for at gøre dit arbejde med SEO effektivt. På SEO kurset vil du blive præsenteret for forskellige værktøjer og strategier til søgeordsanalyse, og du vil blive hjulpet i gang med at oprette en konkret og håndgribelig analyse.

Onsite SEO

Du vil blandt andet komme til at arbejde med optimering af din hjemmeside, URL’s, titles, metabeskrivelser, brødtekster, menustruktur og meget mere. Efter kurset vil du have fået tilstrækkelig hjælp til SEO, så du er i stand til at udarbejde en SEO-optimeret landingsside fra bunden.

Offsite SEO og Linkbuilding

Et godt link er altafgørende for din placering på Google. Derfor er det vigtigt at lære, hvad et godt link er, og hvad der skal gøres for at få relevante links til sin side. På kurset i SEO vil du blive præsenteret for nyttige værktøjer til at vurdere kvaliteten af potentielle links, og du vil få konkrete tips til, hvor du nemt kan hente links.

Google Search Console

Google Search Console er et gratis værktøj fra Google, som du kan bruge til at blive klogere på din hjemmeside. Ved at koble Search Console med din hjemmeside vil du kunne få information om ind- og udgående links, din hjemmesides hastighed og meget mere. Få kompetencerne til at kunne bruge Search Console og trække de vigtigste informationer ud af værktøjet.

bog ved tilmleding

Underviserne bag

Hanne Hasseriis

Hanne Hasseriis Gormsen
Specialist i SEO og Online Markedsføring

Hanne er underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Hanne har mange års erfaring med bl.a. Google Ads, Google Analytics og SEO.

Lotte stjerne fra Kursusfabrikken

Lotte Stjerne
Specialist i SoMe og Online Markedsføring

Lotte elsker at nørde igennem med budskaber, målgrupper og kommunikationsstrategier, der er nemme at bruge. Hun underviser bl.a. i content marketing, sociale medier og e-mailmarkedsføring.

Mikkel Gudiksen

Mikkel Gudiksen
Ekspert i SEO

Mikkel har 4 års erfaring med SEO, Google Ads og SoMe annoncering, først som digital rådgiver i bureau og nu som konsulent i hans egen konsulentvirksomhed GudiksenConsulting.com og underviser hos Kursusfabrikken.

Asger Møller Dombernowsky

Asger Dombernowsky
Ekspert i SEO

Asger sidder til dagligt som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Han har i de seneste år arbejdet med flere forskellige online marketingdiscipliner og har erfaring med bl.a. content marketing, Google Analytics, SEO og sociale medier.

Gün Üret

Gün Üret
Ekspert i SEO og Online Markedsføring

Gün har mange års erfaring med digitale løsninger og online markedsføring. Ud over undervisning, arbejder han som konsulent, hvor han hjælper virksomheder med at generere trafik der konverterer.

Charlotte fra Kursusfabrikken

Charlotte Falko
Online marketing konsulent og underviser

Charlotte har en baggrund inden for digital markedsføring, hvor hun bl.a. har specialiseret sig i sociale medier og content marketing. Charlotte er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation, og er til dagligt online marketing konsulent og underviser hos Kursusfabrikken.

"3 forskellige måder at arbejde med søgemaskineoptimering"

Af Anders H. Kristensen, specialist i SEO

Onsite optimering

Overordnet går onsite optimering ud på at opdatere indholdet på din hjemmeside, så indholdet bliver mere ”Google venligt”. Onsite optimering omfatter blandt andet keywordanalyser, opbygning af URL-adresser, udformning af title tags, overskrifter samt overordnet tekstoptimering.

OFF site omtimering

For at din hjemmeside kan rangere højt på Google, er det afgørende, at du har en god linkprofil. Derfor skal du altid sørge for at alle links, såvel interne som eksterne, stadig er relevante og virker. Det er en rigtig god ide at få samarbejdspartnere og kunder til at linke til din side, så Google ved at indholdet på din hjemmeside er relevant. Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt om din hjemmesides eksterne links kommer fra tilfældige blogs eller gode og relevante kvalitets sider.

Sociale Medier

Virksomheder kan ikke længere ignorere brugen af sociale medier. De sociale medier giver mulighed for at ramme kunderne, der hvor de er. Du kan bruge de sociale medier til at komme i kontakt med eksisterende og potentielle kunder. Samtidig giver virksomhedsprofiler på de sociale medier links og mulig trafik til din hjemmeside.

De bruger Kursusfabrikken

Trine fra Kursusfabrikken

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Ekspertundervisere
Underviseren kontakter dig inden kurset
Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold med maks. 5 deltagere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
Fuld forplejning

Skal vi ringe dig op?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.