Bliv klar til at arbejde sikkert og selvstændigt med SEO, som SEO manager. Dette SEO kursus giver dig redskaberne til at optimere din hjemmeside til Google, så du kan nå til tops i søgeresultaterne!
SEO (søgemaskineoptimering) er en vigtig del af at drive en succesfuld hjemmeside. Med den rigtige tilgang til SEO kan du opnå en bedre placering på Google og dermed øge din hjemmesides synlighed, trafik og omsætning.
På et kursus i SEO lærer du, hvordan du arbejder med SEO, så du kan øge dit salg og med tiden minimere dine udgifter til Google Ads. Du lærer, hvordan du arbejder med linkbuilding, søgeordsanalyse, onsite og offsite SEO, alt-tags, SEO-pyramiden og meget mere. Alt sammen værktøjer du kan bruge i arbejdet med at skrue på netop de knapper, der kan få din hjemmeside højt op i søgeresultaterne.
Efter vores SEO kursus er du klar til at arbejde effektivt og selvstændigt med SEO på din hjemmeside. Du ved, hvordan du optimerer din hjemmesides indhold og struktur, så det er let at forstå for både søgemaskiner og besøgende. Du har lært at lave søgeordsanalyse, så du får de helt rigtige søgeord på din hjemmeside. Med andre ord: Du er klædt på til at gøre din hjemmeside både Google- og brugervenlig, så du kan komme til tops på Google.
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Vi afholder fast SEO kursus i København, Odense og SEO kursus i Aarhus. Aalborg udbydes i perioder. Se vores datoliste med tid og sted her på siden.
Book et opkald fra Simon, hvis du har spørgsmål til kurset eller er i tvivl om dit niveau.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Dato | Sted | Status |
---|---|---|
11.-12. december 2024 | København (Søborg) | Ledige pladser |
15.-16. januar 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
22.-23. januar 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
17.-18. februar 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
25.-26. februar 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
10.-11. marts 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
26.-27. marts 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
23.-24. april 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
28.-29. april 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
19.-20. maj 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
21.-22. maj 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
23.-24. juni 2025 | København (Søborg) | Ledige pladser |
25.-26. juni 2025 | Aarhus | Ledige pladser |
Pris: 7.995 kr. ekskl. moms pr. person
Udfyld formularen for en uforpligtende plads på ventelisten.
Hvis du er interesseret i en plads på et af vores fyldte hold, kan du her skrive dig på venteliste. Vi kontakter dig hvis der opstår en ledig plads. Tilbuddet om den ledige plads er helt uforpligtende.
"*" indikerer påkrævede felter
Drømmer du om at komme til tops på Google uden at betale for dyre annoncer? Med SEO kan du systematisk forbedre din hjemmesides synlighed gennem målrettet søgemaskineoptimering, så du tiltrækker mere organisk trafik.
Få bedre kontrol over din synlighed online. Lær at analysere søgeord, strukturere din side korrekt og tilpasse indholdet til, hvad dine kunder søger efter.
Hvis dine kunder søger online efter produkter eller services som dine, kan du systematisk arbejde for at blive fundet på deres søgninger. SEO giver dig værktøjerne til at optimere din hjemmesides synlighed og tiltrække relevante besøgende. SEO er en vigtig del af at forbedre din online tilstedeværelse og en hoveddisciplin inden for marketing.
At arbejde med SEO uden de rette værktøjer kan sammenlignes med at løbe et marathon i klipklapper – det er useriøst og ineffektivt. Uden SEO-programmer gætter du dig frem og får ikke indsigt i dine kunders faktiske behov. SEO kræver systematik, data og præcision for at skabe resultater. Med de rigtige værktøjer kan du analysere søgeadfærd, optimere dit indhold og arbejde målrettet for at forbedre din synlighed online.
En kæmpe tak og ros herfra. Vi har fået rigtig meget konkret information og hjælp med hjem, og vi har fået meget mere end vi havde forventet.
Trine, DAV Nordic
Deltager på SEO
Kan varmt anbefales. Der er god tid til teori, øvelser og spørgsmål fra kursister. Underviser formår at holde energi og gejst højt hele dagen.
Connie, Grow2
Deltager på SEO
God underviser, fine forhold og forplejning. Alt i alt en rigtig god og lærerig oplevelse.
Sarah, DAV Nordic
Deltager på SEO
Rigtig dejligt med så meget ‘hands-on’ i processen. Underviseren var meget kyndig – det var tydeligt, at han var ekspert på området.
Mette
Deltager på SEO
På kurset lærer du, hvordan du gør din hjemmeside ”Google-venlig”. Du bliver præsenteret for forskellige værktøjer og strategier, der kan sikre, at dit SEO-arbejde bærer frugt. Efter SEO kurset vil du vide, hvordan du kan komme til tops i Googles søgeresultater.
En søgeordsanalyse er altafgørende for at gøre dit arbejde med SEO effektivt. På vores kursus i SEO bliver du præsenteret for SEO-pyramiden, samt konkrete værktøjer og strategier til søgeordsanalyser. Du bliver hjulpet i gang med at oprette en konkret og håndgribelig analyse.
Du kommer bl.a. til at arbejde med optimering af din hjemmeside, URL, titles, metabeskrivelser, brødtekster, menustruktur og meget mere. Efter kurset vil du have fået tilstrækkelig hjælp til SEO, så du er i stand til at udarbejde en SEO-optimeret landingsside fra bunden.
Et godt link er altafgørende for din placering på Google. Derfor er det vigtigt at lære, hvad et godt link er, og hvad du skal gøre for at få relevante links til din side. På kurset i SEO bliver du præsenteret for nyttige værktøjer til at vurdere kvaliteten af potentielle links, og du får konkrete tips til, hvor du opnår links.
Lær at anvende det markedsførende SEO-værktøj, Ahrefs, til at forbedre din hjemmesides synlighed på Google og i andre søgemaskiner. Med funktioner som søgeordsanalyser, overvågning af links og SEO-sundhedstjek, giver Ahrefs dybdegående indsigt i dit potentiale og dine nuværende SEO-placeringer.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Simon
Webudvikler og specialist i SEO
Simon er specialist i SEO. Han har opnået sin store viden og erfaring gennem mange års webudvikling og content creation. Simons fokus er at fremme SEO gennem websiteoptimering, søgeordsanalyser, godt indhold og backlinks.
Peter
Ekspert i SEO og online markedsføring
Peter er uddannet cand.mag. i Medievidenskab og har flere års erfaring med at skabe online opmærksomhed og tilstedeværelse via en effektiv indsats på både sociale medier og via SEO.
Peter
Ekspert i SEO
Peter er en erfaren digital marketingekspert, der har arbejdet i flere år inden for digital marketing. Ud over at være en dygtig praktiker inden for feltet er Peter også en engageret underviser i bl.a. SEO, Google Ads og e-mail markedsføring.
Thomas
Specialist i SEO
Thomas arbejder til dagligt som online marketing konsulent med fokus på Google Ads, SEO og Google Analytics. Gennem sit arbejde hjælper han små og store virksomheder med at skabe flere leads og salg online.
OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.
Vi sidder klar på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen og indholdet.
På dette SEO kursus får du en både grundlæggende og praktisk viden omkring værktøjerne og indsatserne i dit arbejde med at skabe synlighed på din hjemmeside. Du bliver eksempelvis introduceret til vigtige værktøjer, som er væsentlige for at arbejde med SEO på din hjemmeside.
Du lærer desuden om ud- og indgående links, opnår nyttig viden om den altafgørende on-site SEO, som (når den er gennemarbejdet) er en vigtig faktor for at sende dig op ad listen i søgemaskinerne. Du får en forståelse for betydningen af backlinks, samt hvordan du laver en effektiv og målrettet søgeordsanalyse.
Helt i top over vigtige indsatser i dit arbejde med SEO ligger søgeordsanalysen. En søgeordsanalyse er afgørende for arbejdet med at optimere din hjemmeside og opnå bedre placeringer i søgemaskiner. Helt konkret består en søgeordsanalyse af en større analyse af alle de ord eller sætninger, som folk søger på i søgemaskinerne, herunder Google.
På kurset får du forståelse for de forskellige værktøjer og programmer, som effektiviserer og strukturerer dit arbejde med søgeordsanalyser. Du bliver på konkret og håndgribelig vis hjulpet til at udføre din egen søgeordsanalyse, og efter endt kursus er du dermed godt klædt på til at kunne varetage komplette søgeordsanalyser og arbejde effektivt med SEO på din hjemmeside. Og du vil dertil lære, at SEO omhandler at skabe værdifuldt indhold, baseret på besøgendes interesser. herunder, at gode og optimerede hjemmesider indeholder mere end blot gode koder og succesen i at tælle mange ord på hjemmesiden.
On-site SEO handler om alle de aktiviteter og arbejde, som du igangsætter direkte på din egen hjemmeside og dermed skaber større synlighed og eksponering i søgemaskinerne. Du bliver præsenteret for en lang række nyttige on-site SEO tiltag, som eksempelvis arbejdet med URL’s, titles, metabeskrivelser, brødtekster og hele det generelle tekstarbejde med at optimere din hjemmeside i forhold til SEO.
Med et kursus i SEO bliver du med andre ord knivskarp på, hvordan du udarbejder SEO-optimerede landingpages fra bunden, som skaber værdi for hjemmesiden – uanset, om du sælger produkter eller har en almindelig hjemmeside.
Backlinks (eller indgående links, eksterne links eller inbound links) er alle sammen udtryk for, hvilke websites der linker til din hjemmeside. Arbejdet med backlinks er en del af din virksomheds eller hjemmesides offsite SEO, og forenklet sagt kan vi sige, at jo flere links, som refererer til din hjemmeside, des højere linkpopularitet opnår du.
Backlinks anses af Google som såkaldte ”tillidsstemmer”, og de har stor indflydelse på din hjemmesides søgeplacering. På kurset får du introduktion til, hvad en høj kvalitet af backlinks har af betydning for at øge din hjemmesides placering i søgninger og derigennem skabe større synlighed i søgemaskinerne.
Når du arbejder med SEO, vil du automatisk møde forkortelser og termer, som kan være svære at hitte rede i. SERP – i daglig tale kaldet søgeresultatside (Search Engine Result Page) - er én af disse forkortelser, som du også kommer til at blive klogere på. SERP er en liste med indekserede hjemmesider alt efter, hvor relevante Google mener, at siderne er.
For at Google finder din hjemmeside relevant, skal du have forståelse for udformning af title tags, meta descriptions og URL (link). På kurset guider vi dig i brugen af programmer, som kan være nyttige i forhold til at komme på første side i Google-søgningerne.
Dette kursus henvender sig til alle, der ønsker et grundlæggende indblik i SEO som strategisk og praktisk værktøj. Du får en forståelse af, hvad der gør sig gældende for at skabe en god SEO-strategi, herunder søgeordsanalyse og praktisk forståelse af, hvordan du gør virksomhedens side attraktiv for Google og derigennem øger trafikken til sitet.
Du er nysgerrig på at lære de forskellige termer inden for SEO og på at kende forskel på eksempelvis onsite og offsite SEO. Kurset er for dig, som ønsker både teori og viden samt praktisk hands-on tid til at løse forskellige opgaver og problemstillinger i SEO-arbejdet. Det kræver ingen forudsætning for kendskab til SEO i forvejen for at kunne deltage på dette kursus.
Dette kursus tilbydes i Aarhus, København, Odense og Aalborg, samt som skræddersyet kursus. Vores SEO kursus København tiltrækker deltagere fra hele Sjælland, vores SEO kursus Aarhus er ideelt for de fleste fra Jylland. Uanset hvor i landet du befinder dig og vælger at deltage på vores SEO kurser, får du den nødvendige viden for at performe på i søgemaskinerne.
Efter deltagelse på vores SEO kursus vil du have en forståelse for mekanismerne bag SEO, og du ved, hvordan du med den rette optimering af dit organiske indhold kan ramme nummer 1 på Google-søgningerne. Du er i stand til på sigt at øge salget via SEO og derigennem minimere dine omkostninger til eksempelvis Google Ads. Du får samtidig et nyttigt indblik i linkbuilding, søgeordsanalyse, onsite og offsite SEO, alt-tags og meget mere, der gør dig i stand til at varetage virksomhedens samlede SEO-aktiviteter.
Hvis du vil supplere din viden om SEO med kendskab til betalt annoncering på Google, kan du deltage på vores Google Ads kursus, hvor du får en grundig introduktion til at komme godt i gang med at oprette dine Google Ads-kampagner.