Vores første trend er et udtryk for, at teknologien bliver hurtigere, smartere, klogere og mere automatiseret. Vi kunne også have kaldt trenden: ”Hyper-automation, hyper-targeting, hyper-interaction…” osv.
For det er i virkeligheden hele pakken, at vores første trend dækker over.
I 2020 vil vi opleve, at Artificial Intelligence (AI) og Machine Learning (ML) bliver koblet endnu bedre sammen. Det kan både være inden for analyse, design, automatisering, effektmåling og meget mere.
Som et resultat af det vil vi se, hvordan digitale tvillinger udvikles i endnu flere virksomheder.
For den enkelte virksomhed kan der selvfølgelig være langt fra det udgangspunkt, de har i dag, og til at udvikle digitale tvillinger. Og det er da heller ikke den vej, alle skal gå i 2020.
Men langt de fleste virksomheder vil i et eller andet omfang opleve, hvordan et stigende antal opgaver bliver varetaget af robotter eller anden form for avanceret teknologi.
Det kan f.eks. være gennem nye interaktionsmuligheder, hvor robotter guider besøgende online. Det kan også være gennem hyper-targeted advertising, hvor f.eks. Googles Smart Display kampagner åbner op for nye, spændende muligheder for annoncørerne.
Så selvom der for mange virksomheder kan være langt til AI og digitale tvillinger, vil de fleste formentlig opleve, at der i 2020 alligevel ikke er så langt til hyper-X.