Vil du lære at arbejde mere strategisk med jeres digitale markedsføring og skabe gode resultater på tværs af jeres kanaler? På kurset klæder vi dig godt på til at kunne udvikle en overordnet digital strategi.
Mange virksomheders udfordringer med digital markedsføring bunder i deres digitale strategi – eller ofte manglen på samme. At arbejde med en klar digital strategi giver jeres markedsføring et mål og en retning, som sikrer, at I træffer de rette valg undervejs. På dette kursus får du erfaring med hele processen inden for digital markedsføring fra strategi til effektmåling. Du opnår en forståelse for, hvordan du når ud til specifikke målgrupper gennem jeres digitale kanaler, og hvordan du sikrer en god kunderejse – med gode kundeoplevelser på tværs af jeres platforme.
Undervejs på kurset arbejder vi med praktiske øvelser, der klæder dig på med en række værktøjer, der er uundværlige i arbejdet med digital markedsføring. Herunder at udarbejde en digital strategi på tværs af jeres platforme, at fastsætte relevante KPI’er, at analysere og måle effekten af jeres arbejde samt at optimere samarbejdet med bureauer og derved spare tid og penge.
Efter kurset er du klar til at arbejde målrettet og strategisk med jeres digitale tilstedeværelse - enten selvstændigt eller sammen med dit team.
Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.
Dette kursus afholdes udelukkende som skræddersyet forløb. Kontakt os helt uforpligtende og modtag et skræddersyet tilbud, tilpasset jeres behov og ønsker.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Udfyld formularen nedenfor, hvorefter vi kontakter jer om et skræddersyet kursus.
Et skræddersyet kursus kan tilpasses præcis til jeres virksomheds ønsker og behov.
Kontakt os uforpligtende om kurset
Hvis kurset ikke er relevant for dine kollegaer, eller du kun er dig selv i virksomheden, vil vi gerne høre fra dig. Så vil vi nemlig forsøge at samle dig og andre interesserede på et hold.
Lær, hvordan du udarbejder en digital strategi, der sikrer værdi på bundlinjen. Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på tværs af de digitale kanaler, så du sikrer, at I skaber værdi på bundlinjen.
På dette kursus vil du blive undervist i hele processen fra strategi og planlægning til eksekvering, promovering og effektmåling. Det er afgørende, at kunne arbejde med alle led i processen, hvis du skal opnå succes med din digitale strategi.
En god digital strategi er bygget på viden om kunderejsen, der er et vigtigt strategisk værktøj til at planlægge en forretnings digitale strategi. På dette kursus lærer du at forstå dine kunders motivationer og barrierer for at handle hos jer, og du får viden om, hvilke kanaler der vil være bedst for jer at anvende for at fange netop jeres målgruppe.
På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads og på de sociale medier. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse for, hvornår du skal gøre brug af de forskellige kanaler, og hvordan du rammer den ønskede målgruppe.
På kurset får du praktisk erfaring med at arbejde med en række værktøjer, der er uundværlige i arbejdet med digital strategiudvikling. Du vil bl.a. komme til at prøve kræfter med at udarbejde kunderejser, målgruppeanalyser, søgeordsanalyser, digital annoncering, trafikmåling i Google Analytics m.m. Alt sammen værktøjer, der er afgørende i dit arbejde.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi tilbyder gerne at oprette et lukket hold, hvor du og dine kollegaer i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse kan tilpasses efter jeres ønsker og behov. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Eva
Deltager på Digital Strategi
"Underviseren var rigtig dygtig og god til at lytte og komme med feedback. Godt og lærerigt kursus."
Stine
Deltager på Digital Strategi
"Taget i betragtning af hvor stort emnet er, så formåede Kirstine at bryde det ned i flere relevante segmenter, som var gode, konstruktive, og lige til at tage med hjem og arbejde videre på.”
Helle, Steinway Lyngdorf
Deltager på Digital Strategi
“Jeg fik hvad jeg kom efter – en god og overskuelig struktur til at arbejde videre med vores digitale markedsføring.”
Rasmus, Frontmatec Skive A/S
Deltager på Digital Strategi
”God og energisk underviser. Dejligt med konkrete eksempler.”
Nicklas
Deltager på Digital Strategi
“Kurset virkede meget professionelt.”
Peter
Specialist i online markedsføring og digital strategi
Peter har arbejdet med online markedsføring og data siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og strategisk niveau. Han er specialist i digital marketing, og han brænder for at hjælpe virksomheder med deres digitale strategi.
Anders
Ekspert i Digital strategi
Anders er medejer af Kursusfabrikken og medforfatter til bogen “Online markedsføring – Den store grundbog”. Hans mangeårige erfaringer fra kunder og online markedsføringsprojekter vil blive inddraget i den praksisnære undervisning.
Dette kursus tilbydes som et skræddersyet kursus, hvis I er 3 kollegaer fra samme virksomhed. Hvis kurset kun er relevant for dig, har du mulighed for at komme med på vores åbne hold, hvor vi samler andre solo-deltagere. Udfyld formularen nedenfor – så kontakter vi dig, når vi har samlet nok deltagere til at kunne oprette et hold. Din forespørgsel er helt uforpligtende.
Prisen for deltagelse på et hold bestående af dig og andre solo-deltagere er 4.495 kr. ekskl. moms pr. deltager. Prisen inkluderer:
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Mange virksomheders udfordringer med digital markedsføring bunder i deres digitale strategi – eller ofte manglen på samme. En god og gennemført digital strategi er kort sagt grundpillen i enhver online markedsføringssucces. Vi giver dig på dette kursus i Digital strategi de optimale forudsætninger for selv at kunne udvikle og eksekvere på en stærk strategiplan, der leverer tilfredsstillende resultater.
Kurset introducerer dig til de fundamentale felter og principper inden for digital strategi, og du får rig mulighed for at relatere læringen til virkeligheden og egen praksis. Du lærer at forstå digital strategi som en helhedsorienteret indsats, der opererer på tværs af alle dine markedsføringskanaler. På den måde kan du målrette dine aktiviteter samt maksimal effekt i sidste ende.
Området for digital markedsføring er spækket med fagudtryk, forkortelser og termer, og hvis man ikke i forvejen er inde i den digitale strategi-lingo, kan man let blive hægtet af. På dette digital strategi kursus introduceres du til alle de grundlæggende begreber. Vi dykker ned i den faglige ordbog, så du får begrebsdefinitionerne ind under huden og sørger for, at termerne bliver hæftet op på håndgribelige eksempler fra virkeligheden, som du kan relatere direkte til din hverdag.
At have styr på de relevante fagbegreber og teorien bag digital strategi og markedsføring er vigtigt. Men nok så vigtigt er det at sætte teorien i spil og opbygge erfaring med det i praksis. Netop dette får du rig mulighed for på dette digital strategi kursus. Du bliver bekendt med en lang række operative værktøjer, som er yderst brugbare i dit strategiske arbejde med digital markedsføring.
Du bliver bl.a. introduceret for værktøjer, som kan hjælpe dig med alt lige fra at foretage konkrete analyser af målgrupper, søgeord, digitale kanaler m.v. til kortlægning af kunderejser, budgetlægning, trafikmåling i Google Analytics samt digital annoncering og meget andet. Du får indblik i, hvordan de enkelte værktøjer fungerer og får lov til at prøve kræfter med dem på egen hånd.
Sidst men ikke mindst klæder vi dig på til at kunne foretage relevant effektmåling på alle de indsatser og aktiviteter, som din digitale strategi indeholder. Du lærer at arbejde med KPI’er og får indsigt i, hvor og på hvilke tal du skal kigge, hvis du vil måle på effekt. På den måde får du de bedste forudsætninger for at kunne påvise en positiv ROI og optimere på dine indsatser.
Digital annoncering er efterhånden en nødvendighed, når man taler om digital markedsføring og strategi. Det er en unik mulighed for at ramme specifikke målgrupper med skræddersyede budskaber via forskellige kanaler. På dette digital strategi kursus får du en forståelse for digital annoncering overordnet set og lærer at kende forskellen på de enkelte annoncetyper og -placeringer – både på de sociale medier og via Google Ads. Du bliver i stand til at oprette og målrette annoncer, så du rammer plet på tværs af de forskellige digitale touch points i kunderejsen. Alt sammen for at sikre, at du i sidste ende får maksimalt ud af dine investerede annoncekroner.
Når du er færdig med dit digital strategi kursus er du blevet fortrolig med de grundlæggende principper bag digital strategi og kender til, hvad der er vigtigt igennem hele processen – lige fra start til slut. Det betyder, at du har indsigt i såvel strategi og planlægning som eksekvering og effektmåling. For ikke at tale om det analytiske arbejde og annoncering.
Som deltager på kurset bliver du udrustet med en opdateret værktøjskasse, som du efterfølgende kan gøre brug af til at udarbejde, udvikle og søsætte din egen digitale strategi. Du har styr på vigtige analysediscipliner – herunder målgruppe, søgeord, kunderejse, brugeradfærd og trafik m.m. Derudover er du bekendt med de forskellige digitale kanaler og platforme, og du ved, hvad du skal være opmærksom på for at få dem til at tale optimalt sammen.
Kort sagt: Du er klædt på til at få succes med din digitale strategi.
Kurset henvender sig til dig, der ønsker en grundlæggende forståelse for digital strategi som fundament for en succesfuld digital markedsføringsplan. Uanset om du har brug for hjælp til at strikke en ny digital strategi sammen, eller om din virksomhed allerede er godt i gang, men har brug for et yderligere skub fremad i processen, vil du kunne få sparring og brugbar viden på dette digital strategi kursus. Kurset kræver ikke nogen forudgående viden om eller erfaring med digital strategi, og du bliver derfor introduceret til disciplinen fra scratch.
Efter ønske giver kurset dig desuden mulighed for at inddrage din egen virksomhedscase, så du kan relatere din læring direkte til din egen virkelighed og dermed får det maksimale ud af undervisningen.
Hvis du gerne vil blive endnu skarpere til digital annoncering, kan vi anbefale at deltage på vores Google Ads kursus eller Google Ads Udvidet. Og skulle du have brug for yderligere viden om effektmåling, målgruppeanalyse m.v., bør du stærkt overveje at tilmelde dig vores kursus i Google Analytics 4.