facebook1pximg
Tlf: 61 66 76 28
kursusfabrikken logo
Kurser
search icon

Digital strategi – 1 dag

Lær at udarbejde en digital strategi, der sikrer værdi på bundlinjen

Vil du lære at arbejde strategisk med jeres digitale markedsføring og skabe gode resultater på tværs af jeres digitale kanaler? Bliv klædt på til at kunne udvikle en overordnet digital strategi på tværs af platforme.

På dette kursus får du erfaring med hele processen inden for digital markedsføring fra strategi til effektmåling. Du opnår en forståelse for kunderejsen, og hvordan du skaber gode kundeoplevelser på tværs af jeres platforme. Du vil også lære, hvordan du fastsætter KPI’er og måler effekten af indsatsen. Derudover vil kurset give dig viden om, hvordan du sætter det rigtige team sammen, og hvordan du samarbejder med bureauer.

Dit udbytte

  • Forståelse for, hvordan du optimerer jeres digitale indsats med en klar digital strategi, der er afstemt med jeres overordnede forretningsstrategi
  • Lær at udforme en digital strategi på tværs af de digitale platforme og lær, hvordan I binder de forskellige platforme sammen
  • Få viden om kunderejsen og lær at tale direkte til jeres målgruppe, så I skaber gode kundeoplevelser på tværs af de digitale kanaler
  • Lær at fastsætte relevante KPI’er og et realistisk budget for jeres digitale markedsføring
  • Få erfaring med at analysere og måle effekten af jeres arbejde, så I kan påvise en positiv ROI
  • Praktisk erfaring med at arbejde med en række værktøjer, der er uundværlige i arbejdet med digital strategi og digital markedsføring
  • Lær at tale samme sprog som bureauerne og optimer samarbejdet
Google Partner badge

Kursusfabrikken er Google Partner
Som Google Partner, har vi hos Kursusfabrikken adgang til den nyeste viden og vores undervisere er certificerede i Googles produkter.

Digital strategi kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Incl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op

Kursusfabrikkens anmeldelser

Google Logo

“Jeg fik hvad jeg kom efter – en god og overskuelig struktur til at arbejde videre med vores digitale markedsføring.”

Helle Green

Helle
Steinway Lyngdorf

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Digital Strategi

DatoStedKursus
10. oktober 2022KøbenhavnDigital strategi kursus
11. oktober 2022AarhusDigital strategi kursus
7. november 2022KøbenhavnDigital strategi kursus
9. november 2022AarhusDigital strategi kursus
5. december 2022KøbenhavnDigital strategi kursus
7. december 2022AarhusDigital strategi kursus
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kurset kræver et forudgående kendskab til digital markedsføring

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Tidligere deltagere fra digital strategi

Eva

Deltager på Digital Strategi

five stars review

"Underviseren var rigtig dygtig og god til at lytte og komme med feedback. Godt og lærerigt kursus."

Stine

Deltager på Digital Strategi

five stars review

"Taget i betragtning af hvor stort emnet er, så formåede Kirstine at bryde det ned i flere relevante segmenter, som var gode, konstruktive, og lige til at tage med hjem og arbejde videre på.”

Helle, Steinway Lyngdorf

Deltager på Digital Strategi

five stars review

“Jeg fik hvad jeg kom efter – en god og overskuelig struktur til at arbejde videre med vores digitale markedsføring.”

Rasmus, Frontmatec Skive A/S

Deltager på Digital Strategi

five stars review

”God og energisk underviser. Dejligt med konkrete eksempler.”

Nicklas

Deltager på Digital Strategi

five stars review

“Kurset virkede meget professionelt.”

Læs flere anmeldelser

På kurset i digital strategi vil du lære om…

Digital strategi

Lær hvordan du udarbejder en digital strategi, der sikrer værdi på bundlinjen. Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på tværs af de digitale kanaler, så du sikrer, at I skaber værdi på bundlinjen.

Fra strategi til effektmåling

På dette kursus vil du blive undervist i hele processen fra strategi og planlægning til eksekvering, promovering og effektmåling. Det er afgørende, at kunne arbejde med alle led i processen, hvis du skal opnå succes med din digitale strategi.

Kunderejsen

En god digital strategi er bygget på viden om kunderejsen, der er et vigtigt strategisk værktøj til at planlægge en forretnings digitale strategi. På dette kursus lærer du at forstå dine kunders motivationer og barrierer for at handle hos jer, og du får viden om, hvilke kanaler der vil være bedst for jer at anvende for at fange netop jeres målgruppe.

Forskellige Annoncemuligheder

På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads og på de sociale medier. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse for, hvornår du skal gøre brug af de forskellige kanaler, og hvordan du rammer den ønskede målgruppe.

Uundværlige værktøjer

På kurset får du praktisk erfaring med at arbejde med en række værktøjer, der er uundværlige i arbejdet med digital strategiudvikling. Du vil blandt andet komme til at prøve kræfter med at udarbejde kunderejser, målgruppeanalyser, søgeordsanalyser, digital annoncering, trafikmåling i Google Analytics m.m. Alt sammen værktøjer, der er afgørende i dit arbejde.

bog ved tilmelding

Underviserne bag kurset i digital strategi

Peter

Specialist i online markedsføring og digital strategi

Peter har arbejdet med online markedsføring og data siden 2013, hvor han både har arbejdet på operationelt og nu strategisk niveau. Han er specialist i digital marketing, og han brænder for at hjælpe virksomheder med deres digital strategi.

Matilde

Ekspert i Digital strategi

Matilde har +10 års erfaring med at styrke virksomheders online tilstedeværelse og markedsføre deres ydelser. Hun er knivskarp, når det kommer til at udarbejde digitale kampagner fra start til slut og brænder for at dele viden og redskaber, som kan bruges fra dag 1. 

Line

Ekspert i Digital strategi

Line brænder for at hjælpe virksomheder med at få mere forretning ud af deres tilstedeværelse på sociale medier og til daglig hjælper hun virksomheder med netop dette. Line har flere års erfaring med digitale strategier.

Andreas

Online marketing konsulent og underviser 

Andreas har sin daglige gang som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Bag sig har Andreas flere års erfaring som konsulent bl.a. inden for digital strategi og online disciplinerne Google Ads, Google Analytics mm.

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Supplerende kursusinfo om Digital strategi

Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.

Få forståelse for digital strategi – på tværs af platforme

Mange virksomheders udfordringer med digital markedsføring bunder i deres digitale strategi – eller ofte manglen på samme. En god og gennemført digital strategi er kort sagt grundpillen i enhver online markedsføringssucces. Vi giver dig på dette kursus i Digital strategi de optimale forudsætninger for selv at kunne udvikle og eksekvere på en stærk strategiplan, der leverer tilfredsstillende resultater.

Kurset introducerer dig til de fundamentale felter og principper inden for digital strategi, og du får rig mulighed for at relatere læringen til virkeligheden og egen praksis. Du lærer at forstå digital strategi som en helhedsorienteret indsats, der opererer på tværs af alle dine markedsføringskanaler. På den måde kan du målrette dine aktiviteter samt maksimal effekt i sidste ende.   

Bliv bekendt med centrale markedsføringsbegreber

Området for digital markedsføring er spækket med fagudtryk, forkortelser og termer, og hvis man ikke i forvejen er inde i den digitale strategi-lingo, kan man let blive hægtet af. På dette digital strategi kursus introduceres du til alle de grundlæggende begreber. Vi dykker ned i den faglige ordbog, så du får begrebsdefinitionerne ind under huden og sørger for, at termerne bliver hæftet op på håndgribelige eksempler fra virkeligheden, som du kan relatere direkte til din hverdag.

Få erfaring med den strategiske værktøjskasse og effektmåling

At have styr på de relevante fagbegreber og teorien bag digital strategi og markedsføring er vigtigt. Men nok så vigtigt er det at sætte teorien i spil og opbygge erfaring med det i praksis. Netop dette får du rig mulighed for på dette digital strategi kursus. Du bliver bekendt med en lang række operative værktøjer, som er yderst brugbare i dit strategiske arbejde med digital markedsføring.

Du bliver bl.a. introduceret for værktøjer, som kan hjælpe dig med alt lige fra at foretage konkrete analyser af målgrupper, søgeord, digitale kanaler m.v. til kortlægning af kunderejser, budgetlægning, trafikmåling i Google Analytics samt digital annoncering og meget andet. Du får indblik i, hvordan de enkelte værktøjer fungerer og får lov til at prøve kræfter med dem på egen hånd.

Sidst men ikke mindst klæder vi dig på til at kunne foretage relevant effektmåling på alle de indsatser og aktiviteter, som din digitale strategi indeholder. Du lærer at arbejde med KPI’er og får indsigt i, hvor og på hvilke tal du skal kigge, hvis du vil måle på effekt. På den måde får du de bedste forudsætninger for at kunne påvise en positiv ROI og optimere på dine indsatser.

Lær at målrette annoncer og fange målgruppen

Digital annoncering er efterhånden en nødvendighed, når man taler om digital markedsføring og strategi. Det er en unik mulighed for at ramme specifikke målgrupper med skræddersyede budskaber via forskellige kanaler. På dette digital strategi kursus får du en forståelse for digital annoncering overordnet set og lærer at kende forskellen på de enkelte annoncetyper og -placeringer – både på de sociale medier og via Google Ads. Du bliver i stand til at oprette og målrette annoncer, så du rammer plet på tværs af de forskellige digitale touch points i kunderejsen. Alt sammen for at sikre, at du i sidste ende får maksimalt ud af dine investerede annoncekroner.

Hvad har du lært efter kurset?

Når du er færdig med dit digital strategi kursus er du blevet fortrolig med de grundlæggende principper bag digital strategi og kender til, hvad der er vigtigt igennem hele processen – lige fra start til slut. Det betyder, at du har indsigt i såvel strategi og planlægning som eksekvering og effektmåling. For ikke at tale om det analytiske arbejde og annoncering.

Som deltager på kurset bliver du udrustet med en opdateret værktøjskasse, som du efterfølgende kan gøre brug af til at udarbejde, udvikle og søsætte din egen digitale strategi. Du har styr på vigtige analysediscipliner – herunder målgruppe, søgeord, kunderejse, brugeradfærd og trafik m.m. Derudover er du bekendt med de forskellige digitale kanaler og platforme, og du ved, hvad du skal være opmærksom på for at få dem til at tale optimalt sammen.

Kort sagt: Du er klædt på til at få succes med din digitale strategi.

Hvem deltager på Digital strategi kursus?

Kurset henvender sig til dig, der ønsker en grundlæggende forståelse for digital strategi som fundament for en succesfuld digital markedsføringsplan. Uanset om du har brug for hjælp til at strikke en ny digital strategi sammen, eller om din virksomhed allerede er godt i gang, men har brug for et yderligere skub fremad i processen, vil du kunne få sparring og brugbar viden på dette digital strategi kursus. Kurset kræver ikke nogen forudgående viden om eller erfaring med digital strategi, og du bliver derfor introduceret til disciplinen fra scratch.

Efter ønske giver kurset dig desuden mulighed for at inddrage din egen virksomhedscase, så du kan relatere din læring direkte til din egen virkelighed og dermed får det maksimale ud af undervisningen.

Hvis du gerne vil blive endnu skarpere til digital annoncering, kan vi anbefale at deltage på vores Google Ads kursus eller Google Ads Udvidet. Og skulle du have brug for yderligere viden om effektmåling, målgruppeanalyse m.v., bør du stærkt overveje at tilmelde dig vores kursus i Google Analytics 4.

Tilmeld kursus
ATP lukkede hold
Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op
Kursusfabrikken ApS