LinkedIns nye annoncefunktion: Få indblik i dine konkurrenter

I løbet af de næste uger udruller LinkedIn en ny annoncefunktion.

Formålet er at gøre platformen mere transparent for brugerne.

Men det medfører også en stor fordel for virksomheder, der markedsfører sig på LinkedIn.

Øget transparens – det er også til din fordel!

LinkedIn følger nu i Facebooks fodspor og øger transparensen, så det bliver lettere for brugerne at få indblik i de målrettede annoncer.

LinkedIn er i skrivende stund i gang med at tilføje en ny annonceknap på LinkedIn Pages. Med den nye knap bliver det muligt at få indblik i virksomhedernes sponsorerede indhold. Brugerne vil kunne se, hvilke annoncer virksomhederne har kørt de seneste seks måneder.

Nu sidder du måske og tænker: Hvordan kan det være en fordel for min virksomhed? For det giver jo konkurrenterne indblik i alt, hvad I har kørt det seneste halve år.

Det er også rigtigt.

Men det giver samtidig også mulighed for at dykke ned i alt, hvad dine konkurrenter har annonceret på LinkedIn de seneste seks måneder.

Og det er noget, der kan styrke din konkurrentanalyse.

Du vil kunne opbygge et samlet billede af, hvordan dine konkurrenter annoncerer, hvad de satser på, og hvordan de forsøger at ramme deres målgruppe.

Den nye annoncefunktion skaber altså ikke kun øget transparens for brugerne – den medfører også en unik mulighed for at dykke ned i dine konkurrenters annonceringsstrategi.

Vi er spændte på at se, hvad fremtiden på LinkedIn byder på. Dette er blot en af de mange nye opdateringer, LinkedIn har på trapperne. Vil du vide mere? Du kan læse den originale meddelelse fra LinkedIn her.