Content marketing

Valgfag til Diplom i Digital Konceptudvikling – 5 ECTS

Vil du lære, hvordan du arbejder strategisk med content marketing? På dette diplomvalgfag vil du lære, hvordan du udtænker, udvikler og distribuerer relevant og værdifuldt indhold til din målgruppe.

Du lærer, hvordan du kan bruge indhold til at skaffe nye kunder i forretningen og til at skabe solide relationer til de kunder, du allerede har.

I faget vil du blive undervist i strategiske og effektive metoder til at udvikle værdifuldt indhold, der er relevant for din målgruppe. Du vil også lære, hvordan du kan bruge content til at påvirke SEO og brugeroplevelsen på din hjemmeside. Efter du har deltaget på “Content marketing” vil du have redskaber til selv at kunne analysere og vurdere eksisterende og nyt indhold.

Uddannelsesdatoer

Forløbet strækker sig over 4 undervisningsdage i Aarhus

20. november 2019
27. november 2019
4. december 2019
11. december 2019

Der er undervisning fra 09.00-16.00
Eksamen d. 15. januar 2020

Pris: 6600 kr. ekskl. moms.

Fagets indhold

  • Content marketing i praksis
  • Content i sammenhæng med SEO, både for B2C og B2B
  • Analyse og forståelse af målgrupper
  • Digital storytelling og brug af forskellige virkemidler
  • Kendskab til earned, owned og paid media
  • Trafikmåling af content
  • Brug af sociale medier i content strategi

Eksamen og ECTS

Diplomfaget Content Marketing afsluttes med en skriftlig opgave, som efterfølges af et mundtlig forsvar. Faget tæller 5 ECTS-point.

“Content marketing” er en del af diplomuddannelsen Digital konceptudvikling. Den samlede uddannelse tæller 60 ECTS-point. Du kan enten vælge at følge hele diplomuddannelsen. Eller du kan følge enkeltfag, f.eks. Content marketing.

Ring mig op!

Hvad får jeg ud af det?

  • Strategi

    Lær at udarbejde en strategi for content marketing

  • INDHOLD

    Du lærer at udvikle nyt – og forbedre eksisterende – indhold til din virksomheds hjemmeside og sociale medier

  • SKRIFTLIG OG VISUELT INDHOLD

    Lær at udnytte forskelligt indhold strategisk, både skriftligt og visuelt

  • SAMMENHÆNGENDE INDHOLD

    Bliv i stand til at planlægge og implementere indhold, der spiller sammen med virksomhedens overordnede mål

Kursusfabrikken er

kursusfabrikken er google partner

Underviserne bag

Anders er medforfatter til bogen ”Online Markedsføring – den store grundbog” og medejer af kursusfabrikken.dk. Han har siden 2011 beskæftiget sig med online markedsføring, online forretningsudvikling og undervist virksomheder i at udnytte og maksimere deres potentiale online. Med i bagagen har han en MA. i Corporate Communication, samt en række Google certificeringer inden for AdWords og Analytics.

Anders H. Kristensen, Specialist i Digital markedsføring

Faget udbydes i samarbejdet

Erhvervsakademi Aarhus - omstillingsfonden - kursusfabrikken.dk

Hvor er det henne?

Tilmeld dig her:

Har du brug for hjælp?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.
  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

Hvorfor Kursusfabrikken?

  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Vi er Google Partner
  • Godkendt uddannelse med ECTS point
  • Vi kontakter dig før kurset, så dine forventninger bliver mødt