facebook1pximg

Content marketing

Valgfag til Diplom i Digital Konceptudvikling – 5 ECTS

Vil du lære, hvordan du arbejder strategisk med content marketing? På dette diplomvalgfag vil du lære, hvordan du udtænker, udvikler og distribuerer relevant og værdifuldt indhold til din målgruppe. Du lærer, hvordan du kan bruge indhold til at skaffe nye kunder i forretningen og til at skabe solide relationer til de kunder, du allerede har.

I faget vil du blive undervist i strategiske og effektive metoder til at udvikle værdifuldt indhold, der er relevant for din målgruppe. Du vil også lære, hvordan du kan bruge content til at påvirke SEO og brugeroplevelsen på din hjemmeside. Efter du har deltaget på “Content marketing” vil du have redskaber til selv at kunne analysere og vurdere eksisterende og nyt indhold.

Fagets indhold

  • Content marketing i praksis
  • Content i sammenhæng med SEO, både for B2C og B2B
  • Analyse og forståelse af målgrupper
  • Digital storytelling og brug af forskellige virkemidler
  • Kendskab til earned, owned og paid media
  • Trafikmåling af content
  • Brug af sociale medier i content strategi

Eksamen og ECTS

Diplomfaget Content Marketing afsluttes med en skriftlig opgave, som efterfølges af et mundtlig forsvar. Faget tæller 5 ECTS-point.

“Content marketing” er en del af diplomuddannelsen Digital konceptudvikling. Den samlede uddannelse tæller 60 ECTS-point. Du kan enten vælge at følge hele diplomuddannelsen. Eller du kan følge enkeltfag, f.eks. Content marketing.

Uddannelsesdatoer

Uddannelsesforløbet finder sted i Aarhus. Forløbet strækker sig over 4 undervisningsdage i Aarhus.

Kontakt os for dato

Pris: 6600 kr. ekskl. moms.

Kursusfabrikken er Google Partner

Google Partner badge

Hvad får jeg ud af det?

Strategi

Lær at udarbejde en strategi for content marketing gennem praktisk viden

Indhold

Du lærer at udvikle nyt – og forbedre eksisterende – indhold til din virksomheds hjemmeside og sociale medier

Skriftlig og visuelt indhold

Lær at udnytte forskelligt indhold strategisk, både skriftligt og visuelt

Praktisk og teoretisk viden

Få praktisk og teoretisk viden, som kan bidrage til en virksomheds bundlinje

Sammenhængende indhold

Opnå en forståelse for målgrupper og databearbejdning

Og meget mere

Den åbne dialog på holdet skaber altid yderligere læring og dialog for de nysgerrige

Underviserne bag kurset

Anders Hingeberg

Anders Hingeberg
Digital marketing og Ads specialist

Anders er medforfatter til bogen ”Online Markedsføring – den store grundbog” og medejer af www.kursusfabrikken.dk. Han har siden 2011 beskæftiget sig med online markedsføring, online forretningsudvikling og undervist virksomheder i at udnytte og maksimere deres potentiale online. Med i bagagen har han en MA. i Corporate Communication, samt en række Google certificeringer inden for AdWords og Analytics.

Regin underviser

Regin Buss Vels
Cand. IT og 10 års weberfaring

Regin ejer virksomheden Nioba, der laver webløsninger og online marketing. Regin har en baggrund som Cand. IT med mere end 10 års erfaring som formidler og webprojektleder, fra projekter i Danmark og udlandet.

Ring mig op!

Udfyld formularen og vi ringer dig op og besvarer spørgsmål – selvfølgelig helt uforpligtende!

Faget udbydes i samarbejdet

Faget udbydes i samarbejde med Aarhus Erhvervsakademi

Aarhus erhvervsakademi

Hvor er det henne?

Erhvervsakademi Aarhus
Ringvej Syd 104
8260 Viby J

Tilmeld dig her

Hvorfor Kursusfabrikken?

Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Vi er Google Partner
Godkendt uddannelse med ECTS point
Vi kontakter dig før kurset, så dine forventninger bliver mødt

Har du brug for hjælp?

Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61 66 76 28.