Få styr på Analytics’ mange rapporter, betjeningspaneler, aflæsningsmuligheder og m.m.
Google Analytics 4 inkl. certificering
Gør rå data til konverteringer og få papir på din viden
Pris pr. deltager: 8.995 kr. ekskl. moms
4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser
Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret april 2025.

Google Analytics er et uundværligt værktøj til at aflæse brugeradfærd og optimere hjemmesider. På dette kursus kommer vi helt ud i hjørnerne af programmet og klæder dig optimalt på til at kunne opnå Googles certificering i Google Analytics 4.
Vil du gerne blive klogere på, hvordan du kan bruge Analytics til at aflæse dine brugeres adfærd og optimere din forretning? På dette 2-dages Google Analytics kursus får du en grundig introduktion til de mange muligheder i Google Analytics 4. Gennem forskellige øvelser lærer du at arbejde med værktøjet i praksis og får bl.a. indblik i programmets opbygning samt redskaber som hændelser, rapportering, opsætning af mål, nøgletal, segmentering m.m. Du er derfor klædt grundigt på til at tage Google Analytics 4 certificeringen.
Efter certificeringen får du indblik i, hvordan du laver visuelle præsentationer af dine resultater vha. Looker Studio, samt hvordan du opsætter sporing med Google Tag Manager, så du let kan måle og handle på dine online resultater.

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.
Matcher kurset din erfaring?
Kurset kræver et grundlæggende kendskab til Google Analytics 4. Det er en forudsætning, at du har adgang til egen konto for at kunne få det maksimale udbytte.
20% rabat til dine kollegaer
Tag en eller flere kollegaer med under armen. Hver af dine kollegaer får 20% rabat på kursusprisen.
Vi skræddersyer kurser til jer
Er I på jagt efter et kursus, der matcher jeres specifikke ønsker til indhold, tid og sted? Vi har stor erfaring med at facilitere skræddersyede kurser.

Vi er officiel Google Partner
Som officiel Google Partner er vi hos Kursusfabrikken certificerede i Googles produkter og har adgang til den nyeste viden.
Kommende kurser i Google Analytics 4 inkl. certificering
Få ledige pladser
Ledige pladser
Ledige pladser
Ledige pladser
Ledige pladser
Kom på venteliste
Book en ventelisteplads til et fyldt kursus.
Hvis en ledig plads opstår, kontakter vi dig. Tilbuddet om pladsen er helt uforpligtende.
Bliver der ikke en ledig plads på holdet, hjælper vi dig gerne med at finde en anden dato, der passer dig.
"*" indikerer påkrævede felter

Alt det praktiske er på plads,
så du kan fordybe dig og lære nyt
- Undervisning kl. 09.00 – 15.30
- Fuld forplejning og gratis parkering
- Kursusmateriale og kursusbevis
- Computer og programmer på kurset
- Underviser kontakter dig før kurset
- Inklusiv 3 måneders e-mail support
Garanti for læring og fordybelse
Forstå grundstenene i GA4
På dit Google Analytics kursus får du et indgående kendskab til Google Analytics 4, så du kan udnytte programmets mange muligheder. Som en del af kurset har du mulighed for at blive certificeret i Google Analytics 4, og vi forbereder dig naturligvis rigtig godt til at tage certificeringen.
Eksperimenter og splittests
Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Lær om eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater.
Stort kendskab til rapporterne
For at få det maksimale ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du kan sammenkoble Analytics med dine øvrige online aktiviteter som fx Google Ads og sociale medier. Det lærer du på kurset. Du lærer også, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.
Sammenkobling af andre kanaler
En stor del af GA4’s styrke ligger i evnen til at måle på hændelser. På kurset lærer du at aflæse hændelser og konverteringer, så du effektivt kan evaluere dine online indsatser. De mest klassiske hændelser kan opsættes vha. GA4, mens mere avancerede hændelser kræver Google Tag Manager.
Sekundære dimensioner og filtre
Du bliver præsenteret for flere forskellige værktøjer, der med garanti kommer til at lette dit arbejde i Analytics – herunder, hvordan du skræddersyr rapporterne efter dine behov samt opsætter sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger.

Bliv ringet op af en underviser
Har du spørgsmål til indholdet på kurset? Bliv ringet op på et tidspunkt, der passer dig. Book tid til et opkald fra en underviser.
Kvalitetsstemplet af vores kursister
Hør det direkte fra andre kursister og læs deres anmeldelser på Kursusfabrikkens Trustpilot og Google anmeldelser.
+15.000 tilfredse kursister
Passionerede undervisere!
Vores undervisning er drevet af faglig dedikation og lyst til formidling. Og dét kan mærkes.
Tilmelding til Google Analytics 4 inkl. certificering kursus
Prisen for kurset er 8.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Husk, at kollegaer får 20% rabat.

Vi sidder klar på telefon 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
- 100% tilfredshedsgaranti
- Små hold - maks. 5 deltagere
- Fuld forplejning og gratis parkering
- Underviseren kontakter dig inden kurset
- 3 måneders e-mail support inkluderet
Er I 4 eller 5 fra samme virksomhed? Vi tilbyder lukkede kurser kun for jer, hvor I kan vælge tidspunkt og sted. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller hos jer. Kontakt os uforpligtende for mere info!
Supplerende kursusinfo om Google Analytics
Ekstra viden om kursets indholdet.
Få overblik over de mange funktioner i Google Analytics
Google Analytics rummer utrolig mange muligheder, men det kan også være svært at overskue i starten. Med et Google Analytics kursus lærer du at navigere i programmet, og du får overblik over de mange forskellige rapporter. De færreste bruger alle rapporter i Google Analytics, så det er vigtigt, at du får indsigt i, hvad de enkelte rapporter indeholder, så du kan vurdere, hvilke der er relevante for dig og din virksomhed.
Din underviser præsenterer dig for de vigtigste funktioner og indstillinger, så du får det fulde udbytte af at bruge Google Analytics, f.eks. konverteringssporing, opsætning af mål og events, segmentering af rapporter, kobling til andre Google produkter og meget andet. Du får en introduktion til at bruge Administrator-sektionen, hvor du indstiller mange af de førnævnte funktioner.
Lær at opsætte hændelser og få indsigt i brugernes adfærd
Mange har et ønske om at få indsigt i, hvordan de kommer godt i gang med at tracke, hvor ofte de besøgende på hjemmesiden udfører nogle bestemte handlinger. Det kan f.eks. være, om de klikker på en bestemt knap, udfylder en formular eller ser en video. Det kan også være, om brugerne engagerer sig i at læse dit indhold, downloader en brochure eller skriver sig op til Ring mig op-funktionen. På kurset får du kendskab til, hvordan du opsætter forskellige typer tracking via hændelser, så du kan blive klogere på alt dette.
Når du får indsigt i, hvilke handlinger brugerne på hjemmesiden udfører, har du et datadrevet udgangspunkt for at vurdere, om din hjemmeside fungerer – altså om brugerne gør det, du ønsker på de enkelte undersider. Du vil også blive introduceret til, hvordan du bruger data i Google Analytics til at vurdere effekten af dine marketingaktiviteter.
Få indblik i konverteringssporing
Konverteringssporing er både for webshops og alle andre hjemmesider. Det handler nemlig ikke kun om at få kendskab til, om en bruger køber noget på din hjemmeside, men også om de udfører andre handlinger, der bringer dem tættere på at udføre et køb – og på den måde har værdi for din virksomhed.
Som en del af undervisningen på Google Analytics kurset får du mulighed for at reflektere og sparre med underviseren om, hvad der kunne være relevant for jer at sætte konverteringssporing på. Og ikke mindst lærer du også, hvordan du sætter konverteringssporingen op i praksis, både e-handelssporing og tracking via hændelser.
Lær at oprette dine egne tilpassede rapporter
Der er masser af rapporter i Google Analytics, som vil give dig mange gode indsigter. Men det er ikke sikkert, at al data i rapporterne er relevant for dig. Derfor får du en introduktion til at lave dine egne tilpassede rapporter i Google Analytics. Du lærer, hvordan du sætter dine tilpassede rapporter op, og hvordan du udvælger og tilføjer præcis det indhold, du ønsker.
De tilpassede rapporter kan gøre dit arbejde i Google Analytics mere effektivt, da du kun bliver præsenteret for udvalgt, relevant data. De kan også hjælpe dig med hurtigt at lave månedlig rapportering for jeres hjemmeside eller online marketing.
Få styr på dimensioner og metrics - og alle de andre begreber
Det er vigtigt, at du lærer, hvad de forskellige begreber i Google Analytics dækker over, så du ved, hvad du reelt ser på i de forskellige rapporter. Når du f.eks. får kendskab til, hvad session, sessionsvarighed, engagementsrate og konverteringer dækker over, har du et meget bedre udgangspunkt for at vurdere, om de tal, du ser i Google Analytics, er tilfredsstillende. Hvis det ikke er tilfældet, er du allerede blevet klogere på, hvor der er nogle indsatsområder på din hjemmeside eller online marketing, som du med fordel kan arbejde med at forbedre.
De mange forkortelser og begreber i Google Analytics kræver en gennemgang, som underviseren nok skal sørge for at give dig. Det er svært at huske betydningen af dem alle, så brug endelig bogen ’Online Markedsføring – Den store grundbog’ som opslagsværk. Du får udleveret bogen som en del af Google Analytics kurset, og her bliver du guidet igennem, hvad de enkelte rapporter indeholder. Der er også en ordbog, der indeholder en forklaring på de begreber og forkortelser, du støder på i Google Analytics.
Hvad har du lært efter kurset?
Du har lært at navigere rundt i Google Analytics og har overblik over, hvor du finder de rapporter, der er brugbare for dig. Du har fået indsigt i, hvad de mange begreber og forkortelser i Google Analytics betyder, og du kan bruge dem aktivt til at blive klogere på, hvad dine brugere på hjemmesiden foretager sig. Hvis du f.eks. skal lave månedlig rapportering til din leder, har du lært at udvælge relevant data og sætte tilpassede rapporter op. Du er klar til at anvende data fra Google Analytics til at evaluere dine online marketingkampagner og vurdere, hvordan din hjemmeside skal tilpasses for at omdanne flest mulige besøgende til kunder.
Hvem deltager på Google Analytics kurset?
Med et Google Analytics kursus vil du møde deltagere med vidt forskellige roller, f.eks. inden for hjemmesider eller online marketing, dog er fællesnævneren, at alle har behov for at få større kendskab til Google Analytics, så de kan blive klogere på brugernes adfærd på websitet. Det kan både være små nyoprettede hjemmesider, store hjemmesider med mange besøgende eller webshops. Deltagerne på Google Analytics kurset kommer både fra BtC og BtB virksomheder.
På kurset i Google Analytics 4 inkl. certificering dykker vi ikke kun ned i Google Analytics og certificeringen, der er også fokus på relaterede programmer som Google Tag Manager og Looker Studio (tidl. kaldet Data Studio). Hvis du udelukkende ønsker at fokusere på Google Analytics, anbefaler vi Google Analytics 4 kurset, hvor du får en grundig introduktion og opbygger kendskab til de mange rapporter.

- Skal jeg medbringe noget?
Vi stiller computere til rådighed, inkl. de licenser og programmer, der bruges på kurset. Du er også velkommen til at tage din egen computer med. Din underviser skriver til dig inden kurset, hvis du skal medbringe egne loginoplysninger til programmerne.
- Er forplejning inkluderet?
På alle vores kurser (1-,2- og 3-dages) er der fuld forplejning, som dækker over let morgenmad, frokost, kolde drikkevarer samt kaffe/te og eftermiddagssødt.
- Hvornår sker fakturering og betaling?
Du modtager en faktura i ugerne op til dit kursus, og betalingsfristen ligger umiddelbart efter kurset. Udfyld gerne dine faktureringsoplysninger ved tilmelding.
- Kan jeg reservere en plads?
Du må gerne reservere en plads på et kursus – det er helt uforpligtende. Kontakt os på mail eller telefon, så hjælper vi dig med reservationen.
- Kan vi få rabat, hvis vi er flere?
Vi tilbyder 20 % kollegarabat til dine kollegaer.
Husk, at vi tilbyder et lukket hold, hvis I er 4-5 deltagere fra samme virksomhed, der vil på kursus sammen. Kontakt os for at høre mere om mulighederne.
Link til mere praktisk info.