Google Ads kursus

Arbejd effektivt, profitabelt og målbart med annoncering på Google

Varighed: 2 dage
Maks. 5 deltagere

Pris pr. deltager: 7.995 kr. ekskl. moms

Tilmeld kursus
4 5 stjerner hos Kursusfabrikken

4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser

Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret april 2025.

Vil du lære at oprette annoncer, så du rammer den målgruppe, der allerede efterspørger dit produkt? På dette Google Ads kursus lærer du, hvordan du får det optimale ud af dine annoncekroner – målbart, effektivt og profitabelt.

Med Google Ads kan du målrette dine annoncer til specifikke målgrupper baseret på geografi, demografi, interesser og adfærd. På den måde sikrer du, at dine annoncer når ud til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt. Ved at blive vist i søgeresultaterne, når folk søger efter relevante søgeord, opnår du større synlighed og øger chancen for mere trafik til din hjemmeside.

På dette 2-dages Google Ads kursus opnår du et solidt kendskab til de mange muligheder i Google Ads – både gennem teori og ved at arbejde med værktøjerne i praksis. Du lærer bl.a. at lægge en strategi for jeres annoncering, at finde de rette søgeord samt at målrette jeres annoncer. Du lærer samtidig at forstå dine data, så du kan have et konstruktivt samarbejde med et eventuelt bureau eller andre samarbejdspartnere.

Ny viden, nye kompetencer

Få et solidt kendskab til Google Ads og lær at bruge programmet strategisk, effektivt og profitabelt

Bliv helt skarp på målgruppevalg samt de forskellige målretningsmuligheder og budstrategier

Optimér dine kampagner med henblik på at sænke omkostningerne og maksimere resultaterne

Bliv klogere på søgeordsanalyse, søgeordstyper og søgeordsvolumen

Skriv gode, relevante annoncetekster, der resulterer i relevante klik

Bliv introduceret til automatisering i Google Ads, herunder dynamiske søgeannoncer og budstrategier

Kommende datoer
København d.
5. - 6. maj 2025 i København
Aarhus d.
19. - 20. maj 2025 i Aarhus
København d.
13. - 14. august 2025 i København
Aarhus d.
18. - 19. august 2025 i Aarhus
København d.
6. - 7. oktober 2025 i København
Aarhus d.
8. - 9. oktober 2025 i Aarhus
Se alle datoer
Ledige pladser
Få pladser
Fyldt hold
Mette smiler og hjælper dig altid

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.

Matcher kurset din erfaring?

Kurset kræver intet forudgående kendskab. Føler du dig allerede godt hjemme i Google Ads? Så tag et kig på vores kursus i Google Ads udvidet.

20% rabat til dine kollegaer

Tag en eller flere kollegaer med under armen. Hver af dine kollegaer får 20% rabat på kursusprisen.

Interesseret i flere kurser?

Vil du gerne blive klogere på online markedsføring, kan vi anbefale dig at kigge nærmere på Google Analytics, Google Analytics 4 inkl. certificering eller SEO kursus.

Google Partner Badge

Vi er officiel Google Partner

Som officiel Google Partner er vi hos Kursusfabrikken certificerede i Googles produkter og har adgang til den nyeste viden.

Kommende kurser i Google Ads

Dato
By
Holdstatus
5. - 6. maj 2025 i København
København
(Søborg)

Få ledige pladser

19. - 20. maj 2025 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

13. - 14. august 2025 i København
København
(Søborg)

Få ledige pladser

18. - 19. august 2025 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

6. - 7. oktober 2025 i København
København
(Søborg)

Ledige pladser

8. - 9. oktober 2025 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

Kom på venteliste

Book en ventelisteplads til et fyldt kursus.

Hvis en ledig plads opstår, kontakter vi dig. Tilbuddet om pladsen er helt uforpligtende.

Bliver der ikke en ledig plads på holdet, hjælper vi dig gerne med at finde en anden dato, der passer dig.

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er skjult, når du får vist formularen
Peter 6-ugers uddannelse undervisning af kurser for ledige

Alt det praktiske er på plads,
så du kan fordybe dig og lære nyt

  • Undervisning kl. 09.00 – 15.30
  • Fuld forplejning og gratis parkering
  • Kursusmateriale og kursusbevis
  • Computer og programmer på kurset
  • Underviser kontakter dig før kurset
  • Inklusiv 3 måneders e-mail support

Garanti for læring og fordybelse

Kom rigtigt fra start

På kurset sikrer vi, at du kommer godt fra start med dine kampagner og annoncering. Du lærer, hvordan du sætter annoncer korrekt op, og hvordan du strukturerer dine kampagner mest fordelagtigt. Efter kurset vil du selv kunne opsætte og vedligeholde kampagner og annoncer i Google Ads.

Forskellige annoncemuligheder

På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse af, hvornår du skal gøre brug af de forskellige muligheder, og hvordan du rammer din ønskede målgruppe.

Optimér dine kampagner

Forskellen på effektive og rentable kampagner findes ofte i detaljen. Optimering og vedligeholdelse er derfor mindst lige så vigtigt som opsætning og igangsættelse. På kurset vil du lære, hvordan du effektivt vedligeholder og optimerer dine kampagner, så du får det størst mulige udbytte.

Mest værdi for pengene

Bliv skarp på, hvordan du får mest værdi for dine annoncekroner ved at tænke Google Ads ind i en samlet markedsføringsstrategi. På kurset lærer du, hvordan du lægger et realistisk budget, hvordan du tiltrækker de rigtige besøgende, og hvordan du skiller dig ud fra konkurrenterne.

Find de rigtige søgeord

Det kan være en stor udfordring at finde de rigtige søgeord til din kampagne. På dit Google Ads kursus bliver du introduceret til forskellige værktøjer og redskaber, som du kan bruge til at udarbejde udførlige analyser og finde de helt rigtige søgeord til dine annoncer.

Andreas

Bliv ringet op af en underviser

Har du spørgsmål til indholdet på kurset? Bliv ringet op på et tidspunkt, der passer dig. Book tid til et opkald fra en underviser

Kvalitetsstemplet af vores kursister

Hør det direkte fra andre kursister og læs deres anmeldelser på Kursusfabrikkens Trustpilot og Google anmeldelser.

Super godt og effektivt kursus, hvor der blev taget hånd om den enkeltes problematikker og udfordringer.

Kristina, Google Ads kursist

Kristina

Tidligere deltager på kurset

Jeg var lidt nervøs inden, da jeg vidste meget lidt om Google Ads, men det viste sig hurtigt ikke at være et problem, da vi startede på det niveau, vi kursister var på. Nu har jeg opnået en god forståelse og føler mig godt rustet til at arbejde med det.

Christina, Google Ads kursist

Christina, Frugt ApS

Tidligere deltager på kurset

Det var rigtig godt at vide, at vi kunne få adgang til en test hjemmeside sådan så, at vi kunne få lov til at bruge/lege med den viden, som vi havde fået.

Eva, Google Ads kursist

Eva

Tidligere deltager på kurset

Mega godt kursus, som gav mig den grundlæggende viden om Google Ads, som jeg har brug for i mit arbejde. Underviseren var yderst kompetent og kunne formidle info på en forståelig måde.

Anita, S&S Feriehusudlejning A/S

Tidligere deltager på kurset

Det har været en virkelig god og lærerig oplevelse at være på kursus hos jer. Underviseren var både dygtig til at formidle og til at svare på spørgsmål.

Anna

Tidligere deltager på kurset

Kvalitetsstemplet af +15.000 kursister!

Siden 2013 har Kursusfabrikken opkvalificeret kursister i hele Danmark, og deres mange positive kursusoplevelser er vores kvalitetsstempel. Mød et lille udpluk af vores mange tilfredse kursister.

Flere anmeldelser

+15.000 tilfredse kursister

Danfoss logoAarhus HavnDSBRaundahl & Moesby ASFriis & MoltkeTDCToyotaBauhausFSCGrundfosLavazzaPremiere isDTUNordeaLomaxYouSeeMarienlyst StrandhotelTV2Region MidtJacobsens Plus Logo

Passionerede undervisere!

Vores undervisning er drevet af faglig dedikation og lyst til formidling. Og dét kan mærkes.

Mød alle undervisere
Andreas

Andreas

Underviser på kurset

Andreas er en engageret og kompetent underviser, der omsætter teori til brugbare strategier.

Thomas

Thomas

Underviser på kurset

Thomas er en dygtig og imødekommende formidler, der skaber en dialogbaseret og effektiv læring.

Peter

Peter

Underviser på kurset

Peter er en tålmodig og fagligt stærk underviser, der tilpasser undervisningen til deltagernes niveau.

Vi ved, hvad en god underviser betyder!

Derfor håndplukker vi de bedste af slagsen og sikrer grundig onboarding, evaluering og løbende optimering, så vi er sikre på at levere undervisning i høj kvalitet.

Tilmelding til Google Ads kursus

Prisen for kurset er 7.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Husk, at kollegaer får 20% rabat.

Mette hjælper kursisterne
Er du i tvivl om noget?

Vi sidder klar på telefon 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Hvorfor vælge Kursusfabrikken?
  • 100% tilfredshedsgaranti
  • Små hold - maks. 5 deltagere
  • Fuld forplejning og gratis parkering
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • 3 måneders e-mail support inkluderet
Ønsker I et lukket hold?

Er I 4 eller 5 fra samme virksomhed? Vi tilbyder lukkede kurser kun for jer, hvor I kan vælge tidspunkt og sted. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller hos jer. Kontakt os uforpligtende for mere info!

Supplerende kursusinfo om Google Ads

Ekstra viden om kursets indholdet.

Opsætning af Google Ads konto

For at du kan lære Google Ads rigtig godt at kende og få de mange annonceringsmuligheder ind under huden, er det vigtigt, at du arbejder praktisk med at oprette kampagner. Hvis du ikke allerede har en Google Ads konto, guider vi dig til at oprette en ny konto, hvor du tager hul på at oprette kampagner allerede i løbet af kursusdagen. Du lærer, hvordan du får de grundlæggende indstillinger i Google Ads på plads og betalingsinformationen sat op.

Underviseren giver en præsentation af interfacet, så du lærer at navigere rundt i Google Ads og ved, hvor du redigerer de forskellige indstillinger for dine kampagner, f.eks. geografisk målretning, budstrategi, annonceudvidelser, søgeord, søgeordstyper eller annonceteksten.

Kend forskel på kampagner, annoncegrupper og annoncer

For at du kan sætte din annoncering i Google Ads korrekt op, sørger vi for, at du får indsigt i forskellene mellem kampagner, annoncegrupper og annoncer. Helt kort handler det om, at du laver forskellige indstillinger på henholdsvis kampagne-, annoncegruppe eller annonceniveau. En god struktur i kampagner, annoncegrupper og annoncer er en vigtig forudsætning for, at du kan holde overblikket over din annoncering, selv når du, med tiden, får flere og flere aktive kampagner.

Når du som en del af de praktiske øvelser på kurset opretter Google Ads kampagner, har du mulighed for at reflektere over, hvilken struktur der passer bedst til din virksomhed og jeres produkter. Underviseren hjælper gerne med sparring, så du kommer omkring de vigtigste overvejelser og får indsigt i, hvad der er den bedste opsætning og struktur for dig.

Lær at vælge de rigtige søgeordstyper i Google Ads

Du får kendskab til de fire forskellige søgeordstyper, der findes i Google Ads; brede søgeord, sætningsmatch, eksakt match og negative søgeord. Af alle de mange indstillingsmuligheder, der er i Google Ads, er søgeordstyperne noget af det mest afgørende for, at du får succes med din annoncering. Derfor sørger vi for, at du forstår, hvordan valget af søgeordstype påvirker din kampagne, og at du ved, hvilke overvejelser du skal gøre dig for at vælge de søgeordstyper, som gør, at du kun bliver vist i relevante sammenhænge, når dine potentielle kunder søger på Google.

Du lærer at indstille din kampagne, så annoncerne bliver vist på søgninger, som dine potentielle kunder reelt bruger, når de skal finde et produkt eller service som din. Derudover får du også indsigt i, hvordan du fravælger at blive vist på søgninger, som vil give irrelevant trafik til din hjemmeside.

Forstå alle forkortelserne i Google Ads: CTR, CPC, CPA og ROAS

Efterhånden som du bliver introduceret for Google Ads annoncering, vil du støde på flere og flere forkortelser, f.eks. CTR, CPC, CPM, CPA eller ROAS. I starten kan det være ret svært at gennemskue, hvad der gemmer sig bag forkortelserne, så vi sørger for, at du får indsigt i de forskellige begreber. Underviseren forklarer gerne, hvad de enkelte forkortelser står for, og når du kommer hjem, kan du bruge vores bog ”Online Markedsføring – Den store grundbog” som opslagsværk. Her er en forklaring af alle de forkortelser og begreber, som du skal lære at kende for at kunne arbejde hurtigt og hjemmevant i Google Ads.

Hvad har du lært efter Google Ads kurset?

Du har lært Google Ads at kende, kan navigere rundt i programmet og er i stand til på egen hånd at oprette kampagner, som er indstillet korrekt. Du har fået indblik i de overvejelser, som er nødvendige for at oprette effektive kampagner, der leverer potentielle kunder til din hjemmeside. Du er blevet præsenteret for, hvordan du bruger data til at optimere dine kampagner.

Derudover har du opbygget kendskab til mekanismerne i Google Ads, så du kan indgå i en dialog med dit Google Ads bureau og sparre med dem. Du kommer hjem fra kurset med hovedet fyldt af ny viden, som du kan fortsætte med at bruge i praksis – du har nemlig allerede taget hul på at arbejde med Google Ads i praksis gennem forskellige øvelser på kurset.

Hvem deltager på vores Google Ads kursus?

Kurset er for dig, der skal lære at bruge Google Ads. Måske har du aldrig logget ind tidligere, måske har du allerede en konto, men har brug for en dybdegående introduktion samt at blive mere bekendt med alle mulighederne i Google Ads. Det kan også være, at din virksomhed har et bureau til at varetage Google Ads annonceringen, men du vil gerne lære platformen ordentligt at kende, så du er bedre rustet til at sparre med dit bureau.

Google Ads kursus i København og Aarhus

Vil du tiltrække flere kunder og få mere ud af dit annoncebudget? På vores Google Ads kursus i København og Google Ads kursus i Aarhus lærer du at opsætte kampagner, vælge de rigtige søgeord og optimere dine annoncer, så du får resultater, der kan mærkes.

Vi tilbyder også skræddersyede forløb, hvor undervisningen tilpasses jeres mål, marked og kampagner.

Tilmeld kursus
Camille Bossen tager telefonen og hjælper
Ofte stillede spørgsmål

Link til mere praktisk info.