Få et solidt kendskab til Google Ads og lær at bruge programmet strategisk, effektivt og profitabelt
Google Ads kursus
Arbejd effektivt, profitabelt og målbart med annoncering på Google
Pris pr. deltager: 7.995 kr. ekskl. moms
4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser
Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret april 2025.
Vil du lære at oprette annoncer, så du rammer den målgruppe, der allerede efterspørger dit produkt? På dette Google Ads kursus lærer du, hvordan du får det optimale ud af dine annoncekroner – målbart, effektivt og profitabelt.
Med Google Ads kan du målrette dine annoncer til specifikke målgrupper baseret på geografi, demografi, interesser og adfærd. På den måde sikrer du, at dine annoncer når ud til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt. Ved at blive vist i søgeresultaterne, når folk søger efter relevante søgeord, opnår du større synlighed og øger chancen for mere trafik til din hjemmeside.
På dette 2-dages Google Ads kursus opnår du et solidt kendskab til de mange muligheder i Google Ads – både gennem teori og ved at arbejde med værktøjerne i praksis. Du lærer bl.a. at lægge en strategi for jeres annoncering, at finde de rette søgeord samt at målrette jeres annoncer. Du lærer samtidig at forstå dine data, så du kan have et konstruktivt samarbejde med et eventuelt bureau eller andre samarbejdspartnere.

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.
Matcher kurset din erfaring?
Kurset kræver intet forudgående kendskab. Føler du dig allerede godt hjemme i Google Ads? Så tag et kig på vores kursus i Google Ads udvidet.
20% rabat til dine kollegaer
Tag en eller flere kollegaer med under armen. Hver af dine kollegaer får 20% rabat på kursusprisen.
Interesseret i flere kurser?
Vil du gerne blive klogere på online markedsføring, kan vi anbefale dig at kigge nærmere på Google Analytics, Google Analytics 4 inkl. certificering eller SEO kursus.

Vi er officiel Google Partner
Som officiel Google Partner er vi hos Kursusfabrikken certificerede i Googles produkter og har adgang til den nyeste viden.
Kommende kurser i Google Ads
Få ledige pladser
Ledige pladser
Få ledige pladser
Ledige pladser
Ledige pladser
Ledige pladser
Kom på venteliste
Book en ventelisteplads til et fyldt kursus.
Hvis en ledig plads opstår, kontakter vi dig. Tilbuddet om pladsen er helt uforpligtende.
Bliver der ikke en ledig plads på holdet, hjælper vi dig gerne med at finde en anden dato, der passer dig.
"*" indikerer påkrævede felter

Alt det praktiske er på plads,
så du kan fordybe dig og lære nyt
- Undervisning kl. 09.00 – 15.30
- Fuld forplejning og gratis parkering
- Kursusmateriale og kursusbevis
- Computer og programmer på kurset
- Underviser kontakter dig før kurset
- Inklusiv 3 måneders e-mail support
Garanti for læring og fordybelse
Kom rigtigt fra start
På kurset sikrer vi, at du kommer godt fra start med dine kampagner og annoncering. Du lærer, hvordan du sætter annoncer korrekt op, og hvordan du strukturerer dine kampagner mest fordelagtigt. Efter kurset vil du selv kunne opsætte og vedligeholde kampagner og annoncer i Google Ads.
Forskellige annoncemuligheder
På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse af, hvornår du skal gøre brug af de forskellige muligheder, og hvordan du rammer din ønskede målgruppe.
Optimér dine kampagner
Forskellen på effektive og rentable kampagner findes ofte i detaljen. Optimering og vedligeholdelse er derfor mindst lige så vigtigt som opsætning og igangsættelse. På kurset vil du lære, hvordan du effektivt vedligeholder og optimerer dine kampagner, så du får det størst mulige udbytte.
Mest værdi for pengene
Bliv skarp på, hvordan du får mest værdi for dine annoncekroner ved at tænke Google Ads ind i en samlet markedsføringsstrategi. På kurset lærer du, hvordan du lægger et realistisk budget, hvordan du tiltrækker de rigtige besøgende, og hvordan du skiller dig ud fra konkurrenterne.
Find de rigtige søgeord
Det kan være en stor udfordring at finde de rigtige søgeord til din kampagne. På dit Google Ads kursus bliver du introduceret til forskellige værktøjer og redskaber, som du kan bruge til at udarbejde udførlige analyser og finde de helt rigtige søgeord til dine annoncer.

Bliv ringet op af en underviser
Har du spørgsmål til indholdet på kurset? Bliv ringet op på et tidspunkt, der passer dig. Book tid til et opkald fra en underviser.
Kvalitetsstemplet af vores kursister
Hør det direkte fra andre kursister og læs deres anmeldelser på Kursusfabrikkens Trustpilot og Google anmeldelser.
+15.000 tilfredse kursister
Passionerede undervisere!
Vores undervisning er drevet af faglig dedikation og lyst til formidling. Og dét kan mærkes.
Tilmelding til Google Ads kursus
Prisen for kurset er 7.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Husk, at kollegaer får 20% rabat.

Vi sidder klar på telefon 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
- 100% tilfredshedsgaranti
- Små hold - maks. 5 deltagere
- Fuld forplejning og gratis parkering
- Underviseren kontakter dig inden kurset
- 3 måneders e-mail support inkluderet
Er I 4 eller 5 fra samme virksomhed? Vi tilbyder lukkede kurser kun for jer, hvor I kan vælge tidspunkt og sted. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller hos jer. Kontakt os uforpligtende for mere info!
Supplerende kursusinfo om Google Ads
Ekstra viden om kursets indholdet.
Opsætning af Google Ads konto
For at du kan lære Google Ads rigtig godt at kende og få de mange annonceringsmuligheder ind under huden, er det vigtigt, at du arbejder praktisk med at oprette kampagner. Hvis du ikke allerede har en Google Ads konto, guider vi dig til at oprette en ny konto, hvor du tager hul på at oprette kampagner allerede i løbet af kursusdagen. Du lærer, hvordan du får de grundlæggende indstillinger i Google Ads på plads og betalingsinformationen sat op.
Underviseren giver en præsentation af interfacet, så du lærer at navigere rundt i Google Ads og ved, hvor du redigerer de forskellige indstillinger for dine kampagner, f.eks. geografisk målretning, budstrategi, annonceudvidelser, søgeord, søgeordstyper eller annonceteksten.
Kend forskel på kampagner, annoncegrupper og annoncer
For at du kan sætte din annoncering i Google Ads korrekt op, sørger vi for, at du får indsigt i forskellene mellem kampagner, annoncegrupper og annoncer. Helt kort handler det om, at du laver forskellige indstillinger på henholdsvis kampagne-, annoncegruppe eller annonceniveau. En god struktur i kampagner, annoncegrupper og annoncer er en vigtig forudsætning for, at du kan holde overblikket over din annoncering, selv når du, med tiden, får flere og flere aktive kampagner.
Når du som en del af de praktiske øvelser på kurset opretter Google Ads kampagner, har du mulighed for at reflektere over, hvilken struktur der passer bedst til din virksomhed og jeres produkter. Underviseren hjælper gerne med sparring, så du kommer omkring de vigtigste overvejelser og får indsigt i, hvad der er den bedste opsætning og struktur for dig.
Lær at vælge de rigtige søgeordstyper i Google Ads
Du får kendskab til de fire forskellige søgeordstyper, der findes i Google Ads; brede søgeord, sætningsmatch, eksakt match og negative søgeord. Af alle de mange indstillingsmuligheder, der er i Google Ads, er søgeordstyperne noget af det mest afgørende for, at du får succes med din annoncering. Derfor sørger vi for, at du forstår, hvordan valget af søgeordstype påvirker din kampagne, og at du ved, hvilke overvejelser du skal gøre dig for at vælge de søgeordstyper, som gør, at du kun bliver vist i relevante sammenhænge, når dine potentielle kunder søger på Google.
Du lærer at indstille din kampagne, så annoncerne bliver vist på søgninger, som dine potentielle kunder reelt bruger, når de skal finde et produkt eller service som din. Derudover får du også indsigt i, hvordan du fravælger at blive vist på søgninger, som vil give irrelevant trafik til din hjemmeside.
Forstå alle forkortelserne i Google Ads: CTR, CPC, CPA og ROAS
Efterhånden som du bliver introduceret for Google Ads annoncering, vil du støde på flere og flere forkortelser, f.eks. CTR, CPC, CPM, CPA eller ROAS. I starten kan det være ret svært at gennemskue, hvad der gemmer sig bag forkortelserne, så vi sørger for, at du får indsigt i de forskellige begreber. Underviseren forklarer gerne, hvad de enkelte forkortelser står for, og når du kommer hjem, kan du bruge vores bog ”Online Markedsføring – Den store grundbog” som opslagsværk. Her er en forklaring af alle de forkortelser og begreber, som du skal lære at kende for at kunne arbejde hurtigt og hjemmevant i Google Ads.
Hvad har du lært efter Google Ads kurset?
Du har lært Google Ads at kende, kan navigere rundt i programmet og er i stand til på egen hånd at oprette kampagner, som er indstillet korrekt. Du har fået indblik i de overvejelser, som er nødvendige for at oprette effektive kampagner, der leverer potentielle kunder til din hjemmeside. Du er blevet præsenteret for, hvordan du bruger data til at optimere dine kampagner.
Derudover har du opbygget kendskab til mekanismerne i Google Ads, så du kan indgå i en dialog med dit Google Ads bureau og sparre med dem. Du kommer hjem fra kurset med hovedet fyldt af ny viden, som du kan fortsætte med at bruge i praksis – du har nemlig allerede taget hul på at arbejde med Google Ads i praksis gennem forskellige øvelser på kurset.
Hvem deltager på vores Google Ads kursus?
Kurset er for dig, der skal lære at bruge Google Ads. Måske har du aldrig logget ind tidligere, måske har du allerede en konto, men har brug for en dybdegående introduktion samt at blive mere bekendt med alle mulighederne i Google Ads. Det kan også være, at din virksomhed har et bureau til at varetage Google Ads annonceringen, men du vil gerne lære platformen ordentligt at kende, så du er bedre rustet til at sparre med dit bureau.
Google Ads kursus i København og Aarhus
Vil du tiltrække flere kunder og få mere ud af dit annoncebudget? På vores Google Ads kursus i København og Google Ads kursus i Aarhus lærer du at opsætte kampagner, vælge de rigtige søgeord og optimere dine annoncer, så du får resultater, der kan mærkes.
Vi tilbyder også skræddersyede forløb, hvor undervisningen tilpasses jeres mål, marked og kampagner.

- Skal jeg medbringe noget?
Vi stiller computere til rådighed, inkl. de licenser og programmer, der bruges på kurset. Du er også velkommen til at tage din egen computer med. Din underviser skriver til dig inden kurset, hvis du skal medbringe egne loginoplysninger til programmerne.
- Er forplejning inkluderet?
På alle vores kurser (1-,2- og 3-dages) er der fuld forplejning, som dækker over let morgenmad, frokost, kolde drikkevarer samt kaffe/te og eftermiddagssødt.
- Hvornår sker fakturering og betaling?
Du modtager en faktura i ugerne op til dit kursus, og betalingsfristen ligger umiddelbart efter kurset. Udfyld gerne dine faktureringsoplysninger ved tilmelding.
- Kan jeg reservere en plads?
Du må gerne reservere en plads på et kursus – det er helt uforpligtende. Kontakt os på mail eller telefon, så hjælper vi dig med reservationen.
- Kan vi få rabat, hvis vi er flere?
Vi tilbyder 20 % kollegarabat til dine kollegaer.
Husk, at vi tilbyder et lukket hold, hvis I er 4-5 deltagere fra samme virksomhed, der vil på kursus sammen. Kontakt os for at høre mere om mulighederne.
Link til mere praktisk info.