Google Ads kursus

Arbejd effektivt, profitabelt og målbart med annoncering på Google

Varighed: 2 dage
Maks. 6 deltagere

Pris pr. deltager: 7.995 kr. ekskl. moms

Tilmeld kursus
4 5 stjerner hos Kursusfabrikken

4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser

Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret november 2025.

Vil du lære at oprette annoncer, så du rammer de målgrupper, der allerede efterspørger dit produkt? På dette Google Ads kursus lærer du, hvordan du får det optimale ud af dine annoncekroner. Målbart, effektivt og profitabelt.

Med Google Ads kan du målrette dine annoncer til specifikke målgrupper baseret på geografi, demografi, interesser og adfærd. På den måde sikrer du, at dine annoncer vises til de rigtige mennesker, på de rigtige tidspunkter. Ved at blive vist i søgeresultaterne, opnår du større synlighed og øger chancen for mere relevant trafik til din hjemmeside.

På dette 2-dages Google Ads kursus (tidligere kaldet Google Adwords) opnår du et solidt kendskab til de mange muligheder i systemet. Du lærer det både gennem teori og ved at arbejde med værktøjerne i praksis. Lær at lægge en strategi for jeres annoncering, at finde de rette søgeord samt at målrette jeres annoncer. Forstå samtidig dine data, så du kan have et konstruktivt samarbejde med et eventuelt bureau eller andre samarbejdspartnere.

Ny viden, nye kompetencer

Få et solidt kendskab til Google Ads og lær at bruge programmet strategisk, effektivt og profitabelt

Bliv helt skarp på målgruppevalg samt de forskellige målretningsmuligheder og budstrategier

Optimér dine kampagner med henblik på at sænke omkostningerne og maksimere resultaterne

Bliv klogere på søgeordsanalyse, søgeordstyper og søgeordsvolumen

Skriv gode, relevante annoncetekster, der resulterer i relevante klik

Bliv introduceret til automatisering i Google Ads, herunder dynamiske søgeannoncer og budstrategier

Pris: 7.995 kr.
ekskl. moms pr. deltager
Kommende datoer
København d.
1. - 2. december 2025 i København
Aarhus d.
8. - 9. december 2025 i Aarhus
Aarhus d.
14. - 15. januar 2026 i Aarhus
København d.
26. - 27. januar 2026 i København
Aarhus d.
2. - 3. marts 2026 i Aarhus
København d.
15. - 16. april 2026 i København
Se alle datoer
Ledige pladser
Få pladser
Fyldt hold
Mette smiler og hjælper dig altid

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.

flere kurser

Interesseret i flere kurser?

Vil du gerne blive klogere på online markedsføring, kan vi anbefale dig at kigge nærmere på Google Analytics, Google Analytics 4 inkl. certificering eller SEO kursus.

Google Partner Badge

Vi er officiel Google Partner

Som officiel Google Partner er vi hos Kursusfabrikken certificerede i Googles produkter og har adgang til den nyeste viden.

Kommende kurser i Google Ads

Dato
By
Holdstatus
1. - 2. december 2025 i København
København
(Søborg)

Få ledige pladser

8. - 9. december 2025 i Aarhus
Aarhus

Få ledige pladser

14. - 15. januar 2026 i Aarhus
Aarhus

Få ledige pladser

26. - 27. januar 2026 i København
København
(Søborg)

Ledige pladser

2. - 3. marts 2026 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

15. - 16. april 2026 i København
København
(Søborg)

Ledige pladser

Kom på venteliste

Book en ventelisteplads til et fyldt kursus.

Hvis en ledig plads opstår, kontakter vi dig. Tilbuddet om pladsen er helt uforpligtende.

Bliver der ikke en ledig plads på holdet, hjælper vi dig gerne med at finde en anden dato, der passer dig.

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er skjult, når du får vist formularen
Anne og Mette sørger for at det praktiske er på plads

Alt det praktiske er på plads,
så du kan fordybe dig og lære nyt

  • Undervisning kl. 09.00 – 15.30
  • Fuld forplejning og gratis parkering
  • Kursusmateriale og kursusbevis
  • Computer og programmer på kurset
  • Underviser kontakter dig før kurset
  • Inklusiv 3 måneders e-mail support

Garanti for læring og fordybelse

Kom rigtigt fra start

På kurset sikrer vi, at du kommer godt fra start med dine kampagner og annoncering. Du lærer, hvordan du sætter annoncer korrekt op, og hvordan du strukturerer dine kampagner mest fordelagtigt. Efter kurset vil du selv kunne opsætte og vedligeholde kampagner og annoncer i Google Ads.

Forskellige annoncemuligheder

På kurset får du indsigt i, hvilke former for annoncer og annonceplaceringer du har mulighed for at oprette gennem Google Ads. I løbet af kurset vil du opnå en forståelse af, hvornår du skal gøre brug af de forskellige muligheder, og hvordan du rammer din ønskede målgruppe.

Optimér dine kampagner

Forskellen på effektive og rentable kampagner findes ofte i detaljen. Optimering og vedligeholdelse er derfor mindst lige så vigtigt som opsætning og igangsættelse. På kurset vil du lære, hvordan du effektivt vedligeholder og optimerer dine kampagner, så du får det størst mulige udbytte.

Mest værdi for pengene

Bliv skarp på, hvordan du får mest værdi for dine annoncekroner ved at tænke Google Ads ind i en samlet markedsføringsstrategi. På kurset lærer du, hvordan du lægger et realistisk budget, hvordan du tiltrækker de rigtige besøgende, og hvordan du skiller dig ud fra konkurrenterne.

Find de rigtige søgeord

Det kan være en stor udfordring at finde de rigtige søgeord til din kampagne. På dit Google Ads kursus bliver du introduceret til forskellige værktøjer og redskaber, som du kan bruge til at udarbejde udførlige analyser og finde de helt rigtige søgeord til dine annoncer.

Andreas

Bliv ringet op af en underviser

Har du spørgsmål til indholdet på kurset? Bliv ringet op på et tidspunkt, der passer dig. Book tid til et opkald fra en underviser

Kvalitetsstemplet af vores kursister

Hør det direkte fra andre kursister og læs deres anmeldelser på Kursusfabrikkens Trustpilot og Google anmeldelser.

Super godt og effektivt kursus, hvor der blev taget hånd om den enkeltes problematikker og udfordringer.

Kristina kursist på Google Ads kursus hos Kursusfabrikken

Kristina

Tidligere deltager på kurset

Jeg var lidt nervøs inden, da jeg vidste meget lidt om Google Ads, men det viste sig hurtigt ikke at være et problem, da vi startede på det niveau, vi kursister var på. Nu har jeg opnået en god forståelse og føler mig godt rustet til at arbejde med det.

Christina kursist på Google Ads kursus hos Kursusfabrikken

Christina, Frugt ApS

Tidligere deltager på kurset

Det var rigtig godt at vide, at vi kunne få adgang til en test hjemmeside sådan så, at vi kunne få lov til at bruge/lege med den viden, som vi havde fået.

Eva kursist på Google Ads kursus hos Kursusfabrikken

Eva

Tidligere deltager på kurset

Mega godt kursus, som gav mig den grundlæggende viden om Google Ads, som jeg har brug for i mit arbejde. Underviseren var yderst kompetent og kunne formidle info på en forståelig måde.

Anita, S&S Feriehusudlejning A/S

Tidligere deltager på kurset

Det har været en virkelig god og lærerig oplevelse at være på kursus hos jer. Underviseren var både dygtig til at formidle og til at svare på spørgsmål.

Anna

Tidligere deltager på kurset

Kvalitetsstemplet af +15.000 kursister!

Siden 2013 har Kursusfabrikken opkvalificeret kursister i hele Danmark, og deres mange positive kursusoplevelser er vores kvalitetsstempel. Mød et lille udpluk af vores mange tilfredse kursister.

Flere anmeldelser

+15.000 tilfredse kursister

Danfoss logoAarhus HavnDSBRaundahl & Moesby ASFriis & MoltkeTDCToyotaBauhausFSCGrundfosLavazzaPremiere isDTUNordeaLomaxYouSeeFolketingetMarienlyst StrandhotelTV2Region MidtJacobsens Plus Logo

Passionerede undervisere!

Vores undervisning er drevet af faglig dedikation og lyst til formidling. Og dét kan mærkes.

Mød alle undervisere
Andreas

Andreas

Underviser på kurset

Andreas er en engageret og kompetent underviser, der omsætter teori til brugbare strategier.

Thomas

Thomas

Underviser på kurset

Thomas er en dygtig og imødekommende formidler, der skaber en dialogbaseret og effektiv læring.

Peter

Peter

Underviser på kurset

Peter er en tålmodig og fagligt stærk underviser, der tilpasser undervisningen til deltagernes niveau.

Vi ved, hvad en god underviser betyder!

Derfor håndplukker vi de bedste af slagsen og sikrer grundig onboarding, evaluering og løbende optimering, så vi er sikre på at levere undervisning i høj kvalitet.

Tilmelding til Google Ads kursus

Prisen for kurset er 7.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Husk, at kollegaer får 20% rabat.

Mette hjælper kursisterne
Er du i tvivl om noget?

Vi sidder klar på telefon 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Hvorfor vælge Kursusfabrikken?
  • 100% tilfredshedsgaranti
  • Små hold - maks. 6 deltagere
  • Fuld forplejning og gratis parkering
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • 3 måneders e-mail support inkluderet
Ønsker I et kursus kun for jer?

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Så kan vi tilbyde et skræddersyet kursus, hvor tidspunkt, sted og fagligt indhold bliver tilpasset efter jeres ønsker og behov. Kontakt os og hør mere om mulighederne.

Supplerende kursusinfo om Google Ads

Ekstra viden om kursets indholdet.

Opsætning af Google Ads konto

For at du kan lære Google Ads (tidligere kaldet Google Adwords) rigtig godt at kende og få de mange annonceringsmuligheder ind under huden, er det vigtigt, at du arbejder praktisk med at oprette kampagner. Hvis du ikke allerede har en Google Ads-konto, guider vi dig til at oprette en ny konto, hvor du tager hul på at oprette annoncer.

Underviseren giver en grundig gennemgang af interfacet, så du lærer at navigere rundt i Google Ads og ved, hvor du redigerer de forskellige indstillinger for dine kampagner, f.eks. geografisk målretning, budstrategi, annonceaktiver, søgeord, søgeordstyper eller annonceteksten.

Forstå forskellen på kampagner, annoncegrupper og annoncer

Din annoncering lykkes kun, hvis du rammer de søgninger, dine kunder faktisk bruger. Kurset lærer dig at vælge relevante søgeord og hensigtsmæssige søgeordstyper. Forstå og indstil din konto korrekt efter brede søgeord, sætningsmatch, eksakt match og negative søgeord.

Få indsigt i, hvordan hver søgeordstype påvirker dine annoncer. Undgå irrelevante klik og spildte budgetter. Gennem konkrete øvelser, træner du arbejdet med at udvælge, gruppere og styre søgeord på en måde, der passer til din forretning.

Forstå nøgletal og lær at optimere din annoncering

For at bruge dine annoncekroner bedst muligt, skal du forstå de vigtigste nøgletal i Google Ads. Vi gennemgår blandt andet CTR, CPC, CPA og ROAS, så du lærer, hvad de betyder for dine kampagner i praksis.

Vi arbejder med konkrete kampagnedata, så du prøver at omsætte tal til beslutninger. Du kan således vurdere, hvilke kampagner der skaber værdi, hvor der er behov for justeringer, og hvordan små ændringer kan løfte synlighed, klik og konverteringer.

Dit udbytte af Google Ads kurset

Efter kurset kan du selvstændigt oprette og strukturere kampagner i Google Ads, så de understøtter dine mål og rammer din målgruppe. Du ved, hvordan du opbygger effektive kampagner, der kan skabe relevante besøg og nye kundehenvendelser.

Du er blevet sikker i centrale begreber og nøgletal, så du kan følge udviklingen på kontoen, tage kvalificerede beslutninger og kommunikere bedre med et eventuelt bureau eller kollegaer.

Kurset er for dig, der vil arbejde seriøst med annoncering på Google, uanset om du er helt ny eller allerede har en konto. Vi afholder Google Ads kursus i København og Aarhus, og du har også mulighed for et skræddersyet forløb tilpasset jeres virksomhed.

Tilmeld kursus
Camille Bossen tager telefonen og hjælper
Ofte stillede spørgsmål