Vil du lære, hvordan du udnytter OneNote optimalt til at tage noter, lave referater m.v.? Bøvler du til hverdag med at strukturere dine informationer, noter og generelt holde styr på opgaver, eller hvad du skal følge op på?
I så fald er du landet det helt rette sted! På dette OneNote kursus får du en komplet rundtur i programmet og lærer, hvordan du bl.a. nemt kan tage notater, indsamle informationer og samtidig integrere OneNote-arbejdet med øvrige Microsoft-programmer. Nemt, praktisk og tidsbesparende.
OneNote er et elektronisk notatværktøj, som foruden en meget enkel og brugervenlig brugerflade også tilbyder dig muligheden for at samarbejde intelligent med Outlook, indlæse f.eks. PDF-filer og mange andre nyttige relationer. På vores OneNote kursus åbner vi op for mulighederne og indfører dig grundigt i, hvordan du effektivt skriver noter, indlæser filer og billeder m.v., samt hvordan du kan overføre det hele til Word, PDF eller direkte som mail efter behov.
Kort sagt: Du får indgående kendskab til alle de væsentligste funktioner i OneNote, så du efterfølgende kan få det maksimale ud af programmet – til gavn for dig og din arbejdsdag.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Udfyld formularen nedenfor, hvorefter vi kontakter jer om et skræddersyet kursus
Et skræddersyet kursus kan tilpasses præcis til jeres virksomheds ønsker og behov.
Kontakt os uforpligtende om kurset
Hvis kurset ikke er relevant for dine kollegaer, eller du kun er dig selv i virksomheden, vil vi gerne høre fra dig. Så vil vi nemlig forsøge at samle dig og andre interesserede på et hold.
På dit OneNote kursus vil du lære, hvordan du opretter Bøger, Sektioner og Sider, og hvordan de bruges i praksis. På den måde kan du hele tid nemt genfinde dine informationer og spare tid. Du introduceres til forskellige metoder til at strukturere noter effektivt, så du undgår at skulle udprinte bilag, mails m.v. til møder, men kan have det hele samlet - ét sted.
Vil du gerne kunne fokusere 100 % på at skrive referat, tage noter eller indsamle informationer - uden at skulle bøvle med marginer, sideskift m.v.? OneNote tilbyder en lang række enkle tekstværktøjer, der kan hjælpe. Vi giver dig en masse tips til, hvordan du hurtigt kan flytte rundt på tekst, ændre punktopstillinger, redigere tabeller m.v. Og du lærer også at indsætte billeder og skærmklip uden problemer.
Modtager du også tit informationer som PDF-filer i forbindelse med f.eks. oplæg til møder, agendaer eller lignende? I OneNote kan du direkte indlæse andre filtyper og formatere til et ”Printudskrift”. På kurset lærer du, hvordan du indsætter filer, som er modtaget pr. mail, hvordan du markerer tekst og områder under f.eks. et møde, og hvordan du efterfølgende kan dele dine noter som PDF-fil eller sende dem i en mail.
Der er ikke noget værre end manglende opfølgning eller glemte opgaver. Også her kan OneNote være yderst behjælpelig. På vores kursus bliver du præsenteret for forskellige løsninger, som du kan tage i brug efter behov - herunder anvendelse af Mærker og Oversigtsider samt muligheden for at linke til Outlook-opgaver. På den måde sikrer du altid rettidig opfølgning.
Foruden effektiv notetegning kan OneNote også udnyttes som et smart samarbejdsværktøj. På OneNote kurset lærer du bl.a., hvordan du deler en Notesbog med såvel kollegaer som eksterne parter. Derudover får du indblik i, hvordan du med automatisk historikfunktioner nemt kan genskabe informationer, samt hvordan I kan tilgå og redigere samme Notesbog på én gang.
Ole
Ekspert i Microsoft
Ole har over 20 års erfaring med undervisning og konsulentopgaver indenfor Microsoft Office. Udover den praktiske erfaring, er han også MOS certificeret og certificeret Technical Trainer. Ole har fokus på at effektivisere brugen af Microsoft Office, og skabe en merværdi for vores kursister.
Michael
Ekspert i Microsoft
Michael er IT-ekspert og underviser hos Kursusfabrikken. Han er specialist i Microsoft 365, Office pakken og Windows Server, og han har flere års erfaring i udvikling af brugerspecifikke løsning i Excel og Power Bi. Michael er samtidig super dygtig til at formidle, hvordan vi kan bruge Microsoft Office mere effektivt i vores daglige arbejde.
Dette kursus tilbydes som et skræddersyet kursus, hvis I er 3 kollegaer fra samme virksomhed. Hvis kurset kun er relevant for dig, har du mulighed for at komme med på vores åbne hold, hvor vi samler andre solo-deltagere. Udfyld formularen nedenfor – så kontakter vi dig, når vi har samlet nok deltagere til at kunne oprette et hold. Din forespørgsel er helt uforpligtende.
Prisen for deltagelse på et hold bestående af dig og andre solo-deltagere er 4.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Prisen inkluderer: