Kursus i konflikthåndtering

Kursus i konflikthåndtering

Vil du lære, hvordan du forebygger og nedtrapper konflikter, inden de udvikler sig? Vil du lære at give og modtage feedback på en konstruktiv måde?

Konflikter opstår på mange forskellige grundlag. Ofte bygger de på misforståelser, forskellige opfattelser, følelser og sprogbrug/kropssprog, der leder til en uoverensstemmelse. På dette kursus vil du blive præsenteret for konkrete værktøjer til, hvordan konflikter kan nedtrappes og måske helt undgås gennem gensidig forståelse og en mere hensigtsmæssig kommunikation.

På kurset vil du blive præsenteret for relevante eksempler og praktiske øvelser, så du lærer, hvordan du kan undgå misforståelser og nedtrappe konflikter mellem dig og dine kollegaer eller samarbejdspartnere.

Dit udbytte

  • Få konkrete værktøjer til at forebygge og nedtrappe konflikter, inden de udvikler sig
  • Forståelse for konflikter og konflikttyper, og hvad der kan ligge bag
  • Lær hvordan en konflikt forløber, og hvordan du styrer den mod en god løsning
  • Få viden om konflikttrappens 7 trin
  • Lær om forskellige konfliktstrategier, og hvordan du vælger den bedste løsning i situationen
  • Assertionstræning: Lær at håndtere vanskelige situationer konstruktivt
  • Lær at give og modtage feedback på en konstruktiv måde
  • Lær at bede om det, du gerne vil have, på en god måde
  • Få redskaberne til at kunne håndtere egne eller andres følelser
Det får du med
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

OBS! Kurset i konflikthåndtering afholdes kun som skræddersyet forløb med 3 eller flere deltagere fra samme virksomhed. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

Underviserne bag

Charlotte er underviser og online marketingkonsulent ved Kursusfabrikken. Charlotte har en baggrund inden for digital markedsføring, hvor hun har specialiseret sig inden for sociale medier, content Marketing samt digital strategiudvikling. Charlotte er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation fra Aarhus Universitet.

Charlotte Falko, Kommunikationsekspert

Katja er formidler med stort F og har over 20 års erfaring i disciplinen, herunder 7 år i DR som blandt andet radiovært og tv-tilrettelægger. Katja har de seneste år arbejdet som freelancekonsulent inden for kommunikation, videoproduktion og markedsføring. Katja har en BA i kommunikation fra RUC og en diplomuddannelse i Kommunikations- og PR-strategi på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

Katja Hemming Hansen, Specialist i kommunikation

De bruger Kursusfabrikken

 

Skræddersyede kurser

Dette kursus afholdes kun som et skræddersyet kursus for 3 eller flere medarbejdere i virksomheden.

Kurset kan afholdes over en, to eller flere dage, alt afhængig af jeres niveau og ønsker.

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30

På kurset i konflikthåndtering vil du lære om…

KONFLIKTTYPER

Nogle konflikter opstår på grund af forskellige interesser, holdninger, følelser og behov, hvilket kan være svært at løse. Men konflikter kan også opstå på grund af den måde, vi kommunikerer på. Når du skal løse en konflikt, er det derfor vigtigt at finde ud af, hvilken type konflikt der er tale om, for at du kan løse den bedst muligt. På kurset lærer du at identificere forskellige konflikttyper, så du kan ligge den rigtige handlingsplan.

KONFLIKTTRAPPEN

Hvis en konflikt ikke bliver håndteret i tide, kan der ske en destruktiv optrapning. Konflikttrappen er en hyppigt anvendt model til forståelse af konflikter. Den viser, hvordan en konflikt kan udvikle sig, hvis der ikke bliver grebet ind. I løbet af kurset vil du udvikle en solid forståelse for konflikttrappen, og du vil kunne bruge den konstruktivt i dit arbejde efter kurset.

BEVAR DEN KONSTRUKTIVE DIALOG

Det er vigtigt at kunne sige til og fra på en god og konstruktiv måde. På kurset lærer du, hvordan du kan handle hensigtsmæssigt, når du kommer i ubehagelige situationer, og hvordan du bevarer den konstruktive dialog. Du lærer at handle i egen interesse, at stå fast på egne holdninger og synspunkter uden at krænke andres rettigheder.

FOREBYGGELSE AF MISFORSTÅELSER OG KONFLIKTER

Ofte bygger konflikter på misforståelser og sprogbrug/kropssprog, der leder til en uoverensstemmelse. Mange konflikter kan nedtrappes, og måske helt undgås, gennem forståelse af vores samtalepartners perspektiv. På kurset vil du få konkrete værktøjer til at forebygge, nedtrappe og afvikle konflikter, inden de udvikler sig.

KROPSSPROG

Vi kommunikerer ikke kun med ord, men også med vores kropssprog og tonefald. Det er derfor vigtigt at være opmærksom på, hvad du signalerer, når du kommunikerer, og hvilken påvirkning det har på andre. På kurset vil vi arbejde med kropssprog, og hvordan vi bruger det til at påvirke kommunikationen positivt.

skræddersyet kursus kursusfabrikken.dk