Google Business Profile, tidligere kendt som Google My Business, er en service til at administrere og forbedre en virksomheds synlighed på Google. Profilen giver virksomheder mulighed for at fremhæve vigtige oplysninger i Googles søgeresultater. Dette inkluderer adresse, åbningstider, kontaktoplysninger, og kundeanmeldelser.
Hovedformålet med at bruge Google Business Profile er, at øge en virksomheds synlighed på Google. Ved at benytte servicen kan en virksomhed forbedre online synlighed, engagere sig bedre med kunderne og give dem en forbedret online oplevelse.
Modtag anmeldelser på Google Business Profile
En interessant funktioner i Google Business Profile, er muligheden for at modtage anmeldelser. Kundeanmeldelser hjælper nemlig Google med at vise de bedste udbydere, ved en søgning. Derfor er det bekræftet, at positive anmeldelser kan give øget synlighed og dermed tiltrække dig nye kunder.
Når en kunde deler din anmeldelse på din Google Business Profile, får du værdifuld feedback, som du kan bruge til at forbedre dine produkter og services. Desuden kan fyldestgørende anmeldelser, der indeholder relevante søgeord, forbedre din SEO. Og hvem vil ikke gerne placeres højere på Google?
Opret en gratis Google Business Profile
Hvad venter du på? Opret en profil hurtigst muligt. Det er gratis og en uundværlig del af det at drive en forretning, som skal findes online. Klik her og opret en profil.
Hvis anmeldelsen inkluderer relevante ord, som matcher andre kunders søgninger, kan det lede til en højere placering i søgeresultaterne. Som ejer af en Google Business Profile, kan du besvare anmeldelserne, og vise at du værdsætter dine kunders mening og er engageret i at levere en fremragende kundeoplevelse.
Google My Business har skiftet navn til Google Business Profile
Google My Business skiftede navn til Google Business Profile i 2022. Et skifte som ikke alle folkemunde har opfattet. Du kan dog altid finde vej til profilen, på Google.com/business.
Navneskiftet afspejler en bredere række af funktioner og muligheder, som alle har til formål at hjælpe virksomheder med at fremstå mere synligt på Google. Ændringen blev designet for at give virksomheder en mere strømlinet oplevelse,når de har fokus på at at forbedre synlighed og interagere med kunderne online.
Hvordan ser en Google Business Profil ud?
På billedet ses nedenfor Kursusfabrikken Aarhus's Business Profile. Profile n fremgår i højre side, og inkluder anmeldelser, adresse, links til hjemmeside, Google Maps og meget mere.
Hvis du er logget ind med en Google konto, der er medlem af din Google Business profil, vil banneret med tilpasningsmulighederne fremgå, når du søger efter din virksomhed på Google. Men du kan også tilgå justeringerne, ved at følge linket fra før.
Det er så simpelt at redigere en Google Business profil, at vi har undladt den store vejledning i dette blogindlæg. Klik blot på knapperne, og indstil de værdier du ønsker skal optræde til i bannere dine kunder vil se, når din Google Business Profil fremgår ved en Google søgning.
Eneste funktion vi vil minde dig om, som afslutning, er hvis du trykker på "Læs anmeldelser". Dine anmeldelser vil nu fremgå som et pop-up vindue. Herfra kan du besvare dine kunders anmeldelser.