Google Analytics 4 inkl. certificering

Gør rå data til konverteringer og få papir på din viden

Varighed: 2 dage
Maks. 5 deltagere

Pris pr. deltager: 8.995 kr. ekskl. moms

Tilmeld kursus
4 5 stjerner hos Kursusfabrikken

4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser

Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret april 2025.

Kursusfabrikken

Google Analytics er et uundværligt værktøj til at aflæse brugeradfærd og optimere hjemmesider. På dette kursus kommer vi helt ud i hjørnerne af programmet og klæder dig optimalt på til at kunne opnå Googles certificering i Google Analytics 4.

Vil du gerne blive klogere på, hvordan du kan bruge Analytics til at aflæse dine brugeres adfærd og optimere din forretning? På dette 2-dages Google Analytics kursus får du en grundig introduktion til de mange muligheder i Google Analytics 4. Gennem forskellige øvelser lærer du at arbejde med værktøjet i praksis og får bl.a. indblik i programmets opbygning samt redskaber som hændelser, rapportering, opsætning af mål, nøgletal, segmentering m.m. Du er derfor klædt grundigt på til at tage Google Analytics 4 certificeringen.

Efter certificeringen får du indblik i, hvordan du laver visuelle præsentationer af dine resultater vha. Looker Studio, samt hvordan du opsætter sporing med Google Tag Manager, så du let kan måle og handle på dine online resultater.

Ny viden, nye kompetencer

Få styr på Analytics’ mange rapporter, betjeningspaneler, aflæsningsmuligheder og m.m.

Bliv klog på de vigtigste nøgletal samt korrekt opsætning af mål, filtre og brug af segmentering

Arbejd med måling af værdien af forskellige kampagner, fx på SoMe, Google Ads og e-mails

Få grundig hjælp til at forberede dig til – samt til at tage – Google Analytics 4 certificeringen

Opsæt sporing via Google Tag Manager, så du let kan måle og handle på dine online resultater

Lav visuelle præsentationer af dine resultater gennem Google Looker Studio (tidl. Data Studio)

Kommende datoer
Aarhus d.
24. - 25. april 2025 i Aarhus
København d.
28. - 29. april 2025 i København
København d.
28. - 29. august 2025 i København
Aarhus d.
3. - 4. september 2025 i Aarhus
Aarhus d.
19. - 20. november 2025 i Aarhus
København d.
26. - 27. november 2025 i København
Se alle datoer
Ledige pladser
Få pladser
Fyldt hold
Mette smiler og hjælper dig altid

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.

Matcher kurset din erfaring?

Kurset kræver et grundlæggende kendskab til Google Analytics 4. Det er en forudsætning, at du har adgang til egen konto for at kunne få det maksimale udbytte.

20% rabat til dine kollegaer

Tag en eller flere kollegaer med under armen. Hver af dine kollegaer får 20% rabat på kursusprisen.

Vi skræddersyer kurser til jer

Er I på jagt efter et kursus, der matcher jeres specifikke ønsker til indhold, tid og sted? Vi har stor erfaring med at facilitere skræddersyede kurser.

Google Partner Badge

Vi er officiel Google Partner

Som officiel Google Partner er vi hos Kursusfabrikken certificerede i Googles produkter og har adgang til den nyeste viden.

Kommende kurser i Google Analytics 4 inkl. certificering

Dato
By
Holdstatus
24. - 25. april 2025 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

28. - 29. april 2025 i København
København
(Søborg)

Få ledige pladser

28. - 29. august 2025 i København
København
(Søborg)

Ledige pladser

3. - 4. september 2025 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

19. - 20. november 2025 i Aarhus
Aarhus

Ledige pladser

26. - 27. november 2025 i København
København
(Søborg)

Ledige pladser

Kom på venteliste

Book en ventelisteplads til et fyldt kursus.

Hvis en ledig plads opstår, kontakter vi dig. Tilbuddet om pladsen er helt uforpligtende.

Bliver der ikke en ledig plads på holdet, hjælper vi dig gerne med at finde en anden dato, der passer dig.

"*" indikerer påkrævede felter

Dette felt er skjult, når du får vist formularen
Peter 6-ugers uddannelse undervisning af kurser for ledige

Alt det praktiske er på plads,
så du kan fordybe dig og lære nyt

  • Undervisning kl. 09.00 – 15.30
  • Fuld forplejning og gratis parkering
  • Kursusmateriale og kursusbevis
  • Computer og programmer på kurset
  • Underviser kontakter dig før kurset
  • Inklusiv 3 måneders e-mail support

Garanti for læring og fordybelse

Forstå grundstenene i GA4

På dit Google Analytics kursus får du et indgående kendskab til Google Analytics 4, så du kan udnytte programmets mange muligheder. Som en del af kurset har du mulighed for at blive certificeret i Google Analytics 4, og vi forbereder dig naturligvis rigtig godt til at tage certificeringen.

Eksperimenter og splittests

Er du i tvivl om, hvad der virker og ikke virker på din hjemmeside? I Google Analytics kan du andet og mere end at identificere de undersider, der ikke fungerer optimalt og derfor bør optimeres. Lær om eksperimenter og splittests, så du kan undersøge, hvilke varianter der sikrer de bedste resultater.

Stort kendskab til rapporterne

For at få det maksimale ud af Analytics og dine digitale analyser, er det afgørende, at du kan sammenkoble Analytics med dine øvrige online aktiviteter som fx Google Ads og sociale medier. Det lærer du på kurset. Du lærer også, hvordan du opsætter e-handelsindstillinger, hvis du har en webshop.

Sammenkobling af andre kanaler

En stor del af GA4’s styrke ligger i evnen til at måle på hændelser. På kurset lærer du at aflæse hændelser og konverteringer, så du effektivt kan evaluere dine online indsatser. De mest klassiske hændelser kan opsættes vha. GA4, mens mere avancerede hændelser kræver Google Tag Manager.

Sekundære dimensioner og filtre

Du bliver præsenteret for flere forskellige værktøjer, der med garanti kommer til at lette dit arbejde i Analytics – herunder, hvordan du skræddersyr rapporterne efter dine behov samt opsætter sekundære dimensioner, filtre og tabelindstillinger.

Andreas

Bliv ringet op af en underviser

Har du spørgsmål til indholdet på kurset? Bliv ringet op på et tidspunkt, der passer dig. Book tid til et opkald fra en underviser

Kvalitetsstemplet af vores kursister

Hør det direkte fra andre kursister og læs deres anmeldelser på Kursusfabrikkens Trustpilot og Google anmeldelser.

For mig har det været lærerigt. Underviseren var kanon til at tilpasse til den individuelle deltagers niveau. Fede lokaler og god forplejning. Jeg kommer gerne igen en anden gang.

Glenna, Google Analytics inkl. certificering kursist

Glenna, FruSEO

Tidligere deltager på kurset

Virkelig dygtig underviser, der gav et godt overblik over strukturen i Analytics.

Tue, Google Analytics inkl. certificering kursist

Tue, Den Blå Planet

Tidligere deltager på kurset

Virkelig en god underviser – tilpas teoretisk og tilpas praktisk. Og med stor forståelse for de enkelte deltageres behov og niveau.

Maj, Boligforeningen 3B

Tidligere deltager på kurset

Godt og struktureret. Fik præcis det ud af de 2 dage som jeg forventede + mere. Samtidig stor ros til underviseren!

Tanja, Hounö A/S

Tidligere deltager på kurset

Kvalitetsstemplet af +15.000 kursister!

Siden 2013 har Kursusfabrikken opkvalificeret kursister i hele Danmark, og deres mange positive kursusoplevelser er vores kvalitetsstempel. Mød et lille udpluk af vores mange tilfredse kursister.

Flere anmeldelser

+15.000 tilfredse kursister

Danfoss logoAarhus HavnDSBRaundahl & Moesby ASFriis & MoltkeTDCToyotaBauhausFSCGrundfosLavazzaPremiere isDTUNordeaLomaxYouSeeMarienlyst StrandhotelTV2Region MidtJacobsens Plus Logo

Passionerede undervisere!

Vores undervisning er drevet af faglig dedikation og lyst til formidling. Og dét kan mærkes.

Mød alle undervisere
Andreas

Andreas

Underviser på kurset

Andreas er en engageret underviser, der sikrer et højt fagligt niveau og praktisk anvendelighed.

Thomas

Thomas

Underviser på kurset

Thomas brænder for dataanalyse, formidler kompleks viden klart og sikrer maksimal værdi for deltagerne.

Vi ved, hvad en god underviser betyder!

Derfor håndplukker vi de bedste af slagsen og sikrer grundig onboarding, evaluering og løbende optimering, så vi er sikre på at levere undervisning i høj kvalitet.

Tilmelding til Google Analytics 4 inkl. certificering kursus

Prisen for kurset er 8.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Husk, at kollegaer får 20% rabat.

Mette hjælper kursisterne
Er du i tvivl om noget?

Vi sidder klar på telefon 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Hvorfor vælge Kursusfabrikken?
  • 100% tilfredshedsgaranti
  • Små hold - maks. 5 deltagere
  • Fuld forplejning og gratis parkering
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • 3 måneders e-mail support inkluderet
Ønsker I et lukket hold?

Er I 4 eller 5 fra samme virksomhed? Vi tilbyder lukkede kurser kun for jer, hvor I kan vælge tidspunkt og sted. Kurset kan afholdes i vores lokaler eller hos jer. Kontakt os uforpligtende for mere info!

Supplerende kursusinfo om Google Analytics

Ekstra viden om kursets indholdet.

Få overblik over de mange funktioner i Google Analytics

Google Analytics rummer utrolig mange muligheder, men det kan også være svært at overskue i starten. Med et Google Analytics kursus lærer du at navigere i programmet, og du får overblik over de mange forskellige rapporter. De færreste bruger alle rapporter i Google Analytics, så det er vigtigt, at du får indsigt i, hvad de enkelte rapporter indeholder, så du kan vurdere, hvilke der er relevante for dig og din virksomhed.

Din underviser præsenterer dig for de vigtigste funktioner og indstillinger, så du får det fulde udbytte af at bruge Google Analytics, f.eks. konverteringssporing, opsætning af mål og events, segmentering af rapporter, kobling til andre Google produkter og meget andet. Du får en introduktion til at bruge Administrator-sektionen, hvor du indstiller mange af de førnævnte funktioner.

Lær at opsætte hændelser og få indsigt i brugernes adfærd

Mange har et ønske om at få indsigt i, hvordan de kommer godt i gang med at tracke, hvor ofte de besøgende på hjemmesiden udfører nogle bestemte handlinger. Det kan f.eks. være, om de klikker på en bestemt knap, udfylder en formular eller ser en video. Det kan også være, om brugerne engagerer sig i at læse dit indhold, downloader en brochure eller skriver sig op til Ring mig op-funktionen. På kurset får du kendskab til, hvordan du opsætter forskellige typer tracking via hændelser, så du kan blive klogere på alt dette.

Når du får indsigt i, hvilke handlinger brugerne på hjemmesiden udfører, har du et datadrevet udgangspunkt for at vurdere, om din hjemmeside fungerer – altså om brugerne gør det, du ønsker på de enkelte undersider. Du vil også blive introduceret til, hvordan du bruger data i Google Analytics til at vurdere effekten af dine marketingaktiviteter.

Få indblik i konverteringssporing

Konverteringssporing er både for webshops og alle andre hjemmesider. Det handler nemlig ikke kun om at få kendskab til, om en bruger køber noget på din hjemmeside, men også om de udfører andre handlinger, der bringer dem tættere på at udføre et køb – og på den måde har værdi for din virksomhed.

Som en del af undervisningen på Google Analytics kurset får du mulighed for at reflektere og sparre med underviseren om, hvad der kunne være relevant for jer at sætte konverteringssporing på. Og ikke mindst lærer du også, hvordan du sætter konverteringssporingen op i praksis, både e-handelssporing og tracking via hændelser.

Lær at oprette dine egne tilpassede rapporter

Der er masser af rapporter i Google Analytics, som vil give dig mange gode indsigter. Men det er ikke sikkert, at al data i rapporterne er relevant for dig. Derfor får du en introduktion til at lave dine egne tilpassede rapporter i Google Analytics. Du lærer, hvordan du sætter dine tilpassede rapporter op, og hvordan du udvælger og tilføjer præcis det indhold, du ønsker.

De tilpassede rapporter kan gøre dit arbejde i Google Analytics mere effektivt, da du kun bliver præsenteret for udvalgt, relevant data. De kan også hjælpe dig med hurtigt at lave månedlig rapportering for jeres hjemmeside eller online marketing.

Få styr på dimensioner og metrics - og alle de andre begreber

Det er vigtigt, at du lærer, hvad de forskellige begreber i Google Analytics dækker over, så du ved, hvad du reelt ser på i de forskellige rapporter. Når du f.eks. får kendskab til, hvad session, sessionsvarighed, engagementsrate og konverteringer dækker over, har du et meget bedre udgangspunkt for at vurdere, om de tal, du ser i Google Analytics, er tilfredsstillende. Hvis det ikke er tilfældet, er du allerede blevet klogere på, hvor der er nogle indsatsområder på din hjemmeside eller online marketing, som du med fordel kan arbejde med at forbedre.

De mange forkortelser og begreber i Google Analytics kræver en gennemgang, som underviseren nok skal sørge for at give dig. Det er svært at huske betydningen af dem alle, så brug endelig bogen ’Online Markedsføring – Den store grundbog’ som opslagsværk. Du får udleveret bogen som en del af Google Analytics kurset, og her bliver du guidet igennem, hvad de enkelte rapporter indeholder. Der er også en ordbog, der indeholder en forklaring på de begreber og forkortelser, du støder på i Google Analytics.

Hvad har du lært efter kurset?

Du har lært at navigere rundt i Google Analytics og har overblik over, hvor du finder de rapporter, der er brugbare for dig. Du har fået indsigt i, hvad de mange begreber og forkortelser i Google Analytics betyder, og du kan bruge dem aktivt til at blive klogere på, hvad dine brugere på hjemmesiden foretager sig. Hvis du f.eks. skal lave månedlig rapportering til din leder, har du lært at udvælge relevant data og sætte tilpassede rapporter op. Du er klar til at anvende data fra Google Analytics til at evaluere dine online marketingkampagner og vurdere, hvordan din hjemmeside skal tilpasses for at omdanne flest mulige besøgende til kunder.

Hvem deltager på Google Analytics kurset?

Med et Google Analytics kursus vil du møde deltagere med vidt forskellige roller, f.eks. inden for hjemmesider eller online marketing, dog er fællesnævneren, at alle har behov for at få større kendskab til Google Analytics, så de kan blive klogere på brugernes adfærd på websitet. Det kan både være små nyoprettede hjemmesider, store hjemmesider med mange besøgende eller webshops. Deltagerne på Google Analytics kurset kommer både fra BtC og BtB virksomheder.

På kurset i Google Analytics 4 inkl. certificering dykker vi ikke kun ned i Google Analytics og certificeringen, der er også fokus på relaterede programmer som Google Tag Manager og Looker Studio (tidl. kaldet Data Studio). Hvis du udelukkende ønsker at fokusere på Google Analytics, anbefaler vi Google Analytics 4 kurset, hvor du får en grundig introduktion og opbygger kendskab til de mange rapporter.

Tilmeld kursus
Camille Bossen tager telefonen og hjælper
Ofte stillede spørgsmål

Link til mere praktisk info.