Facebook kursus – 1 dag

Lær at bruge Facebook professionelt

Vil du lære, hvordan du bruger Facebook professionelt? Vil du have konkret viden om effektiv kommunikation og annoncering, så du kan bruge Facebook i markedsføringen?

Med udgangspunkt i din situation, vil vi gennemgå fordelene ved at bruge Facebook til social markedsføring. Vi vil give konkrete eksempler på, hvordan du kan nå ud til flere følgere og mulige kunder.

På kurset får du indblik i kommunikationen på Facebook, Facebook annoncering og relevante værktøjer, der kan sikre, at din virksomhed får succes på Facebook.

Dit udbytte

  • Lær at lægge en strategi for virksomheden på Facebook
  • Hvordan du bruger Facebook til at opnå et større kendskab til din målgruppe
  • Hvordan du skaffer nye følgere og når ud til flere potentielle kunder
  • Få konkrete værktøjer til indholdsstrategi og til planlægning af indhold
  • Introduktion til forskellige annonceringsmuligheder på Facebook
  • Introduktion til Facebook remarketing: Ram de personer, der tidligere har besøgt hjemmesiden
  • Optimering af kampagner med henblik på at sænke prisen og øge kvaliteten af dine kampagner

Hvis du er på udkig efter et Facebook kursus, hvor der primært bliver lagt vægt på annoncerings muligheder, så klik ind på vores kursus i Facebook annoncering.

Kursus i Facebook - Kursusfabrikken.dk
Det får du med
  • Max. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

Kursusdatoer

DatoStedNiveau
25. oktober 2019 København & Odense Facebook grundkursus
13. november 2019AarhusFacebook grundkursus
27. november 2019KøbenhavnFacebook grundkursus
30. januar 2020KøbenhavnFacebook grundkursus
25. februar 2020AarhusFacebook grundkursus

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til Facebook

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Vi anbefaler også

Hvis du allerede har erfaring med Facebook, kan du i stedet deltage på vores kursus i Facebook annoncering. Her vil du lære, hvordan du kan løfte dit niveau og udnytte de mere avancerede muligheder.

Hvad tidligere deltagere siger om faget

anmeldelse kursusfabrikken kursus

En super professionel underviser, som helt tydeligt går efter, at vi kurister går hjem med en oplevelse og større viden på området.

Joan, Socialpædagogerne - NordjyllandDeltager på Facebook

anmeldelse kursusfabrikken kursus

Vi er meget imponerede over kursets indhold og for Güns måde at håndtere os nybegyndere på. Stor ROS til Gün.”

Marianne, Dansk SygeplejerådDeltager på Facebook

På kurset vil du lære om…

FÅ FLERE AF DE RIGTIGE FØLGERE

På Facebook kurset lærer du, hvordan du skaber værdifulde kunderelationer. Du vil lære, hvordan du får størst muligt udbytte af dine følgere, og hvordan du skaber stort engagement på dine opslag. Du lærer også, hvordan du systematisk arbejder med dit indhold for at få flere følgere.

NÅ DIN MÅLGRUPPE

En af de særligt gode ting ved en virksomhedsside på Facebook er, at du faktisk har mulighed for at få en forholdsvis stor kundeindsigt via indblik i brugernes aktivitet på din side. Denne indsigt giver en unik viden om din målgruppe og ikke mindst, hvordan du skal målrette dit indhold til dem. På kurset vil du lære, hvordan du får indblik i informationer om blandt andet likes, rækkevidde, sidevisninger, brugerne og meget mere.

EFFEKTIV OG MÅLRETTET ANNONCERING

Facebook er en af de bedste platforme til annoncering. Det er det af den simple grund, at du har rig mulighed for at målrette din markedsføring mod en ønsket målgruppe ud fra oplysninger, brugerne frivilligt har angivet om sig selv. På kurset vil du lære at arbejde med forskellige annonceringsmuligheder og kampagnetyper. Efter Facebook kurset vil du kunne skabe og optimere dine egne annoncer.

FÅ DET FULDE POTENTIALE

På kurset vil du få gennemgået de nyeste statistikker for sociale medier, og hvordan du kan bruge denne viden i din markedsføring. Du vil få indblik i, hvilken aldersgruppe der hovedsageligt benytter Facebook, hvordan de opfører sig på mediet, og hvor ofte de er aktive. Dette er unik viden, når du skal skabe indhold og annoncering, da det gør din kommunikation meget mere målrettet.  

KONKRETE EKSEMPLER

Det kan være svært at få ideer til gode opslag og kampagner, der kan engagere og motivere brugerne. Derfor vil du i løbet af kurset blive introduceret til konkrete eksempler, der tidligere har givet gode resultater. Formålet er, at du skal kunne overføre disse eksempler og ideer i din egen markedsføring.

Underviserne bag

Charlotte har en baggrund inden for digital markedsføring, hvor hun bl.a. er specialiseret sig inden for sociale medier og content marketing. Charlotte er uddannet Cand.Ling.Merc i Virksomhedskommunikation.

Charlotte Falko, ekspert i Facebook

Anne arbejder til dagligt som selvstændig marketingkonsulent, og blogger om onlinemarkedsføring. Hun har masser af praktisk erfaringen indenfor sociale medier og Facebook. Anne gør altid en dyd ud af, at forklare tingene i øjenhøjde.

Anne Billing, Facebook ekspert

Asger sidder til dagligt som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Han har i de seneste år arbejdet med flere forskellige online marketingdiscipliner og har erfaring med bl.a. content marketing, Google Analytics, SEO og sociale medier.

Asger Møller Dombernowsky, ekspert i sociale medier

Gün har mere en 7 års erfaring indenfor markedsføring og digitale løsninger. Han arbejder til dagligt som CMO og konsulent.

Gün Üret, ekspert i Facebook

Christian har mange års erfaring med digitale og social medier både gennem implementering i virksomheder og stor undervisningserfaring.

Christian Buch Iversen, ekspert i Facebook

Rasmus er selvstændig digital marketing specialist og driver konsulentvirksomheden TrueNorth. Rasmus har mange års erfaring med digital strategi, sociale medier, webudvikling, analytics og email markedsføring.

Rasmus Bach Christensen, ekspert i Facebook

De bruger kursusfabrikken

 

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Ekspertundervisere
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
  • Små hold med max. 5 deltagere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Fuld forplejning

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

3 vigtige funktioner og værktøjer på Facebook

Af Anders H. Kristensen, ekspert i markedsføring og annoncering på Facebook

Opbyg målgruppe

Når du har oprettet en virksomhedsside på Facebook, er næste skridt at skaffe følgere til siden. Til dette kan du gøre brug af et nyttigt værktøj, som du finder under din virksomhedsside: Opbyg målgruppe. Når du skal opbygge en målgruppe, kan du invitere venner, importere kontakter eller promovere din side gennem betalt annoncering.

Annonceadministrator

Annonceadministratoren gør det let for dig at opbygge og holde overblik over dine kampagner. I annonceadministratoren kan du blandt andet inddele kampagner i forskellige annoncesæt, som har sit eget budget og tidsplan. Det er en god idé at oprette et annoncesæt for hver enkelt målgruppe. Annoncer kan målrettes og placeres, som du ønsker.

Anmeldelser

Under anmeldelser kan dine kunder skrive anmeldelser af dine produkter og services. På den måde kan interesserede læse, hvordan andre har bedømt og omtalt din virksomhed. Det er bevist, at brugere på nettet i høj grad lytter til, hvad andre brugere mener. Derfor er det altid en god idé at opfordre dine kunder til at skrive anmeldelser og bedømme din virksomhed.