facebook1pximg
Tlf: 61 66 76 28
kursusfabrikken logo
Kurser
search icon

Facebook kursus – 1 dag

Lær at bruge Facebook professionelt

Vil du lære, hvordan du bruger Facebook professionelt? Vil du have konkret viden om effektiv kommunikation, så du kan bruge Facebook i markedsføringen?

Med udgangspunkt i din situation vil vi gennemgå fordelene ved at bruge Facebook til social markedsføring. Vi vil give konkrete eksempler på, hvordan du kan nå ud til flere følgere og mulige kunder.

På kurset lærer du, hvordan du kommer i gang med at bruge Facebook til at markedsføre din virksomhed og tiltrække potentielle kunder. Du får indblik i kommunikationen på Facebook og de relevante værktøjer, der kan sikre, at din virksomhed får succes på Facebook.

Dit udbytte

  • Lær at lægge en strategi for virksomheden på Facebook
  • Hvordan du bruger Facebook til at opnå et større kendskab til din målgruppe
  • Hvordan du skaffer nye følgere og når ud til flere potentielle kunder
  • Få konkrete værktøjer til indholdsstrategi og til planlægning af indhold
  • Praktisk erfaring med at udarbejde en redaktionel kalender, der sikrer struktur og sammenhæng
  • Gode råd og tips til at lave indhold, der fanger interessen hos din målgruppe
  • Kort introduktion til forskellige annonceringsmuligheder på Facebook

Hvis du er på udkig efter et Facebook kursus, hvor der primært bliver lagt vægt på annonceringsmuligheder, så klik ind på vores kursus i Facebook annoncering.

facebook kursus

Det får du med

Maks. 5 deltagere pr. hold
Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Inkl. 3 måneders e-mail support
Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Der er mange fordele ved at vælge Kursusfabrikken

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Praksisnær undervisning

Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

Skal din kollega med?

Vi giver 20% i kollegarabat, og tilbyder alternativt et lukket skræddersyet hold, hvis I er 3 eller flere kolleger.

Datoer for kursus i Facebook

DatoStedKursus
12. december 2022KøbenhavnFacebook kursus
2. februar 2023AarhusFacebook kursus
25. april 2023KøbenhavnFacebook kursus
13. juni 2023AarhusFacebook kursus
Tilmeld kursus

Praktisk info

  • Undervisningen foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Gratis parkering
  • Fuld forplejning på kurset
  • Vi stiller computer og programmer til rådighed
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Kursusmateriale er inkluderet
  • Kræver intet forudgående kendskab til Facebook

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms pr. person

Hvad tidligere deltagere siger om kurset

Joan, Socialpædagogerne

Deltager på Facebook

five stars review

“En super professionel underviser, som helt tydeligt går efter, at vi kurister går hjem med en oplevelse og større viden på området.”

Marianne, Dansk Sygeplejeråd

Deltager på Facebook

five stars review

“Vi er meget imponerede over kursets indhold og for underviserens måde at håndtere os nybegyndere på. Stor ROS til underviseren”

Julie, Home

Deltager på Facebook

five stars review

“Underviseren var super god til at formidle tingene ud på en fangende og inddragende måde!”

Janne, Campus Vejle

Deltager på Facebook

five stars review

“Fint grundlæggende niveau, hvor der var gode muligheder for at få svar”

Anne

Deltager på Facebook

five stars review

“Det er en stor fordel, at jeres kurser afholdes med få deltagere, da alle deltagere derved bliver mere nærværende og engagerede”

Læs flere anmeldelser

Kurset i Facebook lærer dig at

Få flere af de rigtige følgere

På Facebook kurset lærer du, hvordan du skaber værdifulde kunderelationer. Du vil lære, hvordan du får størst muligt udbytte af dine følgere, og hvordan du skaber stort engagement på dine opslag. Du lærer også, hvordan du systematisk arbejder med dit indhold for at få flere følgere og mere engagerede følgere, der interagerer med dit indhold.

Nå din målgruppe

En af de særligt gode ting ved en virksomhedsside på Facebook er, at du faktisk har mulighed for at få en forholdsvis stor kundeindsigt via indblik i brugernes aktivitet på din side. På kurset vil du lære, hvordan du får indblik i informationer om blandt andet likes, rækkevidde, sidevisninger, brugerne og meget mere, altså en unik viden om din målgruppe og det gode indhold. 

Introduktion til annoncering

Facebook er en af de mest anvendte platforme til annoncering. Det skyldes den store mulighed for at målrette din markedsføring mod en ønsket målgruppe ud fra oplysninger, brugerne frivilligt har angivet om sig selv. På kurset vil du få en introduktion til de forskellige annoncerings- og kampagnetyper.

Få det fulde potentiale

Du vil få indblik i, hvilken aldersgruppe der hovedsageligt benytter Facebook, hvordan de opfører sig på mediet, og hvor ofte de er aktive. Dette er unik viden, når du skal skabe indhold og opslag på din side, da det gør din kommunikation meget mere målrettet.

Konkrete eksempler

Det kan være svært at få ideer til gode opslag og kampagner, der kan engagere og motivere brugerne. Derfor vil du i løbet af kurset blive introduceret til konkrete eksempler, der tidligere har givet gode resultater. Formålet er, at du skal kunne overføre disse eksempler og ideer i din egen markedsføring.

Mulighed for et lukket hold

Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse, kan tilpasses efter jeres interesser. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.

Undervisere fra Facebook kurset

Mia

Content Specialist og Marketing konsulent

Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektfuldt indhold på sociale medier. Mia er til dagligt Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.

Rikke

Ekspert i Facebook

Rikke Moritz har flere års erfaring med digital marketing og brænder for at skabe vækst og synlighed for virksomheder på sociale medier. Når hun ikke underviser hos Kursusfabrikken, driver hun en konsulentvirksomhed, der hjælper andre virksomheder med at udarbejde online strategier og content til Facebook og Instagram.

Julie 

Ekspert i Facebook

Julie er ekspert i Sociale Medier, digital strategi og content marketing. Hun har igennem sit bureau mange års erfaring med at hjælpe virksomheder med blandet andet deres digitale tilstedeværelse, strategi og branding på Facebook. Julie sørger altid for at gøre undervisningen praksisnær og lærerig.

Peter

Content Specialist og Marketing konsulent

Peter har adskillige års erhvervserfaring som hhv. Content Specialist og Marketing konsulent. Peters passion for bl.a. webkommunikation, SEO og sociale medier skinner igennem i hans rolle som underviser, hvor han hjælper kursusdeltagere med at booste deres virksomheders online tilstedeværelse og kommunikation.

Se alle vores undervisere

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoTV2 logoNordea logoFolketinget logoTDC logoSkat LogoFSC logodsb logoLomax logoPhilipson WineDanfoss logoDanfoss logo

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Derfor skal du vælge Kursusfabrikken

Tilfredshedsgaranti
Underviseren kontakter dig inden kurset
Udgangspunkt i dine behov og ønsker
Små hold - maks. 5 deltagere
3 måneders e-mail support inkluderet
Ring, chat eller skriv

Er du i tvivl om noget?
Ring, chat eller skriv til os

Vi er til stede på chat, tlf. 61 66 76 28 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.

Supplerende kursusinfo om Facebook

Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.

Få styr på din Facebooksides strategiske grundlag

Mange virksomheder har en Facebook-konto uden egentlig at vide hvorfor, og hvad den skal tjene til. Men hvis du vil have succes med din virksomhedsside på Facebook, er det ikke nok bare at være til stede. Langt fra. Det kræver først og fremmest, at du er aktiv, og at du er klar over, hvorfor du er til stede – og hvorfor du gør, som du gør.

Kort sagt: Hvad dit strategiske sigte er med din virksomheds Facebookside.

På kurset lærer du at udarbejde en Facebook-strategi samt at formulere et klart formål, der indrammer virksomhedens indsatser på Facebook. Du får indblik i vigtige strategiske og taktiske overvejelser omkring virksomhedens tilstedeværelse på Facebook og hvilke centrale spørgsmål, du kan stille dig selv for at indkredse strategi og formål.

Alt sammen for at sikre, at du på egen hånd kan sætte den rette kurs for din virksomheds Facebook-eventyr.

Lær målgruppen at kende og ram plet

Facebook rummer som platform et væld af unikke muligheder for at komme tæt på din målgruppe – og ikke mindst nå nye målgrupper. Vi sætter dig grundigt ind i Facebooks værktøjskasse, så du kan undersøge og blive klogere på aktiviteten på din virksomhedsside. Du lærer at tjekke op på målgruppens størrelse, sammensætning, demografi, interesser, adfærd og meget andet. På den måde bliver du i stand til at forstå din Facebooksides besøgende og følgere, så du kan målrette din kommunikation og ramme plet med dine budskaber.

Bliv fortrolig med Facebooks planlægningsværktøjer

Mange er slet ikke bevidste om, at Facebook faktisk rummer en lang række gode muligheder for at kunne planlægge aktiviteter og indsatser på platformen. Men faktum er, at Facebook har massevis af brugbare og funktionelle planlægningsværktøjer, der gør livet som sideadministrator langt nemmere.

På kurset åbner vi op for værktøjskassen og præsenterer dig for, hvilke muligheder du har for at planlægge produktionen af dit indhold, og hvordan du sikrer, at dit indhold bliver udsendt på det helt rigtige tidspunkt – til de helt rigtige brugere. Derudover får du også et indblik i, hvordan du med en redaktionel kalender kan danne det optimale overblik over dine indholdsaktiviteter, så du overholder dine deadlines og når dine mål. Sidst men ikke mindst bliver du introduceret til Facebooks annoncemodul, så du får en fornemmelse af, hvordan du opretter, administrerer og planlægger annoncer på Facebook vha. Annonceadministrator.

Få kendskab til Facebook annoncering

Selvom kurset hovedsageligt har fokus på din virksomheds organiske indsatser på Facebook, vil du også få en forståelse for de grundlæggende principper bag betalt markedsføring på Facebook. Du bliver introduceret til Facebook annonceringens muligheder og begrænsninger – herunder konkret hvad Annonceadministrator dækker over, og hvordan man overordnet opretter og opsætter en Facebook-kampagne og/eller -annonce samt måler på effekten.

Hvad har du lært efter kurset?

Du lærer helt grundlæggende at kunne forstå og afkode opbygningen af din virksomheds Facebookside samt at kunne navigere problemfrit siden som sideadministrator. Du bliver bekendt med de væsentligste konto- og sideindstillinger og lærer bl.a., hvad det vil sige at tildele sideroller og ansvar, så du og dine medarbejdere kan arbejde konstruktivt og sikkert på samme Facebookside. Du bliver klædt på med de rette værktøjer til at kunne identificere og undersøge din Facebooksides målgruppe, så du efter kurset vil kunne arbejde med tilpasset og målrettet kommunikation. Samtidig er du i stand til at kunne tracke på dine indsatser, så du hele tiden er bevidst om, hvordan din virksomhedsside og dit indhold på Facebook rent faktisk performer – og dermed lever op til dine målsætninger.

Derudover giver kurset dig praktisk erfaring med udarbejdelse af en redaktionel kalender samt planlægning af opslag, og du får praksisnær viden om, hvad produktion af ”det gode indhold” reelt set dækker over på Facebook.

Med andre ord: Facebook kurset giver dig de optimale forudsætninger for at kunne bruge og få succes med din kommunikation på Facebook.

Hvem deltager på Facebook kursus?

Dette Facebook kursus henvender sig til dig, der ønsker at få en grundig indføring i, hvad Facebook er for en størrelse, hvordan platformen er opbygget, og hvordan den fungerer i praksis. Er du på jagt efter at blive mere fortrolig med de mange indstillinger, funktioner, værktøjer m.m., som Facebook tilbyder virksomhedsdrivende? Og har du ambitioner om at blive skarpere og mere målrettet i din virksomhedskommunikation på Facebook? I så fald er kurset lige nøjagtig, hvad du står og mangler. Kurset taler til dig, der ønsker at få styr på det grundlæggende bag Facebook, og som gerne vil være i stand til at operere professionelt med platformen i praksis i din dagligdag.

Kurset kræver ikke forudgående viden om Facebook. Er du til gengæld allerede up-to-date med hensyn til Facebooks grundlæggende principper, vil du med fordel kunne overveje vores kursus i Facebook annoncering eller Facebook annoncering udvidet, der klæder dig på til dit eget annonceringseventyr på Facebook.

Tilmeld kursus
ATP lukkede hold
Få en snak med underviseren

Har du spørgsmål til kurset? Book en tid i kalenderen, og bliv ringet op af underviseren, når det passer dig.

Bliv ringet op
Kursusfabrikken ApS