Kom godt i gang med at markedsføre din virksomhed på Facebook. På kurset lærer du at bruge platformen professionelt, effektivt og målrettet, så du kan nå ud til flere potentielle kunder.
Med mere end 2,8 milliarder aktive brugere over hele verden er Facebook for langt de fleste virksomheder en ideel platform til at nå ud til et bredt publikum med deres markedsføring. På kurset vil vi med udgangspunkt i din eller din virksomheds situation gennemgå fordelene ved at bruge Facebook til markedsføring. Du lærer samtidig, hvordan I kommer godt i gang med at bruge Facebook til at markedsføre virksomheden og tiltrække potentielle kunder.
Gennem konkrete øvelser får du i løbet af kurset indblik i, hvordan I kommunikerer optimalt på Facebook, samt hvilke relevante værktøjer I med fordel kan tage i brug for at sikre, at jeres markedsføring bliver professionel, effektiv og målrettet.
Efter kurset er du klædt på med både viden og værktøjer til at udarbejde en strategi for jeres tilstedeværelse samt til at nå jeres målgruppe med det helt rette indhold.
Hvis du er på udkig efter et kursus, hvor der primært bliver lagt vægt på Facebooks annonceringsmuligheder, så klik ind på vores kursus i Facebook annoncering.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Udfyld formularen nedenfor, hvorefter vi kontakter jer om et skræddersyet kursus
Et skræddersyet kursus kan tilpasses præcis til jeres virksomheds ønsker og behov.
Kontakt os uforpligtende om kurset
Hvis kurset ikke er relevant for dine kollegaer, eller du kun er dig selv i virksomheden, vil vi gerne høre fra dig. Så vil vi nemlig forsøge at samle dig og andre interesserede på et hold.
Joan, Socialpædagogerne
Deltager på Facebook
“En super professionel underviser, som helt tydeligt går efter, at vi kurister går hjem med en oplevelse og større viden på området.”
Marianne, Dansk Sygeplejeråd
Deltager på Facebook
“Vi er meget imponerede over kursets indhold og for underviserens måde at håndtere os nybegyndere på. Stor ROS til underviseren”
Julie, Home
Deltager på Facebook
“Underviseren var super god til at formidle tingene ud på en fangende og inddragende måde!”
Janne, Campus Vejle
Deltager på Facebook
“Fint grundlæggende niveau, hvor der var gode muligheder for at få svar”
Anne
Deltager på Facebook
“Det er en stor fordel, at jeres kurser afholdes med få deltagere, da alle deltagere derved bliver mere nærværende og engagerede”
På Facebook kurset lærer du, hvordan du skaber værdifulde kunderelationer. Du lærer, hvordan du får størst muligt udbytte af dine følgere, og hvordan du skaber et stort engagement på dine opslag. Du lærer også, hvordan du systematisk arbejder med dit indhold for at få flere følgere og mere engagerede følgere, der interagerer med dit indhold.
En af de særligt gode ting ved en virksomhedsside på Facebook er, at du faktisk har mulighed for at få en forholdsvis stor kundeindsigt via indblik i brugernes aktivitet på din side. På kurset vil du lære, hvordan du får indblik i informationer om blandt andet likes, rækkevidde, sidevisninger, brugerne og meget mere, altså en unik viden om din målgruppe og det gode indhold.
Facebook er en af de mest anvendte platforme til annoncering. Det skyldes den store mulighed for at målrette din markedsføring mod en ønsket målgruppe ud fra oplysninger, brugerne frivilligt har angivet om sig selv. På kurset vil du få en introduktion til de forskellige annoncerings- og kampagnetyper.
Du vil få indblik i, hvilken aldersgruppe der hovedsageligt benytter Facebook, hvordan de opfører sig på mediet, og hvor ofte de er aktive. Dette er unik viden, når du skal skabe indhold og opslag på din side, da det gør din kommunikation meget mere målrettet.
Det kan være svært at få ideer til gode opslag og kampagner, der kan engagere og motivere brugerne. Derfor vil du i løbet af kurset blive introduceret til konkrete eksempler, der tidligere har givet gode resultater. Formålet er, at du skal kunne overføre disse eksempler og ideer i din egen markedsføring.
Er I 3 eller flere fra samme virksomhed? Vi laver med glæde et lukket hold, så du og kollegaerne i fællesskab kan fokusere på ny læring. Dato, tid og sted for afholdelse, kan tilpasses efter jeres interesser. Kontakt os uforpligtende og hør nærmere om et skræddersyet kursus.
Mia
Content Specialist og Marketing konsulent
Mia har flere års erfaring med content marketing, sociale medier og online markedsføring. Hun brænder for at hjælpe virksomheder med at skabe effektfuldt indhold på sociale medier. Mia er til dagligt Content specialist og underviser hos Kursusfabrikken.
Rikke
Ekspert i Facebook
Rikke har flere års erfaring med digital marketing og brænder for at skabe vækst og synlighed for virksomheder på sociale medier. Når hun ikke underviser hos Kursusfabrikken, driver hun en konsulentvirksomhed, der hjælper andre virksomheder med at udarbejde online strategier og content til Facebook og Instagram.
Julie
Ekspert i Facebook
Peter
Content Specialist og Marketing konsulent
Peter har adskillige års erhvervserfaring som hhv. Content Specialist og Marketing konsulent. Peters passion for bl.a. webkommunikation, SEO og sociale medier skinner igennem i hans rolle som underviser, hvor han hjælper kursusdeltagere med at booste deres virksomheders online tilstedeværelse og kommunikation.
Dette kursus tilbydes som et skræddersyet kursus, hvis I er 3 kollegaer fra samme virksomhed. Hvis kurset kun er relevant for dig, har du mulighed for at komme med på vores åbne hold, hvor vi samler andre solo-deltagere. Udfyld formularen nedenfor – så kontakter vi dig, når vi har samlet nok deltagere til at kunne oprette et hold. Din forespørgsel er helt uforpligtende.
Prisen for deltagelse på et hold bestående af dig og andre solo-deltagere er 4.995 kr. ekskl. moms pr. deltager. Prisen inkluderer:
Ekstra viden til dig, som har spørgsmål til vores kursus, undervisningsformen eller indholdet.
Mange virksomheder har en Facebook-konto uden egentlig at vide hvorfor, og hvad den skal tjene til. Men hvis du vil have succes med din virksomhedsside på Facebook, er det ikke nok bare at være til stede. Langt fra. Det kræver først og fremmest, at du er aktiv, og at du er klar over, hvorfor du er til stede – og hvorfor du gør, som du gør.
Kort sagt: Hvad dit strategiske sigte er med din virksomheds Facebookside.
På kurset lærer du at udarbejde en Facebook-strategi samt at formulere et klart formål, der indrammer virksomhedens indsatser på Facebook. Du får indblik i vigtige strategiske og taktiske overvejelser omkring virksomhedens tilstedeværelse på Facebook og hvilke centrale spørgsmål, du kan stille dig selv for at indkredse strategi og formål.
Alt sammen for at sikre, at du på egen hånd kan sætte den rette kurs for din virksomheds Facebook-eventyr.
Facebook rummer som platform et væld af unikke muligheder for at komme tæt på din målgruppe – og ikke mindst nå nye målgrupper. Vi sætter dig grundigt ind i Facebooks værktøjskasse, så du kan undersøge og blive klogere på aktiviteten på din virksomhedsside. Du lærer at tjekke op på målgruppens størrelse, sammensætning, demografi, interesser, adfærd og meget andet. På den måde bliver du i stand til at forstå din Facebooksides besøgende og følgere, så du kan målrette din kommunikation og ramme plet med dine budskaber.
Mange er slet ikke bevidste om, at Facebook faktisk rummer en lang række gode muligheder for at kunne planlægge aktiviteter og indsatser på platformen. Men faktum er, at Facebook har massevis af brugbare og funktionelle planlægningsværktøjer, der gør livet som sideadministrator langt nemmere.
På kurset åbner vi op for værktøjskassen og præsenterer dig for, hvilke muligheder du har for at planlægge produktionen af dit indhold, og hvordan du sikrer, at dit indhold bliver udsendt på det helt rigtige tidspunkt – til de helt rigtige brugere. Derudover får du også et indblik i, hvordan du med en redaktionel kalender kan danne det optimale overblik over dine indholdsaktiviteter, så du overholder dine deadlines og når dine mål. Sidst men ikke mindst bliver du introduceret til Facebooks annoncemodul, så du får en fornemmelse af, hvordan du opretter, administrerer og planlægger annoncer på Facebook vha. Annonceadministrator.
Selvom kurset hovedsageligt har fokus på din virksomheds organiske indsatser på Facebook, vil du også få en forståelse for de grundlæggende principper bag betalt markedsføring på Facebook. Du bliver introduceret til Facebook annonceringens muligheder og begrænsninger – herunder konkret hvad Annonceadministrator dækker over, og hvordan man overordnet opretter og opsætter en Facebook-kampagne og/eller -annonce samt måler på effekten.
Du lærer helt grundlæggende at kunne forstå og afkode opbygningen af din virksomheds Facebookside samt at kunne navigere problemfrit siden som sideadministrator. Du bliver bekendt med de væsentligste konto- og sideindstillinger og lærer bl.a., hvad det vil sige at tildele sideroller og ansvar, så du og dine medarbejdere kan arbejde konstruktivt og sikkert på samme Facebookside. Du bliver klædt på med de rette værktøjer til at kunne identificere og undersøge din Facebooksides målgruppe, så du efter kurset vil kunne arbejde med tilpasset og målrettet kommunikation. Samtidig er du i stand til at kunne tracke på dine indsatser, så du hele tiden er bevidst om, hvordan din virksomhedsside og dit indhold på Facebook rent faktisk performer – og dermed lever op til dine målsætninger.
Derudover giver kurset dig praktisk erfaring med udarbejdelse af en redaktionel kalender samt planlægning af opslag, og du får praksisnær viden om, hvad produktion af ”det gode indhold” reelt set dækker over på Facebook.
Med andre ord: Facebook kurset giver dig de optimale forudsætninger for at kunne bruge og få succes med din kommunikation på Facebook.
Dette Facebook kursus henvender sig til dig, der ønsker at få en grundig indføring i, hvad Facebook er for en størrelse, hvordan platformen er opbygget, og hvordan den fungerer i praksis. Er du på jagt efter at blive mere fortrolig med de mange indstillinger, funktioner, værktøjer m.m., som Facebook tilbyder virksomhedsdrivende? Og har du ambitioner om at blive skarpere og mere målrettet i din virksomhedskommunikation på Facebook? I så fald er kurset lige nøjagtig, hvad du står og mangler. Kurset taler til dig, der ønsker at få styr på det grundlæggende bag Facebook, og som gerne vil være i stand til at operere professionelt med platformen i praksis i din dagligdag.
Kurset kræver ikke forudgående viden om Facebook. Er du til gengæld allerede up-to-date med hensyn til Facebooks grundlæggende principper, vil du med fordel kunne overveje vores kursus i Facebook annoncering eller Facebook annoncering udvidet, der klæder dig på til dit eget annonceringseventyr på Facebook.