Lær at udvikle en digital strategi, der understøtter jeres forretningsmål på tværs af platforme.
Digital strategi kursus
Lær at arbejde strategisk med jeres digitale markedsføring
4.5 ud af 5 – Fremragende
Baseret på 2060 anmeldelser
Baseret på bedømmelser af alle vores kurser i de seneste 2 år. Alle vores kursister har mulighed for at evaluere deres oplevelse for at sikre fuld tilfredshed. Senest opdateret april 2025.

Dette kursus i Digital strategi giver dig de nødvendige værktøjer til at arbejde strategisk med jeres digitale markedsføring og skabe målbare resultater på tværs af kanaler. Du lærer at udvikle en overordnet digital strategi, så jeres indsats får en klar retning og skaber værdi.
Mange virksomheder oplever udfordringer med deres digitale markedsføring, ofte fordi en samlet strategi mangler. På kurset får du praktisk erfaring med hele processen – fra strategisk planlægning til effektmåling. Du lærer at identificere og nå jeres målgrupper gennem de rette kanaler, optimere kundeoplevelsen og sikre en stærk digital tilstedeværelse.
Gennem hands-on øvelser arbejder du med at fastlægge KPI’er, analysere data og måle effekten af jeres digitale indsats. Du lærer at optimere samarbejdet med bureauer, så du kan spare tid og ressourcer. Efter kurset er du klædt på til at arbejde målrettet med jeres digitale strategi – både selvstændigt og i samarbejde med dit team.
Hvis I er flere fra samme virksomhed, kan dette kursus afholdes som et skræddersyet kursus. Kontakt os og hør nærmere om mulighederne for at tilpasse kurset til jeres virksomhed eller team.

Kan vi hjælpe dig?
Ring på 61 66 76 28, benyt chatten eller bliv ringet op, når det passer dig.
Tilmelding til Digital strategi kursus

Vi sidder klar på telefon 61 66 75 68 eller e-mail info@kursusfabrikken.dk, hvis du har spørgsmål.
Skræddersyet til jer
Et skræddersyet kursus tilpasses jeres behov, så I får maksimalt udbytte. Vores håndplukkede undervisere skaber relevant og inspirerende indhold, der matcher netop jeres behov.
- Hvorfor vælge et skræddersyet kursus?
Er I flere medarbejdere – eller måske et helt team – som trænger til et fælles kompetenceløft, er et skræddersyet kursus den rette løsning. Vi sørger for at tilpasse og tilrettelægge undervisningen ud fra jeres ønsker og behov, så kurset bliver så relevant og effektivt for jer som muligt.
- Kan kurset afholdes i vores egne lokaler?
Vi sender gerne underviseren ud til jeres virksomhed. Vi dækker hele landet, og du oplyser blot lokationen, når du udfylder kontaktformularen .
Kurset kan også afholdes i vores lokaler (Aarhus, Odense, København, Aalborg). Her er dog et maks. deltagerantal på 5 personer.
OBS. Hvis kurset afholdes i jeres lokaler, skal medarbejderne selv medbringe en computer. I skal ligeledes kunne stille en skærm/projektor til rådighed til brug i undervisningen. Kræver kurset brug af licenser, aftaler vi dette inden kurset. I de fleste tilfælde kan vi stille licenser til rådighed. - Kan vi selv vælge dato og tidspunkt?
Ja, I kan selv vælge den dato, der passer jer bedst. Booker I med meget kort varsel, kan underviserne dog være optaget, så giv gerne besked i så god tid som muligt, hvis I ønsker en bestemt dato.
De fleste skræddersyede kurser afholdes som 1- eller 2-dages kurser i tidsrummet mellem kl. 8.00-16.00.
Har I brug for et kortere kursus, afholder vi også kurser af 3-4-timers varighed. Hvis I f.eks. har flere hold, som skal på samme kursus, kan I på denne måde afvikle to hold pr. dag. Derved bliver det muligt at få flere medarbejdere igennem, uden at det bliver for omkostningsfuldt for jer.
- Har vi mulighed for at tage kurset online?
Vi tilrettelægger gerne et online kursus til jer, hvor I har mulighed for at deltage fra forskellige lokaliteter, afdelinger m.v.
Undervisningen bliver afholdt via Microsoft Teams. Kontakt os og hør nærmere om formatet.
- Kan kurset afholdes på engelsk?
Flere af vores skræddersyede kurser kan afholdes på engelsk. Kontakt os gerne og hør nærmere.
- Hvor mange deltagere kan vi være på et kursus?
I skal være minimum 3 deltagere fra samme virksomhed, og vi anbefaler max. 12 deltagere pr. hold for at sikre størst udbytte og kvalitet.
Kontakt os gerne, hvis I er flere – så finder vi en god løsning til jer.
Garanti for læring og fordybelse
Udvikl en digital strategi med effekt
Lær at udvikle en målrettet digital strategi, der skaber målbar værdi. På kurset får du indsigt i strategisk planlægning, eksekvering og effektmåling, så din digitale indsats bliver både målrettet og resultatorienteret.
Bliv skarp på kunderejsen og digitale touchpoints
En stærk digital strategi bygger på en dyb forståelse af kunderejsen. Du lærer at analysere dine kunders adfærd, identificere de rigtige kanaler og optimere din strategi for at skabe loyalitet og øge konverteringer.
Maksimer din rækkevidde med digital annoncering
Få indblik i de vigtigste annoncemuligheder på Google Ads og sociale medier. Kurset giver dig værktøjerne til at vælge de rette platforme, så du effektivt kan nå din målgruppe og opnå bedre resultater.
Mål effekten af din digitale indsats
Lær, hvordan du måler og analyserer resultaterne af din digitale strategi. På kurset arbejder vi med KPI’er, trafikmåling og optimering, så du sikrer, at dine digitale aktiviteter bidrager til forretningens vækst.
Praktisk erfaring med essentielle værktøjer
På kurset får du hands-on erfaring med digitale analyse- og annonceringsværktøjer. Du kommer til at arbejde med søgeordsanalyser, Google Analytics, målgruppeindsigter og andre essentielle redskaber, der styrker din digitale strategi.

Passionerede undervisere støtter dig
fra teoretisk læring til resultater
Kvalitetsstemplet af vores kursister
Hos Kursusfabrikken er du sikret kursusoplevelser i højeste kvalitet. Vores undervisere scorer højt på feedback og deres evne til at engagere deltagerne. Læs vores anmeldelser og hør det direkte fra andre kursister.
+15.000 tilfredse kursister
Supplerende kursusinfo om Digital strategi
Ekstra viden om kursets indholdet.
Få forståelse for digital strategi – på tværs af platforme
Mange virksomheders udfordringer med digital markedsføring bunder i deres digitale strategi – eller ofte manglen på samme. En god og gennemført digital strategi er kort sagt grundpillen i enhver online markedsføringssucces. Vi giver dig på dette kursus i Digital strategi de optimale forudsætninger for selv at kunne udvikle og eksekvere på en stærk strategiplan, der leverer tilfredsstillende resultater.
Kurset introducerer dig til de fundamentale felter og principper inden for digital strategi, og du får rig mulighed for at relatere læringen til virkeligheden og egen praksis. Du lærer at forstå digital strategi som en helhedsorienteret indsats, der opererer på tværs af alle dine markedsføringskanaler. På den måde kan du målrette dine aktiviteter samt maksimal effekt i sidste ende.
Bliv bekendt med centrale markedsføringsbegreber
Området for digital markedsføring er spækket med fagudtryk, forkortelser og termer, og hvis man ikke i forvejen er inde i den digitale strategi-lingo, kan man let blive hægtet af. På dette digital strategi kursus introduceres du til alle de grundlæggende begreber. Vi dykker ned i den faglige ordbog, så du får begrebsdefinitionerne ind under huden og sørger for, at termerne bliver hæftet op på håndgribelige eksempler fra virkeligheden, som du kan relatere direkte til din hverdag.
Få erfaring med den strategiske værktøjskasse og effektmåling
At have styr på de relevante fagbegreber og teorien bag digital strategi og markedsføring er vigtigt. Men nok så vigtigt er det at sætte teorien i spil og opbygge erfaring med det i praksis. Netop dette får du rig mulighed for på dette digital strategi kursus. Du bliver bekendt med en lang række operative værktøjer, som er yderst brugbare i dit strategiske arbejde med digital markedsføring.
Du bliver bl.a. introduceret for værktøjer, som kan hjælpe dig med alt lige fra at foretage konkrete analyser af målgrupper, søgeord, digitale kanaler m.v. til kortlægning af kunderejser, budgetlægning, trafikmåling i Google Analytics samt digital annoncering og meget andet. Du får indblik i, hvordan de enkelte værktøjer fungerer og får lov til at prøve kræfter med dem på egen hånd.
Sidst men ikke mindst klæder vi dig på til at kunne foretage relevant effektmåling på alle de indsatser og aktiviteter, som din digitale strategi indeholder. Du lærer at arbejde med KPI’er og får indsigt i, hvor og på hvilke tal du skal kigge, hvis du vil måle på effekt. På den måde får du de bedste forudsætninger for at kunne påvise en positiv ROI og optimere på dine indsatser.
Lær at målrette annoncer og fange målgruppen
Digital annoncering er efterhånden en nødvendighed, når man taler om digital markedsføring og strategi. Det er en unik mulighed for at ramme specifikke målgrupper med skræddersyede budskaber via forskellige kanaler. På dette digital strategi kursus får du en forståelse for digital annoncering overordnet set og lærer at kende forskellen på de enkelte annoncetyper og -placeringer – både på de sociale medier og via Google Ads. Du bliver i stand til at oprette og målrette annoncer, så du rammer plet på tværs af de forskellige digitale touch points i kunderejsen. Alt sammen for at sikre, at du i sidste ende får maksimalt ud af dine investerede annoncekroner.
Hvad har du lært efter kurset?
Når du er færdig med dit digital strategi kursus er du blevet fortrolig med de grundlæggende principper bag digital strategi og kender til, hvad der er vigtigt igennem hele processen – lige fra start til slut. Det betyder, at du har indsigt i såvel strategi og planlægning som eksekvering og effektmåling. For ikke at tale om det analytiske arbejde og annoncering.
Som deltager på kurset bliver du udrustet med en opdateret værktøjskasse, som du efterfølgende kan gøre brug af til at udarbejde, udvikle og søsætte din egen digitale strategi. Du har styr på vigtige analysediscipliner – herunder målgruppe, søgeord, kunderejse, brugeradfærd og trafik m.m. Derudover er du bekendt med de forskellige digitale kanaler og platforme, og du ved, hvad du skal være opmærksom på for at få dem til at tale optimalt sammen.
Kort sagt: Du er klædt på til at få succes med din digitale strategi.
Hvem deltager på Digital strategi kursus?
Kurset henvender sig til dig, der ønsker en grundlæggende forståelse for digital strategi som fundament for en succesfuld digital markedsføringsplan. Uanset om du har brug for hjælp til at strikke en ny digital strategi sammen, eller om din virksomhed allerede er godt i gang, men har brug for et yderligere skub fremad i processen, vil du kunne få sparring og brugbar viden på dette digital strategi kursus. Kurset kræver ikke nogen forudgående viden om eller erfaring med digital strategi, og du bliver derfor introduceret til disciplinen fra scratch.
Efter ønske giver kurset dig desuden mulighed for at inddrage din egen virksomhedscase, så du kan relatere din læring direkte til din egen virkelighed og dermed får det maksimale ud af undervisningen.
Hvis du gerne vil blive endnu skarpere til digital annoncering, kan vi anbefale at deltage på vores Google Ads kursus eller Google Ads Udvidet. Og skulle du have brug for yderligere viden om effektmåling, målgruppeanalyse m.v., bør du stærkt overveje at tilmelde dig vores kursus i Google Analytics 4.

- Skal jeg medbringe noget?
Vi stiller computere til rådighed, inkl. de licenser og programmer, der bruges på kurset. Du er også velkommen til at tage din egen computer med. Din underviser skriver til dig inden kurset, hvis du skal medbringe egne loginoplysninger til programmerne.
- Er forplejning inkluderet?
På alle vores kurser (1-,2- og 3-dages) er der fuld forplejning, som dækker over let morgenmad, frokost, kolde drikkevarer samt kaffe/te og eftermiddagssødt.
- Hvornår sker fakturering og betaling?
Du modtager en faktura i ugerne op til dit kursus, og betalingsfristen ligger umiddelbart efter kurset. Udfyld gerne dine faktureringsoplysninger ved tilmelding.
- Kan jeg reservere en plads?
Du må gerne reservere en plads på et kursus – det er helt uforpligtende. Kontakt os på mail eller telefon, så hjælper vi dig med reservationen.
- Kan vi få rabat, hvis vi er flere?
Vi tilbyder 20 % kollegarabat til dine kollegaer.
Husk, at vi tilbyder et lukket hold, hvis I er 4-5 deltagere fra samme virksomhed, der vil på kursus sammen. Kontakt os for at høre mere om mulighederne.
Link til mere praktisk info.
Supplerende kursusinfo om Digital strategi
Ekstra viden om kursets indholdet.
Få forståelse for digital strategi – på tværs af platforme
Mange virksomheders udfordringer med digital markedsføring bunder i deres digitale strategi – eller ofte manglen på samme. En god og gennemført digital strategi er kort sagt grundpillen i enhver online markedsføringssucces. Vi giver dig på dette kursus i Digital strategi de optimale forudsætninger for selv at kunne udvikle og eksekvere på en stærk strategiplan, der leverer tilfredsstillende resultater.
Kurset introducerer dig til de fundamentale felter og principper inden for digital strategi, og du får rig mulighed for at relatere læringen til virkeligheden og egen praksis. Du lærer at forstå digital strategi som en helhedsorienteret indsats, der opererer på tværs af alle dine markedsføringskanaler. På den måde kan du målrette dine aktiviteter samt maksimal effekt i sidste ende.
Bliv bekendt med centrale markedsføringsbegreber
Området for digital markedsføring er spækket med fagudtryk, forkortelser og termer, og hvis man ikke i forvejen er inde i den digitale strategi-lingo, kan man let blive hægtet af. På dette digital strategi kursus introduceres du til alle de grundlæggende begreber. Vi dykker ned i den faglige ordbog, så du får begrebsdefinitionerne ind under huden og sørger for, at termerne bliver hæftet op på håndgribelige eksempler fra virkeligheden, som du kan relatere direkte til din hverdag.
Få erfaring med den strategiske værktøjskasse og effektmåling
At have styr på de relevante fagbegreber og teorien bag digital strategi og markedsføring er vigtigt. Men nok så vigtigt er det at sætte teorien i spil og opbygge erfaring med det i praksis. Netop dette får du rig mulighed for på dette digital strategi kursus. Du bliver bekendt med en lang række operative værktøjer, som er yderst brugbare i dit strategiske arbejde med digital markedsføring.
Du bliver bl.a. introduceret for værktøjer, som kan hjælpe dig med alt lige fra at foretage konkrete analyser af målgrupper, søgeord, digitale kanaler m.v. til kortlægning af kunderejser, budgetlægning, trafikmåling i Google Analytics samt digital annoncering og meget andet. Du får indblik i, hvordan de enkelte værktøjer fungerer og får lov til at prøve kræfter med dem på egen hånd.
Sidst men ikke mindst klæder vi dig på til at kunne foretage relevant effektmåling på alle de indsatser og aktiviteter, som din digitale strategi indeholder. Du lærer at arbejde med KPI’er og får indsigt i, hvor og på hvilke tal du skal kigge, hvis du vil måle på effekt. På den måde får du de bedste forudsætninger for at kunne påvise en positiv ROI og optimere på dine indsatser.
Lær at målrette annoncer og fange målgruppen
Digital annoncering er efterhånden en nødvendighed, når man taler om digital markedsføring og strategi. Det er en unik mulighed for at ramme specifikke målgrupper med skræddersyede budskaber via forskellige kanaler. På dette digital strategi kursus får du en forståelse for digital annoncering overordnet set og lærer at kende forskellen på de enkelte annoncetyper og -placeringer – både på de sociale medier og via Google Ads. Du bliver i stand til at oprette og målrette annoncer, så du rammer plet på tværs af de forskellige digitale touch points i kunderejsen. Alt sammen for at sikre, at du i sidste ende får maksimalt ud af dine investerede annoncekroner.
Hvad har du lært efter kurset?
Når du er færdig med dit digital strategi kursus er du blevet fortrolig med de grundlæggende principper bag digital strategi og kender til, hvad der er vigtigt igennem hele processen – lige fra start til slut. Det betyder, at du har indsigt i såvel strategi og planlægning som eksekvering og effektmåling. For ikke at tale om det analytiske arbejde og annoncering.
Som deltager på kurset bliver du udrustet med en opdateret værktøjskasse, som du efterfølgende kan gøre brug af til at udarbejde, udvikle og søsætte din egen digitale strategi. Du har styr på vigtige analysediscipliner – herunder målgruppe, søgeord, kunderejse, brugeradfærd og trafik m.m. Derudover er du bekendt med de forskellige digitale kanaler og platforme, og du ved, hvad du skal være opmærksom på for at få dem til at tale optimalt sammen.
Kort sagt: Du er klædt på til at få succes med din digitale strategi.
Hvem deltager på Digital strategi kursus?
Kurset henvender sig til dig, der ønsker en grundlæggende forståelse for digital strategi som fundament for en succesfuld digital markedsføringsplan. Uanset om du har brug for hjælp til at strikke en ny digital strategi sammen, eller om din virksomhed allerede er godt i gang, men har brug for et yderligere skub fremad i processen, vil du kunne få sparring og brugbar viden på dette digital strategi kursus. Kurset kræver ikke nogen forudgående viden om eller erfaring med digital strategi, og du bliver derfor introduceret til disciplinen fra scratch.
Efter ønske giver kurset dig desuden mulighed for at inddrage din egen virksomhedscase, så du kan relatere din læring direkte til din egen virkelighed og dermed får det maksimale ud af undervisningen.
Hvis du gerne vil blive endnu skarpere til digital annoncering, kan vi anbefale at deltage på vores Google Ads kursus eller Google Ads Udvidet. Og skulle du have brug for yderligere viden om effektmåling, målgruppeanalyse m.v., bør du stærkt overveje at tilmelde dig vores kursus i Google Analytics 4 inkl. certificering.

- Skal jeg medbringe noget?
Vi stiller computere til rådighed, inkl. de licenser og programmer, der bruges på kurset. Du er også velkommen til at tage din egen computer med. Din underviser skriver til dig inden kurset, hvis du skal medbringe egne loginoplysninger til programmerne.
- Er forplejning inkluderet?
På alle vores kurser (1-,2- og 3-dages) er der fuld forplejning, som dækker over let morgenmad, frokost, kolde drikkevarer samt kaffe/te og eftermiddagssødt.
- Hvornår sker fakturering og betaling?
Du modtager en faktura i ugerne op til dit kursus, og betalingsfristen ligger umiddelbart efter kurset. Udfyld gerne dine faktureringsoplysninger ved tilmelding.
- Kan jeg reservere en plads?
Du må gerne reservere en plads på et kursus – det er helt uforpligtende. Kontakt os på mail eller telefon, så hjælper vi dig med reservationen.
- Kan vi få rabat, hvis vi er flere?
Vi tilbyder 20 % kollegarabat til dine kollegaer.
Husk, at vi tilbyder et lukket hold, hvis I er 4-5 deltagere fra samme virksomhed, der vil på kursus sammen. Kontakt os for at høre mere om mulighederne.
Link til mere praktisk info.