Dataanalyse kursus - 1 dag

Bliv skarp til dataanalyse og lav effektiv markedsføring

Vil du lære, hvordan du behandler og analyserer data, så du kan optimere jeres hjemmeside og online marketing kampagner? Vil du have praktisk erfaring med analyse af data, opsætning af KPI’er og effektmåling?

På dette kursus lærer du at arbejde med en række relevante programmer og værktøjer til dataanalyse, f.eks. Google Analytics, Google Data Studio og Excel. Du vil lære om indsamling og analyse af data fra forskellige kilder, databehandling, visualisering af data, opsætning af rapporter og meget mere.

I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med relevante værktøjer, der giver indsigt i hvilke dele af din markedsføring, der fungerer bedst. Efter kurset vil du selv være i stand til at træffe databaserede beslutninger omkring optimering af hjemmeside og marketing kampagner.

Udbytte fra kurset

  • Få indsigt i processen omkring dataanalyse – fra udvælgelse af KPI’er til igangsætning af konkrete tiltag
  • Få kendskab til dine kunders adfærd og brug af medier og kanaler
  • Lær hvordan du optimerer websites og markedsføringsaktiviteter ud fra data
  • Få praktisk erfaring med værktøjer, der giver indsigt i kunderejsen forud for et køb
  • Bliv introduceret til Google Analytics’ vigtigste nøgletal, rapporter og funktioner
  • Lær at udvælge relevante KPI’er for dine markedsføringsaktiviteter
  • Få kompetencer til at arbejde effektivt med datavisualisering i Data Studio
  • Få hands-on erfaring med opsætning af dashboards til rapportering af data
Dataanalyse - bliv skarp til dataanalyse

Det får du med

Ekspertundervisere
Praksisnær undervisning
Gennemarbejdet kursusmateriale
Tilfredshedsgaranti

OBS!

Afholdes kun som skræddersyet forløb, hvis I er 3 eller flere fra samme virksomhed.
Læs mere her. 

Hvorfor skal du tage et kursus hos Kursusfabrikken?

kontakt med underviseren som via dialog finder dine behov

Personlige behov

Underviseren kontakter dig inden kurset, for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.

5 deltagere

Små hold - maks. 5 deltagere

Små hold med maks. 5 deltagere. Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

skræddersyet kursus v. 3 deltagere

3 fra samme virksomhed?

Hvis I er 3 eller flere fra samme virksomhed, laver vi et skræddersyet forløb, kun til jer.

Skræddersyede kurser

Vi holder skræddersyede kurser i dataanalyse for min. 3 medarbejdere fra samme virksomhed.

Udfyld kontaktformularen nedenfor, hvis du vil kontaktes af underviseren.

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

Praktisk Information

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til dataanalyse

På kurset i dataanalyse vil du lære om...

Dataanalyse og effektmåling

Du får en grundig introduktion til en række brugbare værktøjer, der giver indsigt i effekten af dit website og dine digitale marketingaktiviteter. Vi præsenterer dig også for de grundlæggende begreber inden for dataanalyse. Efter kurset vil du være klædt på til at udføre professionel effektmåling af KPI’er, der gør dig i stand til at optimere hjemmesider, konverteringer, trafik og kampagner.

Website- og brugeranalyse

Google Analytics er et uundværligt værktøj, når du arbejder med digital markedsføring. Du vil få en grundig gennemgang af programmets vigtigste funktioner, så du bliver i stand til at arbejde professionelt med dataanalyse og effektmåling. Du lærer desuden at analysere brugeradfærd ved hjælp af heatmap-tracking med Hotjar og at opsætte splittests af landingsider i Google Optimize.

Kampagneoptimering & prioritering af budget

Du får indsigt i overvejelserne om at udvælge relevante KPI’er for forskellige markedsføringaktiviteter, så du fx kan evaluere SEO, indsatsen på SoMe eller dine betalte kampagner. På kurset vil du blive i stand til at vurdere, om du får værdi for dit budget og din indsats. Du lærer at prioritere dit budget, så du kan gennemskue, hvornår budgettet skal øges, og hvornår en kampagne skal stoppes.

Visualisering af data

På kurset opnår du færdigheder inden for visualisering af data og rapportering. Du lærer at benytte forskellige værktøjer til visualisering af data, f.eks. Google Data Studio, så du på professionel vis kan formidle indsigterne fra din dataanalyse til dine kolleger og ledelsen. Du vil lære at opsætte dashboards og rapporter, så du kan varetage opgaver i forbindelse med rapportering i din virksomhed.


Omsæt data til konkrete tiltag

Dataanalyse skaber først værdi, når det munder ud i konkrete tiltag og optimering af hjemmesiden, trafikkilder, kampagner m.m. På kurset vil du arbejde med Google Attribution, hvor du får indsigt i kunderejsen og dine kunders forskellige touchpoints. Det klæder dig på til at træffe beslutninger ud fra data og derigennem optimere din marketingindsats og sikre, at du får effekt af dit marketingbudget.

+6.000 tilfredse kursister har anvendt Kursusfabrikken

Danfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logoDanfoss logo