Vil du lære, hvordan du behandler og analyserer data, så du kan optimere jeres hjemmeside og online marketing kampagner? Vil du have praktisk erfaring med analyse af data, opsætning af KPI’er og effektmåling?
På dette kursus lærer du at arbejde med en række relevante programmer og værktøjer til dataanalyse, f.eks. Google Analytics, Google Data Studio og Excel. Du vil lære om indsamling og analyse af data fra forskellige kilder, databehandling, visualisering af data, opsætning af rapporter og meget mere.
I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med relevante værktøjer, der giver indsigt i hvilke dele af din markedsføring, der fungerer bedst. Efter kurset vil du selv være i stand til at træffe databaserede beslutninger omkring optimering af hjemmeside og marketing kampagner.
Det sikrer god tid til dig og dine spørgsmål. Din underviser kontakter dig inden kurset for at kunne inkludere dine særlige ønsker og behov.
Du får ”hands on”-erfaring med programmer og værktøjer på kurset, som giver dig optimal læring og forståelse.
Udfyld formularen nedenfor, hvorefter vi kontakter jer om et skræddersyet kursus i data-analyse
Et skræddersyet kursus kan tilpasses præcis til jeres virksomheds ønsker og behov.
Kontakt os uforpligtende om kurset
Hvis kurset ikke er relevant for dine kollegaer, eller du kun er dig selv i virksomheden, vil vi gerne høre fra dig. Så vil vi nemlig forsøge at samle dig og andre interesserede på et hold.
Du får en grundig introduktion til en række brugbare værktøjer, der giver indsigt i effekten af dit website og dine digitale marketingaktiviteter. Vi præsenterer dig også for de grundlæggende begreber inden for dataanalyse. Efter kurset vil du være klædt på til at udføre professionel effektmåling af KPI’er, der gør dig i stand til at optimere hjemmesider, konverteringer, trafik og kampagner.
Google Analytics er et uundværligt værktøj, når du arbejder med digital markedsføring. Du vil få en grundig gennemgang af programmets vigtigste funktioner, så du bliver i stand til at arbejde professionelt med dataanalyse og effektmåling. Du lærer desuden at analysere brugeradfærd ved hjælp af heatmap-tracking med Hotjar og at opsætte splittests af landingsider i Google Optimize.
Du får indsigt i overvejelserne om at udvælge relevante KPI’er for forskellige markedsføringaktiviteter, så du fx kan evaluere SEO, indsatsen på SoMe eller dine betalte kampagner. På kurset vil du blive i stand til at vurdere, om du får værdi for dit budget og din indsats. Du lærer at prioritere dit budget, så du kan gennemskue, hvornår budgettet skal øges, og hvornår en kampagne skal stoppes.
På kurset opnår du færdigheder inden for visualisering af data og rapportering. Du lærer at benytte forskellige værktøjer til visualisering af data, f.eks. Google Data Studio, så du på professionel vis kan formidle indsigterne fra din dataanalyse til dine kolleger og ledelsen. Du vil lære at opsætte dashboards og rapporter, så du kan varetage opgaver i forbindelse med rapportering i din virksomhed.
Dataanalyse skaber først værdi, når det munder ud i konkrete tiltag og optimering af hjemmesiden, trafikkilder, kampagner m.m. På kurset vil du arbejde med Google Attribution, hvor du får indsigt i kunderejsen og dine kunders forskellige touchpoints. Det klæder dig på til at træffe beslutninger ud fra data og derigennem optimere din marketingindsats og sikre, at du får effekt af dit marketingbudget.
Anmeldelserne opdateres live fra Facebook og Google
Dette kursus tilbydes som et skræddersyet kursus, hvis I er 3 kollegaer fra samme virksomhed. Hvis kurset kun er relevant for dig, har du mulighed for at komme med på vores åbne hold, hvor vi samler andre solo-deltagere. Udfyld formularen nedenfor – så kontakter vi dig, når vi har samlet nok deltagere til at kunne oprette et hold. Din forespørgsel er helt uforpligtende.
Prisen for deltagelse på et hold bestående af dig og andre solo-deltagere er 4.495 kr. ekskl. moms pr. deltager. Prisen inkluderer: