Kursus i sociale medier

– SoMe kursus 1 dag

Vil du lære, hvordan du effektivt markedsfører jeres virksomhed på sociale medier? Vil du have lære at udarbejde en solid strategi for jeres sociale markedsføring?

I løbet af SoMe kurset får du indblik i fordele og ulemper på de forskellige medier, og hvilke medier der vil være mest anvendelige for jeres virksomhed. Du kommer til at prøve kræfter med at udvikle indhold, at lave en redaktionel kalender og at arbejde med målrettet annoncering på hhv. Facebook, LinkedIn og Instagram.

Med udgangspunkt i konkrete eksempler vil vi vise, hvordan du kan få succes med markedsføring på de sociale medier. 

Dit udbytte

  • Introduktion til professionel brug af de sociale medier: Facebook, Instagram og LinkedIn
  • Fordele og ulemper ved de forskellige platforme
  • Forståelse for de sociale mediers kommercielle værdi
  • Lær at udvikle relevant indhold for jeres målgruppe
  • Erfaring med at arbejde med målgrupper og kundetyper
  • Praktisk erfaring med at udvikle en redaktionel kalender og en markedsføringsplan
  • Målrettet annoncering på Facebook, LinkedIn og Instagram
  • Profitabel strategi for markedsføring af din virksomhed
SoMe kursus - Kursusfabrikken
Det får du med
  • Max. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet SoMe kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD –MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet SoMe kursus, kun til jer. Læs mere her.

Kursusdatoer

DatoStedNiveau
28. august 2019AarhusSociale medier – begynder
10. september 2019KøbenhavnSociale medier – begynder
19. september 2019AarhusSociale medier – begynder
3. oktober 2019KøbenhavnSociale medier – begynder
11. oktober 2019AarhusSociale medier – begynder

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og bogen “Online Markedsføring – den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • SoMe kurset foregår fra 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til sociale medier

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Vi anbefaler også

Hvis du allerede har erfaring med de sociale medier, har vi også et kursus i Facebook annoncering. På kurset vil du lære, hvordan du kan sælge mere og udnytte de mere avancerede muligheder.

Hvad tidligere deltagere siger om faget

anmeldelse kursusfabrikken kursus

“Vi havde inden kurset forberedt en del spørgsmål, som blev grundigt uddybet af Anne. De, som mødte op som tvivlere, var efter kurset omvendt.”

Henrik, LysiplexDeltager på Markedsføring på sociale medier

anmeldelse kursusfabrikken kursus

Rigtig godt kursus og super god formidler. Fik rigtig meget ud af det. Også tak for bogen, der fulgte med. De bedste anbefalinger herfra.

Ulla, Aarhus UniversitetDeltager på Markedsføring på sociale medier

På kurset vil du lære om…

FÅ DET STORE OVERBLIK

Vil du lære, hvordan du kan arbejde professionelt med de sociale medier? Vil du have et solidt grundlag for at kunne udvælge de sociale medier, som I skal bruge i jeres markedsføring? På dette dagskursus lærer du om fordele og ulemper ved de forskellige medier. Efter kurset vil du være i stand til at kunne udvælge netop de medier, som kan skabe effektive resultater.

EFFEKTIV STRATEGI

I løbet af kurset vil du opnå den viden, der skal til, for at du kan udvikle en profitabel strategi for jeres sociale markedsføring. Du vil lære om både markedsførings- og annonceringsmuligheder på de forskellige medier, så du opnår de bedste forudsætninger for udvikling af jeres sociale markedsføringsstrategi.

REDAKTIONEL KALENDER

Hvis du vil have succes med de sociale medier, kræver det, at du har et godt overblik over de aktiviteter og opslag, I udsender. På kurset vil du blive præsenteret for uundværlige værktøjer til arbejdet med de sociale medier, og du vil få praktisk erfaring med at opbygge en redaktionel kalender fra bunden. Det er alt sammen værktøjer, som du kan bruge direkte i dit arbejde efter kurset.

MÅLRETTET ANNONCERING

En af de store fordele ved de sociale medier er, at brugerne selv har fodret medierne med deres oplysninger. Det betyder, at du kan målrette din markedsføring meget præcist. I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med at opbygge annoncer fra bunden. Du vil lære om målrettet annoncering på både Facebook, LinkedIn og Instagram.

FÅ det fulde udbytte

På vores dagskurser kører vi altid med helt små hold med maks. 5 deltagere. Det betyder, at der er god tid til den enkelte og til at stille spørgsmål undervejs. Derudover vil underviseren også altid kontakte dig inden kurset for at spørge ind til specifikke ønsker. Det sikrer, at undervisningen hver eneste gang kan tilpasses til de enkelte kursister.

Underviserne bag

Christian har mange års erfaring med digitale og social medier både gennem implementering i virksomheder og stor undervisningserfaring. Hans rolige og empatiske tilgang til mennesker gør ham til en dygtig underviser.

Christian Buch Iversen, Digital Content Strategist

Anne har masser af erfaring med Sociale medier fra sit arbejde indenfor e-commerce. Lige nu arbejder hun som selvstændig marketingkonsulent og blogger om onlinemarkedsføring.

Anne Billing, specialist i Sociale medier og online markedsføring

Til dagligt arbejder Gün som CMO i Flyhjælp ApS og konsulent i virksomheden Escala. Han har over 7 års erfaring inden for online markedsføring og digitale løsninger.

Gün Üret, ekspert i sociale medier og online markedsføring

Rasmus har mange års erfaring indenfor sociale medier og digital strategi, og driver til dagligt konsulentvirksomheden TrueNorth.

Rasmus Bach Christensen, Digital marketing specialist

Asger sidder til dagligt som online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Han underviser i alle discipliner inden for online markedsføring, herunder Sociale medier, Facebook og Google AdWords.

Asger Møller Dombernowsky, ekspert i online markedsføring

Charlotte er uddannet inden for virksomhedskommunikation og har gennem sit arbejdet inden for digital markedsføring, specialiseret sig inden for sociale medier, digital strategiudvikling og content marketing.

Charlotte Falko, specialist i sociale medier

De bruger kursusfabrikken

 

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Ekspertundervisere
  • Underviseren kontakter dig inden kurset
  • Vi tager udgangspunkt i dine behov og ønsker
  • Små hold med max. 5 deltagere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale er inkluderet
  • Fuld forplejning

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

3 sociale medier du kan annoncere og markedsføre din virksomhed på

Af Anders H. Kristensen, ekspert i sociale medier

Facebook

Facebook er den helt store platform at netværke og lave social markedsføring. Facebook er et uformelt, socialt forum, som du kan bruge til at nå ud til eksisterende og potentielle kunder. Ved at oprette en virksomhedsside på Facebook kan du reklamere og annoncere for dine produkter og ydelser. Den mest udbredte annoncetype på Facebook er de sociale annoncer, som kan ses ude i højre side. Se også vores kursus kun om Facebook.

LinkedIn

I modsætning til det mere uformelle Facebook er LinkedIn et professionelt socialt netværk. Her kan du også markedsføre din virksomhed og oprette annoncer, så du kan nu ud til både eksisterende og potentielle kunder. På LinkedIn kan du opbygge annoncer, der rammer en ønsket målgruppe, eller du kan sponsorere opdateringer, så de når ud til endnu flere personer. Uanset hvilken metode du vælger, kan annoncering på LinkedIn øge kendskabet til din virksomhed i et professionelt miljø. Du kan også komme på vores LinkedIn kursus, hvor vi primært koncentrerer os om LinkedIn.

Google+

Google+ er Googles konkurrent til Facebook. Det er verdens andenstørste sociale netværk, som er tæt forbundet med alle Googles andre produkter/services, såsom Youtube. Den helt store fordel ved at benytte sig af Google+ er også, at det er Googles produkt. Derfor giver det naturligvis nogle fordele og gode resultater i forbindelse med søgemaskineoptimering.