Instagram Stories eller Feed?

Bruger I Instagram til markedsføring i jeres virksomhed? Eller overvejer I at  bruge det?

Har I styr på, hvordan I kan få det optimale ud af både Stories og Feedet?
Og hvad I skal poste hvor?

I dette indlæg kan du på få minutter blive klogere på forskellen mellem Instagram Stories og Feed, så du kan vælge det rigtige format til din markedsføring.

Instagram Stories eller Feed? - Kursusfabrikken.dk

Er Instagram for virksomheder?

I løbet af de seneste år er der sket en markant stigning i antallet af virksomheder, der benytter sig af markedsføring på Instagram. Simpelthen fordi det giver gode resultater.

“60% of users discover products on Instagram – Hootsuite.com

Ifølge en undersøgelse af Brand Movers vurderer virksomheder Instagram til at være det tredje mest effektive medie til indholdsdistribution (Kilde: CMDK19).

Instagram er kun overgået af Facebook og LinkedIn.

Ligesom på Facebook og LinkedIn er der en lav indgangsbarriere på Instagram. Det betyder, at det er nemt og hurtigt at komme i gang med markedsføringen.

Stories – Hvad er det?

På Instagram har du mulighed for at poste indhold i både Feedet og gennem Stories. Hvis du poster i Feedet, vil indholdet blive vist i dine følgeres Feed og samtidig blive lagret på din virksomheds profil. Poster du i Stories, vil indholdet kun være tilgængeligt i 24 timer, og derefter vil det forsvinde igen.

Nu tænker du måske, at du da helt klart skal poste i Feedet, så dit indhold forbliver tilgængeligt for brugerne. For hvorfor bruge tid og energi på at lave indhold, der alligevel bare forsvinder igen?

Overraskende nok kan det faktisk give rigtig god mening for mange virksomheder.

“1 out of 3 of the most viewed Stories are from Businesses” – Sproutsocial.com

Men du skal ikke bare poste løs i Stories uden først at gennemtænke din sociale markedsføringsplan. For det skal også give mening i forhold til jeres strategi på de sociale medier.

Feed eller Stories?

Efter Instagram har implementeret muligheden for Stories, kan det ind imellem være svært at vurdere, hvilke posts der skal bruges hvilke steder.

Der er ingen uskreven regel om, hvilke billeder og videoer der hører til hvor. Derfor kan det være en fordel for virksomheder at udarbejde en form for guideline, så medarbejderne ved, hvornår de skal poste hvor.

Når I skal udarbejde jeres guideline, skal I blandt andet overveje:

  • Skal indholdet være tilgængeligt over længere tid?
  • Skal videoen ses med eller uden lyd?
  • Er formålet at skaffe nye følgere eller at engagere nuværende?
  • Skal indholdet være spontant?

Der er nemlig stor forskel på, hvordan Feed og Stories virker – og dermed også hvordan brugerne interagerer.

Instagram Feed - Kursusfabrikken.dk

Kom i gang med Instagram og SoMe her!

markedsføring på sociale medier kursus - kursusfabrikken.dk
SoMe manager - kursusfabrikken.dk
facebook kursus - kursusfabrikken.dk
Content marketing kursus - kursusfabrikken.dk

Vil du modtage vores nyeste indlæg og guides direkte i din indbakke?