Hvor tit har du modtaget et nyhedsbrev, hvor du har tænkt: ”Det er da slet ikke relevant for mig?”. Og når det sker, plejer du så at:
- Læse det og gøre det, der opfordres til
- Læse det
- Skimme og slette
- Slette uden at læse det
Kan vi ikke hurtigt blive enige om, at vi er et sted ved 3 og 4? Det leder os videre til vores næste pointe.
Nyhedsbreve skal være personlige, relevante og dynamiske. Du skal helt sikkert ikke modtage samme nyhedsbreve som din kæreste, kollega eller chef. I har forskellige behov, og det er forskellige ting, der trigger jer til at handle.
Derfor kan vi ikke fastslå tydeligt nok, hvor vigtigt det er, at du målretter dine nyhedsbreve, laver forskellige varianter og kun sender e-mails, der faktisk har relevans.
Og hvordan gør du så det?
Det kræver, at du kender din målgruppe, og at du har været god til at indsamle så meget data på dem som overhovedet muligt. Gerne gennem lead ads, slide-ins, site tracking på hjemmesiden, tidligere køb, handling i nyhedsbreve osv. Jo mere du ved om dine abonnenter, jo lettere er det at målrette dit indhold.
Det er også en fordel at arbejde med dynamisk indhold, der varierer efter hver enkelt modtager. Det kan f.eks. være ved at arbejde med navne-tags, bestemte farver til mænd/kvinder osv.
Mulighederne er mange, men sørg nu for at teste, at de virker efter hensigten. Der er ikke noget værre end at modtage en mail, hvor der står ”Hej ”#name””.
Vi håber, at du nu er blevet klogere på nyhedsbreve og e-mail markedsføring anno 2020. Hvis du trænger til at få skudt gang i jeres nyhedsbreve, kan du også deltage på vores kursus i e-mail markedsføring og Mailchimp.