Google Analytics kursus – 1 dag

Gør dine besøgende til kunder

Google Analytics kursus – 1 dag

Vil du blive klogere på dine besøgende, og hvordan de bruger din hjemmeside? Google Analytics kan bruges til at aflæse brugeradfærd og trafikmønstre, så du kan optimere din hjemmeside og potentielt øge salget.

På kurset lærer du at aflæse, hvor de besøgende kommer fra, hvordan de har fundet din hjemmeside, og hvor mange af dine besøgende der konverterer (køber/bestiller). Du kan også se, hvilke trin de besøgende går igennem på din hjemmeside og ikke mindst, hvor de falder fra inden en konvertering. Alt sammen information, der kan være med til at styrke din forretning.

Dit udbytte

  • Forstå Google Analytics’ store forretningspotentiale
  • Få styr på de mange rapporter og opbyg dine egne
  • Analytics’ vigtigste nøgletal, funktioner og sorteringsmuligheder
  • Opsætning af mål, filtre og brug af segmentering
  • Måling af værdien af forskellige kampagner, eksempelvis sociale medier, Google Ads og e-mails
  • Lær at lave visuelle præsentationer af dine resultater gennem Google Data Studio
  • Bliv introduceret til Google Optimize der hjælper dig med at forbedre dine landingsider og dine besøgendes adfærd

Hør vores underviser Asger fortælle om Google Analytics kurset

kom på Analytics kursus
Det får du med
  • Maks. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

Datoer for kursus i Google Analytics

DatoStedKursus
19. december 2019AarhusGoogle Analytics kursus
20. december 2019KøbenhavnGoogle Analytics kursus
7. januar 2020AarhusGoogle Analytics kursus
15. januar 2020KøbenhavnGoogle Analytics kursus
29. januar 2020AarhusGoogle Analytics kursus
17. februar 2020AarhusGoogle Analytics kursus
21. februar 2020København & OdenseGoogle Analytics kursus
6. marts 2020AarhusGoogle Analytics kursus
10. marts 2020KøbenhavnGoogle Analytics kursus
14. april 2020AarhusGoogle Analytics kursus
20. april 2020KøbenhavnGoogle Analytics kursus

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og “Online markedsføring – Den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til Google Analytics

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Hvad tidligere deltagere siger om faget

Jeg fik rigtig meget ud af kurset. Både i direkte relation til Google Analytics, men også god sparring om markedsføring og fremtidige aktiviteter i relation til Analytics.

Betina, Glentevejs AntennelaugDeltager på Google Analytics

Rigtig god underviser der kom med gode og brugbare værktøjer.

Anette, ERPgruppenDeltager på Google Analytics

På kurset vil du lære om…

Resultater fra andre kanaler

En af Analytics’ helt store fordele er, at du kan sammenkoble programmet med andre programmer og platforme. Det bliver derfor muligt at se resultater fra f.eks. Google Ads, sociale medier og e-handel, hvis du kobler disse med din Analytics-konto, så du kan få størst muligt udbytte.

Forståelse for forretningspotentialet

Med Google Analytics kan du finde afgørende informationer om trafikmønstre, brugeradfærd, konverteringer, optimeringstiltag og meget mere. Efter kurset vil du have opnået en forståelse for programmets store forretningspotentiale, og du vil vide, præcis hvordan du kan udnytte de informationer, Analytics kan give dig.

Identificer dårlige sider

Med Google Analytics kan du langt mere end at måle trafikmønstrene på din hjemmeside. Du kan finde frem til, hvilke undersider der fungerer optimalt og – endnu vigtigere – hvilke undersider, der ikke fungerer. På dette kursus vil du lære, hvordan du via rapporter og nøgletal kan identificere de undersider, der bør optimeres.

Skræddersyede rapporter

Når du arbejder i Google Analytics, skal du vide, hvordan du selv kan skræddersy rapporterne, så de giver dig netop de resultater, du gerne vil have frem. På kurset vil du lære, hvordan du selv kan skræddersy rapporterne, så du hurtigere kan aflæse de vigtigste resultater. Du vil også blive introduceret til de vigtigste nøgletal i Analytics’ rapporter.

Tag kontrol over rapporterne

I Google Analytics kan du finde svar på næsten alt, du gerne vil vide om din hjemmeside og brugernes adfærd på din hjemmeside. I løbet af kurset vil du danne et overblik over de mange rapporteringsmuligheder, så du ved, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål.

Underviserne bag

Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Analytics og AdWords. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.

Thomas Søby, Analytics specialist

Asger sidder til dagligt som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Han har i de seneste år arbejdet med flere forskellige online marketingdiscipliner og har erfaring med bl.a. content marketing, Google Analytics, SEO og sociale medier.

Asger Møller Dombernowsky, online marketing konsulent

Mark driver virksomheden Cosina, hvor han i sit daglige arbejde beskæftiger sig med sin passion, online marketing. Ved siden af arbejdet i Cosina, rådgiver han kunder i søgemaskineoptimering og online marketing.

Mark Andersen, ekspert i Analytics

Gün arbejder til dagligt som CMO i Flyhjælp ApS og som konsulent i virksomheden Escala ApS. Han har 7 års erfaring med online markedsføring og digitale løsninger.

Gün Üret, ekspert i Google Analytics

Andreas  har bred erfaring inden for digital markedsføring og e-handel. Til dagligt er han underviser og online marketingkonsulent hos Kursusfabrikken. Andreas er uddannet Cand. Mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet.

Andreas Bonde Thorsted, ekspert i Analytics

Casper Edens har arbejdet med digital markedsføring, lige siden han startede sin første webshop i 2013. Casper har arbejdet med annoncering på sociale medier, SEO, Google Ads, Mailchimp m.m., hvor han har siddet i en udførende rolle, men også senere hen som konsulent i sit eget bureau.

Casper Edens, specialist i Analytics

De bruger Kursusfabrikken

 

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
  • Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
  • Opdateret og gennemarbejdet kursusmateriale
  • Praksisnær undervisning
  • Fuld forplejning hele dagen
  • Ekspertundervisere

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.