Google Analytics kursus – 1 dag

Vil du blive klogere på dine besøgende, og hvordan de bruger din hjemmeside? Google Analytics kan bruges til at aflæse brugeradfærd og trafikmønstre, så du kan optimere din hjemmeside og potentielt øge salget.

På kurset lærer du at aflæse, hvor de besøgende kommer fra, hvordan de har fundet din hjemmeside, og hvor mange af dine besøgende der konverterer (køber/bestiller). Du kan også se, hvilke trin de besøgende går igennem på din hjemmeside og ikke mindst, hvor de falder fra inden en konvertering. Alt sammen information, der kan være med til at styrke din forretning.

Dit udbytte

  • Forstå Google Analytics’ store forretningspotentiale
  • Få indblik i processen bag at bruge data til at skabe bedre resultater for din hjemmeside og din markedsføring
  • Få styr på de mange rapporter og opbyg dine egne tilpassede rapporter
  • Få overblik over Analytics’ vigtigste nøgletal, funktioner og sorteringsmuligheder
  • Lær om korrekt opsætning af mål, filtre og brug af segmentering
  • Få kendskab til måling af værdien af forskellige kampagner, eksempelvis sociale medier, Google Ads og e-mails
  • Lær at identificere optimeringsmuligheder på din hjemmeside ud fra brugernes adfærd

Hør vores underviser Asger fortælle om Google Analytics kurset

kom på Analytics kursus
Det får du med
  • Maks. 5 deltagere pr. hold
  • Ekspertundervisere
  • Praksisnær undervisning
  • Gennemarbejdet kursusmateriale
  • Tilfredshedsgaranti

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

UNDERVISEREN KONTAKTER DIG INDEN KURSET

Kurset tilpasses efter dine ønsker og behov.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

SMÅ HOLD – MAKS. 5 DELTAGERE

Der er god tid til den enkelte, så du får fuldt udbytte.

ER I 3 ELLER FLERE FRA SAMME VIRKSOMHED?

Vi laver et skræddersyet kursus, kun til jer. Læs mere her.

Datoer for kursus i Google Analytics

DatoStedKursus
2. december 2020KøbenhavnFyldt hold
2. december 2020AarhusGoogle Analytics kursus
4. januar 2021KøbenhavnGoogle Analytics kursus
4. januar 2021AarhusGoogle Analytics kursus
3. februar 2021AarhusGoogle Analytics kursus
4. februar 2021KøbenhavnGoogle Analytics kursus
3. marts 2021AarhusGoogle Analytics kursus
8. marts 2021KøbenhavnGoogle Analytics kursus

PRAKTISK INFORMATION

  • Der er fuld forplejning på kurset, bestående af morgenbrød, lækker frokostbuffet, kolde drikkevarer, the/kaffe og eftermiddagssødt
  • Kursusmateriale og “Online markedsføring – Den store grundbog” er inkluderet
  • Der vil blive stillet en computer til rådighed, men du er også velkommen til at tage din egen med
  • Tilfredshedsgaranti
  • Kurset foregår fra kl. 9.00-15.30
  • Kræver intet forudgående kendskab til Google Analytics

Pris: 3.995 kr. ekskl. moms

Vi anbefaler også

PPC Manager er et fleksibelt kursusforløb, der giver dig en række uundværlige værktøjer til at arbejde
effektivt med evaluering af kampagner i Google Analytics og betalt annoncering i Google Ads.

vores 2 dages kursus i Google Analytics får du mulighed for at tage en certificering i Google Analytics.

Hvad tidligere deltagere siger om faget

“Synes det er fantastisk at holdene er så små.”

Helle, Special MindsDeltager på sammensat kursuspakke i online markedsføring

Jeg fik rigtig meget ud af kurset. Både i direkte relation til Google Analytics, men også god sparring om markedsføring og fremtidige aktiviteter i relation til Analytics.

Betina, Glentevejs AntennelaugDeltager på Google Analytics

Rigtig god underviser der kom med gode og brugbare værktøjer.

Anette, ERPgruppenDeltager på Google Analytics

“Generelt rigtigt godt – Det var ekstra godt, at underviseren efterspurgte forventninger, inden kurset blev afholdt.”

Martine, PankasDeltager på Google Analytics

“Super godt. Godt overblik og fedt, at man ikke er flere, så der er tid til at spørge ind og forme undervisningen, så det passer til dem, der er på kurset!”

Michelle, HjerteforeningenDeltager på Google Analytics

“Super god underviser! Og så fungerede det rigtig godt med opgaver undervejs, så vi selv fik lov at prøve det af.”

Sofie, Dansk MagisterforeningDeltager på Google Analytics

På kurset vil du lære om…

Resultater fra andre kanaler

En af Analytics’ helt store fordele er, at du kan sammenkoble programmet med andre programmer og platforme. Det bliver derfor muligt at se data fra f.eks. Google Ads, sociale medier og e-handel, hvis du kobler disse med din Analytics-konto, så du kan få størst muligt udbytte. På kurset guider vi dig til den mest hensigtsmæssige opsætning af Google Analytics.

Forståelse for forretningspotentialet

Med Google Analytics kan du finde afgørende informationer om trafikmønstre, brugeradfærd, konverteringer, optimeringstiltag og meget mere. Efter kurset vil du have opnået en forståelse for programmets store forretningspotentiale, og du vil vide, præcis hvordan du kan udnytte de informationer, Analytics kan give dig.

Identificer dårlige sider

Med Google Analytics kan du langt mere end at måle trafikmønstrene på din hjemmeside. Du kan finde frem til, hvilke undersider der fungerer optimalt og – endnu vigtigere – hvilke undersider, der ikke fungerer. På dette kursus vil du lære, hvordan du via rapporter og nøgletal kan identificere de undersider, der bør optimeres.

Skræddersyede rapporter

Når du arbejder i Google Analytics, skal du vide, hvordan du selv kan skræddersy rapporterne, så de giver dig netop de resultater, du gerne vil have frem. På kurset vil du lære, hvordan du selv kan skræddersy rapporterne, så du hurtigere kan aflæse de vigtigste resultater. Du vil også blive introduceret til de vigtigste nøgletal i Analytics’ rapporter.

Tag kontrol over rapporterne

I Google Analytics kan du finde svar på næsten alt, du gerne vil vide om din hjemmeside og brugernes adfærd på din hjemmeside. I løbet af kurset vil du danne et overblik over de mange rapporteringsmuligheder, så du ved, hvilke rapporter du skal bruge til hvilke formål.

Underviserne bag

Simon er digital marketing specialist og har mange års erfaring inden for E-mail markedsføring, Sociale Medier og WordPress. Simon er en dygtig formidler, og han er god til at gøre indholdet på kurserne anvendelsesorienteret.

Simon Vinther, digital marketing specialist

Asger sidder til dagligt som underviser og online marketing konsulent hos Kursusfabrikken. Han har i de seneste år arbejdet med flere forskellige online marketingdiscipliner og har erfaring med bl.a. content marketing, Google Analytics, SEO og sociale medier.

Asger Møller Dombernowsky, online marketing konsulent

Mikkel har flere års erfaring med SEO, Google Ads og SoMe annoncering – først som digital rådgiver i bureau og nu som konsulent i hans egen konsulentvirksomhed GudiksenConsulting.com.

Mikkel Gudiksen, Digital marketing specialist

Thomas arbejder som online marketing konsulent med fokus på Google Analytics og Google Ads. Han hjælper små og store virksomheder med at skabe flere salg og leads online.

Thomas Søby, Analytics specialist

Anne Tine er search marketing konsulent og underviser. Hun har stor erfaring med undervisning i forskellige sammenhænge, og beskæftiger sig nu primært med at hjælpe virksomheder med at løfte afkastet af deres Google Ads investering.

Anne Tine Rasmussen, ekspert i Google Analytics

Casper Edens har arbejdet med digital markedsføring, lige siden han startede sin første webshop i 2013. Casper har arbejdet med annoncering på sociale medier, SEO, Google Ads, Mailchimp m.m., hvor han har siddet i en udførende rolle, men også senere hen som konsulent i sit eget bureau.

Casper Edens, specialist i Analytics

De bruger Kursusfabrikken

 

Tilmeld dig kurset her

OBS! Din tilmelding er først gældende, når du får vist siden “Mange tak for din tilmelding”.

DERFOR SKAL DU VÆLGE KURSUSFABRIKKEN

  • Små hold med maks. 5 deltagere, så du får fuldt udbytte af kurset
  • Underviseren kontakter dig inden kurset, så kurset kan tilpasses dine behov
  • Opdateret og gennemarbejdet kursusmateriale
  • Praksisnær undervisning
  • Fuld forplejning hele dagen
  • Ekspertundervisere

SKAL VI RINGE DIG OP?

  • Skriv til os på chatten eller send en mail på info@kursusfabrikken.dk, hvis vi skal ringe dig op og fortælle mere om kurset.

  • Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe på tlf. 61667628.